Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väli postaus..eilen illalla tultiin synnärille ja täällä vieläkin yhdessä koossa..oksitosiini tippuu onneksi epiduraali on mun kaveri :D:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ei edelleenkää mtn oireita, illalla muutama kova harkkasupistus ja that's it, masentavaa.. Cherry87: mulla ollu rv 5 "poikaolo", mut loppua kohden en oo enää ollu läheskää yhtävarma :) Jokaikinen ihminen on siunaillu tuota mun mahan kokoa, mietittiin jopa appivanhempien kanssa että onko mun LA väärin laskettu mut mut, ei vissiin. Eka LA oli 23.12 ja päivällä sit siirtyi ultrassa. Painoa tullut n.16kg eli ihan tarpeeksi. :angel4 Tää meidän kone sekoilee, fontin väri vaihtuu ja nuo smilet hyppii miten sattuu, prkl! :D
Vauva päätti yöllä yhen aikaan ettei nukuta... Hirvee potkiminen ja möyryäminen alko eikä millään rauhottunu. Ärsytti kyllä ihan tosissaan.. No tämä päivä menee silmät ristissä. Kirjoittelen päivän mittaan lisää, lähen aamukahven keittoon :)

marzi: I feel you! :) Mutta hei, edistystä kuitenkin! Kyllä se tonttunen sieltä pian teidän iloksenne tulee. Jaksamista ja hurjasti tsemppiä loppurutistukseen! <3

Marzille paljon tsemppiä!! :) :love2
Hah, jännä juttu että täälä ollut jälleen kerran pahaolo-päivä! Edelleen napakasti harkka supistelee, mutta ei näistä mitään aikaseksi saa :mad: ..myös ihme menkkakipua kokoajan o_O
Nyt taidan heittää itteni sohvalle, kun aamu meni porukoilla käydessä modeemi ongelmaa selvittäessä..
Josko nää supistuksetkin sitten loppuis :grin

Eevi; kyllä se vauva kohta saapuu :) Voi hitsi miten mukavaa lukea kun joka viikko jotku saa jo paketin syliinsä, ihanaa :hug013
Mä päivän höyrynny, siivonnu, lenkkeilly ja pari tuntia shoppaillu. Tuloksena nolla supistusta ja kipeät jalat. Vauva vetää mahassa jotain omaa tanssia ku maha heittelehtii miten sattuu, voi mun pikkkuista ku älyis jo tulla maailmaan tanssahtelemaan :happy093
Oli puhe tuosta mun isosta mahasta, niin tosiaan maanantaina oli neuvolassa sf-mitta 38cm, eli ihan huikee. Oon ainoastaan 162cm pitkä niin voitte mun mahan koon päätellä.. Vauvan liikkeet alkaa olla sitä luokkaa että kyyneleet tulee väkisin joskus silmiin ku oikein kivaan kohtaan potkaisee :smiley-ashamed008 tiedän että tämä pikkuinen on jokaisen kivun arvoinen <3 Ilmoitelkaas kun vauvat tulee maailmaan ja ilmoitelkaa kuulumisia. :)

No sulla on sitte ihan oikea kumpu!! :) <3 Verrattaen kun ite olen 175cm, pitkä selkäinen. Sf oli viimeksi 31 tai 31,5cm :confused:
Hui, täälä supparit tullut aaltoileviksi ja kivan napakoiksi :) Ihmetyttää vaan kun ne ei ole kuitenka kovinkaan kipeitä (verrattaen siihen mitä ne tulee olemaan) mutta niitä on tässä muutama jo tullut 10-15mim välein.. Alkaa jo vähä jänskättää :)
Hyvä ettei lastenhoitajat ole jo valmiiksi kengät jalassa tulemassa apuun :D Joten ei tarvi niiden hoidoista stressata :) Sovin äitin kanssa että ilmotan vienkö ne sinne yöksi :) eli pari-kolme tuntia saa ainaki rauhassa seurailla tilannetta ennen kuin tarvii alkaa infoamaan :)

Taidat Eevi päästä tositoimiin, ihan mahtavaa!

Täällä supisteli koko yön napakasti 10-8 minuutin välein varmaan sen mun kaatumisen takia. Luulin jo että lähtö on käsillä. Mutta siinä kuuden pintaan aamusta sitten kaikki loppu kun seinään :mad: Koko päivän oon leiponu ja ravannu kaupungilla, on ollut ihan oudon kivutonta. Nyt sit taas vähän suppailee ja henkeä ahdistaa välillä tosi rajusti, ei meinaa saada happea vedettyä. Ja tuntuu että jotain lurahtelee pöksyyn vähän väliä, liekkö sit limatulppaa, lapsivettä vai jotain muuta, mut kovin juoksevaa tavaraa kuitenki o_O Jospa tästä sinne synnäriille pian pääsis että kerkeis vielä jouluksi kotiin! Ja loppus tämä paha olo!

