Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Törmättiin tänään karnevaaleilla tuttuun, niin hän heti totes että Sullapa on maha pudonnut :) Eli en kuvitellut tätä. Olkoon tää nyt vika intoilu tästä asiasta minun puolestani, on jo joka tuutissa :D

Mutta hitto sentään käy teitä sääliks joka ootte tätä puukollaveistelyyn verrattavissa olevaa tuikkailua joutuneet kestämään!! Mulla nyt alkanut vähän useemmin, ai hiisi kun tuntuu! O_O

Ohhoh, pitihän sitä pyllyä vilkaista ja yllätys oli suuri, kun se viiva yltää jo koko pakaroiden alueelle. :-o ei ihan yli vielä mutta ei paljoa puutu.

Täälä yks joka makkaa osastolla käynnistystä ootellessa. Lapsivedet meni eilen 17.00 aikaan, mutta vielä ei supistuksia kuulu. Streptokokki vielä positiivinen. Viimestään tiistaina käynnistys jos ei itekseen ala. Odottavan aika on piiitkä!
Rv 36+2

pitääpä tarkistaa purppuraviiva mut vasta illemmalla ettei välähtele muistikuvat omasta persevaosta syödessä :smiley-ashamed004 aamupalaa syödessä luin foorumin pissa-kakkajuttuja , siinä oli oksurefleksit herkillä :smiley-ashamed008

Juu, avautumisvaiheessa eikö tuo ala näkymään :) hieman ite repeilen kanssa että ku supistaa ni pitää alkaa persettä tarkkailemaan :D

Miks mulla on jo täysmittainen viiva, vaikka en oo synnyttämässä?? :grin

Jelly Bean, minulla on vaavi perätilassa ja tulevalla vk:lla gravidaan aika. Tänään tuli rv35 ja eikä annettu mitään varmuutta siitä yritetäänkö edes kääntää :sorry: Ajattelin kyllä ruikuttaa kääntämistä vaikka synnyttämisen uhalla. Vaavi istuu jo niin syvällä että kävelessä supistaa ja on tosi kivuliasta. En voi edes istua normaalissa asennossa kun tuntuu että katkean kahtia,, ääh !

Minäkin kurkkasin näkyykö purppuraviivaa :D kyllähän siellä näkyy! Eikä mitenkään hailakka. Aika ylhäällä näkyy. Enpä tiedä minkä verran tuohon on sitten uskomista. Odottelen ehkä mielummin tiistaita ja lääkärin tarkistusta! Ei pelkän viivan takia lähetä synnärille :D jotenkin en usko että 1kk ennen laskettua aikaa mitään vielä tapahtuis..

Synnytys ei lähesty :) eilen oli vähän juilimista, mut niin oli viimeksikin. Kyllä ainoot aikaansaavat supistukset on pitkiä ja pirun kipeitä. Kävelyn vaikeutuminen ei ees oo mikään paha homma, jos pystyy puhua samalla ;) näin siis mulla.

Ja oli toi viiva viimeksi, varmaan just näillä viikoilla bongasin artikkelin ja viivan. Tumma ja pitkä oli jo viikolla 37 ja synnytys alkoi joskus viikolla 41. :D

Seuraava synnytystapa-arvio 2 viikon päästä eli laskettuna päivänä. Huomenna on siis jo 38 täynnä. Mut on huojentavaa, et tää kestää enää maksimissaan 4 viikkoa, kun 42 tulee sit täyteen :) tosin olo on parempi kuin aikoihin, et kyl tätä jaksaa. Jos liikaa miettii ja odottaa sitä laskettua päivää (tai jopa viikkoa 38), niin käy vikat päivät pitkiksi. Ainakin viimeks kävi mulle niin. Tosin nyt toi esikoinen pitää suht kiireisenä, ettei kerkee miettiä. Mutta siis tj 1-29 päivää :)

Noniin, pitikin miehelle näyttää artikkeli viivasta. Heti oli tarkistamassa ja kuulemma pitää nyt jokapäivä tarkistaa :hilarious: tuskin tuota kyllä enään huomenna muistaa.

Tota miestä pohdin et sit ku synnytyssupparit oikeesti alkaa tai ne mitkä ekana sattuu mua, ni ukosta tulee kärttynen ja levoton. Se kun ei voi tehdä muuta kun on olla henkisenä tukena ja kuunnella mun kärsimystä , mikä on sen mielestä väärin koska hänen pitäis kyetä auttamaan kärsivää naistansa :think005

Oon sille ehkä kaks kolme kertaa selittänyt ajan kanssa, että yritä muistaa sitten että sä helpotat mun oloa parhaiten tukemalla mua henkisesti eli olemalla vaan läsnä ja rauhallinen (ja tekee mitä sanon jos kykenen jakelemaan käskyjä:grin) . Mua kun alkaa hermostuttaa jos ja kun huomaan että ukko on hermostunut :facepalm:
Pitäiskö kirjottaa synnytystoivelistaan että ukolle yks rauhottava pilleri.. :shy:

Mun mies osas hyvin olla synnytyksessä mukana. Se istu vieressä ja oli hiljaa :D
Välillä silitteli tai pyyhki kyyneleitä mun silmistä.
Muistan varmaan ikuisesti kun kätilö sano lähtevänsä pois siitä huoneesta ja käski hengitellä rauhassa syvään sisään ja ulos. Hädintuskin ovi kerkes mennä sen kätilön perästä kiinni kun aivan järkyttävä ponnistamisen tarve iski ja sanoin mun miehelle että soittaa kelloa. Mun mies sitten rauhallisesti yritti mulle että hengitä nyt syvään ja minä karjasin sille että "soita sitä v*tun kelloa". Mies meni kyllä kerralla ihan hiljaseks ja teki työtä käskettyä :grin

Limatulppaa irtoillut tänään ja alaselkä jomotus illan aikana lisääntyi ja voimistui, kunnes loppui miltei kokonaan. Torstaina oli siis 1 cm auki ja jo pari viikkoa sitten kohdunsuu oli kypsynyt ja lyhentynyt. Jännä nähä miten tuleva viikko tulee menemään :)

SeEnsimmäinen, mites olisi miehelle ilokaasu tömpsyt pahimpaan hermoiluun :hilarious:
Tosin meilläpäin ilokaasu on kiellettyjen joukossa huonon ilmanvaihdon takia.. On meinaan muutkin pyörryksissä :dead:

Takaisin