Synnytys lähestyy...oireita? :)

Kitty, ei mun mielestä kuulosta megasuurelta. Yli neljäkiloset alkaa omasta mielestä olemaan isoja.

Mulla illan jalkapallopelailun jälkeen alkoi todella kivuliaat supistukset, tuossa klo 19 maissa. Kipu tuntui kaikkein voimakkainpana nivusissa vieden jalat alta, sitten aina supistuksesta riippuen joko alavatsassa, alaselässä tai pakaroissa nivusten lisäksi. Niitä tuli 2-15 minuutin välein tuonne klo 22 asti, nyt on tahti vähän rauhoittunut. Supistusten aikana vauva ei juuri liikkunut, nyt vähän möyryää.

Päätin kuitenkin että kotona hengaillaan ja yritän nukkuakin. Kai se lepo olisi tärkeää, jos lähtö tuleekin. Ja sairaalassa taas ei kiinnosta olla liikoja eli yritän venyttää sinne lähtöä aika pitkälle sitten. Vähän on epävarma olo siitä, oko nämä nyt niitä synnytyssupistuksia ja milloin pitää lähteä. Voisko ne vedet vaan mennä :D. Mutta kyllä nyt on jo aika monta tuntia tilanne jatkunut ja sattuu aika lailla.

Täällä kans aika hiljasta, viime yöstä lähtien oon valunu jotain paksumpaa limaa, mutta ei ne mitään palasia ole kuitenkaan.. Ja yöllä oli "mekkakipuja", samoten päikkäreiden aikaan kun lepäilin. Nyt on taas saunottu ja lenkkeilty eikä mitään vaikutusta. Sormet ja nilkat vaan turvoksissa.

Toivottavasti Sanoja pääsisit jo synnyttämään! :)

No sanoppa muuta! Heräsin pari tuntia sitten ja äsken supisteluihin, jotka tosin miedompia kuin illalla. Ei oo kivaa tääkään, että alkaa ja vähänniinkuin loppuu :(

Voi sanoja mä olisin veikannu et olisit synnytyäny jo mut ei. Ehkä tulee sit nopee synnytys.kun oot paljon ollu liikkeelläkin.
Mä pidän peukkui et pääsisit synnyttää pian.☺

Täällä kotosalla edelleen. Alaselkää särkee aika tasaisesti ja välillä menee vatsaan, mutta tässäpä sitä istua nökötän koiria rapsuttamassa (jotka ei ymmärrä miksi olen tähän aikaan hereillä ilman että annan ruokaa) ka ristikoita tekemässä.

Jospa nämä nyt veisi asioita eteenpäin ja sitten sinne synnärille mennessä ei tarviis montaa tuntia kärvistellä. Jotenkin on vähän sellainen fiilis itsellä, että kun vauva on ollut valmis jo iät ajat, ennakkosuppareita yms ollut ja nyt tällaista, niin joku vaan pidättelee vastaan. Ehkä pelaan huomenna koko päivän jalkapalloa :)

Perhana kun särkeekin alaselkää. En ole laittanut kauratyynyäkään vielä, kun mikro pitää meteliä enkä haluis muiden heräävän. Panadolin ottamista mietin, mutten oo ihan varma että miten se auttaisi, epäilen ettei juurikaan... Alkaa muuten nää ristikotkin pikkuhiljaa tympimään.

Voi tsemppiä sinne Sanojalle! :smiley-bounce012 Kyllä toi nyt vähän siltä kuulostais että kohta alkais säännöllistyyn! Koitahan vielä lepäillä jos voit. Pidetään peukkuja :signs003

Sain 1,5 h nukuttua. Selkäsärky on edelleen tasainen, mutta ei erityisemmin supistele. Kohta sitä jalkapalloa, alkaa huumori loppumaan :(. Miehelle herätessä sanoin, että jos ilta menee kuten eilenkin niin mennään kyllä näytille ainakin.

Ensisynnyttäjillähän voi kai tuo avautumisvaihe kestää vuorokausia (?), tai niin ainakin monessa paikassa lukee.