Yöllä rupes taas jännittää että miten sitä osaa oikeeseen aikaan sit lähtee synnärille? Meillä on reilun tunnin matka niin ei viitsis turhaan ajella jos laittaavat sit takas kotiin, mut toisaalta en myöskään todellakaan halua synnyttää meidän autoon... On tässä niin paljon kaikkee outoa ja mietittävää ku ei ole sitä aiempaa kokemusta tästä savotasta :)

Nojoo mihin ne kipeät napakat säännölliset supistukset katosi!!? :mad: Arrrg, mul ei ole ikinä loppunu supistukset kesken!! Täst tulee kunnon juupas-eipäs lapsi!
Pliiis kiitti, voisitte palata yöllä :smiley-angelic001

Eeville hurjasti tsemppiä! :) Nyt alkaa sit tapahtuu.. Vihdoinkin. Ja pääsette vielä jouluksi kotiinkin. :santa Täällä pidetään peukkuja pystyssä.

Hemuli88: Voin vaan kuvitella sun mahan. Oon saman pituinen ja mun sf-mitta viime neuvolassa oli 32. Mitta ollut sama jo muutaman viikon. Onneksi ollaan loppusuoralla ja pian käärö onkin sylissä. :love7 Tsemppiä myös sulle! Ihan varmasti odotus vielä palkitaan. :love2

Kävin tänään kävelylenkillä.. ja oli niin ihana ilma, että innostuin sit kävelemään vähän enemmän kuin normaalisti. No nyt sit vissiin kärsitään tyhmästä päästä. :schocked028 Alaselässä aivan järjettömät kivut. Mies onneksi suostui hieromaan ja hetkeksi helpottikin. Ei vaan taida miehen voimat ja mielenkiinto riittää koko illaksi. :oops::p
Nyt saunomaan ja jos sitten maistaisi juuri paistettua kinkkua. Onneksi tuo mies jaksaa vieläkin hemmotella. :hug003

Mää jo näin viime yönä unta että Eevi synnytti, toivottavasti toi uni toteutuu pian! :)

Hemuli, oot mun kohtalotoveri, mulla on pituutta 164cm ja sf-mitta 37cm ja meillä on sama LA:kin :) Noh, eiköhän se tästä, enää ei tarvinne kauaa tätä kumpua kantaa :)

Taidetaan nyt olla Cherryn kanssa pisimmällä olevat piinaajat vai miten on. Täällä ei mitään oikeita oireita ilmassa. Nyt täytyy kyllä toivoa, ettei pieni tänä yönä haluaisi syntyä. Mies on nimittäin yövuorossa ja hän ei sieltä pääse kesken kaiken lähtemään. Mutta mikäs tässä kotona kökkiessä, syön salmiakkia ja katon töllöä:hello Huomenna sitten soittoa sairaalaan ja mielenkiinnolla odotan, että mitä ne sieltä jatkosta kertovat. Huomiseen siis.

Suosin tuota pitkää lenkkeilyä! En eka uskonu siihen, mutta 40+3 ei ollu yhtään mitään oireita. 5km lenkki ja sauna päälle niin johan tuo limatulppa tänään irtos ja tosiaan lenkkeilystä asti ollut jonkinmoisia supistuksia.. Et ehkä siitä jotain apua oli :) Mut se saattaa joo vaatia, että alakerta on tarpeeksi kypsä (laskettuna päivänä en saanut kuin kipeät paikat.)
Itellä piina yö edessä :) Supistukset palasi noin 30min välein.. Nyt oon nukkunu jotain 1,5h kun heräsin. Edelleen supistelee, mut en vielä tiedä millä aikavälillä.. Yhtä kipeitä ne on, että ei ainaka ole kerenny voimistua. Melkein pelottaa laittaa silmät kiinni kun miettii kaikkea "mitä jos mä en herää ajoissa ja tulee kiire" yms kivaa :D Tätä tää näköjää on, vaikka kolmatta kertaa synnärille jo menossa pusaamaan :D

Tsemppiä tosiaan kaikille muillekin!! :) Olisi kovin suotavaa että kaikki lasketun ylittäneet ja ne kenellä se on ihan näillä näppäimillä pääsisi synnärille ja sieltä kotiin jouluksi! :)
Mä jatkan täälä kökkimistä ja kellon vahtausta :D Sain yhden 2v pimun seuraksi :) (talvi tehnyt tehtävän kun juna menee ohi ja koko talo tärisee. Tää tietysti usein herää ja sipsuttaa viereen. Kohta meitä on täälä neljä, joten aika tiivistä tekee :D Onneksi tuo 4v isomies menee takasi omaan sänkyyn, jos herää!! )

Käkkiäinen, niin taidetaan :grin. Ja toivotaan nyt sitten, ettei sulla ois vielä tänä yönä lähtö! Onko sullakin muuten esikko tulossa?

