Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kun kävin pelkopolilla, niin siellä tehtiin mulle sellainen ns. Synnytys suunnitelma. Missä on mun ja mun puolison toiveet ja pelot. Kerroin myös en halua läsyyttävää kätilöä vaan sellainen napakka, joka ei ns. Hätkähdä mun rääviä kieltä jos suusta pääsee jotain sopimatonta

Oi kun mua ärsyttää, kun täällä "love" on ihan normaali sana käyttää esim kohdassa, jossa kirjoitettaessa olisi pilkku. Oh no, love, let me just check that for you, love, the thing is, love.... Eäää en tiennyt, että olen rakastavassa suhteessa joka p*rkeleen kätilön kanssa :mad:

Mun varmaan pitää laittaa johonki ylös, että KUKAAN muu ei tuota viittausta käytä minuun paitsi mieheni.

But love its just polite...
Oli pakko
:)
Mää kävin tänään homeopaatilla. En oo ennen käyny. Ihan hyvältä vaikutti ja sain mm maitoa nostattavaa ainetta ja k-vitamiinia konka aloitin heti et vauvaan kerkee imeytyä. Sit haen viel ennen synnytystä nestemäisen k-vitamiinin.

Womb valaisisitko uunoa, miksi k-vitskua? Oon kuullu ton ennenki mutta en oo uhrannu ajatustakaan sen enempää sille..

En oo miekään kuullu tuosta k-vitamiinin syönnistä odotusaikana, kiinnostaa minuuki :)

Oon kyllä kuullu että vauvalle annetaan k-vitamiini pistos heti syntymän jälkeen että veren hyytymisen edesauttamiseks.

Pörtsä79, voi kun olisin tuon tajunnu pyytää ku esikoista synnyttelin - mulla kun nimenomaan oli lässyttävä "vauva tulee sitten kun tulee" -kätilö :shy: :wtf: ..ponnistusvaihe kesti 1,5h kunnes tuli toinen kätilö "kovistelemaan" ja sit ei enää kauaa mennytkään ku vauva syntyi.. Toki en tiedä, olisinko osannu topakampaa kätilöä toivoa ennen tota kokemusta.. :oops:

Hei MISSÄ on Lolamon?? Vai eikö mulle vaan osu silmään hänen kirjoituksensa? :wideyed: Toivottavasti kaikki hyvin ainakin!

Kalaäiti & Kyytiläinen 35+3

Ootteko ajatellu, tämmöistä, et kun ollaa eri-ikäisiä niin kroppa eri tavalla koetuksella raskaudesta. Ite täytän elokuussa 36 eli en ole enään kuin esim. 24 vuotias. Ennen raskautta olin hyvässä fyysisessä kunnossa kävin,salilla yms.. Liikkumassa monta kertaa viikossa. Nyt oon ihan rikki ja rapakunnossa. Toivon et tää mun 33 pv menee nopee tai syntyis muutaman viikon kuluessa. Sillä mun paikat ei kestä. Lapsi on toivottu niin monen menetyksen jälkeen. Fysiikka vain pettää jo. Mä itkua tihrustan lähes joka ilta,kun sattuu ihan joka paikkaan.

Minä olen taas 24 - vuotias. Peruskunto kohtuullinen ennen raskautta, 2-4 kertaa viikossa tanssireenit. Raskauden aikana kunto romahtanut täysin, mutta aivan rikki en ole. Nyt on parempi jakso ja vähän energiaakin. Toki iltaisin jumissa ja kolottaa jonku verran.

Pörtsä79, pakko tulla kesäkuisista vakoilee ja vastaamaan, mä olen koko ikäni harrastanut rankasti urheilua ja ennen raskautta olin huippukunnossa. Nyt viimeisiä viikkoja viedään ja eläessäni en ole näin huonossa kunnossa ollut. Liikkunut olen sen mitä kivuilta olen kyennyt..ja 79 vuosimallia minäkin :/

Kannattaa olla tällänen laiska lapamato joka ei työn ohella paljo muuten liiku ni kunto ei ole muuttunut mikskään ;)

