Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:hello Heippa Sofffillekin! Mulla on roikkunut masu alhaalla jo pitkän aikaa ja kuullut samoja kommentteja, että ompa se jo alhaalla laskettuun aikaan nähden (4.12.)..joten saapi nähdä, tuleeko hänestä siittenkin marraskuun lapsonen :)

Musta tuntuu, että pitäisi varmaan yrittää olla ajattelematta synnytystä, kun sen ajatteleminen kasvattaa pelkoa..saatikka yrittää ajattelemalla käydä läpi koko prosessia, kun siitä ei oikeasti ole käsitystäkään :confused013

Täälläkin on minikaverilla hikka parhaimillaan 3 kertaa päivässä ja nikottelee aina mukavasti äidin peräsuolta kohti. :eek:

Muokattu viimeksi:
Niin, eipä se laskeutuminen taida onneksi suoraan tarkoittaa sitä, että synnytys olisi jo lähellä. Kyllä saisi vaavi pysyä mahassa vielä ainakin muutaman viikon. Mulla on vähän vaihdellu tuntemukset synnytyksen ja siihen "valmistautumisen" suhteen. Tällä hetkellä on semmonen olo, että yrittää vaan valmistautua siihen, että se voi mennä miten vaan ilman että tapahtumiin voi välttämättä vaikuttaa itse ollenkaan. Ja onhan siitä todistetusti jokunen nainen selvinny ennenkin :wink

Joo täälä myös maha on kuin nipsulla, yhtä alhaalla :D Toki se ei ikinä ole ylhäällä ollutkaan :D Vauva on alhaalla, mutta pää liikkuu kun neuvolassa painaa. Aina ollu sama tunne, että syntyy ennen laskettua, mutta ikinä ole niin tapahtunut :D Joten tämäkään tuskin etukäteen tulee.. Mutta tuskin menee paljo ylikään :) aika näyttää..
Itse en ole valmistautunut millään tavalla. Sairaalakassin kaivoin esille, että sitä alan joskus täyttämään, mutta en muuta :) Kyllä siinä sitte kerkeää valmistautua muutaman tunnin kun synnytys käynnistyy :) Itellä tietty aina alkanu supistuksilla, joten ei ole ikinä tullu sitä paniikkia vesien menosta vaan saanut rauhassa kuunnella kroppaa ja pakkailla vikoja tavaroita kassiin :) Saa kyllä nähä kuinka pitkään uskaltaa kotona kolmannen kohdalla olla, kun avautumisvaihe on mennyt nopeasti sairaalaan päästyä.. (Toinen syntyi vielä nopeemmin kuin eka, joten jos kolmas syntyy nopeemmin kuin toinen niin siinä ei paljo jäädä kotiin oottamaan kymmenen minuutin välein supisteluita.) :D Muutenkin kannattaa miettiä automatkaa.. Itsellä 40min matka sairaalaan, joten olen ottanut aina hyvän ajan ettei tarvi pahimmista suppareista kärsiä autossa. +talvella kelivara!

Nää viikot katoaa ihan omituisesti :D Ja voi sitä ajan juoksua kun vauva syntyy! :O minust on aina tuntunut, et ekat puol vuotta menee hujauksessa.. Huh hei. Itel tulee aina välil mieleen "mitenköhän sitä kolmen lapsen kanssa pärjää." :D (ok toi ois ehkä pitäny miettiä 34vk sitte ;D ) No ei, kuulunee varmasti normaaliin raskausajan pohdiskeluihin :)

Siihen voisin sanoa, että IIK ja APUA ! Olo on kyllä jo niin turpea, että voin kuvitella, kuinka kypsä sitä voi ollakaan parin-kolmen jne viikon päästä, kunnes räjähtää :eek: Eilen tuli syötyä pikkusen liian iso ruoka-annos ja puoli tuntia sen jälkeen ajattelin, että saan sydänkohtauksen :eek: Maha oli niiiiin turvoksissa, ylhäällä ja pinkeä, ja sydän hakkasi. Ilmeisesti sitä voi kutsua myös närästykseksi :grin Kävin lyllertämässä pihassa ja otin rennien. Ja jäin henkiin :grin Ilmeisesti tähän perustuu neuvo syödä usein ja PIENIÄ annoksia :grin

Heips vaan! Tervettuloa Soffi joukkoon!!!

