Synnytys lähestyy...oireita? :)

Meillä oli tänään viimenen neuvola, seuraavaksi kuulemman ollaan yhteydessä vaan sairaalan puolelle. 40+5 menossa. Mulla oli verenpaineet noussu 131/80 (muuten raskaudessa ollu aikalailla 120/70) ja en saa kuulemman enää maata selälläni kun vauvan sydänäänet heikkeni sen myötä. Periaatteessa siis kaikki kunnossa (vaban sykkeetkin merkkas korttiin +135), mutta silti mulla on täällä kauhu päällä siitä, että se tuonne tukehtuu tms. Syntys jo, tuun hulluksi huolesta. Nyt th teki lähetteen sairaalaan yliaikaiskontrolliin, arveli että kutsuvat sinne noin viikon päästä. :wacky:
 
Kyllä ne pyhät kuulemma vaikuttaa, äippäpolille kontrollikäynti heti huomisaamuna. Jeij, teen poislähtiessä stopin ovella enkä lähekkään ennenku käynnistäät. On kuulemma ruuhkaista jo loppuviikko muutenkin siellä niin huomiseen saa varautua liukuvalla aikataululla. Tiistaina(ensi) ois miullakin jo huimat viikot 42 tasan... Neuvolatäti sano että niin pitkällä jo usei.miten istukantoiminta huononee reippaasti.
 
Tämä nyt olisi enempi noita neuvolakuulumisia, mutta kun meitä huhtikuulle venyneitä jo täällä on :)

Neuvola siis takana, kaikki arvot kunnossa, tosin paino tippunut mulla 1 kg viikossa? Ja vastaavasti taas sf-mitta oli viime viikolla 33, nyt 35...erikoista. Yliaikakontrolli äitipolille on ens tiistaina aamulla, jolloin rv 41+5. Sitten joko jään sinne (jos just esim. istukan toiminta huonontunut tms.) suoraan tai käynnistely ens to tai pe.

Mieli on näistä ihan hyvä, koska noi on vikat ajat mitä on! Mieletöntä :). Toki toivoisin, että vauva suvaitsisi luopua erinomaisesta vuokrayksiöstään jo noita ennen.
 
Mää jotenki koen että tästä on tullu tämmönen yleinen pulinapalsta meille yliaikasille :grin

Nyt on päivällä väsyttäny ihan kamalasti. Jospa tässä ladattas akkuja sitä synnytystä varten.. :rolleyes:
 
Täällä kans nukuttu koko päivä. En oo saanu tehtyä mitään. Kiukuttaa ja itkettää kaikki mahdollinen ja mahdotonkin:shifty::shy: Taitaa jännittää vaan se huominen. :sad001 En oikein edes tiedä haluaisinko vielä sitä käynnistystä. Pelottaa että kuinka paha se sitten on. :nailbiting: Niin ja siis kontrolliaikahan huomenna vasta on.
 
Ei se käynnistäminen ole sen pahempi kuin jos käynnistyisi itsestään. Itsellä nyt kahdesti käynnistetty kalvojen puhkaisulla eikä siinä ainakaan ollut mitään. Ekalla kerralla supparit ei lähteny itsestään tulemaan niin laitettiin oksitosiini lisäksi (mikä laitetaab monelle kenellä on itsestäänkin menny lapsivedet) ja nyt toisella kertaa supparit lähti ihan itsestään tulemaan. Ja molemmat synnytykset on ollu nopeita, eka 6h 33min ja toinen 2h 35min.
 
Olis mustakin kivempi, jos vauva omiaan tulisi eikä tarvitsisi puuttua silleen asioiden kulkuun vaan luonto hoitaisi kuten pitääkin. Aina ei vaan mee niin. Saa nähdä, moniko meistä saa pääsiäisvauvan!
 
Mulla ekat kovemmat supistukset (pari-kolme päivää ennen synnytystä) tuli sen jälkeen kun ystävä teki mulle varvashoidon. On shindohoitaja, joten mitähän se heidän termistöllään sitten olisi, akupisteiden/meridiaanien/ vyöhyketerapeuttistrn pisteiden käsittelyä? Mullahan oli mennyt kans ihan usko koko vauvan syntymiseen silloin. Valitettavastihan nekin supistukset vielä taukosivat, mutta siitä asti kipeitä supistuksia kuitenkin alkoi tulla. Vauva syntyi 41+3. Eihän sitä voi tietää, olisiko supistukset alkaneet anyway silloin pari tuntia hoidon jälkeen, mutta jos hoidosta oli jotain apua, niin hyvä niin! Olin silloin ihan valmis kokeilemaan melkein mitä vaan.
 
Nyt on illalla menkkajomottanut alavatsaa aivan tajuttomasti, ärsyttää kun ei tää kuitenkaan johda mihinkään. Onneksi mies on tässä nyt tiistaihin asti kotona. Samoin tänään on ollut huono ja oksettava olo koko päivän :sad001.

Oi beibi, sinua niin täällä jo odotetaan!
 
