Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annushka: ei hätää, mulla on ihan sama tilanne :)
Pituutta mulla on 162cm, tosin mulla on tooosi lyhyt selkä vielä ja pitkät jalat ja sf-mitta ihan yläkäyrillä.
Ei ole mitään ylimääräistä tullu lanteille tai mihinkään muuallekaan, eikä takaapäin huomaa raskautta.
Edestä ja etenkin sivusta näytänkin (tai maha näyttää) valtavalta :D :D

Noni... Eli en ole ainoa :D Painoa on kyllä tullut paljonkin nyt viime viikkoina mutta en itse kyllä tajua mihin ne lisäkilot vatsan lisäksi on tullut. Mulla on kyllä pitkä selkä mutta olen tullut siihen tulokseen että vauva ei istu kauheen syvällä sisuksissa koska vessahätä ei vaivaa ja liikkeet on tuntuneet jo tosi aikaisin ja selvästi. Tyyppi vaihtaa myös asentoa vähän väliä ja mahan korkeuskin vaihtelee päivän mittaan sen takia :P

No ihan sama homma :) kyllä se tossa ylävatsassa viihtyy... :) on mullakin tullut jo 11kg ja nekin näyttäs olevan vaan mahassa, kummallista :P ehkä ihan aavistuksen on turvotusta havaittavissa yläselkä/hartia alueella...mutta
kaksosista udellaan vähän väliä :S

Mä olen myös 160-senttinen ja kapea malliltani. Maha näkyi jo tosi varhain ja työntyy selkeästi eteenpäin. Kaksosista on kyselty pitkin raskautta. Mulla kuitenkin pissahätä vaivaa ja kaamea paine lantiossa, mikä selittyy sillä, että vauva hengailee ihan alhaalla ja hinkkaa päätään kohdunsuun tienoille. Hyvä puoli on tietty se, ettei närästä tai ahdista henkeä. Helposti saa mätettyä vielä pitsaa napaan. :porc

Annushka: Mä olen kanssa vaan 165 pitkä ja todella lyhyt selkänen. Kohtu oli todella varhasessa vaiheessa jo navan korkeudella ja sen jälkeen onkin puskenut suoraan ulos- ja ylöspäin. Neuvolantäti mulle ainakin sano, että oon sen mallinen ja kohtu sen mallinen, että erittäin todennäkösesti korkea sf-mitta johtuu juuri tästä eikä mun tapauksessa tarkota, että 6 kg vauva ois tulossa. Kyllähän se silti välillä mietityttää. Lapsivettä kun ainakin viime tarkastuksella oli normaali määrä.

Noni... Ei me kaikki voida niitä norsuvauvoja saada :D mua ei kyllä närästäkään. Tyyppi nojailee siis jotenki suoraan pois päin kaikista sisäelimistä. Alkuraskaudesta kyllä närästi kovastikin.

Cherry87 juu neuvovola epäili 3kg tai pikkasen päälle syntymäpainoksi jos syntyy ajallaan.. Ihan järkeenkäypää jos nämä kaksi on tullu 3,5kg keskikäyrältä :D tossa katoin omaa korttiani, niin tosiaan olin kyllä ihan samoilla käyrillä. Ja saman mittasia ollaa äitini kanssa. :) (en sitte tiiä mikä olis ollu syntymäpaino jos olisin malttanu olla loppuun asti mahassa, mutta 2700g painoin vajaa 4vk etuajassa)
En enää ole jaksanu ressaa koko mahasta, kun on alkanu kasvamaan 1cm per viikko.. Allkuun tosiaan ei meinannu kasvaa tarpeeksi..

Cherry87: Mulla on LA 6.12, mutta neuvolantäti on veikannut että LA ois oikeasti marraskuun puolella.. itse kun en muista milloin oli viimeksi ollut menkat :D Odotan kovasti et 37 viikkoa tulis täyteen, sen jälkeen saa tapahtua sitten jos on tapahtuakseen :)

Huomenia!

Täällä vointi on joka toinen päivä hyvä ja joka toinen huono. Maha on jotenkin isontunut hirveen lyhkäsessä ajassa. En pysty istuu enään kunnolla kun massu painaa jalkoihin, pitää istua jalat haarallaan...vaikuttas että maha olis entisestään laskeutunut ja eilenkin kun katsoin peilistä mahaa niin se oli jotenkin ihan hirveen kookas..mieskin sano töistä tullessaan kun silitteli vatsaa että ompas se pinkee =) Eilen illalla alkoi taas jalkojen juiliminen lonkista alaspäin...turvotusta siis tiedossa...

