Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emäntä..mä oon sitä mieltä että sinne synnärille mennään sit kun itsestä tuntuu siltä..toi 10min välein on hyvä aika ja jos olo tuntuu kurjalta vaikka supistukset tuliskin vaikka 15min välein niin siltikin menisin..jos ajomatkaa on kumminkin 2h niin siinä ajassa saattaa tapahtua paljonkin..itsehän sen loppu peleissä parhaiten tietää millon lähteä ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

:D Aika mielenkiintonen aika kolmatta lasta synnyttävälle!! Mä oon pitäny sen 10-15 min välein sopivana :) (ajomatka 50min.) Ekasta opin, että ne supparit alkaa rytinällä yhtäkkiä, eikä siinä ole enään kiva istua autossa.. Aika hyvin aina sit mennykin, sairaalaan kun päässyt niin tunnin sisällä alkanut sellaset supistukset et huh huh :D Eiks sitä sanota et sitte kun siltä tuntuu, ettei kotona ole enään kiva olla..

Hei kaikki!

Olen lukenut näitä ketjuja jo keväästä lähtien, mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan kun jo kauan sitten tuntui että on jo liian myöhäistä. Nyt kuitenkin muutaman muun mattimyöhäisen rohkaisemana minäkin ajattelin viimein uskaltautua kirjoittelemaan.

Te kaikki tunnutte tosi tutuilta ja olette olleet mieletön vertaistuki koko tämän raskauden ajan. Täällä tulee käytyä monta kertaa päivässä, kun pitää tarkastaa miten teillä menee ja joko joku on päässyt tosi toimiin :)

Minulla oli eilen la, eli nyt menossa 40 + 1 ja olo on tosi tukala. Kuten niin monet muutkin teistä toivon todella paljon että joulu ei menisi synnärillä vaan oltaisiin jo käärön kanssa kotona. Ensimmäistä tosiaan täällä odotellaan ja monta panikointia olen jo saanut menemään ohi näitä teidän juttuja lueskelemalla. Helpottavaa tietää, että itse aluksi outoina pitämät tuntemukset ovatkin olleet ihan normaaleja juttuja :)

Tsemppiä teille kaikille näihin hitaasti kuluviin piiiiiitkiiiiiin päiviin. Jospa ne sieltä vielä joskus ulos tulevat.

Tervetuloa Kerttuli tänne joukkoon iloiseen! :) (ei välttämättä tällä hetkellä niinkään positiiviseen :grin )
Ai kamala, mua melkein jo pelottaa kun tuo mies tuolta kotiin tulee tunnin päästä että helpottaiskohan tää kiukku vai purkaantuuko siihen :grin
Lapsilla on ollut ihme tappelu päivä (taas kerran) ja äitin hermo sitä mukaan kireellä kuin viulun kieli :eek:
Taidan nauttia täysin rinnoin niistä kahdesta vuorokaudesta kun olen sairaalassa viettämässä "omaa aikaa" :D Toki kamala ikävä on lapsia pelkästä ajatuksestakin :oops:
Mites Marzilla supparit edistyy??

Sen verran on sanottava marzin saamaan ohjeistukseen: Myös mulle ohje tuli kuin kasetilta, että "ei mikään kiire, koska olethan ensisynnyttäjä ja etkä pystyisi enää edes soittamaan tänne, jos olisi oikeat supistukset, että nyt vaan rauhassa, otat panadolia ja teet normaalisti askareita, käy suihkussa. Tulet sitten, kun et kestä enää tai kun vedet menee.. " Tosiasiassa tässä vaiheessa oli jo tosi kyseessä ja olin jo pitkällä..ei kauaa tästä mennyt, kun vedet meni ja perille ehdin aika viime tingassa, 9,5 cm auki ja pää melkein lahkeessa ;) Synnäriltä lähtiessäni kätilö vitsaili, että tulet sitte ensi kerralla vähän aikaisemmin.. Kun kerroin tästä puhelimitse ohjeistuksesta synnärillä, siihen ei oikein kukaan mitenkään reagoinut...

Joo alkaa itelläkin olemaan ihan helkutan tuskalliset olot! siis kumpikin nivunen nyt niin tulessa että ei mitään järkee hyvä että kävellä enään kykenee.. maanantaina oli ns. viimeinen neuvola ja sieltä ne vaan sano että lantio rupee valmistautumaan synnytykseen! -_- voi jeejee! ollu nyt kaksi yötä silleen että on ihan älyttömän paska yö ollu ja joka paikkaan saattuu mutta ei voi supistella kunnolla että vois ees rueta kellottamaan!

