Synnytys lähestyy...oireita? :)

Onhan täällä jo vaikka mitä.. Limatulpan paloja lähteny jo melkein 4 vko ja menkkajomotusta on. Energiapitosta ruokaa on alkanu tekee mieli :p Vähän epäuskoinen olo toisaalta on et vielä tulis, mut eihän tuosta tiiä :D Nyt siis 37+4. Alkaa kyllä olla aika kärsimätön olo..
 
Paha sanoa kun ei tiedä mitkä enteilevät synnytystä ja mitkä kuuluu vaan asiaan :) nyt siis 35+1. Menkkamaista jomotusta on ollut n. viikon ja muutenkin aika kova meno tuolla mahassa. Limatulpan irtoamista en ole huomannut..toisaalta on valkovuotoa aika reilusti, etten varmaan huomaiskaan :D
 
Mulla on alkanu tulla sellasia limasia paloja pyyhkiessä ni oletan olevan limatulppaa. Paineen tunnetta on myöskin ajoittain alapäässä.
 
Vähän menkkamaista kipua satunnaisesti, ja sitten kaikki paikat on selvästi alkanu löystyä, nivelet ja muut liitokset ihan kehon joka osassa...ja kipuilevatkin siksi välillä hiukan...
 
Ihmeellistä, mulla oli vaan yhtenä päivänä menkkamaisia kipuja. Ei niitäkään enään ole ollut. Tää baby taitaa viihtyy yksiössään vielä pitkään. En ole edes huomanut mitään limatulpanpalasia. Kärttynen kyllä olen ja tosi tosi väsynyt. Esim. pitkien yöunien jälkeen menee vielä helposti 2h lisäunta kuten tänä aamuna. Viikkoja 37+6. Olo on kyllä tosi tukala, mahareppu alkanu painaa ikävästi ja raskausarpia ruvenu tuleen vaikka kuinka rasvailis.
 
Minulla on nyt ollut jo kolme päivää tosi kovia menkkakipuja alavatsalla ja selän puolella, etenkin iltaisin. Sitten alapäässäki o ihme vihlonta. Ja pari viikon ajan tullut vetistä valkovuotoa. Tänään rv 37+6 mutta tuskin vielä syntyy kun tuntuu että tämä maha laskeutuu ikinä, alkaa ole jo kovin tuskallinen olo. Vauva niin ylhäällä ettei happi kuljee ja tää närästys on aivan hirveetä. Loppuraskauden iloja :D
 
Mulla on vasta rv 35+4 ja tänään just sain neuvolalääkäriltä tuomion, että eipä taida tämä muksu olla ihan heti tulossa. Paikat vielä hyvin kiinni vaikka jonkin verran on jomotellu ja muutamia ihan tuntuvia supistuksiakin ollut. Mutta eipä noita tuntemuksia noissa aiemmissakaan hirveästi ollut, ennen kuin sitten olikin jo tosi kyseessä, esim. mitään merkkejä limatulpan irtoamisista tai muista en kummassakaan edellisessä synnytyksessä huomannut. Luulenpa, että saan ihan rauhassa vielä odotella sen viisikin viikkoa, ennen kuin mitään tapahtuu... :rolleyes:
 
Mun vauva on laskeutunut selvästi kun pylly tuntuu alempana kuin aikaisemmin, supistusten jälkeen lima vuotoa. Sitä ennen vetistä valkovuotoa, lantion jomotusta, vatsa löysällä. Huimausta ajoittain.
Menkka särkyä , paineen tunne alhaalla. Häntäluussa jomotusta,
Et saa nähä tuleeko pirpana milloin .
Mäkään en saa supistuksia ja selkäsärkyä särkylääkkeellä loppumaan.
 
Tämä ei kyllä synnytykseen liity, mutta tänään on nenä vuotanu ns.vettä ihan mahdottomasti! Ei kai nyt vielä tähän aikaan vuodesta mikään rehu ala kukkia!?! Luulisin, että vauvakin on alempana kun kyykistyessä ja eteen taivuttaessa tulee ahdistava olo alapäähän, mutta voi olla vain mun toiveajatteluakin. En enää oikein jaksais odotella, vaikka kaikella järjellä ajateltuna vauvan olis vielä hyvä kehittyä ja kerätä painoa jonkin aikaa. Ja samoin olis arki helpompaa vielä sen vähän aikaa. Mutta tää avuton ja vaivainen olotila(okei, ei moniinkaan verrattuna ehkä kun ei mitään suurempia vaivoja edes ole) alkaa jo ärsyttää ja kyllästyttää sen verran että jos meinaa tyttö mennä yliajalle niin kyllä suutun ja mustaksi muutun!
 
En tiijä kertooko mitään lähestyvästä synnytyksestä vai vaan turhautumisesta mutta liikkumisvaikeuksista huolimatta oon alkanu hinkata kotona lattioita ja seiniä ja kaapinovia... Kevätaurinko on niin armoton kun kaikki lika näkyy.. tai sit valmistaudun. Mutta "oikeita" merkkejä ei kai oo tullu. Maha on laskeutunu jjo monta päivää sitten alemmas, että hengitysvaikeudet pystyssä on hellittäny. Alapää kyllä vihloo ja häpyliitos mutta eipä nuo kovin tuoreita oireita ole (häätöyrityksen :wink jälkeen alko tuo alakerran kestojomotus). Ja se limatulppakin kai tuli vaan osittain.

