Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terve..!!!

Täällä ruennut meikäläisenkin maha toimimaan, eilen oli ihan hirvee kaasu päivä..kauheeta oli käydä kaupassa kun teki mieli laskee paukku koko ajan mut kun ihmisiä jokaisen hyllyn välissä...ja tänään aamusta seissy tyyliin vessan vieressä...jospa kroppa valmistautuu lähenevään synnytykseen...

Mutta mulla onneksi nyt rupes toimiin toi maha, kun en oo oikeen pystynyt syömään lisä rautaa vaikka pitäs kun hemppari on niin huono, mut kun maha oli muutenkin kovalla niin sit ne rautalääkkeet kovetti sit entisestään mahaa..jospa se tästä :grin

Huomenna se sit alkais virallisesti...äippäloma:wink

marzin:n kanssa mennään vissiin aika samoilla viikoilla, mulla on huominen vielä saikkupäivä ja 31.10 sit alkaa äippäloma :)

Täällä kanssa alko eilen muuten suoli toimimaan sukkelasti :eek:- pakko liittyä jotenkin näihin viikkoihin kun niin monella on nyt samaa. Väsymys on jotain aivan käsittämätöntä täällä enkä saa mitään aikaseksi. Aiemmin suurta nautintoa aiheuttaneet kävelylenkit koiran kanssa on muuttuneet tuskaiseksi laahustamiseksi.

Niin ja lisäyksenä...nyt aamun aikana mahasta kuuluu semmoinen ääni kuin veteen tippuisi vesipisaroita silleen tip tip tip...veikeäää...vauva taitaa puhallella kuplia :)

Jee (voiko nyt ihan näin hehkuttaa :grin), tervetuloa mukaan vikkeläsuoli-kerhoon! Harvemmin sitä joutuu miettimään vessan sijaintia mitä tahansa tekee tai minne menee :confused:

Voi prkl S_uski, kun ihan menee sun puolesta hermo, kun lukee tollasta miehen mussutusta!!! :violent001:taunt005

Olen ollut tänään niin reipasta, että lähdin heti aamutuimaan (ihana aurinko) koiran kanssa metsälenkille :grommit, jonka jälkeen haravoin lehtiä, pilkoin saunapuita valmiiksi...energiaa on tänään vaikka muille jakaa. Mukula molskii mukavan aktiivisesti mukana masussa :smiley-angelic003

Arvaa vaan ärsyttääkö mua! Pyysi se sitten tänään eilistä anteeks et hän oli kuulemma niin väsynyt ja kiukutteli turhasta. Mä vaan luulen et häntä alkaa jännittämään vauvan tulo :D kun ei siihen ole kuin kourallinen viikkoja.

No hatunnosto sille, että miehesi osaa pyytää anteeksi, toisin kuin eräät..:oops: Joo kyllä noita miespoloisia varmasti alkaa myös jännittelemään ja reagoivat siihen kukin tavallaan. Mun mies alkaa lähinnä (kuuro)mykäksi :confused:

S_uski mukavaa että mies huomasi törttöilyn..meillä kanssa on vähän kireitä siimoja ollut miehen kanssa jo jonkin aika..mutta onneksi ei olla vielä kauheita kahinoita saatu aikaan..tässä rupee oleen väsymystä puolin ja toisin..mäkin oon noitten muksujen kans kaiket päivät täällä kotosalla..vanhemmasta muksusta huomaa jo turhautumisen kun äiti ei enää oikeen jaksa touhuta samanlailla niin kuin kuukausi taka perin ja ei toi meidän nuorimmainenkaan päästä helpolla kun sille on tullut uhma...onneksi mies jaksaa vielä töitten päälle touhuta noitten hapsiaisten kanssa iltaisin :)

jotain spessua pitää kyllä meidän isukille keksiä isänpäiväksi

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kaikkein hauskinta on ettei mun mies uskalla myöntää että häntä jännittää esikoisen tulo tähän maailmaan :D Mä luulen että seuraavassa raskaudessa mies osaa suhtautua vähän paremmin tähän väsymykseen ja muihinkin raskausoireisiin. Mä kuitenkin ite en ole ollut yhtään hormoonihirviö tai muutenkaan kiukutellut mistään, vaan tilanne on ollut lähinnä toisinpäin :D

