Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mary^ : Täällä on myös ollut nyt muutaman päivän hormooniheittoja, itku tulee helposti ja niin tulee myös kiukku,nauru,turhautuneisuus jne. Varmaan alkaa tässä lopussa kroppa oleen jo aika koetuksella, hormoonit jyllää ja nukuttuakaan ei juurikaan saa, niin ei ole mikään ihmekkään että tunteet heittelee. Itselläni ei ennen tätä loppuvaihetta ole ollut erikoisemmni mielialavaihteluita, jota ihmettelen suuresti, koska normaalisti olen erittäin tunnehiminen. Miehelläni onkin ollut tapana toisinaan kutsua minua hormoonimonsteriksi :grin

Juu, täällä myös valvotaan ja itketään. Aamulla raahauduin silmät turvoksissa neuvolaan. Täti meinasi, että jos tää unettomuus jatkuu, niin hän perjantaina pistää siitä jonkinmoisen tiedotteen synnärille. Ottavat sitten kuulemma siellä huomioon tämmöisiä asioita. Tarina ei kylläkään kertonut millä tavalla. Että nyökytelläänkö siellä sitten vaan empaattisesti päätä, että joojoo sulla on rankkaa, mutta vauvalla kaikki hyvin, niin ei tässä mitään tehdä. Voi kun tää beibeliini ymmärtäis lähteä itsekseen maailmaan, mutta vähän huonolta vaikuttaa toistaiseksi.

Ja hormonit+väsy ei todellakaan ole kovin fantsu yhdistelmä. Mäkin sain eilen päähäni, että vauvalle ihan taatusti käy jotain synnytyksessä tai sitten itse vuodan kuiviin, kun istukka repeää. Sitten vollotin tätä silmät punaisena. Sääliksi käy jo miesparkaa... Huomennahan olis sit laskettu aika. Merkkejä lähestysvästä synnytyksestä: EI OLE. Huumorintajua: EI OLE.

Marzi: Taidat olla pisin kärvistelijä -kyllä sun nyt uskoisi jouluksi kotiin pääsevän nyytin kanssa. Mä niin ymmärrän sun tuskan. Sulle mä toivon lähtöä ja pian:greet025.

Cherry87: Samassa jamassa kuin mä. Tänään 41+0. Mulla ei myöskään mitään tuntemuksia ja siis mikä limatulppa... En ole sellaista bongannut. Tänään myös mulla viimeinen raskausajan neuvola, koska seuraavan kerran sitten sairaalaan.

Eevi, Mininen ym. Onhan meitä tuskailijoita täällä vielä muitakin. Musta on vaan jotenkin lohdullista, että meitä odottajia on täällä vielä. Tietysti toivon, että vauvat jo syntyisivät, mutta pääasia on, että kaikki menee hyvin. Vaikka päivä kerrallan tässä vaan venataan ja hitaasti aika tuntuu kuluvan.

Minipallo: Ei sullakaan todellakaan kiva tilanne. Tämä on niin tätä, toisilla meinaa syntyä liian aikaisin ja toisilla sitten pitää häätää vauva pois mahasta. Onneksi sun pieni on viikkoihin nähden hyvän kokoinen:). En mä tiedä vaikka nähtäisiinkin sairaalassa kun mulla sama sairaala kuin sulla. Toivon tietysti, että sun pieni malttaisi vielä odotella ensi vuoden puolelle. Voimia sulle sinne osastolle ja paljon malttia.

Kirjoittelen vaikka neuvolan jälkeen iltapäivällä enemmän. Olen ajatellut, että kieltäydyn menemästä vaakaan neuvolassa kun viimeeksi oli paino +2kg. Kun ei ole kivaa kun vipossa kahdessa viikossa on sitten tullut se 1/3 painoa lisää. Mä en nyt vaan jaksa enää siitä asiasta stressata. Ekaa kertaa musta saattaa tulla raskauden aikana vastahankainen asiakas:grin

Mary, täälä alkoi nuo kaikkien asioiden pohtimiset vasta kun laskettu aika ylittyi.. Ehkä se kuuluu tähän loppuajan odotteluun...
Marzi, toivotaan että meijän äitit olis oikeassa! :rolleyes:
Käkkiäinen, njääh hitot painon noususta ;) Ei sitä enää paljoa kerkeä kertymään :)
Mä menin eilen neuvolaan siinä uskossa että taas on tullu kilo lisää vklopun aikana, mutta olikin lähteny 500g (olisko nesteet poistunu.) :grin
Eilen illalla oli ihan kamala turvotus käsissä :eek: Paketoin vielä loput joululahjat, mikä osottautui aika haasteelliseksi tönköillä sormilla :grin

