Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei niis numerois ainakaa ole kellon aikaa.. Mut kuinkaha monta taksii yöllä päivystäis sitte et kuin nopeesti tulee..? Jotenki luulen et ei voi soittaa yöllä :)

Kannattaa varmaan kysäistä taksikeskuksesta, paikkakunnasta riippuu. Isommilla paikkakunnilla yöaikaan on paljonkin takseja päivystämässä, pikkupaikoissa saattaa joutua odottamaan päiväaikaankin pitkään jos oikein huono tuuri käy. Samat autot ajaa pääsääntöisesti Kelan kyytejä kuin normaalejakin, ne vaan tilataan usein eri numerosta.

http://www.kela.fi/nain-tilaat-taksin

" Tilaa matka taksin alueellisesta tilausnumerosta myös silloin, jos tarvitset taksin päivystysluontoisesti tai et ole muistanut tilata taksia edellisenä päivänä klo 14.00 mennessä."

Tuosta ymmärrän, että voi tilata mihin kellonaikaan vain :)

Niin ja piti vielä mainita:

"Kun matka tilataan keskitetystä palvelunumerosta, matkakorvauksen saa heti taksissa. Muuten korvausta on haettava jälkikäteen Kelasta. Jokaisen sairaanhoitopiirin alueella on oma tilausnumeronsa. Tilausnumerosta tilatusta matkasta maksat vain 16 euron omavastuun yhdensuuntaisesta matkasta.

Jos tilaat matkan muualta kuin alueellisesta tilausnumerosta, omavastuusi on 32 euroa. Tällöin maksat ensin matkan koko hinnan kuljettajalle ennen kuin voit hakea korvausta Kelasta"

Helsingissä varmaa saa taksin aika hyvin? :o tulis vaa nii paljon halvemmaks mennä sillä kela taksilla :)

Luulisi saavan. Mutta tosiaan kannattaa tuonne kelakeskukseen soittaa ja varmistaa että mikä heillä on käytäntö, neuvovat varmasti asiassa. Osaavat myös kertoa, onko esimerkiksi viikonloppuöisin millainen tilanne, meneekö kelatilaukset normitilausten edelle (jos sattuu vaikka lähtö tulemaan lauantaiyönä puoli neljän aikaan). T. Taksikeskuksessa työskennellyt :)

Kela takseille oma numero mihin soitetaan pk seudulla, ei oo normi taksi numero, se on sellainen keräily kyyti, että napataan kaikki samaan suuntaan menevät matkaan ja kuskataan ne järjestyksessä sitten määränpäähän. Eli jos oot ekana kyydissä et välttämättä ekana pääse perille

Eilen illalla rusehtavaa vuotoa, yöllä tuli ruskea "kökkäre" (oon aina kuvitellu limatulpan sen kokoseks ja näköseks paitti vaaleenpunaseks mut ei toi ollu limane). Yöllä taisikin tulla 3 erittäin kivuliasta supistusta, niistä on enää hatara muistikuva vaan . Ministi taas tota samaa vuotoa.. hmmmm alle tunnin päästä neuvolalääkäri saapa kysyä että mitä tapahtuuu :)

Maiju ei kannata riskeerata. Varsinkin jos yksinäsi siellä meinaat häärätä. Otahan rauhallisesti nyt vain!

Taidanpa minäkin olla hätähousuvauvan äiti monien muiden heinäkuisten tapaan, kun täällä paukahti just 33+2 ja sunnuntaina kokemieni kipeiden supistusten lisäksi kohdunkaula on pehmentynyt ja lyhentynyt. Vaikka eihän se kuulemma automaattisesti sitä tarkoita, että synnytys olisi käsillä ihan näillä näppäimillä. Itsellä vain sellainen tunne.. myös kuukautiskiertoni on tosi lyhyt (22 päivää), luin että joidenkin kätilöiden mielestä kierron pituudella ja raskauden kestolla on jokin yhteys. Tulipa kiire tilata hoitolaukku ja alkaa suunnitella mitä sairaalaan pakataan mukaan! :nailbiting:

Jelly Bean mulla rv 28 sisäsuu täysin auki ja paikat kypsät ja kipeitä suppareita säännöllisesti -> osastolla 2 viikkoa täyslevossa ja tutustuminen keskolaan.. siitä kohta 7 viikkoa et ei kyllä meinaa mitään kaikilla :) tilanne kääntyny niin et paikat nyt kii ja kaula pidempi.. :D

Joo luin Mimoza tossa edellisillä sivuilla että sulla on vauva löytäny peruutusvaihteen :D en tiennyt tuollaisen olevan mahdollistakaan!

Heh Mimozan vaavero päättikin että Nääääh ei vielä jaksa, vedetään vähän ovea tiukemmalle taas :p Hassu juttu! Parempi mennä sinne 40+ kun 30- viikoilla synnyttää:)

Totesin tossa miehellekin, että kyllä nyt vaan on jo niin jotenki odottava olo. Että vaan miettii, että pari viikkoa ja sitten se vauva tulee suunnilleen, ei osaa enää silleen nauttia joka päivästä. Kun vaan odottelee, enemmän tai vähemmän. 20 päivää laskettuun :)

20!! Vähiin käy ennenku loppuu! :) höh mulla melkein tuplasti, 34 :shifty:

Noo katellaan nyt kui pitkään tässä vielä kökitään ;)

Tänään tuntui kyllä alakerrassa ihan uudella tavalla. Joka askeleella vihlas vähän symfyysin puolelle ja muutenki niinkö jotain kohta tippuis alakautta.. aiemminki ollu samantyylisiä tuntemuksia mutta ei näin paljoa.. eikä mielestäni maha sen alemmas oo laskeutunu

täällä kans kutitus :// ! ja tuloksen mahass huoma.. ensimmäiset raskausarvet pompsahtanu sinne, no yks tosi iso ja pieni :) jalatki läikkymää alkanu, tissit on jo ihan omannäkösensä :) mut sen kanssa eletää, on se outoa ku keho muuttuu.. mut semmosta se vaa on. kai siihe joskus tottuu.

helmimeri, sulla on hyvä ja rento asenne kehon muuttumisen suhteen. Vartalohan muuttuu iän myötä joka tapauksessa. Jotenkin itsekään ei vain jaksa stressata kovin kovaa saako sitä littanaa vatsaa enää koskaan takaisin (mistä otin ihan raskauden alkuvaiheessa kuvan muistoksi :grin). Oman mukavuuden takia siihen toki pyrin.

Mulla on taas vatsa tänään kuralla.. :depressed: kiitos ja ylistys siitä että oon vapaalla ja voin pysyä kotona!

Mun alapää kolottaa niin jumalattomasti. Etenki öisin... onks noi ny niit liitoskipui sit :(

Hip hei! Nyt olen minäkin tuntenut ekat vihlaisut alapäässä (koirien kanssa lenkillä, piti melkein pysähtyä), meni kuitenkin nopeesti ohi.

Ja sormet (nivelet) on mullakin aamuisin ihan jäykät ja vasemman käden sormet puutuu helposti - se pistely on inhottavaa.:grumpy:

Takaisin