Synnytys lähestyy...oireita? :)

Jee hienoa Mustikka! Ja tsemppiä toipumiseen!

Mulla tämän aamun on nyt juilinut alavatsaa menkkamaisesti, mutta tuskin johtaa mihinkään. Iltapäivällä on kuulemma yhden työkaverin läksiäisoluet pubissa, ajattelin mennä sinne (kuskina tietenkin siis). Saishan siitä jotain dramatiikkaa, jos vedet menis baarin lattialle :grin. Hulluksi tässä tulee, jos vaan kotona kykkii eikä tee mitään. Muuten tulee tosi pitkät kaksi viikkoa vielä.

Jatkui eilen nuo supistukset, nousi aina alavatsasta ja siirtyi selkään supistuksen lopussa. Aika säännöllisesti jo, sitten tuli ilta ja: Ei mitään. Voi plääääh.

Multa lähti (ehkä) limatulppa, voi jee! Ainakin housuihin tuli ruokalusikallisen kokoinen kellertävä klöntti :D Ehkäpä siis eiliset supistukset johtui tuosta.

Mulla oli yöllä kokonaiset kaks supistusta, tosi lyhyitä ja aika terävän olosia. Loppuivat kun kävin pystyssä. Ees jotain vinkkiä mahollisesta syntymästä.. :)

Mä fiilistelin yöllä että olisko ollut edes vähän sellasia menkkamaisia kipuja mutta en oo enää varma oliko vai kipristelikö maha muuten vaan. Aamulla ei mitään.

Verenpaineet edelleenkin kohollaan, täytyy jatkaa seurantaa ja jos näyttää vielä nousevan niin vaikkapa soitella svo:lle ja kysyä onko vielä ok.

Tästä ketjusta on tullut semmonen pienen piirin juttu :). Saa nähdä, kuka jää viimeiseksi. Toivotaan ettei kellään mene käynnistelyksi vaan saataisiin vauvat ominensa tänne.

Mulla on eilen ja tänään tuntunut siltä, että ei pysty kävelemään. Lonkat tuntuu levinneiltä ja niitä särkee, samoin pakaroita ja yläreisiä. Eilen illalla oli taas heikko hetki ja vähän itkusin miehelle kurjuutta, kun huomasin navan kohdalle tulleen noin kahden sentin raskausarven. Se tuntui jotenkin maailman kauheimmalta asialta, vaikkei nyt olekaan. Oöen jo ehtinyt noista muutamista hailakoista arvista miettimään, että tavallaan olen niistä ylpeä. Niitä ei saa kuin ne, jotka on kantaneet uutta elämää tuolla mahassaan! Valitettavasti esim selluliitistä ei voi ajatella samalla tavoin :D

No juu mieluusti niin että itsekseen käynnistyis.

Mulla on takapuolen lihakset kans ihan jumissa. Lonkkia jomottelee ja istuessa oltava kauhee haara-asento :grin Ekaa kertaa mietin että taidan jättää mun tavanomaiset sunnuntaikyläilyt huomenna väliin kun ei tee yhtään mieli sulloutua autoon. Äsken paistoin jauhelihaa niin maha alkoi supistaan :woot:

Mulla ei toistaseks näy arpia mahassa mutta ehtiihän niitä vielä tulemaan.

Päivitystä. Mulla tuo yöllinen menkkakipuilu johti synnytyksen käynnistymiseen ja lopulta rytinällä. Aamulla kasin aikaan supistukset muuttuivat kivuliaammiksi ja niitä alkoi tulla nopeasti 2-3min välein. Siitä klo 10 maissa sairaalalla, jossa 3cm auki. Poika syntyi 12.25. Huomenna ehkä kotiin :)

Mahtavaa, onnea!!

Mä lähden tästä lenkille, jos vaikka edesauttaisi tuota :). Koko päivän taas menkkajomotusta ollut, tulee ja menee aaltoina. Itsellä on vähän sellainen olo, että kyllä se vauva vielä sieltä tulee, niin moneen otteeseen on ollut parin tunnin tai päivän supisteluja. Ehkä se vaan ensikertalaisella ottaa vähän kauemmin.

Itte en oo kipuiluun/suppareihin kovin nyt kiinnittäny huomiota, ajatuksella että se loppuu illasta kuitenkin jossainvaiheessa... Huomenna siivoilla lattiasta kattoon koko huusholli!

Mullakaan ei ole mahassa arpia, mutta reisien yläosat on kuin pantterintäpliä täynnä. Oikeen kirkkaanpunasia länttejä ja lyhyitä viivoja. Just ulkoreiden puolella ja sen verta alhaalla että ei oo uimapukua tai bikineitä jotka ne peittäs. En tiiä oonko vähän pöljä, mutta musta ne on vaan hauskan näköset.. :p Kaipa ne muuttuu punasista vaaleemmiksi ajan kanssa, ainakin ukko näin lupaili. Silläkin on nuoruuden punttireenien takia tiikerinraitoja kropassaan. Vähän tympeempää on, ku rinnat raidottu kans. Eipä niitä tarvi julkisesti esitellä, mutta niistä tietää etteivät tuu palautumaan miksikään kivoiksi terhakoiksi teinitisseiksi enää ikinä.. Toisaalta, ovatpahan muuttuneet oikean käyttötarkoituksensa myötä. :)

Mulla ei oo nyt päivällä ollu oikeen mitään synnytysvinkeitä, ehkä vauva tuntuu painavan enempi tuonne lantioon. Hengittäminen reippaasti kävellessä jo helpompaa, kun keuhkot mahtuu laajenemaan :)

