Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki yhes koos, yyy, kaa, koo! :dance011Joulusiivo suoritettu! (meillä ei pukki huomaa, ettei tänä jouluna ole pesty lattioita) Ainii, eihän se meille edes tulekkaan :p (mies saa kyllä imuroida vielä maanantaina jos täälä on sotkettu paikat. Sikäli mikäli meikä on kahessa osassa.)
Nyt mä vaan rauhotun ja alan odottamaan pukkia ja kaikkia ihania ruokia! :) Vauvaa en enään odota, koska se ei tule kuitenka, jos sitä odottaa :grin Toki just tajusin että meillä nää to-pe yöt on ollu aina tapahtumarikkaita! Esikoinen syntyi ja toinen teki kovaa tuloaan :)
Ainii äitikin lupas ottaa lapset ja ison paketillisen pipareita huomen töihin mukaan jos kävis niin onnellisesti että oltas synnyttämässä :grin

Mä kans tein pienen joulusiivouksen tänään ja ajattelin kanssa, että näillä mennään siihen asti kun sairaalaan on lähtö ja mies sitten lupas siivota vielä ennen vauvan kotiin tuloa :).

Toivotaan Eevi, et sun mimmis tajuaa tulla tänä perjantaina eikä sitten vasta ens perjantaina :wink.

Mulla meni just kahvi-taatelikakku uuniin, nams. Noi taatelikakut on hyviä, kun ne on parhaimmillaan 1-2 viikon ikäisinä, niin se ois sitten just sopivaa joulun tienolla :p.

Minä myös tein joulusiivouksen tänään ja ihan perusteellisesti. Tuli imuroitua, luututtua, pölyt pyyhittyä ja jopa vaihdoin olohuoneen järjestyksen ( siirsin kaks sohvaa ja kaappikellon) :grin Puolisoki ihmetteli, et kuka täällä on käyny riehumassa, ku järjestys muuttunu. :wink Mut ei tullu yhtäään toivottuja tuntemuksia. Ainut tunne oli se, et alaselkään koski kiitettävästi ku rupes sohvalle töllöö kattoo...

Tänään ois mulla LA. Onha nuita tunteja vielä tälle päivää jäljellä, mut tuskin tulee tänään lähtöö synnärille. :confused: Olis kyl kiirus syntyy, et ei tartteis mitää yli 4kg pyöräyttää ja vielä ensikkoa...

Näin mäkin cherry toivon! :) Taas lasketaan supistuksia :D 1h 40min tullut säännöllisesti, nyt ollut vartin välein.. Toivottavasti ei lopu tänäänkin kesken!! :)

Kiva kun nää jotkut vauvat on tämmösiä juupas-eipäs tapauksia! :) Kylhän se yli 2h supisti säännöllisesti kunnes alkoi tulee miten sattuu :D Kai se sieltä joskus tulee oikeesti ulos!

Huomenta kaikki :) Täällä huonosti nukuttu yö, näin eilen kaverin 3kk ikäistä vauvaa ja rakastuin siihen, en millään malttais oottaa että saan oman palleron halittavaksi :hug013
Vauvaa mietin koko yön, että millon se päättää syntyä, ja millainen synnytys mulla on ja ja ja... :dance008
Tulis jo, hermo alkaa tosissaan mennä tähän oottamiseen, mut ei yhtikäs mtn merkkejä! Tänään lähetään hautuumaata kiertää, eilen söin niin tulista kanaa kaupungilla että hiki ja kyyneleet valu. Luin jostain että sitäki voi kokeillä, eipä ollu vaikutusta, silläkää :p
Ilmoitelkaa jos joku teistä onnekkaista saa synnytyksen käyntiin, voin edes teidän puolesta iloita sitten
:smiley-bounce015

Kyllä se sieltä tulee Hemuli pian <3
Ite kävin aamusta neuvolassa ja täti kuunteli ja katto mun supistus selostusta ja totes ettei hän varaa mulle maanantaille enään aikaa. On kuulemma varma että jos ei tänään synny niin varmasti vklopun aikana. Toki hän jätti varan että soitan sille maanantaina jos oon edelleen yhdessä osassa. Käyn sit pikasel näytillä ja laittaa lähetteen yliaikakontrolliin.
Nojoo, siitä sitte painoin apteekkiin ja hulluna vielä kauppaan. Kauhun sekasin tuntein sielä kävin kun supisteli aika kipeästi ja tuntui että jotain lorahti housuun.. Nyt mä toivon ettei nää supistukset enään lopu, sen verta kipeitä on! :)

Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä Eevin puolesta! :) :thumright

