Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miisa78: Minä kanssa olen semmoinen "enneunien" näkijä, samoin mun äiti ja äidin äiti...Itse olen tässä raskaudessa nähnyt ihka ekaa kertaa synnytys unen, kahdessa ekassa en mitään...meidän vauvan pitäisi uneni mukaan syntyä tasan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa eli se olisi 22.11 :thumright katsotaan miten käy!

Apua marzi, melkein sama päivä "enteissä" ! Ja juurikin tasan kaksi viikkoa ennen laskettua! :eek: Ohho! Meillä kanssa äitini on nähnyt enneunen juurikin päivämäärässä. ..

Eräs joulumammoista synnyttikin jo hätäsektiolla,millä nimimerkillä täällä? :)
Rv 33+5 vai oliko 33+6 :)

Nyt synnytys tuntuu taas entistä todemmalta kun kävin eilen neuvolatädin lähettämänä (sf-mitta ylläkäyrillä) siellä kokoarviossa...siellä yläkäyrillä todella mennään ja vauva oli eilen siis rv 34+2 ni lähes 3kg!!! 2869gr, huh!

Siinä jo vastaanotolle tullessa lääkäri kysyi olenko ajatellut sektiota jos vauva on iso, enkä uskalla synnyttää.
Sanoin kuitenkin toivovani alatiesynnytystä. Siinä sitten lääkäri rupesi ultraamaan ja todettuaan vauvan olevan siellä yläkäyrillä, ilmoitti minulle, että "en nyt VIELÄ kirjoita lupaa synnytyksen käynnistämiseen viikolla 38, että tule käymään vielä kerran uudestaan, niin katsotaan tilannetta".

Nyt mulla on siis varattuna pe 22.11 (silloin rv 38+2) uusi aika kokoultraan ja mikäli edelleen mennään yläkäyrillä, niin voidaan käynnistää pikaisestikin, jännää! :D se oliskin sitten pari viikkoa ennen laskettua.........

Oli tosi mukavan olonen lääkäri (ihan toista luokkaa mihin on yleensä tottunut) ja heittikin ilmaan, että jospa se pikku tyyppi tajuis syntyäkin jo ennen seuraavaa kokoarviota! :P

Ei oikeesti enään kauaa!! ^_^

Oi kamala, mulla täälä nous ihokarvat pystyyn kun luin jonkun synnyttäneen näin aikaisin! :O Toivotaan että äitillä ja vauvalla on kaikki hyvin , eikä pikkuisen tarvi monen montaa viikkoa olla sairaalassa! <3

Huomenta vaan kaikille...viikonloppu taas takana päin ja kellon siirron sekoittama arki alkamassa...ei onneksi kovin paljoa..lapset vaan herää tuntia aikaisemmin :grin
Meillä oli taas touhukas viikonloppu, synttäreitä ynm...

Viikonlopun aikana myös kivuliaat supistukset ilmestyneet mulle..ei onneksi mitään säännöllisyyttä niistä löydy, mutta kun tulee niin sattuu siedettävissä määrin..jospa paikkojen kypsyttely tästä lähtee käyntiin..tänään olisi neuvolakin vuorossa...pitää kysyä sitä sf mittaa, kun se mua askarruttaao_O Ja ensi viikolla sitten se synnytystapa-arvio, hui, nehän voi siellä jo päättää vaikka mitä

Fyysisesti olen kyllä jo kypsä tähän odotukseen..lonkat on niin kipeet öisin, että en voi nukkua koko yötä sängyssä, vaan pitää sohvalle kömpiä, kun se on hiukan pehmoisempi niin ei satu niin paljoa.

