Synnytys lähestyy...oireita? :)

Sanoja mullehän se neuvolanlääkäri sanoi, ettei saa enää rasittaa itseään kun oli paikat pehmentyneet jo viikolla 36 ja kohdunkaula lyhentynyt. Käytiin me viime viikon alussakin kävelyllä ja silloin se oli tuskaa jatkuvien supistusten takia. Eli ihan selkeästi nyt vaan on sen aika, toivottavasti sullekin tulee synnytys ajankohtaiseksi pian niin ei tarvitse enää kärvistellä. Nyt on ihan kiva kärvistellä supistusten takia, kun tietåå mihin ne johtaa. Tsemppiä kaikille odottajille!
 
Butterfly, toivotaan että pääset nyt synnärille myös!

Mun pitää siis keksiä joku laji, joka aiheuttaisi supistuksia... :)
 
Sanoja: istuskele mahdollisimman paljon syväkyykyssä :dance008se auttaa vauvaa laskeutumaan ja painamaan kohdunkaulaa. Mä oon kyykkäilly loppuraskauksissa ja ei siitä ainakaa haittaa oo ollu laughing7
 
Paljon olisi oireita mitkä viittaisi synnytyksen käynnistymiseen, mutta kasassa edelleen :-( muuttokin omakotitaloon kohta suoritettu eikä siltikää edistystä, väsymys tosin alkanut piinata yllättäen tarmokasta persoonaa. Verenpaineetkin eilen illasta noussu hiukkasen 135/78, aikasemmin kotona mitattuna ollu 120/65 :) seurailla nyt vain olotilaa ettei vain raskausmyrkytys pääse yllättää. Voikohan se vielä miunki viikoilla 40+6 tulla? Hölmö on kysymys...
 
Täällä kans lenkiltä just kotiuduttu eikä tunnu missään :grin Imuroin myös, pesin keittiön kaapinovet ja pyyhin pölyt. Nyt sentään soitti sieltä sairaalasta että torstaille olis aika yliaikaiskontrolliin. Ja sanoi että jos vauvan vointi ok niin yleensä odotellaan vielä pari päivää ennen käynnistystä mutta nyt kun on ne pyhät niin mikä päivä se sitten on, eipä tiedä o_O
 
Hmm syväkyykkyjä en oo varsinaisesti kokeillu, mutta noin muutoin pyrin istuskelemaan paljon. Täyttelen esim ristikkoa lattialla istuen ja ristikkolehti sohvalla, jotta ois hyvin persettä levittävä asento :). Mullahan toi vauva on ollut kiinnittyneenä ja laskeutuneena jo kohta 4 viikkoa, eli siitä ei pitäis ainakaan olla kiinni. Samoin tunnen joka päivä, kun toi kohdunkaula ja suu reagoi.
 
Synnärillä maataan, supistukset tulee koko ajan, harvoin yli 10min paussi. Nukkumisesta ei tuu mitään, pian valvottu 2vrk. Auki vasta 2cm!! Mä en kestä! Oon kävelly sen mitä pystyy ja koittanu istua. Ruokaa en saa alas... oxynormeja oon saanu ja äsken lihakseen litalginin. Mies joutu lähtee himaan ku ei oo perhehuoneita:depressed: eikä se heti aamustakaan vissiin pääse ku joutu jollekki tosi tärkeelle kurssille:sad001

tilasin nopeen synnytyksen, missä se on?:angelic:
 
Yritä kestää Nodde! Oot kuitenkin jo sairaalassa ja sieltä se vauva sitten pötkähtää! :)

Mulla nukkumaanmennessä oli aika koviakin jomotuksia ja niitä sitten jännittäessä ei kyllä viime yön nukkumisesta tullut yhtikäs mitään. Mutta huomennahan se aprillipäiväkin vasta on! Tänään tuli taas aamulla limatulpan jäänteitä, kauankohan niitä vielä tuolta ropisee..?
 
Tulis ees niitä limatulpan palasia.. Me taas eilen reenattiin kolme koiraa, ja viimeseltä reissulta tullessa alko ihan kunnolla supistelemaankin. Maha oli jotenkin kumman pinkeä koko illan, nukuin tosi huonosti ja ressasin kun vauvan liikkeet ei oikein tuntunu. Joskus aamuyöstä tyyppi onneksi otti sitten kunnon jumppia ja sain aamupäivän nukuttuakin. Mahtavat unirytmit... Nyt taas ei mitään, istua kokotän tässä risti-istunnassa sen mitä polvet kestää ja ompelen keppihevosta. Ei tainnu tulla maalisvauvaa. Näin kans kamalia unia että vauva kuolee kohtuun jne. :sad001

Okei, nyt on vasta 40+4. Silti, sais jo tulla, mokomakin jähijä.
 