Eilen tuli tehtyä joulusiivous ja tänään vuorossa kuusen koristelu :) Eipä ole paljoa merkkejä että tämä poitsu olisi lähiaikoina syntymässä, limatulppaa on tiistaista asti tullut erittäin pieniä määriä pikkuhiljaa mutta muita "oireita" ei olekkaan enään ollut :mad:

Voi eevi, mä niiiiin toivon että saat jo pikkuisen syliisi, täällä kova tsemppi suon puolesta :cool05
Nyt alkaa leipominen ja uunin lämmitys, ei toki enää toiveitakaa enää supistuksista, alan sujut olla jo sen ajatuksen kanssa että tää beijbe syntyy ens vuonna. Noh, ennemmin tai myöhemmin saan laittaa poski poskea vasten, sitä ootellessa... :rolleyes:

Kieltämättä hermoja raastavaa tää soutaa huopaa supistelut. Tähä asti taas niin kivasti 15-20min välein supistuksia (kipeempiä kuin eilen) ja nyt taas tuntu rauhottuvan.. Jos se sielt sit vauhikkaasti alkais tulemaan kuhan vain ensin alkais :D

Voi kun me kaikki päästäis pian jo synnärille, niin monella jo tuntuu homma olevan hyvällä mallilla. Minä kävin tänään 40+4 neuvolassa ja sain pienimuotoisen itkukohtauksen siellä. En oo niin pitkään aikaan saanu nukuttua kun öisin supistelee, koskee lonkkiin ja viime yönä uutena ihanuutena alko tuntua että nipullista sukkapuikkoja survotaan tonne alapäähän :confused: Lisäksi oon käyny syksyn aikana sypellä kun oon pelänny synnytystä jo lapsesta saakka ja sanonu äidille jo 12-vuotiaana etten hanki koskaan lapsia ku en haluu synnyttää. Tilanne oli jo "hallinnassa" kun ajattelin että tytteli syntyy hyvissä ajoin eikä kerkee kasvaa kovin hirmuisen suureksi kun koko syksyn supisteli niin paljon ja olin kanto- ja kyykistelykiellossa yms, mut eihän se sit niin mennykkään... Siksipä nyt pelko on palannut kun ei tämä meinaa täältä tullakkaan ja käynnistys on vasta ensi viikon lauantaina. Mun ihana neukku sitte yritti sen mun itkun jälkeen soittaa synnärille että pääsisin käynnistykseen jo aikasemmin, mut sieltä ei kukaan vastannu. Hitsi! No, pitää vaan yrittää rauhottua ja luottaa siihen että hengissä siitä selvitään vaikka pitäs vielä viikko oottaakiin. Onneks painoarvio on ihan kohtuullinen 3500-3600 g tällä hetkellä. Ei vaan passaa joulunakaan herkutella ettei tyttö ihan mahdottomasti pulskistu :smiley-ashamed008

Anteeksi kamalasta tilityksestä, meinaa vaan välillä epätoivo iskee mut laitetaan se hormonien piikkiin!

Voimia kerttuli13! Tiiän tuon pelon, ite pelkään eniten sitä että vauva olis yli 4kg ja ponnistus vaiheessa huomataan ettei sovikaa syntyy alateitse.. Mulle lääkäri kiirreellä teki viimeisen tutkimuksen joskus n.rv36, tulos oli tyyliin "kait se mahtuu tulee". Ite oon ollu 4kg syntyessä joten ei helpota pelkoa.. Mut kaikki kovasti vannoneet että normi kokoinen vauva tulossa, auta armias jos se on isompi ku luulen niin saa hoitajat ja lääkärit kunniansa kuulla :excited001
Kävin lenkillä, pari harkka supparia ja se siitä. Nyt syön ahdistukseen sipsiä ja suklaata pitkästä aikaa, mitäpä tuota itteään kiusaa ku vauva on sisällä ja pysyy. Illasta vielä saunaan, ihan rentoutumis mielessä tosin. Kyllä se tästä kanssa sisaret, ei passaa vielä masentua vaikka olo on jo sen mukainen!!! :laughing8
Eevi; minä innoissani ootan millon sulla lähtö tulee, antaa siten myös itelle hieman toivoa :laughing002

Mä kans jännitän -Eevi- sun puolesta :)

Itellä ei oo tänään tuntunu ku vihlomista häpyluun seutuvilla ja jonkin sortin paineen tuntemusta, varsinkin vessareissun yhteydessä ja sen jälkeen.