Ja jei, tänään alkoi virallisesti mammaloma! <3

Aika sama juttu S_uski meillä. Jos joku on kiukutellut, se en ole ollut minä (tai yksikseni kyllä). On tässä mennyt ihan mukavasti, mutta tänäaamuna vierestä heräsikin se mykkä. Vissii kaikki stressaa taas, kun ei puhunut juur mitään ja tiuski vastauksia, kun kyselin jotain. Sanoin vaan vielä ennenkuin lähti, että oletpa hyvällä tuulella. Lähti vaan sitte kiukkusena töihin. Ja luonnollisesti mulle tuli paha mieli :sad001. No hei ehdin eilen hehkuttaa hyvää päivää, joten tätä tää on :wink

Menkkajuilit rauhoittuneet kokonaan, vähän normia väsyneempi tänään. Olenkin nukkunut nojatuolissa tässä aamuni :grin

Ihmettelen, miksei sieltä polilta soiteta sitä aikaa, kun lähete lähtenyt (toivottavasti) maanantaina ...:confused013No se ei kyllä ollut kiireellinen..

Noita vikkeläsuolijuttuja lueskelleena, olen pikkusen jo toivonut, että täälläkin alkais toiminta :laughing002 On ollut sen verran tuota ummetusta kehissä...
Viimeyönä unessani oli päivämäärä 11.12. Ja tänään näin samaisen päivämäärän lehdessä 11.12.13. Olikohan tämä enne-uni :binkybaby

Haa, mahtaako olla Mirkkulillakin ennustajaeukon vikaa? :) Eikö raskaanaolevat muutenkin herkisty kaikenlaiselle, joten enneunetkin voivat tulla kyseeseen. Jännittävää, jää nähtäväksi :thumleft

Täällä on herätty tänään taas noin kello 02 ja jotain. Kuuluu ohjelmistoon kerran viikossa !? Heräsin kylläkin nyt ekaa kertaa EHKÄ ihan oikeaan supistukseen?! Koko alavatsaa poltti muutaman minuutin. Tämä toistui vielä pari kertaa. Välissä oli kyllä pitkiäkin aikoja, puoli tuntia-tunti..? Lisäksi mukula piti jumppatuntia ja häntä siinä kuulostelin :love017 Ihmeen aktiivinen hän on ollut, koska muljaa taas täydellä tohinalla tälläkin hetkellä. Onkohan nukkunut ollenkaan. No hyvä näin päin!! :)

Olen melko varma, että vauva on muuttanut asentoa, eikä enää ole pääalaspäin raivotarjonnassa :sad001 koska hikka tuntui yölläkin vasemmassa kyljessä. Jalat tuntuis olevan tuossa tissien välissä noin..No se selviää (vasta) ensi viikon perjantaina. Sain kirjallisen kutsun polille postitse eilen.

On muuten jännä huomata, miten selvästi vauva on saanut massaa, kun hänen hikatessa, koko masu hytkähtelee silmin nähden. Tuntuu ihan oikeana hikkana, voi pientä palleroa :smiley-bounce012

Ärsyttävintä on mennä nukkumaan jos on ollut riita, meillä onneks harvoin riidellään muutenkaan. Ite oon todennut et parempi olla hiljaa kun tunteet kuumenee, muuten tulee sanottua kaikkea mitä ei todellakaan tarkoita :D

Mä oon itse aika varma et palleroinen syntyy marraskuun puolella jo :)

Me ei mun miehen kanssa olla naimisissa niin ollaan tosta isyydentunnustamisesta puhuttu ja hän sitten sanoi että haluaa ehkä tehdä isyystestin siinä yhteydessä kun se kerta on ilmaista silloin... Niin jotenki se loukkas mua kun en todellakaan kenenkään muun sängyssä ole ikinä loikkinut. Mut mieskin nauroi sanottuaan että haluaa isyystestin et mahtoikohan vaan taas pilailla mun kustannuksella.... :D