Kyl niillä menkkajomotteluilla luulis nyt jotain valmistelevaa vaikutusta olevan. Toivotaan ainakin niin!

Täällä ei edes sellasia. Erittäin kiinnostavaa huomenna nähdä että onko paikat edelleenkin kiinteet ja kiinni vai onko muka jotenkin edennyt vaikkei ensimmäistäkään tuntemusta ole ollut.
 
Luulis nyt jo paikkojen pehmenneen, välittämättä siitä onko tuntemuksia. Mulle neuvolatäti sanoi tunnustelun jälkeen taas, että on kyllä vauvan pää tiukasti jo tuolla alhaalla, että valmista olisi.
 
Mä täällä taustalla lueskelen palstaa ja olen hengessä mukana vaikken suuremmin ole kommentoinut.

Teillä tuntuu olevan yhtä tiukassa luonnollinen käynnistyminen kuin mullakin se väkisin käynnistely. Mäkin pelkäsin että se käynnistetty synnytys olisi jotenkin pahempi, mutta vaikka ei ole kokemusta luonnollisesti käynnistyneestä synnytyksestä niin en kokenut synnytystä kamalana. Ja nyt kun vauva on 6pvän ikäinen niin on jännä huomata miten on unohtanut 3 viikon mittaisen sairaalajakson ennen synnytystä.
 
Eilisiltana ennen supiatuksia ei ollu muuta kuin rr nousu ja unettomuudesta tullut väsymys! Lievä päänsärky ja halu saada kaikki valmiiksi.
 
Jes hienoa Loisto, pidä meidät ajan tasalla :D

Mulla noi menkkapoltot on jatkuneet yön yli edelleen, heräilin niihin ja valvoin sitten myös pari tuntia, kun paikallaan olo oli liian epämiellyttävää. Jospa tämä tästä edistyisi sitten. Alkoi siis menkkakipuina, mutta tulee sellaisina aaltoina ja polttaa koko alavatsaa. Vauva ei liiku silloin, sen jälkeen vasta. Ei ole varsinaisesti säännöllisiä, väli voi olla 2 min tai 20 min.

Tänään kuulemma pelaraan jalkapalloa, että saataisiin tuo jalkapallomaha pois! :)
 
Mites täällä etenee?

Mä olin aamulla siellä yliaikaiskontrollissa, 41+4. Kaikki näytti olevan kunnossa, hyvät sydänkäyrät vauvalla ja reilusti lapsivettä. Kohdunsuu täysin kiinni, ei siis mitään edistystä siellä. Tosin sitä vähän epäilinkin kun ei ole yhtään supistellut eikä muitakaan jomotuksia ollut. Vauvan kokoarvioksi sanoi tuosta päältä tunnustellen "ei se nyt mikään pieni ole", painoarvioksi tuli ultralla 3300 ja lääkäri epäili itse 3500. Lopputulema oli se että menen sunnuntaina uudestaan ja sitten ilmeisesti koitetaan käynnistää tableteilla. Lääkäri sanoi että vaikka se on pyhä niin pakko on silti tehdä käynnistyksiä, muuten siellä on kauhee ruuhka viikolla.

Mutta siis oikein hyvät fiilikset jäi! :)
 
Mulla ei ole mitään uutta kerrottavaa...olispa. Hienoa Kitty että alkavat käynnistelemään joka tapauksessa! Tuo koko homma mua myös mietityttää, että kuinka isoksi tuo tyyppi ehtii oikein kasvamaan. Musta on hassua, että ainakin meidän sairaalassa isokokoinen vauva ei oo syy käynnistykselle?
 
Mä en osaa sanoo miten ne arvioi sitä kokoo käynnistystä ajatellen. Mulla se siis kysyi mun pituutta (oon aika lyhyt) ja paineli tuolta alakerrasta niitä luita että mahtuuko tuleen. Säikähdin vähän sitä kommenttia ettei vauva nyt mikään pieni ole... Vaikka ei mun mielestä noi arviot nyt mitään suuriakaan ole?? :) Ottaen huomioon että jo melkein 2 viikkoo yli lasketun. Ainahan se helpompi luulis olevan pykästä pihalle jos ei kovin suureksi tulis.

Se kätilö kenen luona olin, oli paljon epäileväisempi sen sunnuntaisen käynnistyksen kanssa, sanoi siis jotenkin että katsotaan sitten tilanteen ja ruuhkan mukaan...ja että yleensä ton jälkeen aletaan ottaan sydänkäyrää vauvasta sitten joka päivä. Niin en kyllä näillä etäisyyksillä ala juosta missään käyrämittailuissa joka päivä...että saavat kyllä käynnistää. Ja niin tosiaan se lääkäri sanoi. Voihan siinä olla sekin että kun se kohdunsuu on täysin kiinni niin siinä kypsyttelyssä voi mennä kauemmin aikaa niin pitää alottaa aiemmin :grin Vaikka eipä tuo nyt niin ajoissa ole, sunnuntaina on siis 42+0. Tulikohan sekava selitys o_O
 
Takaisin
Top