Mulla noita arpia tuli jokunen rv 37, kun maha laskeutu. Sillon tuli siis tuonne aivan alavatsaan, just karvotuksen yläpuolelle. Mutta ne on sen verta hailakoita ja aika vähäinen määrä, että en ole stressannut asiasta. Epäilenpä, että niitä ei edes kunnolla muut näe, mutta itse toki... Nyt eilen, eilen siis rv 40+1, huomasin tuossa navassa tuon yhden. Eli ei niitä kovin paljoa tähän asti ole mullekaan tullut. Mulle tuli myöskin teininä reisiin ja peppuun ja tisseihin muotojen myötä myös arpia, mutta ne on kyllä vaalentuneet silleen ettei niitä huomaa kuin oikein katsomalla. Ja jos sektioon joutuu, niin siitähän tuleekin sitten sellainen arpi, joka on ihan omaa luokkaansa :)

Tajusin tässä, että mulla ois varmaan oikeasti laskettu aika tänään. Alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa koko vastasi meinaan paria päivää pienempää kuin laskettu aika oli, mutta sitä ei muutettu kun niin vähän poikkesi. Eli ei muuta kun peukut pystyyn, että ensi yönä tapahtuu :p

Mulla on ollu tänään kyllä vähä pahat mielessä ku oon yrittäny käynnistää synnytystä poppakonstein:rolleyes: haarakyykyt kokeiltu, siivottu, saunottu ja kävin lenkillä... äsken huilasin sitte sellasen tunnin ja kaikki tuntemukset hävis:meh: eikai tässä muu auta ku ootella maanantaita että pääsee äpolille (onneks nyt viimein pääsin). Varaan kyllä sairaalakassin mukaan ja valmistaudun jäämään synnärille...

Ihan näin sivukommenttina pakko mainita miten hyvältä tuntuu taas HENGITTÄÄ! :) ihanaa kun ei maha paina. Tosin tarvii vähän harjoitusta opetella uudestaan tämä :D

Joopajoo, yllättäen kaikki illan kipeet supistukset loppui nukkumaankäydessä... Sanoin kyllä miehelle jo joskus syksyllä, että veikkaan ite tuon mukulan syntyvän aprillipäivänä :). Eilen siitä juteltiin (tai siis joka päivä...), että sehän tulee sittenkun on valmis. Ja että toivottavasti ei jouduttais käynnistelemään. Kyllä tuon miehen tuki on tässä tosi tärkeässä osassa.

Me muuten päätettiin, että mennään sitten (kun se hemmetin hetki joskus koittaa) synnärille taksilla. Meillä ei ole pitkä matka, joku 7-8 km, mutta parkkihommat on vähän hanurista tuolla meidän sairaalasta.

Vähän huolettaa, minkä kokoiseksi tuo sitten ehtii kasvamaan. Torstain lääkärin painoarvio oli 3,55 kg. Mulla itelläni paino on tasaisesti tippunut loppua kohden, vaikka syön kyllä. Ei pysty kovin isoja annoksia vetämään, ehkä se on yksi syy. Nyt tullut 8,5 kg itselle painoa.

Mulla on vaihteeks tosi hyvä olo :) Mistään ei kolota ja sängystäkin pääsin ylös niinku ei olis mahaa ollenkaan.

Aprillipäivää mäkin täällä veikkailen tai sit pitkäperjantaina :grin

Meillä on se vajaa 40 km sairaalaan ja omalla autolla on tarkoitus mennä.

Mua kanssa jännittää se vauvan koko. Aiemmat arviot on olleet ihan normaalilla käyrällä mutta sehän tarkoittaa tietenkin sitä että mitä enemmän viikkoja kuluu niin kyllähän se kohta siellä neljässä kilossa huitelee :rolleyes:

Mulle on tullut painoo nyt joku 12 kg, joista suurin osa tässä loppuvaiheessa. Johonkin 34 viikolle asti ahdisti koko ajan eikä pystynyt syömään kunnolla mutta ilmeisesti sen jälkeen vauva muutti asentoa tms.niin että eipä ahdista syöminen enää, päin vastoin koko ajan nälkä ja tekis mieli syödä ihan mitä vaan :nailbiting:

Normaalilla käyrällä mekin mennään, mutta koko ajanhan se vauva kasvaa ja just siks vähän jännittää minkä kokonen tyyppi ulos tulee ja jääkö kaikki 50 cm vaatteet käyttämättä :). Meidän synnärillä btw esim makrosomia ei oo käynnistysperuste. Olin tästä vähän yllättyny, koska onhan nyt vaikka 5 kilosen vauvan synnytys aika riskaapelia hommaa.

Selkää alkoi puoli tuntia sitten juilimaan, tulee ja menee aaltoina. Eiköhän nääkin kohta lopu, pessimisti ei pety! Limatulpan jäänteitä on tullut edelleen.

Mä en oo hankkinut ku yhdet 50 senttiset ku olin ihan varma että iso tästä tulee :grin

Mulla ei oo limatulppaa näkynyt. Eikä kyl mitään muutakaan :wacky: Mistähän sitä vauhtia nyt sais...

Eipä oo tulppaa näkyny täälläkään... voi taivas ku lantio on kipiä!:hungover: Ja ihan itteä saa syyttää ku yritin häätää vauvaa eilen, no mutta ehkä tää enteilee jotain:wink

Takaisin