Pieni pelko rupee hiipimään vauvan koostakin, sf mitta oli n.32 cm viikolla 31+6, neuvola tädin mielestä ihan normi mitta, mut sitten katsoin mihinkä se oli tuhertanut siinä sf mitta taulukossa sen pisteen niin se oli keskikäyrän yläpuolella =/ Ens maanantaina olis neuvola uudestaan ja siitä viikko niin synnytystapa arvio..nuorimmainen kun syntyi kiirellisellä sektiolla kun käynnistelivät rv 42 ja kesken synnytyksen tuli tarjonta virhe..tyttö oli syntyessään 4,2kg enkä kyllä tiedä olisiko edes mahtunut tuleen alakautta. Toivon että jos koko arvio on hirmu suuri rv 36 niin miettisivät edes käynnistystä hyvissä ajoin jos tilanne sitä vaatii..

Synnärikassiin meinasin pakata imetysliivit, liivinsuojat, pesuvehkeet, rennot vaatteet jos osastolla menee ennen synnytystä aikaa esim käynnistämis hommissa, rahaa, kotiin lähtövaatteet, känny+laturi, vauvalle vaatteet pakkaan valmiiksi kassiin jonka mies vois sitten kotiin lähtöpäivänä tuoda kun ne synnärin vaatekaapit ei oo ainakaan täällä suunnalla mitkään tilaihmeet...

Kuinka monella täällä on 6.12 la, huomasin että S_uskilla on myös minun lisäksi

Täällä on aamuyöstä asti menkkajomoilua tietyin väliajoin, tehnyt vähän huonoa. Herätty taas luonnollisesti 04. Äsken nukuin "päikkärit" pari tuntia, heräsin menkkajomoon, jonka seurauksena juoksujalkaa vessaan-> vatsa sekaisin.. Vähän on huonohko olo..alkaa tässä ihan jännittää, että jos ei tää olo rauhotukkaan :eek: ..että jos vielä nyt sen kolmisen viikkoa oltais iisisti sisätiloissa?! Vai olenko vaan ollut niin oireeton tähän asti, ja joillain teillä ollut tämmöstä jo monta viikkoa..:anyoneHauskasti eka tämmöinen olo ekan lomaviikon toisena päivänä eli tässä kunnossa en kyllä olisi voinut töissäkään olla...

Mun on pakko hehkuttaa et nyt on hyvin nukuttu yö takana! En edes herännyt siihen kun mies lähti yöllä töihin vaikka normaalisti aina heräänkin. Ja vaikka kävin sitten 3 aikaan pissallakin niin nukahdin heti uudestaan. Ja voin sanoa että se on harvinaista! :)
Mutta muutoin onkin sitten joka paikka ihan jumissa ja kipeinä. Eniten vihoittelee taas selkä kun innostuin tossa aamutuimaan imuroimaan ja siivoamaan... :D Nivusetkin särkee ja sattuu, samoin tuolla alapäässä tuntuu inhottavaa ja vihlovaa kipua välillä.

Mua on myös nyt alkanut supistella normaalia enemmän. Enimmäkseen on onneksi vain vatsan kovettumista että vielä ei oo ollut montaa kipeää supistusta.

Vaavin liikkeetkin tuntuu edelleen tosi hyvin ja vaavi liikkuukin ahkerasti. Tai no liikuttelee jalkojaan ja takapuoltaan ja käsiään. Ihaninta on se kun vauveli yrittää tunkea kantapäätään vatsan läpi :D

Miisa78:n oireet kuullostaa jo siltä että synnytys käynnistyis pian :o Toivotaan että pikkuinen kuitenkin pysyttelisi vielä masun sisäpuolella!

marzi: aika monella oli 6.12 laskettu aika, tuolta joulukuisten listasta pystyy tarkistaa kuinka monella :)

S_uski: älä muuta sano..huomenna on 34 viikkoa täynnä..voi kun EDES pari viikkoa pysyis.. (No yleensä nämä kääntyy niin päin, että olen sittenkin se viimeinen synnyttäjä tällä palstalla:p) No nyt tilanne rauhottunut.. Toistaiseksi..

