Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissulivei kaikille! :) Viimeyönä oli luksusta ja sain jopa 6 ja puol tuntia nukuttua vaan YHDELLÄ vessakäynnillä :notworthy :dance008 Ja nyt onkin kyllä niin pöhnänen ja kuutamolla oleva olo että huhhuh :grin Täällä 38+6 ja malttamaton mieli, tällä viikolla voisi kyllä syntyä nää pikkuiset niin päästäisiin joulunyyttiemme kanssa jouluksi kotiin :love7 Mies on saanut jostain päähänsä että tää syntyy 20 pvä, mutta katotaanpa vaan niin yli tää menee että heilahtaa. Enpä ole minäkään tainnut periä äidiltäni sitä että synnytykset alkaisivat ennen laskettuaikaa, meidän perheessä me kaikki 4 ollaan siis synnytty 2-5 viikkoo ennen laskettua. Tämä se möllöttää varmaan 4,5 kiloiseksi asti yksiössään ja ulostautuu vasta kun häädetään :grin

Täällä ei juurikaan mitään ennakoivia merkkejä ole, edelleen on huonoa oloa,poltetta ja alapää kipua mutta muuten ei mitään. Taitaa tämä vauveli tulla sitten ilman ihmeempiä ennakoivia varoituksia :)

Juu u.. juu u..ei oikeen keksi enää mitä sitä kirjottas..ei kehtaa enää alottaakkaan että yhdessä koossaa..liirum laarum :D
Vauva on kyllä laskeutunu lisää kun kävely on aku ankka tyyliä...kävin nyt aamusta kaupungilla hankkimassa VIIMEISET joululahjat..ja aattelin että josko siitä poikisi supistuksia..rahaa kyllä kulu enempi kuin supistuksia tuli..yksi suppari saldossa :p meillä on mies edelleen kipee..:confused:
Josko toi paranisi piakkoin..ei kuumetta ole mutta puoli kuntoinen..
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mami91: Mä oon niin kade noista pitkistä yöunista, kun en ite oo nukkunut kunnolla pitkään aikaan. Ihan zombina menee päivät, mutta kun hemmetin uni ei vaan tuli. Yöt menee pyöriessä ja torkahtelen vain lyhyiksi pätkiksi kerrallaan. Näen silloinkin aina jotain stressiunia ja sit taas herätään pariksi tunniksi pyörimään ja hakemaan asentoa, jossa ei sattuis mihinkään. Tätä menoa joudun varmaan osastolle lääkkeillä tainnutettavaksi, jollei tää lapsi ymmärrä tulla piakkoin ulos.

Olipa kiva yö taas takana o_O. Valvoin koko yön ja aamulla kuudelta sain unta...

Koitin lenkillä käydä äsken, mutta täällä on tiet niin jäiset, että en uskaltanut pitkää lenkkiä tehdä. Kohta kyllä lähden kirjastoon, jos hakis kunnon kasan jotain hyvää luettavaa...

No niinkuin näitte, ei täälläkään siis mitään uutta raportoitavaa :p. Kunhan tulin ilmoittamaan, että teidän jengissä edelleen :cool:

Mä kans menin illalla jo ysiltä nukkuun kun tuntu niin inhottavalta kun vauva on ruennu möyrimään aina ilta kasista eteen päin..sattuu oikeen..no senhän tieyäö kun siihen aikaa ummistaa silmänsä..klo: 24.00 eteenpäin ei oo kauheesti uni jukka häirinnyt ja sit iski kahelta hirvee nälkä..pakko oli syyä kun nälkä oli niin kova..sit taas sohvalle ja ei uni tuu millään kun pitää kylkee kääntää ja kun se kylen kääntäminenkin on nykyäön ihan pirun haasteellista..pitäs olla joku tanko pultattuna sohvaan kii että saa kunnon otteen..

