Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Kissa alko kaks tuntia sit seuraamaan mua hullun lailla ja puskee ja kehrää yms. Eiks tää vois olla joku merkki :D :D ps. onneks sitä ei keksi kaikesta jotain toiveita herättävää, saattais tulla muuten hulluksi...

Meidän kissalla on ollu hirvee halipula mua kohtaan jo puol vuotta, yrittää pönkittää asemaansa? Joten meillä ei tuohon pysty luottaa mut peukut pystyyn, että sulla ois merkki. :)

Täällä on nyt ollu viimeisen kolmen päivän aikana vaikka ja mitä tuntemuksia. Kohdunsuulla tuntuu kipuja pitkin vuorokautta, eilisiltana supisteli niin että aloin jo tarkkailemaan kellosta aikaa, rauhoittuivat sitten yöksi kuitenkin. Maha roikkuu alhaalla ja pää on kiinnittynyt. Pari kertaa tullu se fiilis, et nyt se alkaa, ei sitten ihan vielä kuitenkaan.. Hyvin vahva "Tulis jo"-fiilis päällä päivin öin. Tänään rv 38+6.

Sunnuntaina oli koko illan alamaha kipeenä ja aamulla se oli ihan hakatun tuntunen, kun heräsin. Maanantaina oli ihan liiankin normi olo, ei juuri edes vatsa kovettumissuppareita. Tiistaina alko sitten selän ja reisien jumiminen ja jatku eilis iltaan, kunnes tajusin ottaa särkylääkettä ja että ne voisivatkin olla suppareita, kun välillä oli kivutonta ja sitten alko taas. Tänää ei ole koskenut selkää, mutta on ollut kivuttomia, tosi pitkiä harjotussupistuksia. Kohti synnytystä...pikku hiljaa... :happy119

rv 38+6

Syyskuuta jäljellä vain muutama hassu päivä, joten eiköhän pikkuisia ala syntymään pian!! Ihanaa :love017 Itselläni vielä vähän matkaa, mutta toivottavasti teillä 38+ alkaisi pian tapahtumaan!! Jännittää aina kun joku aktiivikirjoittajista ei ole kirjoittanut päivään tai pariin :)

Nyt on tullut tälle aamulle jotenkin rauhallisen odottava fiilis kun vielä eilen marmatin miehelle, että tulisi jo pikkuinen. En tiiä onko tämä sitä tyyntä myrskyn edellä (toivottavasti), mutta olo on jotenkin ihmeen seesteinen ja suhteellisen hyvä. Sain jopa nukuttua huippusikeästi aamuyön parin tunnin valvomisen jälkeen. Aamusta ei hiukan alamasu jomotusta, mutta onneksi ohi menevää oli se.

Syyskuuta jäljellä vain muutama hassu päivä, joten eiköhän pikkuisia ala syntymään pian!! Ihanaa :love017 Itselläni vielä vähän matkaa, mutta toivottavasti teillä 38+ alkaisi pian tapahtumaan!! Jännittää aina kun joku aktiivikirjoittajista ei ole kirjoittanut päivään tai pariin :)

Voi ei! Mää en ees oo tajunnu ja nyt sitte rupes jännittään IHAN hulluna... :D Aatelkaas, kohta pitäs ruveta rymiseen meijän ketjussaki pikkusia... :happy093 Omaankaan sektioon oo enää kun about 19 päivää! APUA! :laughing021

Kyumin, koska sut leikataan? Mulla sektio puolessa välissä lokakuuta. Apuva! :) Jänskättää!

Jasmin7, 15.10 ois sovittuna aika :) vaan saapa nähdä, ens ti 37+0 ja oyssissa käynti että jäänkö sille reissulle! Jännää :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Voi vitsi. Mulla on kuule ihan sama päivä naikkarille varattu :D Hain jo tukisukat ja ohjeet. Mietin tässä kuumeisesti, millaset vaatteet otan sairaalaan. Hoitaja neuvoi ottamaan omat mummoalkkarit ja suositteli myös omia housuja, jossa ei ole kiristäviä saumoja...