Juu mäkin varmasti olen ihan viimeisten joukossa joka lähtee synnyttämään... :D tosin tää päivä on kaiken kaikkiaan ollut taas aika kivulias. Jospa huomenna ois taas parempi päivä :)

Eilen illalla oli vielä viimeinen pieni jomoilu-minuutti, sitten loppui, ja nyt onkin ihan normi olo :) Eilen iski sellainen paniikkihetki, että kohta se on menoa eikä sitä voi mitenkään hallita, että jos ei nyt vielä tänään...:gen113

Ei muuta kun soitto tk:hon tai mihin teidän alueella otetaan yhteyttä :) ite olen viime raskaudessa käynyt kovien supistusten takia näyttämässä kohdunsuun terkkarissa (neuvola lääkärit samassa rakennuksessa.) Kiinnihän se oli.. Sillä saa mielenrauhan itselle ja varmistuksen että kaikki on hyvin :) Kuitenkaan en toivo että kukaan alkaisi ennen rv 36 synnyttämään, jotta pääsisi normaalisti kotiutumaan ja imettämään :) Itellä ollut kipeeitä supiteluja pitkään ja ihan yhtäkkiä alkavia ja aina tuo lääkäri on kohdunsuun todennut olevan normaali. Täytyy vain höllätä vauhtia jos alkaa pahasti supistelemaan :)

Mulla lääkäri maanantaina. Koitan odotella siihen saakka. Se vaan, etten vaan valitettavasti luota tähän "alokkaaseen", kun kerran tehnyt vääriä arvioita :confused: (ymmärrän kyllä, että jostain hänenkin on aloitettava..) Viime kerralla tämä nuori lääkäri totesi kohdunsuun olevan kiinni ja kiinteä, mutta 2 päivää myöhemmin muun asian takia kävin polilla ja kätilö totesi suun olevan pehmeä ja sormelle auki:rolleyes: ( tämä oli muistaakseni viikolla 28). Ihmeteltiin neuvolatädin kanssa jälkikäteen, miksei mulla ole ylim kontrollia polille, mutta koska kaulaa kuitenkin oli jäljellä riittävästi, ei katsottu kontrollin olevan tarpeen. Sanottiin vaan, että jos jomottelee 10 minuutin välein, niin sitten polille..:smiley-angelic006

No älä muuta sano :grin Katson nyt maanantain käynnin, mutta jos vähääkään jää vaivaamaan, niin menen omalle gynelle varmistamaan.

Täälläkin ollut supistuksia rv16 lähtien, jotka muuttuneet kipeiksi joskus rv22 jälkeen. Nyt ollut jo usean viikon ajan päivittäin kipeitä ja kestoltaan pidempiä, äitipolilla seurannassa olen ollut kun esikoisen aikaan ennenaikaisuusuhkaa ja silloin synnytys lähtenytkin käyntiin rv 26, joka onneksi lääkityksellä ja vuodelevolla sairaalassa saatiin jäämään säikähdyksen tasolle - poika syntyi sitten rv 39+2. Kohdunsuu oli noilla 26 viikoilla pehmyt, auki 2 sormelle sekä sisäsuu täysin auki. Siinäpä sinnittelin sitten vielä yli 10 viikkoa, elämäni pisimmät viikot!

Nyt kipeistä supistuksista huolimatta kaikki hyvin, niin ne vaan osaa olla erilaisia nämä raskaudet! Pahoinvoinnista olen koko raskauden kärsinyt, edelleen oksentelen ja ruoka etoo..mutta tämäkin ollut lievempää kuin ekassa raskaudessa. Innolla odotan jo pikkuisen syntymää, kovasti tekee jo mieli valmistella kaikkea vauvaa varten:)

Näin viime yönä unta, jossa esiintyi päivämäärä 20.11. Päivä ei suoranaisesti liittynyt synnytykseen, mutta sen verran verkkokalvoihin ja päähän jäi tuo päivämäärä, että pakko kertoa se tänne, jos onkin enne ?! :grin ( meillä on vähän sukuvikana enneunet :eek:) Pvm on tasan 2 viikkoa ennen laskettua.......

Takaisin