Mininen: Mulla on ihan samanlaisia öitä ollut nyt viimesen kuukauden ajan kuin sulla, viime yö oli ihmeellinen poikkeus ja sen takia se pitikin jakaa teidän kanssa :) Melkosta tuskailua noi yöt on ollu, toivoo vaan että syntyis jo pikkuinen. Mahtaa tosin olla aikamoinen synnytys edessä jos ei ennen sitä ole saanut juurikaan nukuttua :eek:
Tuntuu että saa paremmin unta vauvankin kanssa kuin nyt, ainakin silloin pystyy taas suht kivuttomasti kääntymään/liikkumaan ja vessassakaan ei tarvinne sitten rampata kokoaikaa, ja ainahan voi laittaa miehen välillä hoitamaan pikkuista ja nukkua tovin ihanaa syvää unta, ainakin isyysloman aikana luulisi tuon onnistuvan hyvin :)

Täällä alko viikonloppuna tuntumaan menkkajomotusta masussa, viiltelyä alapäässä, nivuset sattuu ja kävely alkaa olee hankalaa... Supisteleekin välillä ja tänään masu ollu ihan löysällä... Vihdoin edes jotain täälläkin tapahtuu :D LA ois lauantaina, mut yritän olla innostumatta liikaa ettei joudu pettymää, jossei mitää ala tapahtuu...

Marzi: Mä täällä hihittelen tolle "tanko pultattuna sohvaan kii" -jutulle, kun mun yliväsyneet aivot rupes heti kuvitelemaan sellasta tankotanssimeininkiä jättimahan kanssa ähisten. :laughing002

"Ihanaa" kuulla, että mulla on kohtalotovereita tän nukkumisongelman kanssa. Raskaana oleminen on sanalla sanoen RASKASTA.

No, mun mies sentään päätti piristää mua, perui tältä päivältä omat iltaharrastuksensa ja vie mut leffaan töitten jälkeen. Jos vaikka sen jälkeen uni maittais paremmin tai edes sen leffan aikana, että jaksaa sit taas yön valvoskella.:sleep011

Mininen..se oliskin näky :D:D

Tekiköhän aamuinen kauppa kierros tehtäviään..aina kun seisoo niin on ihan kohtalainen paineen tunne lantiolla..vielä olis hyvin aikaa tässä että synnytys lähtiskin ihan itsestään käyntiin..mitähän sitä vielä keksisi että saatas vaikka ne supistukset kehiin :D

Mä käväsin neuvolassa näytillä, viimeisen kerran! Seuraavaksi sitten äippäpolille yliaikakontrolliin maanantaiksi... toivottavasti ei tosin tarvii sinne asti kärvistellä! o_O
Neuvolatäti totes että vaavi on niin alhaalla jo, että lapsivesi saattaa valahtaa hetkenä minä hyvänä lattialle :rolleyes: Meinas että joku pieni liikekin voi puhkasta kalvon. Sit se otti vaavia päästä kiinni ja vähä heilutteli; ei puhjennu kalvot :p :grin

:love2 Täälähän alkaa olemaan aika monella tuskaset ajat teksteistä päätellen!
Tosihan se on jos normaalisti sais nukkua, niin ehkä olo olis paaaljon parempi päivisin.
Täälä sen kun harkka supparit jatkuu ja vatsa edelleen sekaisin + paha olo. :confused:
Äiskä joskus sanoi, kun kerroin la:n olevan 10pv (ennen kun muutettiin) että joo se syntyy 17pv koska silloin on täysikuu. Totesin vielä että ei hitossa, nyt pois tommoset puheet. Nyt toivon että äiti olis ollut oikeessa :love2

On kyllä kumma jos näillä säryillä/kivuilla ei jonki moisia polttoja rupee ilmestyyn yön aikana..sen ainakin tiiän että uni on varmastikkin aika vähäistä..kaikki nousu liikkeet aiheuttaa kipua navasta alaspäin..nyt ei oo vauva aloittanut normaalia ilta "viihdytystään" en sit tiiä onko se ookoo vai ei..mut mukavaa ainakin nyt kun ei hillu..kun muut paikat kränää :confused:

