Synnytys lähestyy...oireita? :)

Ei täälläkään mitään oireita, ja myös aprillivauvaa epäillään tulevaksi. Jos tulee silloinkaan. Nyt on alkanut mieskin vähän malttamattomaksi, puhelee mahalle aina iltasin että tuu jo ulos sieltä. :grin

Mulla on painoa kertynyt joku 14kg, tosin oon käyny puntarille viimeksi melkein viikko sitten, että ehkä se on noussu enemmänkin. Lähtöpainoindeksi oli tosin aika pieni, enkä näytä varsinaisesti keränneen extraa minnekään. Maha on vaan jätti.
 
Mä kävin äsken puolen tunnin lenkillä. Hyvin jaksoi mennä eikä supistellut yhtään. Olisko vaihtanut taas vähän asentoo kun ei tuntunut mitään "jalkojen välissä", pitkään oon joutunut vaappumalla meneen. Nyt ei mitään. Paitsi joka kerta oikeelle jalalle astuessa kuului tuolta häntäluun tienoilta naps, naps, naps, naps.... ??
 
Ny tuli kyllä tyhmä fiilis... nää kivut lantiossa on supistuksia!:inpain: tulee aaltoina, pysäyttäviä, vatsan väänteitä, kovettumista ja tunne helpotuksesta ku kipu laantuu...se menkkajomo puuttuu, mutta näitä tulee 7-12min välein ja kestää 30-60sek. Eihän mulla menny puoli päivää ennenku juolahti mieleen että nää vois olla suppareita:wacky:
 
Eihän sitä Nodde voi aina tajuta plus että ei ne supistukset mun käsityksen mukaan todellakaan sitten ole kaikille samanlaiset. Mulla aamulla särki alaselkää, sitten meni pois. Kunnes kolmisen tuntia sitten alkoi alaselkäsärky, joka esti päikkäreille nukahtamisen. Tulee parin minuutin-10 minuutin välein ja menee pois. Välillä myös koko maha kovettuu ja vauva lopettaa siksi aikaa liikkumisen. Mies on varma että 30 tunnin sisällä synnytetään :D

Itse pessimistinä vaan odptan, koska nää loppuu. Supistuksiksi kuitenkin miellän, vaikkei niin paljoa mahassa tunnukaan vaan pelkästään alaselässä.
 
Kiitti, toivotaan että jotain tosiaan tapahtuisi. Oon sitäkin miettiny, että mikä on oikeasti se piste, kun soitan synnärille. Siis tarkotan, että esim nyt pärjään kivun kanssa, mutta noi tulee säännöllisesti. Ja kun ei haluis käydä siellä turhaa reissua tuloksena tyyliin "ei sulla oo synnytys käynnissä, mee kotiin vaan odottelemaan".
 
Ootteko te muut muuten väsyneitä? Kun mulle on nyt pari vikaa päivää iskenyt aivan järjetön väsymys, siis voisin vaan nukkua ihan koko ajan.
 
Soitin synnärille ja saa kuulemma tulla sittekku ei pärjää kivun kanssa, matkassa menee sellanen 40min. Koitan kärvistellä vielä kotona, koska en haluis sitä "turhaa"reissua. Nää supparit rupee kyllä olee aika mojovia! Gramma panadolia ei tuntunu missää ja suihkussa koitin käydä... rupee jänskättää!


juu väsyttää kyllä ja viime viikot oon ollu tosi hajamielinen....
 
Mulla ei oo väsyä, mutta ihan mieletön sokerinhimo. Söin virpojien suklaamunatki, kun ei täällä ketään käynytkään vaikka miehen kanssa iltapäivän puolelle ooteltiin.. :sad001

Oon ollu tänään koko päivän pystyssä, käytiin treenaamassa koiria useampaankin kertaan ja oon umplahellu mettässä hankeen ja rämpiny siellä. Nyt ehkä vähän väsyny olo ja masu painaa taas alaspäin. Siellä kulkiessa välillä meni maha pinkeäksi, mutta pääosin kävelen ihan yhtä helposti kuin aina ennenkin. Tulipa tuolla hölkättyäkin pätkiä, kun hain damit koiran sijaan.

Kitty, mullakin rutisee ja naksuu paikat, ja varsinkin lonkista saattaa kuulua tosikin kovia paukahuksia. Nivelet tosi löysinä.
 
Täällä on väsymys ollut sellasta vaihtelevaa. Toisinaan vois nukkua yöt ja päivät läpeensä ja toisinaan riittää pelkät yöunet ja päikkärit :happy: Eikä kovin paljoo tarvi mitään puuhastella niin pitää käydä hetkeks lepään että jaksaa. :dead:
 
Hiljenihän nuo omatkin oireet taas. Luulis nyt jo vauvan kohta syntyvän, kun niin paljon on ollut ennakointia.
 
