Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirkkuli: mulla on ihan sama aavistus, ettei välttämättä mene joulukuun puolelle ( la 4.12.). Lisäksi eilen yksissä polttareissa mulle sanottiin, että mun maha on kuulemma jo kovin alhaalla verrattuna siihen, että la on vasta joulukuun alussa.. Hmm jännää!!

Mullakin potkut on muuttuneet muljahduksiksi, välillä muljuu koko maha joka puolelta, tiedä mitä ihmettä pallero siellä silloin oikein touhuilee :)

Ps. Takuuvarma itkettäjä-ohjelma näin loppuraskauden hormonihuuruissa: "Erilaiset äidit"..ei pysty katsomaan ilman kyyneleitä koskaan. Huhhuh. Kohta on itselläänkin sylkyssä sellainen pikkuruinen ihmisen alku..

Mä taas oon ihan varma, että tää mukelo kiduttaa mua viimeiseen mahdolliseen päivään asti, ja joudun käynnistykseen. Oon itsekin rääkännyt äitiäni melkein sen 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Olo alkaa jo nyt olla tosi tukala, kun noi hemmetin supistukset ja liitoskivut piinaa koko ajan. Ja tilanne tuskin tulee ainakaan helpottumaan. Anteeksi, äiti!

Erilaiset äidit itkettää myös mua, mutta niin kyllä ylipäätään kaikki ohjelmat, joissa synnytetään. Yhdessä ohjelmassa lasta jouduttiin pitkittyneen synnytyksen jälkeen elvyttämään melko pitkään ennen kuin rupesi hengittämään, ja mä vollotin ihan hysteerisenä kauan aikaa sen jälkeen. Mies saattaa kohta kieltää multa noiden katselun. :smiley-ashamed008

Muokattu viimeksi:
Mininen: Ymmärrän täysin. Niissä tietyissä telkku-ohjelmissa pitäisi olla sellainen varoituskuvake (kuten ikärajoissa), että tämä ohjelma ei sovellu raskaana oleville :-D Tämä herkkyys on todella voimakasta, eikä itkut ota välillä loppuakseen.

Niin minä mieleni pahoitin perjantaina, kun oltiin "sovittu" miehen kans, että katotaan yks ohjelma boxilta, mutta mun mielestä mies ei ollut läsnä, kun vastasi tekstiviestiin kesken kaiken ( ihan kauheee tilanne ;-) Siitä se itku sit taas lähti, kun hän ei ollut mielestäni tarpeeksi läsnä - ja lukituin vessaan pesemään veskipyttyä ja olin syvästi loukattu ;-D

Heips vaan kaikki!!!

Mukava v-loppu takana...oltiin koko perheen voimin reissussa..olihan se aika rankkaa istuskella n.600 km yhteensä autossa, mutta oli kyllä mukavaa.. =) Onko muita odottajia joilla ei oo mitään supisteluita ollut vieläkään? Mulla ei supistellut toisessa raskaudessa ollenkaan ja vähän vaikuttas että ei nyt tässä kolmannessakaan, ehkä jotain ihan pikki riikkistä, mutta en oo ihan 100% varma. Neuvolassa sain sanottua että mua mietityttää tuleva synnytys aika lailla, ei pelota, mutta tuntuu olevan aika suuret odotukset siitä että kaikki menis tällä kertaa huomattavasti paremmin kuin kahdessa ekassa. Mutta sit kumminkin putoon korkealta ja kovaa!

Yritän pitää itseni kiireisenä nyt loppuun asti niin ei tarvii kauheesti mietiskellä sitä synnytystä..olenkin sopinut kauheesti menoja viime metreille saakka..kampaajakin on viikkoa ennen laskettua =) Ja mikä parasta että joulu lähestyy..mun lemppari juhla ehkä koko vuonna sen lisäksi että saadaan uusi vauva. Kummi asiakin on jo selvillä tälle uudelle tulokkaalle..toiveena mulla olikin että löydettäs kummit jo ennen synnytystä, saavat sitten kummitkin olla jännittyneinä kun aika koittaa =)

Ihanaa syysloma viikkoa kaikille ja ehkä se ensi lumi tulee jo tällä viikolla...esikoinen meillä odottaa suunnattomasti

Miisa78, Mininen :) ihan mahtava kuulla, että joku muukin itkee erilaisia äitejä ja synnytyksiä :D oon luullu olevani jo ihan höperö.. Hih
Perhevalmennuksessa näytettiin imetysvideo missä vaan pieni pätkä synnytystä, mulla oli niin itkussa pidättäminen :D

Täällä alkanut kanssa muljahtelut viimeyönä ja sitten ilmestyi kaksi kipukohtaa. Vasen puoli varmasti hellänä supistuksen takia, mutta oikealla tosi alhaalla on kanssa hurjan kipee kohta, kääntyminenkin tekee arkuutta.