Mulla alkoi eilen kuplinta/poreilu mahassa pienisssä määrin, mutta nyt aamupäivän on kuplinut koko ajan! o_O Ensin epäilin et oon syönyt jotain joka saa vatsalaukun kuplimaan, mut kyl tää ennemmin tulee kohdusta ja lapsivesi siellä kuplii.. Onko teillä muilla ollut tälläistä? Varsinkin aiemminkin synnyttäneillä aikaisemmmissa raskauksissa?
Yritin tuossa googlesta (mistäpä muualta :oops: ) etsiä vastausta olisiko merkki synnytyksen alkamisesta... :rolleyes: :grin

Mul on ollu sillointällöin sellasta pientä kuplimista (huomasin varmaan pari viikkoa sitten.) Vähä samalla tavalla kuin alkuraskaudessa oli alavatsassa :grin

Tulin moikkaamaan vielä teitä tännekin :) Vaikka seurailenkin tiedän kirjoituksia täältä taustalta päivittäin. Tsemppiä ihan vihoviimeisiin päiviin, kohta helpottaa :thumleft

...mitäköhän LittleMyylle kuuluu.. Ei ole näkynyt eikä kuulunut aikoihin..

Mää oon kans monasti miettiny et mitäköhän LittleMyylle kuuluu kun ei kuulu mitään, toivottavasti kaikki on siellä hyvin niin äidillä kuin vaavilla!

Mulle tuli kans ne Eevin äitin sanomiset yöllä mieleen. Tietenkään mä en saa unta, kun on se täysikuu, koska mä valvon lähes poikkeuksetta AINA täydenkuun aikana :).

Kylläpä taas huvitti neuvolassa (jee, tänään oli vika neuvola mullakin), kun ne sanoivat, että mä olen niitten viimeinen joulukuun odottaja. Kaikki muut on kuulemma jo vauvojen kanssa kotona ja kaikenlisäksi mulla oli ekana laskettuaika :grin.

Mutta mä olen jo asennoitunut siihen, että olen joulun synnärillä. Meneehän se yks joulu niinkin :santa. Toki ymmärrän teitä kenellä on vanhempia lapsia kotona, että eihän silloin malttais olla kotoa pois. Toivon kylläkin, että jos olen joulun synnärillä, niin saisin perhehuoneen, niin voisi mieskin olla meidän kanssa joulun.

Päivitän tähän vielä nopeesti neuvolakuulumiset : kaikki kunnossa :love2. Tosin mun pikkunen vauva ei kuulemma tunnukkaan enää niin pikkuiselta, että lähemmäs 3500 grammaa oli neukun arvio.

Käkkiäinen16, mulle neuvolantäti ekan kerran sanoi, että "enää sun ei tarvi nousta vaa´alle, jos et halua" :grin. Nousin kumminki ja about 21 kg on tullut nyt koko raskausaikana :confused013. Onko sulle puhuttu mitään käynnistyshommia? Mulla on nyt perjantaina se käynnistysarvio ja kuulemma jos sillon ei käynnistetä, niin aatonaattona sitten viimeistään on pakko käynnistää... En kyllä mielelläni haluais käynnistystä, mutta tuskimpa kukaan sitä niin mielellään haluaiskaan.

Mullakin on monesti käynyt mielessä, että miten LittleMyy:lle kuuluu, mutta toivottavasti hänellä on vain opettelua elämään vauvan kanssa, niin ei kerkiä päivittämään :love2.

Ja sitten vielä asiasta kukkaruukkuun, tietääkö kukaan mistä saisi sellaisen vastasyntyneen päähän sopivan kivan tonttulakin :santa? Tuli taas näin mattimyöhäisenä mieleen, niin ei viitti enää netistä tilata, jos ei kerkeekkään jouluksi.

Niin ja NooreE ja Eevi, täällä kanssa kuplimista ollut mahassa :blob3! Mulle tuli vaan sillon heti näin älykkäänä ihmisenä mieleen, että vauva piereskelee mahassa :grin