Mä pidän peukkuja Eevi sulle, et lähtö ois eessä pian. :thumleft Kuulostaa kyllä ainakin lupaavalta.

Mä sitten menin tyhmänä nukkumaan päivällä niin pitkät päikkärit, ettei nyt sitten nukuta millään. Supisteluja/polttoja ei ole ollut sitten eilisilllan. Huoh... No, onneks on enää korkeintaan se 6 päivää kun on vauva sylissä, ei oikeestaan tunnu niin pahalta kun noin ajattelee :)

Yön saldo: paha olo, mustat silmänaluset ja epäsäännölliset kipeät supistukset. :mad:
Kyllä koettelee! Eipä ole muut lapset antanu tämmösiä supistuksia, ilman että ne on jatkunut säännöllisinä synnytykseen asti.. Positiivista että supistukset jatkuu edelleen.
Josko sitä tänään vähän siivoilis, jos niihin sais vähän vauhtia :)

:smiley-angry019 Mikä petymys aamulla herätä omasta sängystä! Illalla alkoi tuntuu just ennen nukkumaanmenoa et tänä yönä vois alkaa tapahtua. Jänskätti vallan kuinka saa nukuttua... No penteleen hyvin näköjään! Itku aivan tuli, niin pettyny olo :smiley-angry017
Joo ja kun facen aukesee on heti vastassa viesti "Joko, joko?!?" No ei :smiley-angry019 vielä!!!

Joulu synnärillä ei houkuttelis yhtään, mut ny alkaa oikeesti näyttään siltä et siellä kökitään! :sad001 :mad:

Että tällänen aamu...

Huomenta kanssa eläjät, täällä ei tapahdu mtn! Tää vauva on niin tosissaan päättäny jäädä asuu tonne että en usko hetkeäkää että tulee tällä viikolla taiees tämän vuoden puolella.. :eek:
Ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti ku lapsen tulevat kummit saapuu etelästä tänne pohjoiseen joulun viettoon tällä viikolla ja kaikki uskottiin ja toivottiin että olisivat vauvan kerenneet nähä mut ei niin ei... Ne näkee sit kummilapsensa ristiäisissä ekan kerran, kiva!:angel9
Tsemppiä sulle Eevi, mä oon varma että sulla lähtö lähellä, iiks ku jännittää sun puolesta!! :happy112

Mä kans haluaisin uskoa että viikonloppuna viimeistään pääsis tosi toimiin.. o_O
Nyt me yliaikaset, pitäskö vaan lopettaa odotus, stressi joulusta yms yms josko se siitä sitte syntyis?! :grin
Ite päätin tän joulusiivon hoitaa pois alta ja sitte vaan heittää aivot narikkaan kun kaikki on hoidettu..
Toki huolta aiheuttaa se, että huomen on ainoa päivä kun klo 14 asti kaikki lastenvahdit on töissä.. Toki meijän äiti on sellanen selviytyjä ja sillä on sellanen työ että se varmaan ottaa nää töihin mukaan jos ei muuta :grin Pitääkin mainita sille asiasta, niin sillä on varmaan taas tyttärelleen monta lohduttavaa sanaa :love7 Äiti

Cherry, joo ensimmäinen on. Mä olen aika vanha ensisynnyttäjä. Me ollaan miehen kanssa tällaisia jahkalijoita joka asiassa ja tätä saatiin kyllä odottaakin jonkun aikaa. Ja nyt pieni odotuttaa vaan lisää ja lisää... Mekään ei muuten haluttu tietää sukupuolta, että sekin lisää jännitystä. Ja olisihan se nyt vihdoin viimein kiva nähdä, että miltä pieni näyttää.

Juu, ei tullut lähtöä -olipa yllätys. Sunnuntaina sitten yliaikakontrolliin sairaalaan ja katsotaan siellä kokonnaistilanne. Kätilö sanoi, että varautuu siihen, että joutuu jäämään. Tai sitten odotetaan viikolle 42. Nooh, nyt on taas yksi päivä mitä odotetaan. Tässähän ehtii sitten joulusiivouksetkin tehdä kun vähän salaa toivoin, että se olisi kerrankin jäänyt miehen harteille:wink

Mulla käy vaan aika pitkäksi kun mun suku ja lähimmät ystävät asuvat reilun 200 km päässä. Siskokin otti oikein huomisen vapaaksi töistä kun luuli, että voisi tulisi katsomaan vauvaa sairaalaan. No nyt sitten odotellaan sunnuntaita .

Takaisin