Tuli täs mieleen, et mulla ei oo enää yhtään neuvolakäyntiä. Viimeks neuvolakäynnillä neuvolatäti sano et synnärille pitää mennä viimeistään uuden vuoden aattona. Aika outoo... :S

Koko päivän säännölliset kipeät supistukset loppui kun mies tuli kotiin! :mad: Raivolla painoin 4km:n lenkille jonka kipitin kuin pien orava.. Nyt sitte nivuset onkin niin kipeät että nojatuoliin kun istui niin hyvä että voi kävellä.. :eek:
Rastaa raastaa!

Mä kävin tänään sielä yliaikakontrollissa, jossa sitten katottiin, että vauvalla on kaikki ok, ja myönsin että itelläkin on olo ihan hyvä. Sain kuitenkin sisusksiini sen ballonki-homman, kun katottiin, että vauva ois jo ihan tuloillaan, mutta kohdunsuu niin tiukasti kiinni että vois tarvita pientä avitusta. Katotaan sitten huomenna, että onko jo miten paikat auki ja miten sitten jatketaan. Lääkäri teki myös hyvin kovakourasen tutkimuksen, jos sekin vähän pistäis tuulta purjeisiin. Mutta jos nämä nyt ei sitten auta (ei ole mitään supisteluja tullut niin vähääkään), niin sitten joulupäivänä viimeistään käynnistys.

Tsemppii kaikille!

Täällä kans vasta 41+5. Voi ku olis täälläki jo noin aikasi!

Ihana kuulla Hemuli että jollain muullakin on samoja huolen aiheita. Mulla kävi vielä ihan vasta tutulle niin et 5 päivää oli sairaalassa käynnistyksessä ja sit viimein huomasivat että oho, eihän tää täältä tulekkaan, pitää leikata. Siis just suoraan mun painajaisista :mad: Mut ei onneks meille käy niin, kaikki menee varmasti hyvin ja pallerot on kiltisti alle neljä kilosia :p

Kyllä sua nyt Eevi vauveli kiusaa ihan koko rahan edestä. Voi kun hän nyt vaan suostuis tulemaan ulos asti seuraavalla kerralla ku alkaa suppailla. Teillä on ilmeisesti tosi usein neuvolaa nyt loppuaikana. Mulla on ollu viimenen kuukaus kerran viikossa ja ensi viikolla ei oo ollenkaan, suoraan käynnistykseen sit lauantain klo 9 jos ei oo tyttöö näkyny sitä ennen :)

Juu, siis täälläkin on yleensä yliaikakontrolli 41+5, mutta se ois mulla just ollu sunnuntaina (mulla nyt 41+3) ja sunnuntaiks ei anneta aikoja... Mut täytyy kyl sanoa, että olin tosi ihmeissäni itekkin, että suosittelivat jo nyt ballonkia ja olisivat muutenkin alkaneet jo käynnistellä, jos oisin vähänkin pyytänyt. Lääkäri oli tosi rento ja mukava :). Mutta päätin, ettei sit ihan "kunnolla" vielä käynnistellä, että tollanen pieni "tönäisy eteenpäin" kuulostaa vähän paremmalta :grin.

Mutta siis lueskelin tosta ballonkista, että kaikilla muilla se on heti aiheuttanu suppareita yms, mutta mulla ei tietenkään niin mitään o_O. Sit sitä pitäis nykiä välillä pikkasen, mutta en ole hirveesti uskaltanut :grin

Minä Cherry tosta sun laskurista käsitin että sulla on 41+0 menossa, sorry!!! Ihanaa, että sulla on ollu mukava lääkäri. Jospa se ballonki alkas siellä pikkuhiljaa tehdä tehtäviään ja aukasta vauvelille reittiä masun toiselle puolelle :love2

Juu, mä oon kaks kertaa koittanu päivittää tota mun laskuria, mutta jostain syystä se on siltikin 3 päivää jäljessä :).

Mutta siis toivottavasti teillä muilla on paremmat mahikset luonnolliseen synnytykseen... Vaikka eipä tuo ballonki niin pahalta tunnu sit kun on pari panadolia saanut. Ja olis kyllä kiva, jos pärjäis pelkästeen sillä, ettei tarvis enää muita käynnistelyjä kokeilla... Olen vieläkin vähän kahen vaiheilla, että mitä teen jos tämä ei nyt toimi. Vaihtoehdothan on joko se, että ne käynnistävät huomenna synnytyksen tai sitten varataan joulupäivään käynnistys ja sitten voi vaan toivoa, että lähtiskin tässä välissä luonnollisesti syntymään. Sitten kun kaikki tutut hokee, että "se on aina parempi kun lähtee luonnollisesti"... No niin kai se luonnollisesti on parempi jos lähtee luonnollisesti :grin. Mutta kun ei se aina niinkään mene... Lisäks monella näistä, jotka näin sanoo, niin on itelläkin käynnistetty.

Takaisin