Muljahtelun sekaista maanantaita :)

Mulla alkaa ole jo vähän paniikkia! :D kun työkaveri sai tiedon et hänen vauva on perätilassa ja joutuu sektioon... Ja sitten toinen raskaana oleva kaveri makoilee tyksissä kovien kipujen takia ja tod.näk. hänen synnytys käynnistetään etuajassa... Alan jo luomaan kauheita kauhuskenaarioita päässäni että mitäköhän mun kohdalla tapahtuu... Ja asiaa ei yhtään helpota sekään että eilen naapuri kerrostalossa nuori tyttö yritti saada itsensä hengiltä. ja täällä parveili mediheli,ambulanssi, paloauto ja poliisisedät... :S

S uski: älä älä, helposti saa kyllä paniikin aikaiseksi, kun alkaa liian paljon miettimään tota synnäriä ja mitä kaikkia kauhutarinoita kuullut ja että mitä kaikkea sitä voi tulla eteen..huh..mua pelottaa, koska se kaikki alkaa; yöllä, kaupassa, autossa ??! Ja kuluuko vielä viikkoja pari vai montako. Apua apua....

Mulla enää tämä viikko töitä ja olen alkanut täyttämään kalenteria erinäisillä ohjelmilla, kuten Marzi. Taidan myös varata vielä sen kampaajan ...

Mä en ennen ole ollut jouluihminen, mutta nyt on aivan eri olo. Odotan kovasti joulunaikaa, talvea jne. Hassua miten tämä tulokas muuttaa pään sisältöä pikkuhiljaa. :)

Mä oon vuoroin varma, että vauva syntyy tyyliin huomenna, mutta vielä useemmin oon varma, ettei lähde tulemaan häätämälläkään. Mulla vatsa on edelleen todella ylhäällä, mutta onhan tässä toki vielä aikaa valahtaakin... Kunhan sitä ennen nyt käännyttäisiin ensin!

Mä varasin kanssa kampaajan viikko ennen laskettua aikaa ja kaks päivää ennen laskettua aikaa ois tarkotus vielä osallistua yhteen kaks päiväseen tapahtumaan - katotaan ny miten käy kun kaiken maailman vaivaa on täällä jo riittämiin. Tajusin myös, että mähän voin kohta alkaa jo väsätä joulujuttuja pakkaseen, että ovat sitten valmiina... ;)

Voi kun itekki odottaa et jo tulis :) toivon vaa ettei menis yli :D noi erillaiset äidit itkettää tääläkin kun vauva pääsee äidin syliin ❤️odotusta odotusta, sitten se palkitaan :)

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Voi syysflunssa ja parempi vastustuskyky!! Onko kellään muulla koittanut iskeä flunssa päälle?? Ite en yleesä ole raskausaikana kipeä, vissiin suurempi vastustuskyky vaikka muutenkin olen tooodella harvoin kipeä.
Nyt on vissii viikon koittanut flunssa hiipiä päälle! Joka päivä aina (vähän) pahempana. Ärrrg, tosi rasittava kun ei voi vain iskeä että menis nopeesti ohi tai sit olis kokonaan tulematta :D Onko kohtalo tovereita joilla muilla se flunssan piru kiusaa vähitellen vai kuuluuko tää vain taudin kuvaan... Miehel kyl rysähti kerta heitol viime viikolla ja olikin muutamassa päivässä ohi.
Ainiiin =D Mä oon tässä jo kolme raskautta pähkäillyt, että kasvaako/tummentuuko raskausaikana mahakarvat! Eilen tajusin jutella neuvolassa asiassa ja ihana tätimme kertoi monen sitä ihmetelleen ja kyselleen, joten kyllä ne kasvaa :D

Mulla oli myös flunssa vähän aikaa sitten, mutta onneks meni viikossa ohi. Mulla ainakin masussa on semmosta vaaleeta haiventa, eikä ne oo aiemmin siinä ollu :) vähän alkaa jo paniikki iskee, että onkohan tajunnut kaiken tarpeellisen hankkia.. Isompaan asuntoon päästään muuttamaan parin viikon päästä ja sillon mennään jo vko 35?? Huiii... :D

Mulla oli pieni nuha tuossa loppukesästäkö se oli (yleensä en ole koskaan kipeä), mutta se oli tosi lievä ja kesti vähän aikaa. Muuten ei ole ollut - onneksi mitään..Kyllä mustakin tuntuu että sellasta haiventa masussa kasvaa enemmän. Ja mulle on nyt ilmaantunut Linea Negra (tosi haalea, mutta näkyy peilistä), menee noin 10 centtiä yli navan jo (ihan alhaalta lähtee). Mahtaako pysähtyä siihen..

Heh, mun mahahaivenet ei oo kyllä mitään vaaleita. Kauhea pörrö juurikin tuossa linea negran ympäristössä. Seksikästä.

