Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

Aubrey

Asioista perillä oleva
Heinäkuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Mä nyt ajattelin intoilla ja tehdä ihan oman ketjun tälle, vaikka monessa ketjussahan näitä tuntojakin on jo purettu :) Synnytyksestä enteileviä merkkejä vois myös tänne listailla, kun tuntuu niitä alkavan ilmetä.. Olkoot sitten oikeita tai kuviteltuja :wink
 
Muokattu viimeksi:
Itselläni siis ilmeisesti tuo limatulppa alkanut valua, kuten jossain ilmoitinkin, jotenkin innostaa kun kuitenkin kertoo hieman kropan alkavan jo valmistautua h-hetkeen :) En mahda sille mitään, että toivon ja jotenkin tuntuu, että vaavi voisi saapua jo viikoilla 38-39. Tyttöolokin lie osui oikeaan, niin josko tämäkin :D! Pitkät viikot mulla edessä jos meneekin yli la:n :wink

Vaikka tuomitsin itseni roikkomahaiseksi, niin nyt kun asiaa oikein peilin edessä tarkastelin, niin kyllä se siitä vielä pääsisi silminnähden laskeutumaankin. Koska teillä ennen synnyttäneillä on mahat laskeutunut, vai onko ollut mitään näkyvää eroa? Kai se paineen tunne siinä sitten lisääntyy myös? Mä en ainakaan nyt saa happea juuri lainkaan, joten kai sekin kielii, että suht ylhäällä on vauva vielä :D Pitkä se tuskin on, jos vanhemmiltaan mitään perii :p
 
Järkyt kivut yöllä etenkin, supistaa, hikoiluttaa, muuten vaan ketuttaa. Nyt kauheet. Menkkamaiset kivut ala vatsalla. Eilen monesti tullut pissat tai muut lirahtanu housuun. Se on ihan väritöntä ja hajutonta. Mitä se sitten onkaan. Tässä näin seuraillaan tilannetta
 
on se tämäki, ihan ku ei ois tässä oireita ollu riittämiin mutta mutta.. mietin tota liitoskipujen puutetta/vähäisyyttä, eikai se tarkota että siellä on kaikki vielä liika tiukasti kiinni lantiossa vai voiko ilman kipujakin tapahtua tätä normaalia löystymistä jotta mahtuu vauva sitten syntymään?
 
Mulla ei tosiaan kanssa oo juurikaan liitoskipuja ollut, ihan sillon tällöin vaan vihlasee. Kysyin siitä joskus neuvolassa niin terkkari ainakin oli sitä mieltä, että paikkojen pitäis löystyä silti, joillakin se vaan sattuu enemmän. Tiiä sitten.

Mutta ainakin aina sf-mittaa ottaessa sattuu ihan hulluna kun terveydenhoitaja painelee tuota häpyluuta kai, löytääkseen oikeen mittaamiskohdan, ja hänen mukaansa se kipu taas kertoo sitten siitä paikkojen pehmenemisestä. Eli kai siellä jotain on tapahtunu vaikka niiltä nimenomaisilta kivuilta onkin välttyny. Mutta ehkä joku, joka jo aiemmin on synnyttäny osais sanoa onko kaikki ollu kunnossa synnytystä varten ilman liitoskipujakin?
 
Voi sua Pörtsä.. Sunkin kohdalla jo toivoisi, että neiti syntyisi ennemmin vko 37 kun 42..
 
Windy ei mullakaan ole liitoskipuja kun levossa (eli pitkällään). Ja joskus ylösnoustessa. Ei mitenkään merkittävästi siis.. En ole osannut olla asiasta mitenkään huolissani, käsittääkseni toisilla kivut on valtavat ja toisilla ei ole mitään tuntemuksia.
 
Täällä liitoskivuiksi päättelemäni kivut tulivat ja menivät jo useampi viikko sitten. Sattui ihan penteleesti ihan vaan asennon vaihto sängyssä, käveleminen tai sohvalta ylös nouseminen. Pari viikkoa kesti ja nyt ei ole ollut mitään. Ja hyvä niin, tuskallista kun oli. Toivottavasti kuitenkin paikat toimii niinkuin pitäisikin..
 
Täälläki liitoskipuja ehkä viikon pari ilmentyny ja ainoastaan kun nousee ylös :)
 
en malta odottaa, vauvan syntymää. mutta täytyy sanoa, että saa mun puolesta mennä yli LA:n niin kuin esikoinenkin, niin kauan kun vauvalla on kaikki hyvin.. menkkamaista jomotusta on ollut nyt jonkin aikaa ohimenevästi.. sinnitelkäämme kaikki vielä muutama viikko =)
 
Mulla ei esikoisesta ollu liitoskipuja ollenkaan, eli 6v sitten.. nyt ne taas alkokin sit jo vaivaamaan rv 18-> oon huomannu et mitä enemmän liikkuu, sitä kipeempi on..ei kiva. Iltasin on nyt ollu menkkajomotusta, et kai siellä jotain tapahtuu:rolleyes: 33+6.
 
Mun on vihdoin pakko kysyä, mitä hittoa on menkkajomotus :D?? Täälläkin siitä puhutaan ja mä en ymmärrä, ei mulla ennen menkkoja ollu ikinä ku selkä vaan hiton kipee, semmonen särkevä. Ei se mitään jomottanut.. Nytkin särkee samalla tavalla :D Mistä te puhutte :D?!
 
no se on just sellanen v-mäinen jomottava, aaltoileva kipu kohdun ja alapään alueella. itellä joskus niin lamauttava kipu etenki kuukautisten alkaessa että saa käydä oksentamassa. monasti menee niinku supparit että kipu äityy asteittain tosi kovaksi ja sit tulee sellanen kivuton vaihe. se on ainaki mun käsitys menkkajomotuksesta :D
 
Mulle menkkajomotus tarkoittaa kouristavaa kipua alavatsassa tai munasarjojen kohdalla. Onneksi ei oo nyt ollut. :)
 
Vatsa laskeutunut, vauva rt, paineentunne alapäässä, kuukautiskivut/tuntemukset, supistukset myös levossa, kohdunkaula lyhentynyt,kohdunsuu pehmentunyt, sisäsuu auki ymymymym. Täs sitä silti ollaan :D kk sit vuodelevossa osastolla ja kukaan hoitaja ei uskonu mun sieltä pääsevän yhtenä kappaleena kotiin mutta näin pääs käymään. Lääkäri vähän epäilee et sinne 37 viikolle päästään mut mistäs sitä tietää. Pessaari on ollut mun pelastus. :) sekin on joku uus kokeilu, mut mulla toiminut.
 
Noh, vedet menny, mutta siitäkin jo yli 2 viikkoa, eikä mitään sen kummempia merkkejä ole ollut. Kohdunsuu edelleen kiinni, kanava pehmeä mutta pituutta 4cm. Painetta löytyy, mutta vauvaa tuntuu pomppivan kuin korkki, välillä ahdistaa alakerrassa ja välillä lyttää palleaa (niinkuin nyt). Alkais jo osastolla löhöily riittää ja oon ihan valmis synnyttämään, mutta vauvalle tietty aina parempi pysytellä masussa vielä sen vajaa pari viikkoa.
 
Menkkajomotus on täälläkin tullut kuvioihin ihan tän viikon aikana. Nyt menossa rv 32+0, joten en usko todellakaan, että syntyy vielä moneen moneen viikkoon, vaikka nyt vähän jomottaakin.
 
Takaisin
Top