Alkaa itellä hermo mennä ja tekis mieli vaan kiukuta kaikille ja haistattaa koko maailmalle pitkät plörinät! Miten tämä voi olla oikeesti näin tuskasta? Saunassa olo itellä auttaa niihin nivus kipuihin mutta ei oikeen pysty päiviä siellä saunassa istumaan! Perjantaina laskettu aika ja sitten 23 pvä äitipolilla käynti! saavat luvan kyllä käynnistellä sillon jos ei ole itse vauva tulossa, tuntuu että joulu on muutenki "pilalla".. voi lälly miten negatiivista tekstiä! :D En vaan tykkää kun sattuu johon ei ees panadoli auta!

Teretulemast Kerttuli!! :greet025 Kyllä tänne vaan passaa tulla avautumaan ynm...vaikka täällä taitaa olla hieman jo levoton ja mielenvikast sakkia kun aika monella on se laskettuaika käsillä tai mennyt reippahasti ylite :excited001

Täällä nyt ei mitään uutta niitten suppareiden kanssa..niitä tulee mutta harvakseltaan..sitä 30 minuuttua olen laskeskellut väliksi....tossa käytiin juuri perheen kanssa hiukan kävelyllä ja sit mä sain imuroitua ja ja ja...minä niin toivon että nämä tästä vahvistuisi:smiley-angelic001 mutta taidan huomenna keritä sinne polille:happy112

Hei kaikki! Täällä vielä yksi mattimyöhäläinen ilmoittautuu joukkoon.. Minä myös olen teitä "pitkään seurannut" ja sivustolla päivittäin useasti käynyt :) Nyt vasta uskalsin itse hypätä remmiin!
Olen 25v ja odotan ekaa lastani. Sukupuolta emme ole mieheni kanssa selville ottaneet, jännitystä piisaa loppuun asti :D

Täällä tänään rv 39+0,eli LA 24.12. Mitään merkkejä ei synnytyksestäole, päin vastoin, eilen neuvolassa kerroin että kaikki kivut ja tuntemukset on viikon mittaan kadonnut kokonaan, ei hyvältä vaikuta... Ihana lukea teidän kaikkien juttuja ja huomata etten ole ainut ketä ärsyttää kun kaikki ihmiset kyselee että joko joko.. Tuun hulluks kohta jopa naapureiden kanssaki :D Mulla viimeinen neuvola ma23.12 ja sit varataan jo aika sairaalaan tammikuulle.. Itsepäinen taapero tuntuu masussa asustavan kun lääkärit jo 35 vkon jälkeen enteili että syntyy hyvissä ajoin ku iso vauva vaikkuttaisi olevan.. Rv 36+1 oli sen hetkinen painoarvio jo 3kg, saa nähä kuka sen yli 4kg sit maailmaan puskee, en mä ainakaa :D Mutta tsemppiä teille joilla jo yli LA menny, ootte kyllä sissejä !!!!! :)

Täällä vielä väliä supistusten kans..mutta äsken ku tuli niin piti ihan miestä puristaa kädestä sen verta tiukka oli :D:D:confused: vauva liikkuu nyt ihan hirveesti joten sekään ei oikeen tunnu hyvältä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Heips vain Hemuli! :) Kiva saada lisää uutta verta!
Kävin purkamassa kiukkua 5km lenkillä :grin Ok, 40+3 voin jo myöntää että vähän supistustenkin toivossa :smiley-angelic006 Taitaa tuo mieskin jo toivoa lähtöä synnärille, oli nimittäin sauna päällä kun tulin kotiin :grin ..vähä kolea olo tossa tulikin :wink
Nyt on mieli virkeä ja kiukku jätetty ulos! :)
Marzi, täälä on nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä sun supistuksille!! :love2

Miten poikki voikaan olla? Verottaa vähän se huonosti nukuttu yö.. ihan zombie tässä vaiheessa päivää.