Tällä viikolla alkaa äitiyslomakin..kyllä se aika vaan menee nopsaan vaikka se näin loppu viaheessa tuntuu matelevan :wink

Mukavaa maanantaita kaikille, tuun kirjoittelemaan jos jotain mielenkiintoista kuulen neuvolassa :)

Mariya_:lla tosiaan jännittävät ajat edessä

Yhdyn äskeiseen eli alkaa vähän jo kypsyttää tämä raskaus ..päivä päivältä isompi ja kömpelömpi olo ym. Menkkajomoilut enemmän tai vähemmän lievänä plus kokoajan pitää pitää mielessä, missä on lähin veski, pissahädän takia, mutta myös mulla tuo maha tuntuu menevän sekaisin tuosta pienestä jomoilusta useammin ja useammin. Aamupäivällä ajelin kaverin luota metsäteitä ja silmäilin kokoajan tienvartta, pitääkö pysätä oikeesti pxskalle vai kestääkö kotiin :grin (kestin kotiin:grin)

Mä oon varmaan ihan hömpsä kun oireettomuus "vaivaa" mieltä :p jotenki on vaan semmonen olo, että synnyttäminenn on tosi kaukanen asia, kun ei mitään harjoitusta/ siihen viittaavaa tapahdu. Minua ei edes pissitä sen useemmin kun ennenkään..Äitiyslomakin alkoi jo, mutta on ihan semmonen filis, että oon varmasti vika joka synnyttää :grin Neuvolassakaan ei saa mitään irti mistään, kun aina vaan sanotaan, että juu kaikki on ok ja nähhään ens kerralla! Vähän semmonen " ei sun tarvii mitään tietää kun kaikki on hyvin " -meininki on.

Mä oon kanssa niiiiin kypsä tähän raskaana olemiseen. Tuntuu jotenkin tosi kurjalta, kun en pysty yhtään nauttimaan olostani. Kunto on kuin yhdeksänkymppisellä mummolla, ja joka viikko tuntuu tulevan pari oiretta lisää edellisten ankeuksien lisäksi. Tänään uutuutena: koska mun alapää ei ilmeisesti muuten ollut tarpeeksi kipeä ja turvoksissa, niin huomasin aamulla, että ihan kuin joku peräpukamatyylinen ratkaisu olisi nyt ponnahtanut takalistoon. Ja vessassa täytyy tietysti ravata koko ajan, koska maha on supisteluiden takia ihan kuralla. Siis mä en ihan OIKEASTI jaksa enää 7 (todennäköisesti lähemmäs 10) viikkoa. Nukkuisin mielelläni tästä jouluun asti, jos vaan saisin NUKUTTUA!
:smiley-angry016:smiley-angry017:violent006:BangHead:smiley-angry019

Huomenia!

Elinen normi neuvola reissu poiki synnärillä käynnin..neukku täti ihmetteli kun sektiohaavan kohdalta olin niin arka. Siinä hän sit haastatteli ja tuli siihen tulokseen että synnärille mars ultraamaan sektiohaavan tilanne..

Tällä erää kaikki oli kumminkin kunnossa kohdussa, mutta lääkäri kehoitti ottaan iisisti ja sanoi että supistusten kanssa ei saa jäädä kotiin vaan heti on mentävä jos yhtään tuntuu siltä että synnytys käynnistyisi..pystyvät paremmin sitten seuraamaan sitä sektio haavaa..sanoi vaan että jos kohtu repee niin sit viimestään synnytyksessä jos on revetäkseen...:confused:

Pelkään että nakki napsahtaa ensi viikolla synnytystapa-arviossa ja päättävät että vauva syntyy sektiolla...jota en todellakaan halua...

Niin ja vauvan koko arvio oli nyt jo 2,6kg, vielä olisi viisi viikkoa aikaa...:eek:

Tsemppiä Mininen, itsellä kanssa lantiosta alaspäin kaikki ihan muussina, hyvä että ei eslaa tartte liikkumiseen

Voi ei, tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin!!! =)) Tuo raskauteen kypsyminen on onneksi normaalia näillä viikoilla ja itsekin olisin henkisesti jo valmis synnyttämään! :) Ite oon helpottanut viimeisten viikkojen olloa sillä, että en tee mitään ylimääräistä jos en halua/jaksa. Mitä sitte jos imuroinnista on kulunut viikko tai tiskit odottaa pöydällä vähä pitempään :) Myös kotoonta lähteminen tuppaa olemaan ärsyttävää kun vaatteet alkaa jäämään pieniksi ja peilissä näkyy valas. En siis lähe kotoonta pois jos ei ole pakko enkä jaksa :D lähinauppaan voi heittää pipon päähän ja löysempää ylle. Toki välillä on pakko lähteä suuremmille ostoksille, mutta silloin on kiva tällätä ittesä pitkästä aikaa :) Tsemppiä kaikille!!!! :))

