Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mahtavaa Minttulainen! minäkin toivon huomisessa lääkärissä vastaavia sanoja, pelkään vaan ettei nää mun supparit oo tehny mitään ku niit on ollu pitkin matkaa niin paljon :(

Onnea Minttulainen mä toivoisin kanssa tuollaista uutista. Tänään oon vaan jälleen yrjöillyt ja nukkunut. Mä haluan tämän neidin tälle puolelle kiitos

Mää vaan toivon että nää kaikki vaivat ois edistäny tilannetta jollain tapaa ja synnytys olis jo lähempänä. Viikon päästä lääkäri, toivottavasti jotain on tapahtunut. Vaikka kuitenki tulee vaan pettymys ja paikat on vielä tiukasti kiinni. Voi tätä odotusta! Tietäis vaikka että kolmen viikon päästää sais vauvan syliin ♡ ehkä malttais odottaa kun tietäisi sen tarkan päivän?

Tietenki jos laskee sen mukaan että viimestään rv 42 syntyy.. liian pitkä aika! Vaikka sillon ei tulis pettymyksiä vaan vauva vois tulla vaan aiemmin ku olis ajatellu...

Mä suosittelen alicee kokemuksesta tota jälkimmäistä :wink

En muista manasinko tonne salaisiin vai tänne julkiselle puolelle, mut mua kyllä ihan huolella veetutti, kun neuvola ja lääkärit hoki viikkoja ennen laskettua, et tämä ei täällä laskettuun asti pysy/ tilanne on jo tosi kypsä jne. ja vaikka niitä selkeitä edistymisen merkkejä oli vaikka kuinka, niin laskettuaika ohitettiin niin, että humahti!
42+2 poika saatiin pallon tälle puolen, käynnistyksen ja lopulta sektion turvin, et hänellä ei kyllä ollut mikään kiire :grin
On mukavampi yllättyä positiivisesti, kuin sitten joka aamu/päivä/ilta/yö miettiä niitä kaikkia supistuksia ja merkkejä, et joko tänään, ja aina sama EI VIELÄKÄÄN :mad:

Joo mulla siis kohdunsuu nyt viimeviikon lääkärissä mennyt kiinno ja kohdunkaulaa enemmän :D mite tää nyt näin päin meni :D rv 28 jouduin jo osastolle ku synnytys oli iha käsillä.. lääkäri vaa sano et on hyvi ihmeissää mun tapauksesta ja et voi olla et joudutaa vielä "häätämään" tää kaveri ulos.

Voi että Mimoza! En tiennyt että nuinkin vois käydä!

Esikoinen syntyi tosiaan 41+1 joten luulis, että osaisin tätä seuraava odotella ihan rauhassa. Seitsemän viikkoa tuntuu vaan liian loputtomalta ajatukselta näiden vaivojen (ja lähestyvien helteinen?) takia. Ja kun onhan se 38+ viikkoinenkin jo täysiaikainen.. !!! :D saisin ihan itsenikin kanssa tästä kunnon riidan aikaiseksi :D :D

Mulla tossa pari päivää sitten maha ihan selvästi laskeutui. Sinänsä kiva, kun ees pikkusen närästys helpotti, tosin painaa sit muualle.

Toivottavasti ei oo merkki mistään, kun vasta viikko 33 (?) menossa. Meillä suvussa tapana aika ajoissa syntyä, mut sais nyt täysiaikaiseksi odottaa.

Ihan hassua kyllä ku ihan hetkessä muuttu mahan muoto. Nopea ja selvä muutos.

Mulla on tämä viimeinen kolmannes ollut helpoin aika raskaudesta, aika yllättävää, mutta totta :happy:. Raskauden alussa oli kauhea pahoinvointi ja sitten toisella kolmanneksella iskiasta, tulehdusta, mielialanheittelyitä ym., mutta nyt tosiaan olo on ihanan tasaantunut ja voimakas. Jaksan edelleen mm. pyöräillä, eikä supistukset häiritse. Ainoa pieni miinus oloon on se, että nukun tosi levottomasti ja joudun vessassa ramppaamaan. Yöllä myös lonkat kipeytyvät herkästi, mutta onneksi kipu hellittää ylös noustessa. Liitoskipuja tms. en ole havainnut, mutta nyt pari viikkoa on silloin tällöin ollut sellaisia vihlaisuja kohdunsuulla ja ehkä välillä pientä menkkamaista jomotusta.

Tänään kävin synnytystapa-arvioinnissa (rv 36+4) ja lääkäri totesi kohdunsuun jo pehmenneen ja kohdunkaulan lyhentyneen. Vauvakin oli kivasti jo laskeutunut, että voipi olla ettei ainakaan kovin paljon yli lasketun ajan menisi. Onpa jännittävää :joyful:!

Mulla on nyt vasta maha noussut korkeimmilleen (36),joten tuskin on synnytys kovin lähellä. Eikä edelleenkään supista.

Hei vaikuttaakohan lihominen sf mittaan miten? Siis lihominen normaalirajoissa, vähissä määrin :D

Mä meen tänään käymään ylimääräisessä neuvola käynnillä, mulle tuli epäilys etteinvaan olis raskaus myrkytys

Hei vaikuttaakohan lihominen sf mittaan miten? Siis lihominen normaalirajoissa, vähissä määrin :D

Mä olen tiedätkö miettinyt ihan samaa. Kun tuota vararavintoa on kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi mahan päällä, voiko se jollain tapaa vaikuttaa tuohon mittaan? Jäähän se sinne mittanauhan alle tuo läskikin...

Tietääkö kukaa että voiko kelataksin soittaa vaikka 3 yöllä ku lähtee synnyttämää? :D kattelin et tulee halvemmaks mennä sillä synnärille ku normi taksilla. En vaa tiedä saako sitä yöaikaa soitettuu :confused:

Alko joku puoltoista tuntia sitte poltteleen ja jomottamaan selkää ja mahhaa just niinkö menkoisa. Tuntuu sen verran ikävältä eikä ala loppumaan, että alan suosiolla uskomaan että ennää ei tee hyvvää vaihtaa järjestystä, varsinkaa ku yksinään minä oon nämä huonekalut raahannu paikasta toiseen. :(

Tääläki yks pohdiskelija, kyllä mä uskon että se vaikuttaa ainaki pienesti. Ja neuvolatätistäki riippuu ihan, harjottelijoilla varsinki tulee varmasti sitä läskiäkin siihen sf-mittaan xD

Tietääkö kukaa että voiko kelataksin soittaa vaikka 3 yöllä ku lähtee synnyttämää? :D kattelin et tulee halvemmaks mennä sillä synnärille ku normi taksilla. En vaa tiedä saako sitä yöaikaa soitettuu :confused:
Ei niis numerois ainakaa ole kellon aikaa.. Mut kuinkaha monta taksii yöllä päivystäis sitte et kuin nopeesti tulee..? Jotenki luulen et ei voi soittaa yöllä :)

Takaisin