Jes! Kuulostaa Marzi lupaavalta!! :) Eiks sitä sanota, että vauvat yleesä rauhottuu kunnes alkaa pyrkimään pihalle?! :) Mä pidän täälä sulle peukkuja ja toivotaan että unta riittäis sullekin :)

Voi vääpeli, nyt tulee putkeen sitten toinen huonosti nukuttu yö o_O. Ei vaan saa nukuttua... Ja kaiken hyvän lisäksi aamulla pitäis olla virkeenä neuvolassa :grin.

Toivotaan, että tänä yönä tulis teille monille lähtöjä :). Tuun neuvolan jälkeen heti kattomaan, että kuinka moni vielä päivystää tässä keskustelussa :wink.

Ainiin ja tänään 41+0 poksuu! (Eikä oo hetkeen ollut mitään synnytysoireita :p.)

Heippa kaikille!
Tulin varovasti kurkistelemaan teitä, koska jos minun tilanne etenee samalla lailla, tyttömme syntyy 22.12

Minä kuulun LA:n mukaan helmikuisiin. (7.2)

Minulla irtosi kumminkin viime viikolla limatulppa ja olen taas täällä Hyvinkään osastolla.
Edellinen käynti oli 9-10.12:sta. Sain silloin supistuksen estäjää.

Nyt tuli kovien suppareiden takia Hyvinkäälle uudestaan.
Kohdunkaula oli lyhentynyt 3.7:stä 1.5cm:n! Olin täysin auki, että lääkäri pystyi jo koskettaa vauvan päätä. Kohdunkaula oli myös muuttunut kiinteästä pehmeäksi.

Olen 32+4 menossa ja vauva painaa 2260g, mikä onkin tähän tilanteeseen ihan hyvä paino.

Iskivät muhun kortisonia vauvan keuhkoja varten, mutteivät aloittaneet supistusten estolääkitystä, kuin nyt vasta aamuyöstä, kun supistukset alkoivat olla repivän kipeitä.

Teidänkin ryhmässä on näköjään ollut vauhtivauvoja. Onnittelut synnytteneille täältäkin :)

Tsemppiä Minipallolle ja onnea ja voimi rupeamaan..

Täällä on ollut tuskien yö..ei kylläkään supistuksien takia :( tai no joitakin suppareita tuli silleen mukavasti 30 min välein että ei ole tarvinnut nukkua aamuyöstä tähän asti nyt ku kampesin ylös aamupalan laittoon..no jos ei tänään tapahu mitään suurta ihmettä niin huomenna sitten sinne äippäpolille..rv 41 + 5 näytille..toivottavasti jo nyt armahtas ja käynnistäs..kuulostaa varmaan kauheelle toi sana armahdus mut oikeesti ei vaan jaksa enää :confused:

Minipallolle paljon jaksamisia tulevaan! :) Toivotaan että kaikki menee suunnitellusti ja pääset pian nauttimaan normaalista vauva-arjesta.
Kyllä se Marzi nyt koettelee äitiä heti pienestä pitäen! :eek: Nyt ei muuta kun itku silmään ja dramaattinen asenne päälle, jos huomena lähdet polille! :wink "Mä haluun jouluksi kotiin perheen luo yms yms.."
Täälä ei myöskään mitään uutta... :oops: Alkaa pikkuhiljaa pelottaa, että näinkö menee joulu sairaalan pöperöillä.. :crybaby2Onneksi nuo lapset nauttivat lahjoista yhtä paljon, vaikka äiskä ei oliskaan kotona..
Äiti kyl on koittanu lohduttaa varmalla mielellä. "Et sinä sielä enään ole, oot jo synnyttäny ja kotona Jouluna." Mä en olis kyl enää niinkä varma, kun tää Mimmi vetäny muutenki kaikki vaikeimman kautta..