Tsemii Miniselle ja kaikille muillekin, koittakaamme kestää! :thumleftMulla just tää ongelma, että tunnen tulevani jo yhdessä kotonaolopäivästä vähän mökkihöperöksi ja tarve päästä ihmisen ilmoille, MUTTA nyt sitten pitää se veski olla kokoajan lähellä, kun toi suoli tekee mitä lystää. Että aina on sellainen pieni jännitys päällä, kun lähtee pitkälle vessasta..

Mä oon kyllä ihan kypsä kanssa tähän oloon kun sattuu millon minnekin ja yöllä ei saa nukuttua. Mutta jotenki en ois silti vielä valmis luopumaan raskausajasta. Musta on niin ihana taputella mun pulleeta mahaa. Ehkä mulla taustalla on myös kasvava pelko itse synnytystä kohtaan, mutta toivotaan, että ens viikon pelkopolikäynnin jälkeen olo on sen suhteen vähän rauhallisempi.

Toi Miisan sukkelasuoli kyllä kuulostaa tosi kurjalle kun varmasti jännittää lähteä kauemmas pytystä...

Sukkelasuoli :laughing002 No erittäin hyvin sanottu siellä ylhäällä. Yhtenä päivänä yritin päästä elokuvateatterin aulaan salaa vessaan, kun olin kaupungilla, ja mietin taas, missä voisi ilmaiseksi käydä. Mutta tietenkin ovet olivat lukossa, juurikin minunkaltaisiltani ei-asiakkaana vessaa käyttäviltä raskaanaolevilta häiriköiltä :laughing002

Mua kyllä alkaa myös jännittää päivä päivältä synnytys enemmän, kun ei vaan pelkotilaksi yltyisi...:confused005

Täällä kans nyt jo aamu lähti käyntiin sillä, että herään tunteeseen, että kohta menee vatsa vikkelälle. Noh, onneksi herään sentään siihen ja ehdin veskiin. Tulee mieleen sellainen, että pitääkö kroppa ikäänkuin suolta tyhjänä varmuuden vuoksi kokoajan, jos vauva sattuiskin lähtee liikenteeseen. Onneksi eilinen oli "kuraton" päivä, mutta kiva jos tätä kestää monta viikkoa?? Nyt juilii taas vähän kokoajan :oops: Vielä vois olla sen 2-3 viikkoa sisätilossa, mutta sitten saa tulla mun puolesta, vaikka ehdinkin keräämään jonkun paniikkikohtauksen näistä peloista siihen mennessä :eek: Se on se tuntematon, mistä ei voi tietää etukäteen oikeasti mitään, kun ei ennen ole kokenut...

Täälläkin aletaan olemaan jo aika kypsiä tähän raskauteen... Kaikkiin paikkoihin sattuu, turvotus vaan lisäänty.. En jaksa enää! Mieskin jaksaa kiukutella mulle joka saakelin päivä jostain ja eilen sanoinkin että miks sun mielialat vaihtelee koko ajan? et eikö sen kuuluis olla mun mielialat jotka heittelee. Saatiin riitakin aikaseks niin tyhmästä asiasta kuin ruuanlaitosta. Miehen mielestä mun pitäis koko ajan kokata,siivota ja olla muutenkin kunnon housewife. Sitten kun totean että en oikeesti jaksa niin tulee kauheet valitukset ja vikinät kun hän käy sentään töissä ja mä vaan löhöön kotona! Totesin siihen että voidaan koska vaan vaihtaa tätä olotilala et se ois raskaana ja mä töissä. En usko että se jaksais päivääkään..

Takaisin