Mä nukuin myös huonosti viime yönä. Masussa oli tosi rauhallista illalla ja stressasin sitä ja toisaalta jännitän jo torstaista yliaikaiskontrolliaikaa.. Tänään onneks masussa möngitty taas normaaliin tapaan :Heartblue Lenkillä oon käynyt ja tehnyt kotihommia. Edelleenkään ei mitään oireita :banghead: Tänään siis 41+2.
 
Tänään on ollut ihan paska päivä. Oon ollut illan pahoilla mielin, kun tuntuu etten ikinä saa nähdä tota meidän vauvaa :'(. Ei supisteluita. Nyt illemmalla vauva on liikkunut niin, että on kipeää taas tosissaan tehnyt.

Oon päivän myös selvitellyt tonttikauppaan liittyen juttuja ja ihan puhki niistä. Ei vaan jaksais nyt enää yhtään mitään ylimääräistä. Onneksi kohta alkaa telkusta mun lempileffa Love Actually. Ehkä valvon ja syön ison lautasellisen jäätelöä!
 
Toivotaan että jäätelö piristää mieltä :Heartred Ei täälläkään etenemistä. Maha on kovin pinkeenä ja puristaa ja pullistaa mutta ei tee yhtään kipeetä joten jotain harkkareita vaan lienee. Huomiseen, toivon että uni tulis paremmin kuin viime yönä :sleep002
 
Ei tullu maalisvauvaa meille ei, mutta kai se huhtikuukin on ihan hyvä. Tänään 40+6 ja vika neuvola.
 
EI tullu maalisvauvaa meillekkään, vaikka kuin odoteltiinkin. Toivon että käynnistäisivät tämän viikon puolella vielä, niin ei tarviisi vahtia enää liikkeitä tai elää kaikkien ihanien vaivojen kanssa. Kolmea ässää kokeiltu eikä sekään auta. Neuvola (ehkäpä se viimenen) 41+1
 
En tiedä miten pääsiäinen sotkee noita käynnistelyjuttuja? Toivottavasti ei mitenkään. Monessa mielessä olis ollu helpompi synnyttää ennen laskettua aikaa, ei ainakaan tarvitsisi vastailla kysymyksiin siitä, että ai en vieläkään oo synnyttäny. Eilen kävin töissä syömässä ja oli kiva syödä sellaisten työkavereiden kanssa, jotka ei kyselly oikeastaan mitään vaan puhuttiin ihan muista aiheista. Mieheltä on töissä käynyt kyselemässä joka päivä useampi naishenkilö, että joko on syntynyt ja kaikki kuulemma lähtee ovelta todeten "kyllä ne kaikki vauvat sieltä on ulos tulleet ennemmin tai myöhemmin" :rolleyes:. Että helpolla ei pääse mieskään, sitäkin alkaa jo kyllästyttämään noiden juttujen kuuntelu.

Vaikka kuinka muita juttuja yrittää tehdä ja ajatella ja suunnitella, niin ajatukset on väkisinkin tässä vaan "koska se meidän vauva tulee".

Tänään huvitti (anteeksi jo etukäteen vessajuttu), kun kävin tyhjentämässä mahan, että kolme viikkoa sitten tää toiminto oli ehdottoman varma merkki lähestyvästä synnytyksestä. Nyt se on muuttunut sellaiseksi varmaksi merkiksi siitä, että ei varmasti synny ikinä :grin. Limatulppajututkin oon jo jättäny omaan arvoonsa, kun tuntuu joka aamu sitäkin tulevan. Siihen liittyen sitten on aina tuota menkkakipua alavatsalla, tai näin olen itse asiaa yhdistellyt.
 
Ja Loisto, mekin on kokeiltu kaikkia kolmea ässää, mutta eipä vaan ole auttanut, viimeksi sunnuntaina. Nyt alkaa jo olemaan sellainen olo itsellä, että ehkä jätetään se yksi ässä välistä, kun olis ihan kiva sitä tehä ilman tätä mahaa ja liikkumisvaikeuksia....
 
Kyl niillä pyhillä jotain vaikutusta voi käynnistelyyn olla. Mulle sanoi kun soitteli sieltä sairaalasta huomiselle kontrollikäynnille aikaa että yleensä jos vauvalla kaikki ok niin lähetetään pariks päiväks kotiin vielä mutta "nyt kun on ne pyhät niin voi olla että vasta sitten maanantaina". Tajusin vasta sitten puhelun jälkeen että onhan maanantaikin pyhä... Ja jos vasta tiistaina alotellaan käynnistelyt niin täällä on sillon jo 42+2....
 
Takaisin
Top