H&m myy tonttupukuja suht edulliseen :) Voiskohan niillä olla myös irtomyynnissä?! Tai lindex yms :)
:D voihan se piereskelläkin :wink Itel tuli mieleen, että olis tuola suolistossa tapahtuvaa kuplimista?! Kaikki sisäelimet kuitenkin niin kasassa ja solmussa tuola, että saattaa tuntua että kupliminen tapahtuu kohdussa. Tiedä näistä :)
Pakko purnaa.. Tänään on ollu joku "kaikki vituttaa prkl" päivä.. :mad: Se ettei ole mitään tuntemuksia (ok, vaikka oli selvät tuntemukset, mutta niistäkään mitään tapahtunut. Et ehkä tosta ei pitäs olla harmissaan.) Sitte mä olin asennoitunut olemaan joulun sairaalassa, mut nytte siitäkin ajatuksesta ei ala kuin ketuttamaan. Tein jo suunnitelmaa et jos niin kävisi, niin lapset olis jokatapauksessa joulun meijän porukoilla, koska sinne tulee pukki ja sielä on kaikki tarpeellinen yökyläilyä ajatellen (sielä meinattiin olla muutenkin aattoilta.) ja sit toi ukkeli sais kyllä pitää mulle seuraa sairaalassa ainaki jonkun aikaa ja poistua sieltä sitte sinne minne tahtoo.. Onneks nuo lapset on niin mummin ja vaarin mussukoita, että eipä ne paljoa äitiä kaipaa sielä, varsinkin kaikkien niiden lahjojen seassa :D
Hitto, sit alkaa ärsyttää kun miettii näitä ja tietää että pitäs olla vaan rennoin mielin että se synnytys saattaiskin käynnistyä. :mad: On tässä nyt onneks vielä 4,5pv aikaa syntyä ennen joulua, että kerkiäis kotiin aattoillaksi. Toki jos joutuis sektioon tai vauvaa haluttas pitää seurannassa pitempään niin sitte ei kyl kerkeä kotiin :confused:
Kiitti ja anteeks :love2

Anna Eevi vaan tulla... ;) kyllä me kuunnellaan ja mulla on ihan samat viilikset siitä joulusta...:D

Täällä supistelee. .mut väli vaihtelee siinä 30min-1h välillä ja jokseenkin kipakoitalta tuntuu..muistelin että esikoinen rupes rv 41+4 ilmoitteleen syntymisestään juuri kans päivää ennen yliaikaisuus kontrollia :D
Tässä pohdiskelen että pitäskö mun vähän kysyä informasuunia synnäriltä että missä vaiheessa mun pitäs sitten mennä sinne jos siltä rupee vaikuttaan kun kerran synnärin lääkäri sano mulle että ei parane kauheesti jäädä kotiin vartomaan..ja että pitääkö tota mun sektiohaavaa myös seurata vaikka luomuna käynnistyisikin :eek: mä en enää muista miten normi synnytys menee ku ekasta kerrasta tulee tammikuussa jo 4.vuotta ja toka ei ollu millään tavalla luonnollinen :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hienoa, toivotaan että pikkunen olis nyt pelästynyt ja alkaisi sieltä itsekseen tulemaan! :) Eikös sun huomena pitänytkin synnyttää? :wink
Soita ihmeessä :) Eiköhän nuo mielellään kerro lisää asiasta! :)

Täällä taas yritetään pidätellä kaikin mahdollisin voimin. LA on siis 31.12. ja sitä enne ei kyllä sovi tulla kun tuo kalenteri on sen verran täynnä ohjelmaa vielä :D Olokin on ihan hyvä paitsi että sängyssä nukkuminen ei meinaa enää luonnistua. Ilmeisesti patja ei "upota" tarpeeksi että tulis sellanen hyvä tuettu olo, meillä kun on kohtuu kova patja. Sohvalle varmaan pitäis suosiolla siirtyä kun tässä uni maistuu.

Soitin synnärille ja monttu auki kuuntelin tämän rouvan sepoatuksia..sano että että voin tulla sitten kun supistuksia tulee 2-5min välein =O sehän tulee lahkeeseen tolla vauhdilla..ja ohjeistushan taitaa olla että säännöllisesti 10 min välein..tai ainakin tuolla synnärin sivuilla sanotaan niin..mutta jos olo muuttuu kivuliaaksi niin sit on tultava vaikka yöllä jos supistukset ei tuu tiheeseen..ja normaalisti äippä polille huomenna jos supistukset on tätä harvakseltaan luokkaa ja olo muutoin hyvä

Nii ja piti lisätä että tää kertomus tuli kuin kasetilta :mad:

Mä oon miettiny et millonkaha mun tulis lähtee synnärille, kun meillä ajomatka sinne kestää talviaikaan 2h?? Et oonko hätähousu jos lähtis ajaa synnärille, ku supistuksia tulee 10 min välein vai mitä mieltä te ootte?

Marzi: Kuulosti kyllä vähän erikoiselta ohjeistukselta. :eek: Luottaisin niihin sun omiin tuntemuksiin enemmän. 10 minuuttia taisi olla meidänkin synnärin sivuilla ohjeistus.

Emäntä: Kyllä mä ainakin lähtisin, jos matkaa on noin paljon. Siinä ajassahan ehtii tapahtua jo vaikka mitä!

Cherry87: Mä näin niitä tonttulakkeja myös KappAhlissa, mutten itse uskaltanut ostaa, kun en usko vauvan tulevan ennen joulua.

Mä oon myös oon mietiskellyt LittleMyyta ja toivonut, että on vain kiireinen vauvelin kanssa.

Ja hassua, kun annushkaa just meinasin vähän huhuilla, mutta sieltähän tuo ehti jo raportoidakin. Kiva kuulla, että kaikki mennyt hyvin. :)

Takaisin