Tasan kaks viikkoa laskettuun aikaan (tänään 38+0!) ja kyllä alkaa täälläkin jänskättää!
Jotenkin en vaan oo vielä(kään) tajunnut että meille tulee toinen vauva, ja nyt pelottaa/jännittää/kauhistuttaa miten pärjään kahden kanssa!
hui hui hui hui!
Kaksivuotias isosisko on jo alkanut reagoimaan ja uhmaamaan ja on tosi äidin perään koko ajan sekä haluaa leikkiä vauvaa.

Lisäksi jännittää miten ehditään synnärille, saadaanko taksi, mahdutaanko ylipäätään synnärille, ehtiikö siskoni ajoissa lapsenvahdiksi, ja miten synnytys tällä kertaa alkaa.
Viimeksi alkoi supistuksilla ja olin yli vuorokauden supistusten kanssa kotona ennenkuin saatiin lupa lähteä synnärille (ja silloin siellä oli ihan täyttä!), nyt pitäis kuulemma päästä jo nopeammin sisälle. Hope so! Iiiiks.

Tajuaakohan sitä sitten, että hei tuo lapsi on sinun ja olet sen äiti, kun vaavi on syntynyt ja köllöttelee sylissä? :) Musta tuntuu, että itsellä menee ainakin pitkään ihmetellessä asiaa ja tapittaessa sitä pientä ihmisolentoa :)

Alkanu jotenkin persuksissa tuntumaan painetta. Ihan kuin siellä olisi häntäluun kohdalla jotakin ylimääräistä painamassa. Epämiellyttävää....Anyone else?

Meidän vintiö on porannut päätä alaspäin koko päivän, aiheuttaen inhottavaa vihlontaa ja kipua alapäähän. Ja samalla painaa mukavasti virtsarakkoa niin että tuntuu siltä että pissat tulee housuihin vaikka todellisuudessa järkyttävä pissahätä on noin lusikallinen. Huomasin myös tänään että pystyin vetämään syvään henkeä :gen014 Voi näitä elämän pieniä ilon hetkiä :)

Olispa pikkuinen alkanut jo laskeutumaan ja kiinnittymään lähtövalmiuteen! Tiistaina taas lääkäriin ja ultraan niin sitten nähdään tilanne!! Ensi viikolla (eka virallinen äitiyslomaviikko) on pari tärkeää ja mielenkiintoista juttua töissä, niin jos vauveli pysyisi vielä sen ajan sisällä niin sitten oon työnkin puolesta valmis jäämään kotiin :)

Sophie82, mää niin tiedän ton tunteen kun pikkuinen pyörittää sitä pientä päätään tuonne alas ja sitten tuntuu, että pissat tulee housuun. :D Se tunne on just sellainen, että tekisi mieli ristiä jalat ja jännittää kaikkia mahdollisia lihaksia, ettei tulis sitä,et lirahtais. xD Just synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että kun tällaisia uusia ihanan epämiellyttäviä tuntemuksia tulee, niin ei pitäisi just laittaa niitä jalkoja ristiin ja jännittää, vaan rentoutua ja kuunnella sitä tuntemusta. Sillä nuohan on vaan sitä, että vauva etsii tientänsä ulos päin pikku hiljaa ja jos sitä jännittää, niin voi olla että synnytys käynnistyy tosi hitaasti tai ainakin jännitys voi sitä hidastaa. (Sori, jos jollekin on asia itsestään selvyys, muttahalusin tuoda asian esille. :P)

Meillä mies aina hirveesti kyselee kun saatan pysähtyä kävellessä hengittelemään, että pikkuinenko se siellä myllää vai supistaako, kun tosiaan hyvähän se on jonkin verran opetella noita hengitystekniikoita näiden ei niin kipeiden vaivojen ja kolotusten kohdalla, et olisi siteten synnärillä vähän perillä. :D

Hyvä vinkki elwwis, pitää tosiaan rentoutua ja tunnustella vauvan tekemisiä tarkemmin! Iskä sai eilen hieroa alaselkää ja sitten masua... Ja taas tuntui siltä että alaspäin oltiin menossa. Muuten koko ilta järkkyä ns menkkajomotusta ja polttelua, hieronta taisi auttaa kipuihin ja samalla rauhoittaa pikku-monsterin, koska sitten nukuttiin 8h vain kahdella vessakäynnillä :) kuten viimeaikoina aamuvenytykset alkoivat kasilta, eli mammanki olis aika nousta aamiaiselle :)
lopuksi vielä THANK GOD IT'S FRIDAY :)