Miisa78, mä kanssa säikähdin hetki sitten, että asento olisi muuttunut, koska hikka tuntui tosi ylhäällä kylkiluiden kohdalla. Ei ollut hätiä, siellä köllöteltiin pääalaspäin :rolleyes: Toi hikka on kyllä ihan tosi jännä juttu, täällä kanssa voimistunut ja tulee tosi selkeästi. Kuulemma aina sen hengitysharjituksen jälkeen yleistä, että hikka alkaa. Siitä on hauska päätellä milloin on ollut niitä harjoituksia, lisäksi olen havainnut, että jumppatuokion jälkeen tulee usein hikka :smiley-bounce013
Hmm, ennustajan taitoja.. Saas nähdä minkä päivän neitokainen valitsee synttäriksi, siis LA on sillo 13.12, se olis kyllä aika lähellä tuota mun päivämääräsattumaa :)

Olin muuten taas polilla tarkistuksessa viime su 33+2, kaikki oli mainiosti, neito painaa 2,4 kg :happy093
Tunsin kyllä ihan edellisen viikon sisällä, että kasvua alkoi tulla huimasti lisää, ihanaa ja sydämmiä. Tutkimusten jälkeen Lääkäri totesi vaan, että; synnytys lähenee, tuota en olisi uskonut :laughing002

Tänään alkoi sitten 34+0, välillä menee ihan sekaisin noista viikoista :excited001

Toivottavasti kaikilla noi harmilliset kivut ym. Jutut helpottaisi edes hieman vielä ennen synnytystä, että saisi kerättyä voimia koitokseen.

Mukavaa viikonloppua !

Kääk, mulla tänään neuvolassa (josta kirjoittelin enemmän tonne neuvola-osioon) sanottiin, että kun on noin pieni ja tiivis maha, niin varmasti vauva tulee ulos jo rv39, todennäköisesti ennenkin!!! Mä olen niiiiiiiin varma ollut, että menee yli LA:n ainain viikolla...ja sitä siis salaa toivonkin! Eli pysy siellä pikkutyyppi, pliis!!!!
Pääsen ehkä synnytystapa-arvioonkin, kun neuvolatädin mukaan vois olla hyvä mennä (jotenkin vihjas, että mun lantionseutu on niin ahtaan oloinen yms. ja sais vähän osviittaa vauvan koosta). Mä en pistä yhtään pahakseni sitä, mutta toivottavasti sielläkin sanotaan, että vauva saa tulla omia aikojaan ja on varmaan pysyy siellä vielä pitkään.

Hyvää perjantaita..

Meillä kanssa hikka on ihan joka päivästä..pää on selvästikkin pikkuisella alaspäin koska tuntuu hikat meikäläisen haaro välissä :) sit oon huomannut että vauvan liikkeet on jo aika jäykähköitä..liikkuu hyvin mutta silleen kun hidastetussa liikkeessä...välillä tosin tekee kipeetä..

Mulla on oikee puoli kropasta hirmu kipee..ja sohvalla nukkuminen tällä hetkellä se paras paikka eikä oma sänky..On jotenkin kovahko...Vessassa ravaamiset on nyt huomattavasti lisääntynyt yön aikaan..1-2 kertaa on tähän mennessä riittänyt mut enää ei riitä :D imetysliivejä kävin eilen bongailemassa baby style liikkeestä..mut ei ollut kokoa..no laittoivat sit tilaukseen..pitäs 2 viikon päästä tulla..toivottavasti kerkii..tutteja ostin pari pakettia, eipähän lopu kesken ;)

Kait pitäs jo vähän pakkailla jotain synnäri kassiin valmiiks..meiltä puuttuu vauvan sänkykin vielä, sitteri ja hoitopöydän "patja"