Aamusta imuroin ja siivoilin, kävin kävellen kaupassa ja roudasin sieltä ostokset kotiin ja äsken leivoin pullaa. Nyt jomottelee ihanasti vatsaa ja selkää ja liitoskivut on ihan omaa luokkaansa. Vauva myös sovittelee ilmeisesti päätänsä oikeaan paikkaan kun jännä paine tuntuu kohdunsuulla vähän väliä. Josko jotain edistystäkin tapahtuis. :)

Multa kyllä täydet sympatiat teille kellä jo la tai mennyt ohikin. En tiedä miten ite kestän vielä näitä tuntemuksia jos menee synnytys vasta parin kolmen viikon päähän. Koitetaan jaksaa! :)
Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app

Minä kävin tallilla vähän heppaa hoitamassa niin enkö vetänyt könöt sinne pihalle. Onneksi kaaduin eteenpäin polvilleen, mut maha on jo niin alhaalla että aika hyvin se omiin reisiin tärähti. Ja mulla on myös istukka tossa edessä niin sekin alko tietysti huolettaa :sad001 Mieskin on puolille öin töissä niin nyt kyllä vähän jännittää olla yksin kotona. Onneks ei tässä sen pahempia tuntemuksia ole, mitä nyt vähän joka kohtaan kolottaa.

Olkaa varovaisia tuolla ulkona ettette muut vaan kaadu! Toivottavasti joka paikassa ei ole yhtä liukasta kuin täällä kun kaikki paikat on ihan peilinä.

Kerttuli, ei muuta kun seurailet liikkeitä niin saa oman mielen rauhalliseksi :) Mulla on vatsa ollut niin koetuksella koko raskauden kun 2v tyttö sitä runnoo joka päivä ja istukka myös edessä. Joten ei se ihan pienistä kärsi :)
Ihanaa Marzi, on tätä odotettukin!!! :))

voi eii.. käy kateeksi marzia! :D anna mulle ne sun supistukset!!! :D ilmoittelehan aina kun pystyt että miten menee! :)

GO Marzi GO:)

Hemuli ja Kerttuli, tervetuloa joukkoon iloiseen! Kiva saada lisää porukkaa tälle matkalle.

Mulla oli siis viimeinen neuvola tänään (41+0). Omalla neuvolatädillä oli toinen asiakas ja mä kävin sitten toisella tädillä. Erittäin mukava vanhempi nainen, joka on toiminut kätilönä synnärillä aiemmin eli oli erittäin pätevä. Kovasti tutkaili masua ja totesi, että ei meille mikään pieni vauva ole tulossa! Arvioi kooksi 3,8-4,0 kg. Huh, kunhan pieni ei ihan hirveen paljon yli 4 kiloa olisi... Sanoi myös, että vahva vauva on tulossa (sykkeet hyvät). Nooh, tälläisille roteville ihmisille hyvin sopii hieman jäntevämpi tyyppi:grin. Hip hei, mun ei tarvinnut käydä enää vaa´alla, passasin sen sitten.

Marzi taisi kirjoitella yksi päivä, että mieli heittelee. Mulla tänään ihan ihmeellinen päivä. Pahoitin mieleni yhdessä kaupassa kun en saanut palauttaa sinne eilen ostamiani imetysliivejä. Vaikka eilen sovittiin myyjän kanssa, että palautan jos eivät mahdu. Liivit olivat liian pienet ja isompaa kokoa ei läytynyt niin myyjä antoi lahjakortin liikkeeseen. Liivit olivat kuitenkin aika kalliit (65 €) ja mitä hittoa mä lahjakortilla teen jos ei kokoa löydy. Pahoitin sitten tästä asiasta mieleni niin pahasti, että itku tuli:sad010

Neuvolaan mennessä olin vielä itkuinen - MITÄ HITTOA TÄMÄ ON??? Neuvolatädin mielestä voisi enteillä tulevaa synnytystä kun hormonit heittelee. Kun ei mulla oikeesti ole mitään hätää eikä kipujakaan ole, mutta itku vaan tuli ja ei siitä meinannut loppua tulla millään. Miehellekin sanoin, että mulla on tänään tällainen mielensäpahoittaja-päivä, että koeta ymmärtää. Nyt siivottu ja saunottu ja mieli on jo tasainen:)

Cherry, mun pitää soittaa sairaalaan torstaina ellei mitään tapahdu sitä ennen. Sieltä sitten määrätään mitä tehdään. Aiemmin sairaalan gynekologi sanoi, että täällä käynnistetään 42+1 eli se olisi sitten joulupäivä. Toivon, että ei tarvitse niin pitkään odotella.