Kipeisiin suppareihin herätty yöllä... :gen014 tosin eivät kestäneet kauaa. Oon tyytyväinen jokaisesta kivusta, supistuksesta ja vihlonnasta tässä vaiheessa. Ovat muut lapsoset menneet reilusti yli ja osa käynnistykseen. Lisäksi toivon, että saisin kokea oman kehon "luomu" synnytyksen, koska tippaa on tarvittu joka synnytyksessä jo aika aikaisin vauhdittamaan, kun ei omissa supistuksissa ole ollut tarpeeksi voimaa. Toisaalta olen hyväksynyt senkin, että sitä saatetaan taas tarvita ja mielellään sen sitten otankin, koska eka synnytys pitkittyi liikaa ja imukupilla piti vauva ottaa maailmaan, kun olin aivan poikki, eikä minkäänlaista ponnistamisen tarvetta, eikä supistuksiakaan tuntunut.

Tuosta vauvan pään poraamisesta... vauva, kun alkoi laskeutua sillon jo oisko ollut rv32...niin ne ensimmäiset tuntemukset oli just niitä ilkeimpiä. Lapsivettä ilmeisesti jäi pään alle ja se teki kovan paineen tunteen alapäähän. Nyt tunne ei ole enää niin paha, kun siellä päätä pyörittää. Pissatus on kyllä ihan hirveetä ja vessassa saa käydä usein. Kerran tyhjeni koko rakko housuun, koska vauva sattui painamaan jotain hermoa, mikä laukaisi lantionpohjan lihakset täysin. Näin täti selitti vanhinkoa minulle neuvolassa. Lisäksi virtsaa tuntuu jäävän lähes aina virtsaputkeen, joten ylös pöntöltä noustessa pitää pitää vielä paperia viimesiä tippoja varten. :smiley-ashamed008

Joo, se on just tota. Kun on muka pissannut valmiiksi niin jos istuu pöntöllä vielä pari minuuttia niin lorahtaa uudestaan... Kuulostaa tosi ikävältä tuo vahinko, toivottavasti sitä ei tapahtuisi ainakaan julkisella paikalla :smiley-ashamed004

Meillä ei edelleenkään mitään isoja synnytystuntemuksia, menkkajomotusta silloin tällöin, varsinkin tänään kun olin aamulla vauvantain vyöhyketerapiassa niin vähän aktivoitiin myös synnytyskanavaa :) Oli muutes hyvä fiilis sen jälkeen suosittelen!
Muuten tyttö on edelleen perätilassa ja ei oikeastaan ole kauheasti päässyt laskeutumaankaan, positiivista on kuitenkin se että asento on täydellinen perätila-asento (linkkuveitsi) alatiesynnytystä ajatellen. Jos tyttö nyt haluaa tulla ennen laskettua niin alatietä yritetään, jos ei tule ennen laskettua, niin meilläkin sitten sektio siinä 16.-18.10 :)
(Sovittu jo etukäteen että buukataan sektiopäivä 15.10 äitiyspolin kontrollissa heti samalle viikolle, jos ei siis tule itsestään ennen sitä.)

Perätilavauvoilla on kuulemma taipumus tulla ennen laskettua, se on joku luonnon juttu että tulee ulos mahdollisimman pienenä.
Tavallaan hauska aatella kuuitenkin että silloin 3 viikon päästä sitten viimeistään näkee pienokaisensa <3

Lokavauva mulle on kerran yksi lääkäri sanonut, että perätilassa oleva lapsihan ei ole väärinpäin synnytystä ajatellen. Ainoastaan poikittain olevat vauvat ovat väärinpäin hänen mukaansa. Olen myös kuullut eräältä äidiltä, että tämän perätilasynnytys oli helpompi kuin toisen lapsen synnytys jossa rt. ...ihan vaan pohdintojesi tueksi! :)

Takaisin