Eilen se sitten alkoi sukulaisten keskuudessa...arvuutellaan ja suurin piirtein joidenkin mielestä se on nyt päätettykkin kumpiko meille syntyy..mua ärsyttää suunnattomasti tämmöiset spekulaatiot :cool: ja kaikki arvuuttelijat löytyy miehen suvun puolelta...meille se on kyllä ihan sama kumpiko sieltä tulee..mut tää traditio on käyty jokaisen raskauden
kohdalla :confused: huomaa vaan ihmisistä kuinka niitä harmittaa kun ei voi jotain ennalta tietää...hihihi... me ollaan miehen kanssa niin vanhan aikaisia tämmösten juttujen kanssa...aina kun joku kysyy kumpiko tulee, niin vastataan että vauva :wink

Mua vaan jännittää suunnattomasti ensi viikon perjantai...on se synnytystapa-arvio..
En saa enää nukuttua öitäkään kunnolla kun on niin paljon asioita mielessä...ja tuntuu että hormooni tasokin on taas huipussaan kun on niin herkällä päällä..kuuntelin tänä aamuna Sannin Me Ei Olla Enää Me biisiä ja niegarahan siitä iski :smiley-angry017

Paljonko muilla on paino noussu nyt tälleen loppu vaiheessa? Mulla oli 800g per viikko :grin ja en kyllä mielestäni on ees herkutellut, mut jotain näköjään..heh heh..

Mulla on nyt tullut se 15kg (eli reilu 400gr/viikko jos alusta laskee). Laskettuun aikaan se reilu 4 viikkoa. Painoni oli normaali kun tulin raskaaksi.
Näitä olisi kiva kuulla tosiaan muiltakin, koska kävin asiasta oikein väännön neuvolatädin kanssa!!
Hänen mukaansa NORMAALI painonnousu raksuaden aikana on 8-10kg ja minä tunnen tasan yhden, joka on selvinnyt tolla 10 kilolla. Suurimmalla osalla painonnousu minun tutuistani on ollut 15-25kg välillä....

Itse olen syönyt terveellisesti koko raskauden ajan (joskin välillä liian vähän). Nyt loppuraskaudessa on sitten ruvennut toi sokeri ja hiilarit maistumaan, mutta olen pysynyt kohtuuden rajoissa ^_^
Kaikesta huolimatta olen saanut jo sen 15kg.

Mun lähtöpaino alkuraskaudessa oli jotain 84 ja nyt painan sen 94..olen ollut siis reilusti yli painoinen jo alusta asti..mutta ennen raskautta sain pudotettua sen 5-6kg..mutta uskon että tällä hetkellä toi painon nousu on sitä että nestettä kertyy..itse olen tässä raskaudessa liikkunut todella reippasti ja herkutellut kyllä olen mutta en mässännyt..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on tullut noin 12 kiloa. Ennen ä-lomaa painoa kertyi liikaa per viikko eli pahimmillaan 800g per viikko-vauhtia. Nyt kun olen ollut kotona 2 viikkoa, niin syön kyllä vähemmän, koska ei tule käytyä lounasravintoloissa. Painonnousu viimeks maanantaina mitattuna n400 g per viikko, johon neuvolatäti oli tosi tyytyväinen, vaikka on ollut kyllä aivan ihana aiemminkin ja sanonut vaan, ettei me näistä painoasioista stressata.

Mulla myös selvästi irtokarkit maistuu tooodella paljon enemmän nyt lopussa (ihan pakko ostaa säkki viikonlopuiksi :rolleyes:) ja nyt uutena lisäksi järjetön himo kirpeisiin satsumoihin, nam :p

Hah, mulla kans kirpeet satsumat! Just ostin kauppareissulta säkillisen :)

Lähinnä just mietin että mikä on ns.normaalia painonnousua. Mustakin tuntuu että nyt lähiviikkoina kun turvotus on lisääntynyt, niin samalla on myös paino lähtenyt kovemmin nousuun...

:D mulla oli puoleen väliin mennessä tullut 2kg ja nyt rv35 tullut 10kg xD ups. Toki neuvolassa sanoi 10kg olevan siro lukema näillä viikoilla! O.o En kyllä jaksa stressaa, koska en pidä itteäni lihavana ja aina ennenkin kilot lähteneet.. Ja tosiaan lähtöpaino 63kg 175cm O.o ja ennen tosiaan niitä kiloja tullut reilusti enemmän :D

Oi ja joooo, satsumat, porkkanat, omenat, banaanit :DD irtokarkit!!! ;D ja joulupiparitaikina!! :D glögi <3

Mulla kans satsumat maistuu ja sit jääkaappikylmät rypäleet

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ah mä niiiin himoan joulupiparitaikinaa, glögiä, kylmiä rypäleitä ja satsumia... PAHUKSEN SOKERIT!!! Noh, onneks piltti syntyy viimeistään joulukuun ekalla viikolla niin saa sit ahmia niitä pre-joulukaudella sentäs..
Nyt listalla sentään saa pitää kylmää vesimelonia ja kurkkua.. kyl niitäki voi aika kiitettävästi ahmia :D

Takaisin