Kyllä tässä jo rupee päivä päivältä jännittään enempi ja enempi..vaikkakin jo kahdesti olen tämän kokenut..vsikkakin teillä jotka saatte esikoisen niin jännitys on varmasti vielä suurempaa :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

S_uski: Mä oon ottanu myös rauhallisen linjan, että mieluummin olen hiljaa, koska en jaksa pahentaa jotain vänkää. Ei jaksa näillä viikoilla. Yrittää vaan pysyä tyynenä, itsen ja vavvan takia. Tiedä sitten, tuleeko joku suuri tunteenpurkaus kaikesta pidättelystä joskus ensi keväänä :grin

Mirkkuli: Okei, tosi kiva kuulla, että vavveli voi silti olla oikeassa asennossa, vaikka hikka tuntuu ihan toisaalla. Jossain vaiheessa tunsin hikan navan alapuolella, mutta nyt selkeästi muuttanut vasemmalle. Hyvän kokoinen teidän neito jo on :thumleft Jännä kuulla oman naperon paino ens viikon perjantaina, kun viikkoja silloin jo 36+2, iik iik.

Voi apua mä olen väsynyt, 02 herätys painaa...:geek

Hei, esittäydynpä lyhyesti, kun ensimmäistä kertaa kirjoittelen. Olen jo pitkään lukenut tätä ketjua, mutta ei ole vaan itse tullut kirjoiteltua. Ensimmäistä lasta siis odotellaan ja ikää on 27v :) LA on 6.12. kuten näköjään monella muullakin.

Täällä on vauva ollu raivotarjonnassa joka kerta, kun on neuvolassa asiaa tarkistettu. Synnytys on jännittänyt välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tällä viikolla käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan. Kaikki synnytyssalit oli varattuja, joten käytiin tutustumassa semmoseen varasynnytyssaliin. Kesken esittelyn sekin meni käyttöön, kun ovella odotteli tuskaisen oloinen synnyttäjä. Siinä kohtaa itsellä karkasi ajatukset johonkin aivan muualle kuin isien lepohuoneeseen, joka esiteltiin seuraavaksi :scared001Nyt sitten on alkanut taas jännittämään vähän enemmän, jotenkin se sairaalaympäristö ei tuntunut kivalta, vaikken minkäänlaista sairaalakammoa oo potenutkaan. Ootteko muuten miettiny, haluaisitteko päästä perhehuoneeseen?

Pari päivää sitten muuten alkoi tuntua siltä, että maha olisi alempana kuin aiemmin. Eilen kuulinkin kommentin ihan ulkopuoliselta naisihmiseltä, että "sulla on varmaan pian LA kun on jo maha noin laskeutunu" o_O Saapa nähdä enteileekö mitään, toisaalta toivoisinkin ettei tarvis välttämättä mennä yli lasketun ajan.

Tänään se iski: synnytys tosiaan lähestyy, jaiks! o_O
Mammaloma alkoi ja päivän kruunasi tutustuminen synnärille! Oli tosi mielenkiintoinen tutustuminen; kiva nähdä mihin menee ja mitä siellä tapahtuu.
Sairaalakassin pakkaus olis seuraavana ohjelmassa, niin sit ois kaikki lähes jo valmiina. Nyt vaan ootellaan että millon tyyppi haluaa näyttäytyä. :) Mieluusti näkisin vasta laskettuna aikana eli kuuden viikon päästä, mut minkäs teet jos haluaakin ulos aikasemmin...

Mä törmäsin vauvaan joka oli syntynyt 4vk etuajassa.. Kyllä siinä käsikarvat nousi pystyyn kun kuuntelin äitin juttuja :| 20 päivää olivat joutuneet olemaan keskolassa ja imetys oli onneksi lähtenyt käyntiin kun olivat päässeet kotiin rauhassa sitä tekemään.. On kuulemma kellon tarkkaa aikataulua keskolan imetykset.. :/ Tuli vähä sellain fiilis, että nyt otankin loppuraskauden rauhassa :D Toki ite oon syntyny melkein 4vk etuajassa eikä keskolassa ole tarvinut olla..

Takaisin