T. Apinan äiti

Juuri kaverini, jolla on laskettu aika 5vkoa aikasemmin kysyi multa tosta linea negrasta ja nyt mulle sit on myös ilmestynyt sellanen vaaleanruskea viiru, joka yltää navasta ihan tohon masun päälle... :) Ja joo, hassua untuvakarvaa on mahassa, tai ehkä lähinnä normaalit ihokarvat ovat vaan koko ajan pystyssä...mitään värimuutosta en ole huomannut onneksi. Sehän nyt vielä puuttuisi, että tulis oikein kunnon mahakarvoitus, kun muutenkin on alapää päässyt vähän villiin kuntoon :D
Ja KYLLÄ itken nykyään kaikkia vauvaohjelmia!!!

Mininen:D :D Hauska..Mulla oli jossain vaiheessa YKSI pitkä musta karva mahassa- leikkasin pois. Ei ole tullut uudestaan :D

Joo o kyllä tässä tuntee itsensä varsin seksikkääksi ihan ilman lisäkarvoituksia. Mä oon ajellu sokkona bikinirajoja-tiedä yhtään mikä tilanne siellä on :D

Mulle tuli juuri tekstiviesti, että serkkuni on yöllä lähtenyt laitokselle lapsivesien mentyä (hänen l.a oli eilen 15.10. ja esikoista odottaa-tosi täsmälinen), vielä ei ole alkanut supistelemaan, mutta sinne jäi odottelemaan! Niiiiin jännittävää elää hengessä mukana. Ihan tuli vilunväristykset!

Miisa78: täällä tuli kanssa kylmiäväreitä, kun luin sun serkusta :) ja muutenkin nyt kun luen muiden kirjoituksia, mitkä koskee synnytystä, niin meinaa herkistellä :D

Täällä kanssa mahassa kasvaa untuvikkoa ja sitten sheifailu on pikkusen sokkopuuhaa :) vielä ei oo viivaa tullu masuun, mut on jotenkin laskenut, siis masu.

Neitokainen ilmoittelee heti jos kumarrun, että " tilaa lisää, tums tums, äiskä älä kumartele" varmaan vetelee nyrkeillä tuonne alavatsaan, kun tulee ihanan kipakoita iskuja :)

Täällä alkaa pe rv 33 , kuulinkin juuri, että vauva on täysaikainen rv 34, ootteko kuulleet samaa?

Flunsasta vielä olen välttynyt, mutta kampaajalla kerkesin jo käydä :)
-Eevi- toivottavasti saat flunssan taltutettua!
Ihan mahtava fiilis :love7

Mä oon kans selvästi huomannut, että fiilikset ovat nousseet jotenkin ihmeellisiin svääreihin :) - kuinka vaikeaa ja vuoristorataa henkisesti tämä raskaus on mulle ollut ensimmäiset puoli vuotta, niin tämä fiilis on kyllä ihmeellistä :)

:D joo ja se fiilis kun synnytyksen jälkeen pääsee suihkuun ja näkee omat "bikinirajat" :D "hupsista keikkaa, vähän on sokkona vedellyn näköset!" =D Ite ei vielä tarvi sokkona vedellä mut eiköhän se tossa 5vk päästä viimeistään tule eteen :) Mulla ei ole tullu koko linea negraa, ainaka vielä.. Pojasta meni ihan alhaalta tisseihin asti ja tytöstä loppui napaan..

Mulla on kanssa alkanu kasvaa vaaleeta, ohkasta karvaa mahassa! Muualla ei sitten karvat kasvakaan (esim. sääret ja kulmakarvat) :cool: Linea negraa ei näy. Hormonimyrskyjä täälläkin ilmassa pitkästä aikaa - viimeksi eilen aloin itkeä ilman mitään syytä eikä sille itkulle meinannu tulla loppua :eek:...

Duodecimin sivuilla sanotaan, että "Synnytys on ennenaikainen, jos se tapahtuu yli 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja yliaikainen jos lapsi syntyy yli 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen". Eli kun 40+0 (rv 41) on laskettu aika niin eikös tuo tarkoita, että rv 38 (37+0) olisi täysiaikainen :think005

Mulla ainakin vatsassa kasvaa mustia ihania karvoja ja linea negra näkyy selvästi. Moni on sanonut että mun vatsa on jo tosi alhaalla ja niinhän se onkin. Vauva painaa ihanasti pissarakkoa koko ajan ja muutenkin tuntuu paineen tunnetta tuolla alapäässä vähän väliä.. :D Lääkärissä olin tänään extra käynnillä taas ja se vaan pikaisesti kirjoitti äippälomaan asti saikkua ja thats it... vaikka valitin kyllä tuota paineen tunnetta... :/ No mut toivottavasti pikkuinen ei ennen tuota maagista 37 viikon rajaa tule tähän maailmaan :)

Takaisin