Hih..just puhuin äidin kanssa puhelimessa..sekin jaksaa olla opyimistinen vauvan syntymästä..että olisin kans jouluna kotona nyytin kanssa :D oli nähnyt viime yönä unenkin että olin tokaissut että nyt tänään pitäisi lähteä laitokselle kun supistelee siihen malliin että vauva syntyy viimsestään huomenna keskiviikkona :D:D toivotaan toivotaan :p

Täällä kanssa yöt on aika rasittavia. Välissä oli jo muutama hyvä yö, että sain nukuttua lukuunottamatta vessareissuja. Mutta nyt on taas ollut levotonta. Vessassa pitää ravata useamman kerran ja niiden väliset ajat nukun niin levottomasti ja nään kaiken maailman unia.. Tänäänkin heräsin vessaan kuudelta ja sen jälkeen ei enää sitten uni tullutkaan. :sad001

Muutenkin olo on ollut aika tukala viime päivinä. Mikään asento ei oikein oo hyvä ja liikkuminen on hankalaa.. Liitoskivut myös piinaa ja nyt varsinkin kun on niin pirun liukasta tekee aika hyvää tuolla lantiossa kun meinaa jalka livetä alta. Mulla on myös ollut ihan järkyttäviä hormooni ryöppyjä! Jotakin loppuraskauden lievää masennusta ehkä? Välillä tuntuu, että itkusta ei tuu loppua ja maailma kaatuu päälle. Herää kaiken maailman pelot synnytystä, lapsenhoitoa, unettomuutta ja parisuhteen kestoa kohtaan.. Vaikka tiedänkin, että mitään todellista hätää ei ole ja tää johtuu vaan hormooneista. Mutta voi että se on ahdistavaa kun iskee päälle! Onko muut kärsiny samasta nyt lopussa? Saa nähdä mitkä hanat sitten aukeaa kun imetyshormoonit pukkaa päälle... :grin
Jotain positiivista, eilen oli kontrolliultra ja hyvin on tyttö kasvanut ja muutenkin kaikki oli hyvin. Onnistuipa hän sieltä näyttämään peace merkkiä sormillakin, eli varmaan viestitteli, että kaikki kunnossa. :wink

Siellä alkaa muutamilla olla varmaan jo h-hetki lähellä, ainakin uskon ja toivon niin teidän puolesta! :) Mää luulen, että kirjottelen/lueskelen täällä vielä tammikuun puolella. :p LA kumminkin niin loppuvuodesta ja ei kyllä varmaan tuu ennen aikojaan, toisaalta ehkä hyväkin niin, että menis ens vuoden puolelle. Jos tää mamma vaan jaksais odotella. :)

Minipallolle hurjasti tsemppiä tulevaan! :)

Kylläpäs marzia koetellaan, toivotaan että rupeavat käynnsityshommiin, jos polille viellä huomenna ennätät :wink Aika kohtuutonta kyllä jos eivät jo rupea masuasukkia häätelemään.

Täällä taas myös huono yö takana, jopa 3 tuntia unta takana ja siihenkin sisältyy jokunen herätys ja vessakäynti, huoh. Hermoja raastaa myös se että ihmiset kyselee päivittäin että joko joko, joko tapahtuu jotain, onko jotain merkkejä. Eilen oli oikein noiden kyselyiden päivä kun 6 ihmistä päätti peräjälkeen kysyä nuo samat jutut. Noh tänään tuli runsaammanlasiesti limatulppaa, mutta eipä auta siitäkään ihmeemmin innostua. Huomenna neuvolaan kuulemaan tuomio siitä että koska käynnistetään jos tämä ei ilman häätöä ulostaudu.

Toivon kovasti että edes te joilla LA on jo ohitettu, saisitte nyyttinne pian jotta voisitte viettää joulun perheenkesken :love7

Takaisin