Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliskohan tuo maha nyt laskeutunu, hitto ku edellisen kuvan oon ottanu kuukaus sitte. Mut näyttäs kyllä vähän, paineki lisääntyny alhaalla. Mies jo tänään koko päivän meidän valmiille vauvalle on kuherrellut, että tules nyt isi ei malta odottaa :) :D <3

Pakko vielä todeta, että henki kulkee. Kai se vauva on vähän laskeutunu. Siis nyt vois tässä kyljellään ollessa, normaalisti hengittäessä jopa unohtaa olevansa raskaana :o

Mä unohdan sen Aubrey välillä muutenkin. Sit kulkee jonkun peilin ohi ja julma totuus paljastuu. :)

Huraa! äp polilla käyty synnytystapa arviossa, paikat sormelle auki!! on ne napakat supparit jotain saanu aikaan:rolleyes: verta tiputtelee ronkkimisen jäljiltä, suhteellisen kiva jomotus tuolla alakerrassa..
kolmen viikon sisään on odotettavissa, että tää mamma lähtee puskee poikaa ulos:smiley-bounce016

Minäkin kävin kokoarvioissa keskiviikkona ja siellä lääkäri ronkki ja tunnusteli myös emättimen kautta lantion kokoa. Ai hitto miten se sattui. :dead: Siinä naama irvessä mietin, että mitenhän sen synnytyskivun keskellä pystyy rentoutumaan. Mieskin uskalsi olla paikalla ja sanoi että kyllä ilmeestä huomasi että nyt tekee kipeetä. Aamullakin tuli vielä vaalean ruskeeta valkovuotoa. Mutta täälläkin siis sormelle auki, vaikka en oo tietääkseni supistellut. Sanoi ettei siitä avautumisesta voi vielä päätellä mitään synnytyksen lähestymisestä.

Joo avautumisen suhteen voikin mennä viikkoja ja paukkua kai ylikin, mutta oli toiveikas kun olen uudelleensynnyttäjä ja käyrille piirtyi melko mallikkaita supistuksia..myös kohdun malli sellainen, ettei loppuun asti melko varmasti mene..tiedä sitten. Arvioitahan nämä, mutta olen toiveikas :rolleyes: esikoinen tuli myös ennen la:ta.

Juu, varmasti eri tilanne kuin mulla. :) Sanoi että ihan normaalia kypsymistä, mutta sain sen kuvan että tilanne ei ole vielä mitenkään erityisen kypsä. Tarvii kuulemma niitä supistuksiakin tulla että alkaa avautumaan. Voi, kyllä minäkin mielelläni synnyttäisi kolmessa viikossa. Tai edes siinä neljässä, ettei menis ohi lasketun ajan. :rolleyes: Ja tosi korkealla on kohdunkaula vielä.

Mulla oli kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm, edellisellä kerralla oli täysmittanen vielä, vaikka supistuksia olikin jo jonkin verran:happy: joka yö herään napakoihin suppareihin ja sukkapuikkokivut on myös arkipäivää, ei niin kiva.. mullakin valu vedet silmistä kun kokeili kohdunsuuta:shifty:

Se kyl sattu joo kun kokeili kohdun suuta ja vauvan päätä (sen se sano olevan) , tartti puristaa silmät kii ja irvistellä :D

Kauankohan tää kipuilu jatkuu? ihan ku menkat olis.. ja vuotaa vaan..

täälläki sattu ku tutki ja voihkasin kovaa ku yhtäkkii tuli kipu.. lääkäri oli pahoillaa ettei tajunnu sanoo et just se juttu sattu minkä kokeili.. sattuuhan noita:) onneks helpotti heti sit

Mulla oli kipeenä kanssa koko päivän ja seuraavana aamunakin tuntu vielä, kun sillä ankannokalla avasivat ja pyyhkäsytestin (onks toi suomee :D?) tekivät.. :/ Oon koittanut aatella, että ne synnytyskivut ei samalla lailla satu, kun tavaraa tulee ulospäin eikä sisään työnnetä :DD

Täälläkin supistelee monesti päivässä. Sukkapuikko tuntemuksia ja menkkamaista juilintaa.. Ja vauva potkii välillä niin terävästi jonnekki, ihan ku veitsellä pistettäisiin.. Häpyluun liitokset venyy ja paukkuu.. Näin rv 34+4 muuten olo on ihan hyvä

Supistaa. Välillä menkkamaista juilintaakin. Siihen väliin vielä kunnon möyrinnät mahassa. Yök. Huono olo. Ei pysty oikeen tekemään mitään. Jospa hetki lepoa auttais. Viikkoja vasta 35+1.

Tänää supistellu paljon.. Välillä tekee kipeetä ja välillä ei. Huomasin vessassa käydessä et tulee pikkase verta. Itku kurkussa sitte soitin päivystyksee missä sanottii et on normaalia? :o Yritän nyt ottaa vaa rauhallisesti ja toivoo ettei neiti synny ennen miehen kotiutumista :D
Onko muilla tullu verta? :o

Mulla olis viikkoja kasassa semmonen 34+2 ja tuossa eilen lääkäri sanoi, että olen todennäkösesti vielä ihan kiinni. Ei osannut kyllä varmaksi sanoa, kun jotenkin tuo kaula kääntynyt taaksepäin...?? :eek: Enkä sit tajunnut kysyä, että mitäs se sitten tarkottaa, kun ei kukaan koskaan esikoisen aikana mitään semmosesta puhunu. Vauva oli tutkimuksen aikana viistotilassa, mutta nyt taas selkeästi raivotarjonnassa, kun piikittelee niin kovin alapäässä. Mulla ollut myös menkkamaista juilintaa, lonkka särkyä ja sen semmosta, mutta en nyt kuitenkaan toivo, että syntyis ennen heinäkuun puoltaväliä. :happy:

Lääkärin tarkistuksessa 1 cm auki, vauvan pää tuntui sisätutkimuksessa ja lapsivettä suhteellisen vähän, tai lääkäri sanoi että voi olla jossain vauvan toisella puolella jemmassa enemmän mutta todennäköisesti ei anneta mennä lasketun ajan yli jos silloin liian vähän. Tukala olo alkaa kyllä olla, voisi alkaa tulla jo kohta kun on täysiaikainenkin jo, rv 37+2 :)

Mulla ens viikolla kontrollikäynti + ultra jossa katsotaan onko pikkumies oikein päin eli raivotarjonnassa. Jos ei ole niin lähetettä synnärille ja sinne käännettäväksi. En oikein tarkkaan ymmärrä miksi koska tässä on sinällään vielä ihan maltilliset viikot (33+5). Viime kerroilla kyllä ollut perätilassa tai pyörinyt poikittaisliikkeessä. Voi kun se kääntyisi ja pysyisi rt:ssä, en kyllä millään tahtoisi sektioon :arghh:

Takaisin