Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Tänään oli neuvola. Rv 31+4, kokeili mahaa ja sanoi että on hänen mielestä raivotarjonnassa mutta en saanu semmosta kuvaa että se ois itekkään siitä vakuuttunu. Musta kumminki itestä tuntuu että vauva on vielä perätilassa koska tuntuu niin paljon potkuja alamahassa. Vai voiko ne olla ne kädet mitkä siellä niin kovasti jyskyttää?

Mulla ainaki tuntuu tuolla lonkan kuopissa paljon muljintaa ja hakkausta, luulen että kädet siellä heiluu ja välillä tykkää muljautella tonne peräpäähän. :) Papun pitäis olla raivotarjonnassa lääkärin mukaan. Joten niukku hyvin mahdollista, että kädet siellä heiluu. :)

-Sanuliini & papu 35+6-

Meillähän Nuppu kääntyi takaisin istumaan mutta KUN se oli jo pääalaspäin niin tunsin kyllä alhaallakin muljailua ja potkun tapaisia. :) Eli hyvin voi olla kädetkin siellä. :)

BTW, katsoitteko pääsivun synnytysvideon? Minä katsoin ja huh... aika hurjannäköistä, mutta ei mua silti kauheasti jaksa pelottaa.. :)

BTW, katsoitteko pääsivun synnytysvideon? Minä katsoin ja huh... aika hurjannäköistä, mutta ei mua silti kauheasti jaksa pelottaa.. :)

Katsoin videon. Itse asiassa ole ekaa kertaa elamassani rekisteroitynyt youtubeen, jotta paasen katsomaan kaikkia mahdollisia synnytysvideoita. Ne kun ovat niin "raakaa matskua", ettei ilman tunnareita paase katsomaan... Tosin minun on pakko laittaa kaikki volyymit nollille... :biggrin

Sama täällä.. en tota videoo saanut katsottua jostain syystä, mutta katsoin toisen ja siinä ne leikkas välilihan... joo, on syitä miksi äiti ei nää kun oma alapää repeää... oli hurjan näköistä mutta nopeasti se tuli ulos sieltä kun oli vähän leikattu. Meillä alkaa välilihan hieronta ja venyttely asap! Mutta tykkään kyllä katsoa ni tietää mitä on tulossa ja että kyllä se sieltä jotenkin vaan mahtuu tulemaan vaikka nyt tuntuukin ihan mahdottomalta ajatukselta!

Ma en ole oikein varma tykkaanko vai ei siita, etta kauttaaltaan verinen ja kinainen vauva lasketaan heti sellaiseen aidin paljaaseen syliin... Muutenkin veren katsominen (ja varsinkin jos sita on paljon) saa aikaan heikotuksen tunteita...
Tietenkin se on oma vauva, pieni, uusi ja ihana ihminen, mutta silti... Ristiriitaista.

haha, nii i Littered.. meillä esikoinen vielä heitti kunnon kakat päälleni kun pääsi siihen rinnalle :D mä ihan rehellisesti en siinä tilanteessa jaksanu vielä alkaa tutustumaan kauheesti vauvaan vaa halusin lähinnä suihkuun! Et varautukaa ladyt et sen puserruksen jälkee se äidin rakkaus ei välttämättä kaikilla herää heti niinku leffoissa! :)

Joo saa nähdä kuinka rikki sitä on ton puserruksen jälkeen... :D niin fyysisesti kuin henkisesti.. Toisaalta mä odotan niin hulluna että näen vauvan kasvot että ehkä en ihan heti anna poiskaan viedä. :)

Täällä oli koko eilinen kunnon harjoitussuppareita. Hyvä kun pystyi liikkumaan kun joka liike sai aikaan sen että vatsa meni kivikovaksi. Käytiin kuitenkin illalla kaupassa kävellen ja sit alko noiden suppareiden yhteydessä polttaa alaselkää ja vatsaa. Muutenkin jo pari päivää ollut vähän erillainen fiilis tuolla alapäässä, eli kyl siel jotain on alkanut tapahtumaan. Seuraava lääkäri vasta vajaan kahden viikon päästä, saas nähdä miten paikat on muuttunut. Tekis mieli aikaistaa sitä lääkäriä, mut en tiedä kehtaanko jos tää on vaan kaikki korvien välissä ja mä oon vaan vainoharhainen/hysteerinen :smiley-ashamed008

Sophie82, toisaalta jos huolettaa että lähtis liian aikasin pukkaan pihalle niin kannattaahan se kokeilla :) Ei siellä onneksi (yleensä) kauhealla vauhdilla ihmeempiä tapahdu, ainakin nää suomen lääkärit tuntuu olevan sitä mieltä :))

Nyt taas itsekeskeistä minäminä-lätinää. Jo toista yötä peräkkäin herätty TOSI napakoihin suppareihin, herätin miehenki viime yönä siinä ähistessäni. Samaten eilen tuikki kohdunsuuta taas tositosi kipeästi, oon vaan aatellu että se on luultavasti peruja siitä hyvin tympeästä sisätarkastuksesta. En jaksa ruveta hästäämään kun ei säännöllisesti kuitenkaan supistele vaikka yöllä herätessä onkin vatsa kipeä. Päivällä tulee yksittäisiä harvakseltaan, tuikkii ja repii välillä. :P

Jaahas, terveisiä oyssista! Meidät passitettiin sitten makaamaan tänne ku kanava oli lyhentyny viime tiistaista 0,4cm ja käyrät paljasti suppareita olevan aivan saakutan paljon. Suppareille antoivat jotain nappeja, nimi meni siinä shokissa ihan ohi, samaten kortisonit työnsivät kankkuun. Saapa nähä kauanko tää mun pakkoloma kestää...:confused:

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Voi ei Kyumin.. Toivottavasti pikkuinen malttaisi vielä pari viikkoa ja ettei sun tarvis olla sänkypotilaana loppuaikaa :sad001

Onko ne sun supparit ollut kipeitä?

Saapa nähdä Sophie82, jostain syystä en uskalla enää aatella mistään yhtikäs mitään, tän päivän OAS-reissunki piti olla ihan turha ja ylimääräinen.. :rolleyes: Ei menny ihan nappiin. Supparit ei nyt kestämättömiä ole missään vaiheessa olleet ja varsinki viime aikoina niitä ei päivisin ole edes huomannut.. Josta johtuu tuo yllärikypsyminen. Paineen tunne ja kova selkäkipu taitaa olla ainoat jotka paljastelleet että jotain tapahtuu.

Oh my god Kyumin, mä täällä jännitän sun puolesta! Sulla on onneksi viikkoja nyt sen verran, että jos vaavi päättäisi nyt sitten tulla tulla aikaisemmin, niin teillä ei ole mitään hätää. Peukkoja pidän, että jaksaisi mahassa odotella vielä.

Juu viikon 32 jälkeen lääkäreillä ei kuulemma ongelmaa selviämisen suhteen, mutta jos nyt ees ens tiistaihin... niin paljon ku se v*tuttaaki maata vaan toisten passattavana :p Tiiän vaan että nää päivät täällä on tuskasen pitkiä, sehän tässä tympässee eniten :mad:

Onpa "pelottavaa" miten pitkälle voi mennä ilman sen suurempia oireita! Toivottavasti saat ajan kulumaan, ainakin oot levännyt kunnolla ennen kun alkaa se maito/vaippa/itkurumba :)

Joo ei se näköjään aina näy.. Pitää toivoa että eteneminen loppus ja pääsis kotiin täältä :p

Takaisin