Juu kyllä, voi kestää kauankin. Mulla oli eilen jäljellä 2 cm sitä kohdunkaulaa kun alussa oli 3. Siinä on vielä sulattelua ennenkö mitään edes alkaa tapahtuun :confused: Käykää vaan näytillä niin tiedätte tilanteen. Antaa varmasti sit eri tavalla voimia jatkoonkin, kun tietää minkä verran on kärvistelyä takana ja paljonko edessä. :)

Mulle sanos kätilö sillon ku olin synnyttääs et selkään tulevat supitukset on ns. huonoja supistuksia ja ne kannattaa koittaa saada loppomaan heti alkuunsa.

Ninnuli, sanoiko se kätilö että miksi ne ois huonoja? Googlettamallahan olen todennut, että supistukset joillain tuntui vaan selässä :D

No joo, kyllä mulla noita mahaan ja nivusiinkin tulee. Oli pysähdyksissä noin 6 tuntia ja nyt tunti sitten alkoi taas. Mutta odotellaan ja katsellaan, miten etenee. Kovasti haluan uskoa, että tässä sitä nyt mennään. Turhaan ei ois kiva käydä ja kun lapsenvahti on toki kutsuttava, ei sitäkään haluaisi turhaan.

Kitty, mulla oli silloin viikko sitten lääkärikäynnillä kohdunsuu pehmeenä ja kaulaa 1-2 cm, joten oli silloin jo hommat edes vähän edenneet.

Mähän hehkutin että limatulppa lähti jo päiviä sitten. No, ei lähtenyt. NYT se lähti :D ei epäselvyyttä asiasta. Muutoin ei edistymistä, saa nähdä mitä yö tuo tullessaan. 4.4 ois kyllä helppo päivä muistaa synttäreille :)

Meitä ei montaa enää taida ollakaan vauva mahassa, kirjottelevista mun lisäksi Lismubettiina, Butterfly ja Kitty?

Jep täällä ollaan :meh: Huippua että siellä tapahtuu edistystä! :smiley-bounce012 Toistanko itseäni jos sanon että täällä ei mitään :wacky: Taas on lenkkeilty ja puuhasteltu ihan ku ennenkin. Blaah. No, huominen vielä ja sitten koitetaan sitä käynnistystä.

Päivitystä tilanteeseen. Nyt myös sattuu. Reilu puolisen tuntia sitten alkoi supistukset, nyt tullut 3-10 minuutin väleillä. Kestää noin minuutin ja sattuu aivan perkeleesti, paljon enemmän kuin aikaisemmin. Katsellaan mihin nämä vie... Kipu on kyllä aivan infernaalista ja tuntuu suoraan alavatsalla, josta säteilee ylöspäin. Onneksi aina kun suppari menee ohi, helpottaa kun kroppa rentoutuu.

Miehen lähetin nukkumaan yläkertaan ja katselen tässä jotain todella "laadukasta" leffaa kolmoselta.

Sanoja, ei varmaan enää merkitystä sulle :) mut ymmärsin et ne selässä tuntuvat eivät edistä synnytystä mitenkään ja voivat jopa hidastaa sitä.

Oolrait! Mulla ne supistukset siirtyi mahan lisäksi selkään, kun päästiin sairaalaan. Ja hyvin syntyi! :)

Sen verran kommentoin tuota supistusten tunnistamista, että kun nuo omat alkoi, niin kyllä ne oli täysin erilaisia kuin ne edellisen päivän kipeät. Nämä synnytyssupistukset veti heti todella voimattomaksi ja kipeäksi.

Tsemiä vielä vuoroaan odottaville! Tänäänkö se Kittyn käynnistys on?

Omasta tilanteesta vielä sen verran, että luojan kiitos ei jouduttu odottamaan käynnistystä. Kun nyt jo oli 4,4 kg, niin mitä tuo olis painanut viikon odoteltuaan vielä...

Juu tänään alettiin käynnisteleen eli osastolle jäin. 2 annosta 1/4 tabletteja oon nyt saanu. Ekasta ei vielä mitään vaikutuksia, tai sellasia harkkasupistuksia mut ei muuta. Toisen tabletin otin just. Aamulla vasta jatketaan tabletteja. Nyt pitäis saada aika kuluun. Oon jo kiertänyt moneen kertaan sairaalaa ympäri edes takas.

Lääkäri muuten sanoi sisätutkimusta tehdessä aamulla että olis 1 cm auki "edestä"(olikohan se edestä) mutta takaa kii tms. Torstaisella käynnillä sanoi että kokonaan kiinni. Mutta oli kyllä eri lääkäri niin mistäpä sitä tietää vaikka olis vaan eri näppituntuma.

Takaisin