Mua naurattaa välillä lukea näitä kaikkia keinoja millä vauvaa yritetään "savustaa" ulos; saunominen, lenkkeily, siivous yms. :D Ite oon kaiken myös kokeillu, ilman tuloksia.. Harkka supistuksia kyllä ollu parina päivänä saldona, mutta se siitä. En usko ollenkaa että tämä vaavvi tulis tämän vuoden puolella.. :smiley-angry017 noooh, odottavan aika on pitkä.. Äiti just soitteli ja kyseli että eikö se vauva vieläkää mtn merkkejä ulos tulosta anna, mä että eipä ei anna.. Voi ku niin kovasti ootin pikkuista jouluaatoksi jo kotiin halittavaksi. Kuusen alla jo melkoinen kasa pikkuiselle paketteja, naurettiin että on se kyllä kiltti vauva ollu :smiley-angelic002.. Noh, oon yrittäny hirveesti loppuvkolle tehdä suunnitelmia että aika kuluis joutuisasti. Anteeksi kanssa toverit kun tämän ilmoitan; mä oon saanu tosi hyvin nukuttua viimeisen parin vkon ajan, en tiiä miks uni nyt maistuu.. Paha mieli teidän puolesta jotka ette saa hyvin nukuttua, tiiän kyllä miltä se tuntuu! VOIMIA:hug013 Mutta aamulla tuun taas ekana tsekkaa joko vauvat alkais maailmaan tulla, tsemppiä teille kaikille (varsinkin marzille, jännittää sun puolesta!!) :signs003

Onpa kiva, kun vielä saatu mukaan uusia joulukuisia jännääjiä! Tervetuloa :smiley-angelic003
Ja huomenta kaikille!

Hemuli88, me ei kans haluttu tietää sukupuolta. Aika kiva jännityslisä kans mun mielestä :). Ajateltiin nimenomaan, että kun vielä joulukuussa syntyy (ja näköjään vielä hyvin lähelle joulua osuu), niin se saa olla sitten se meijän kunnon "yllätyspaketti". Onko sulla ollut jotain tiettyä olo, kumpi teille ois tulossa? Mä olen pitkään ollut ihan "tyttöoloissa", kun makeet maistuu ja maha on pyöree ja korkeella yms. Mutta toisaalta en yhtään yllättyisi, vaikka oliskin poikakin :grin.

Ja marzille paljon tsemppistä matkaan, vaikka oletkin jo varmaan tositoimissa! :)

Mulla alkoi illalla poltteleen alavatsasta ja loppujen lopuksi aika kovaakin. Sanoinkin miehelle, et "jos nyt ei tuu lähtö, niin ei sitten koskaan". No, ei tullut kuitenkaan lähtöä, kun poltot loppuivat kuin seinään :grin. Mutta kyllä mulle vähän nyt sellanen olo tuli, ettei välttis tarvis tonne käynnistelyyn odotella...

Käkkiäinen16, toivotaan tosiaan, ettei sullakaan noin myöhään menis. Meidän neukku sanoi, että täällä ei anneta mennä yliaikaseks, että käynnistetään viimeistään sitten aatonaattona. Tosin tuntuu kyllä välillä, että toi meijän neukku sanoo välillä yhtä ja seuraavalla kerralla toista (jää vissiin kohta jo eläkkeelle :grin), joten en siihenkään niin kovasti luota. Mutta perjantaina sitten yliaikakontrollissa kuulen kohtaloni :wink.

:grin Joo mulla meni jo ekan lapsen kohdalla luotto kaikkiin kotikonsteihin ja olen edelleen sitä mieltä, että kyllä se sieltä tulee vasta sitten kun haluaa.
Koko illan ja yön supisteli aika napakasti harkkasuppareita ja jatkuu kyllä edelleen, mutta ei muuta..
Kyllä tuolla lenkillä saa ainaki mielen virkeeksi ja kunnon pidettyä yllä jos ei muuta. Eilen ihan ärsytti kun aloin miettimään, kun mulla oli aika pitkä tauko tossa lenkkeilyssä.. parissa kuukaudessa tuli käveltyä 150km ja painokin pysyi kurissa, mutta sit tossa marraskuun alun jälkeen alkoi supistelemaan liikaa joten kävely jäi :mad: Siitä se painon nousukin sitten alkoi :grin Ok, oon mä ihan tyytyväinen toho +15kg, kun esikoisesta tuli se 33kg ja tokasta vissii 17kg. Tätä menoa tässä kyllä kerkee se muutama kilo tulla lisää :grin
Ääääh, mä haluun sen vauvan jo tänne puolelle! Ei haluu olla erossa lapsista jouluna!! En mä kyl usko, että tämä sinne asti menee, mutta tosiaan kun luottamuksen kaikkiin mun vaistoihin meni jo viikko sitte niin mistä tästä enään tietää:oops: (Ja onhan tässä vaihtoehto että syntyy vasta joulun jälkeen :grin )

Takaisin