Täällä ollaan edelleen...mitähän sitä tänään keksisi tekemiseksi. Positiivisesti kun ajattelee, niin ensi viikolla viimeistään on oikeasti vauva tässä sylissä :Heartred.

Oon ollu tosiaan niin väsyny, että pienenkin puuhastelun, esim pyykkien laiton, jälkeen on pakko mennä maate. Mistälie johtuu, voipi olla hemoglobiiniarvotkin laskeneet. Vaihdoin muuten tuon raskausarpien ehkäisyrasvan nyt bodyshopin kaakaovoiteesta Bepancareen. Sitä kaakaovoidetta tuli käytettyä kolme purkkia ja arvatkaapa, miten paljon se haju jo tympii...kalliita kyllä ovat moiset rasvat, mutta ainakin,bepanthen on niin ässä tuote, että ehkä tuo niiden tuotekin sitten on hyvä.

Mulla ois kyllä kaapissa useampi monen tuhannen palan palapeli, oisko siinä tekemistä? :D
 
Jep, sama meno täällä eli ei mitään uutta. Tai no, uutta on se että turvotusta on ekaa kertaa jaloissa jo näin heti aamusta? Varpaat on ihan makkarat ja kihelmöi. Mittasin taas verenpainettakin ja se oli 132/94, alapaine siis turhan korkea ja alimmillaankin mitä nyt oon mittaillut lähipäivinä niin se on ollu 88. Pitäisiköhän siitä olla huolissaan.

Mietin tota samaa että viikko korkeintaan vielä, huisia :Heartred:binkybaby

Mä oon rasvaillut mahaa Bio oililla koko ajan eikä vielä tympäse :) Saa nähdä millaset raskausfiilikset siitä tulee joskus myöhemmin jos sattuu nuuhkimaan :) Yleensä noi tuoksumuistot ja -assosiaatiot on aika vahvoja :)
 
Huh huh, käytiin synnärillä illalla ja säännölliset supparit jatku..vauvalla kaikki hyvin, paitsi jouduin pakolla syömään ku liikkeitä tuli nii vähä käyrälle. Olin vaan 1cm auki ja kaulaaki oli jonku verran. Pissas prot+. Rr vähä koholla. Halusin ehottomasti vielä kotiin ku noi vähä auki, yöllä en oo nukkunu yhtää ja supistuksia tulee. Ei onneks 4min välein, mutta ihan helkkarin kipeitä:inpain: vetää ihan lattialle kontalleen ja pitää kyllä tosissaan keskittyä hengittelyyn. ultraan klo.12.40, saa nähä pystyykö olla kotona ees siihen saakka. Nii ja limatulppaki irtos, viimein:grin
 
No sulla on Nodde sentään jotain! :)

Mulla on sormien ja varpaiden nivelet pikkasen turvoksissa, ei edes oikein näkyvästi mutta siten, että taittaminen sattuu.
 
Noddelle tsemppiä täältä, siellä rupee oleen tositoimet lähellä! :smiley-bounce012

Mulla on tosta turvotuksesta johtuen ollut oikee käsi pitkään sellanen tunnoton. Siis jo useemman viikon ajan sormia pistelee ihan yötä päivää koko ajan eikä niissä oo kunnolla tuntoo. Ei oikein kiva. Ei pysty mitään tarkkaa tekeen ja tavarat tippuu käsistä. Saa nähdä kuinka pian palaa sitten ennalleen vai meneekö useempi viikko.
 
Käytiin eilen miehen kanssa tunnin kävelyllä, kun oli niin hyvä olo. Sanoin miehelle, että kävely sitten voi käynistää synnytyksen. Painon tunne alakerrassa lisääntyi ja tänä aamuna tuli lapsivettä. Sanoivat sairaalassa, että viimeistään 12 tunnin päästä sairaalaan ja ainakin minä jään yöksi. Supistuksia alkaa tulemaan koko ajan lisää ja tulipas vähän limatulppaakin. Eli taitaa sittenkin tulla maaliskuun mussukka :happy:
 
Mä varmaan kävelen liikaa, kun ei se synnytys vaan käynnisty :grin. Joka päivä ensin koirien aamupissa, sit lounaan jälkeen pidempi reilun tunnin lenkki, iltapäivällä nuoremman koiran kanssa reippaampivauhtinen puoli tuntia-tunti ja vielä iltapissa. Ja mitä tapahtuu? Ei sitten kerrassaan mitään.
 
Takaisin
Top