Toiset joutuu makoilla jalat ristissä kun alkaa käynnistyä liian aikasin, sit kun oikein yrittää käynnistellä niin saa huhkia ties missä hommissa ja EI mitään. Tää on niin väärin... Luonto ei kyllä tajua näissä asioissa yhtään mitä kello on!
 
Tää paikka on valittamista varten :wink

Mullon aikalailla samat oireet kun Nanella: paineen ja jomotuksen tunne alakerrassa, vauva laskeutunut jo alas niin että tuntuu, lantion seutu kaikinpuolin löystynyt ja hellänä, maha sekaisin, huono olo ikäänkuin alkuraskaudessa, väsyttää mutta välillä energiapiikki iskee ja touhuan kuin hullu. Kävely hankalaa...
Niin ja ne kuuluisat "sukkapuikot" ovat rantautuneet tänne! Välillä vihlaisee jaloissa asti hermosärky. Alapää on kuin joku olis moukarilla vetässy oikeen kunnolla, varsinkin tälleen aamuisin.

Viime yönä heräsin kerran 4-jälk ja oli supistus selkeästi taas menossa. Mulla tulee noita nyt vaan öisin, onko muilla samaa?! Maha pinkeänä ja menkkajomotusta alaselällä/vatsalla. Mutta nukahdin lopulta tyytyväisenä takaisin, ne oikeat supistukset kun ei jätä arvailun varaa eikä lopu kokonaan pidemmäksi aikaa :grin
Mutta kyllä tässä on sellainen olo että jokohan pian tulis lähtö...tosin nyt vasta rv35+5 joten ei kai ihan vielä tarvis. Turhauttavaa ajatella että tässähän voi mennä vielä useampikin viikko!
 
Mullakin on ollu tollasia lieviä supistuksia, yksittäisiä, ja nimenomaan makuullaan. Mutta kuten sanottu, niistä oikeista ei muistaakseni voi kamalasti erehtyä... jotenkin huono omatunto kun toivon että syntyis jo että pääsisin näistä vaivoista jo, vaikka tiedän ettei sen nyt ihan vielä tarttis tulla...ultrassa vaan lupailivat että olis jo yli 2kg eli ihan kelpo ihmisenalku jo, vaikka yliaikainen esikoinen olikin melkein sen 4kg silloin... näköjään aika kultaa muistot, ja mäkin kuvittelen jotenkin että vauvan kanssa on helpompaa kun vatsan :D phahahaa!!!!! :D :D
 
Täällä on havaittu nyt ensimmäinen varma harjoitussupistus. Eilen kaupoilla ollessa alkoi yhtäkkiä mahaa puristaa, vedin talvitakkia löysemmäksi kun tuntui, että takki puristaa liikaa. No ei se tietenkään auttanut, mutta ei tuo puristuksen tunne kauaa kestänyt. Yöllä heräsin vessaan ja ihme kyllä vatsa oli ihan kipeä, kipu heltyi kun hieroin vatsaa. Toki viime aikoina on ollut ohjelmaakin enemmän eli meneekö sitten ylirasituksen piikkiin. Tai sitten nyt vaan on noiden kunnon harjoitussupistusten aika täälläkin :)
 
Huhheijaa...Nukuin taas rapsakat 3h päiväunet jonka aikana menkkasäryt ja supistuksia. Pää kipeä ja ennen unia alkoi perinteeksi muodostunut huono olo. Voihan vattu oikeesti niin puuduttavaa!

Mullon käyny hirvee tsägä helpohkojen vauvojen kanssa: esikko nukku huonosti ekat pari kk mut kakkonen nukku tosiaan heräämättä synnäriltä lähtien useimmiten 10-12h öisin :D(päivisin ei juurikaan ja kahdet päikyt vaihtu yksiin jo 10kk iässä).. toki en voi toivoakaan et tää olis yhtä helppo mut toivotaan...eli mä uskon(toivon!!) et tää antas mammanki koisia välillä :wink
 
Eihän vauvan kanssa varmasti helpompaa olekaan kuin vatsan kanssa, mutta se, että niille valvomisille ja muille jutuille on joku konkreettinen syy, tuntuu mukavalta (mukavammalta kuin tämä vatsa, vaikka siellä vauva onkin sisällä).
 
Se on niin hassua, kun vauva on syntynyt tulee ikävä mahaa! Sitä unohtaa jossain vaiheessa kaiken sen bitterin ja muistaa vaan sweetin. :D

"Helpottavaa" kuulla, että muillakin on tuota outoa oloilua ja levon tarvetta! Mulla se ei oo niinkään etova olo, vaan sellanen vähän huipakka ja vetämätön.. Vaikea edes kuvailla. :/ kyllä sitä välillä malttamattomana odottaa, että pääsee palautuun.. Vaikka sitten järkyttävään väsymyskierteeseen.. :D
 
No meillä ei ollut helposta tietoakaan, joten olen hyvin valmistautunut unettomiin öihin tälläkin kertaa. Jos tulee ns.helpompi tapaus niin se on sitten vaan positiivinen yllätys. Parilla kaverilla oli ekat helppoja ja pikkukakkoset toista maata, niin kertoivat pudonneensa kovaa ja korkealta. Luulen että se ei mun tapauksessa ole mahdollista :D
 
Takaisin
Top