Ikä varmaan jonkin verran vaikuttaa raskauden sujumiseen, mutta enemmän uskon geeniperimällä olevan vaikutusta. Toisilla kun tuntuu olevan kaikki mahdolliset vaivat ja toiset eivät huomaa koko raskautta. Ei nämä pelkällä iällä tai yleiskunnolla selity, varmasti genetiikka vaikuttaa. Samoin kuin se, miten kukakin kokee oman olonsa. Itsellä ei ole missään vaiheessa ollut pahoinvointia, mutta jäätävä väsymys 2/3 raskausajasta. Kipuja tai supisteluja ei ole ihmeemmin ollut, mutta luomia, hermopinne, närästys ja levottomat jalat vaivanneet pitkin raskautta. Edelleen olen sitä mieltä, että olen onnekas vaikka omista vaivoistani valitankin (koska olen raskaana ja minulla on oikeus).

Muokattu viimeksi:
mietityttää tuo ikä täälläkin. 27 olen ja aika hurja ajatella että ihan otollinen synnytysaika kropan kannalta on mennyt jo 7 vuotta sitten. en epäile yhtään etteikö raskaus ja synnytys olisi sitä helpompi fyysisesti mitä nuorempi äiti YLEENSÄ. voihan nuorellakin tietenkin tulla komplikaatioita. toisaalta oma äitini sai iltatähtemme 45-vuotiaana eikä tuntunut juuri missään. tosi hyvin meni kaikki, sektiolla toki syntyi pikkuveljeni kuten me vanhemmatkin sisarukset. että ei se korkea ikäkään sitten aina vaikeuksia takaa :)

Samoilla linjoilla ajatuksien kanssa kuin Helmeri :) Mutta on sitä kyllä tullut todettua että ONNEKSI ei odotettu sinne kolmeenkymppiin asti (täytän syssyl 26) kun nyt jo kroppa rapisee alta :L Täällä oltiin elämänsä parhaassa kunnossa ikinä viime kesänä, kiva alottaa alusta koko homma sit pari kktta lapsen syntymisestä -,-

Helmeri kiteytti asian hyvin. Itse oon 33 ja en koe olevani nyt raskausaikana mitenkään heikossa hapessa. Jokainen raskaus on varmasti erilainen iästä riippumatta. Miulla ongelmia on tuonut perussairaus, reuma. Muuten en juurikaan kaikista vihlomisista huolimatta koe olleeni mitenkään huonossa kunnossa, en olisi hoitotyötä pystynyt tekemään loppuun saakka jos niin olisi. Ennemminkin uskon että nyt kun en ole ollut töissä = löhönnyt liikaa sohvalla, selkä on kipeytynyt siksi. Huono uninen olen ollut aina. Enhän toki voi tietää olisinko ollut jotenkin "paremmassa" kunnossa nuorempana. Varmaan palautuminen olisi nopeampaa sitten synnytyksen jälkeen.

Varmaan on osittain perimällä vaikutusta, minä täytin vasta 24 ja olen ollut huippukuntoinen ja himoliikkuja ennen raskautta. Alkuraskaudessa vielä pyöräilin n. 30 km päivään (työmatkat) ja kuntoilin Jillian Michaelsin bootcamp -treenia youtubesta siihen päälle. Vasta toisella kolmanneksella pahoinvointi iski ja alamäki alkoi, koska en voinut kuntoilla kun aina oksensin ja oksentelin muutenkin. Pahoinvointi hellitti puolivälissä raskautta ja alkoi vielä pahempi alamäki, koska tuli jäätävät liitoskivut ja viimeisellä kolmanneksella kovat supistelut. Äidilläni on ollut lähes oireettomat raskaudet, mutta tädilläni suunnilleen samanlaiset kuin minulla. Liekö perimässä tätä vai onko vain huonoa tuuria. Eli raskaus voi olla tuskaisa nuoresta iästä huolimatta... Mutta todennäköisesti etenkin palautumisessa on eroja, nuoret kuulemma palautuvat nopeammin ja seuraavaa muksua voikin hankkia piakkoin uudestaan. Tätä on mukava vertailla sitten synnytyksien jälkeen, kuka palautuu mitenkin ja onko iällä sitten väliä.

Itte sain esikoisen 19 vuotiaana ja se raskaus oli yhtä h`=(??(/% :/ palautuminen vaati eniten aikaan..Siksi näyttikin et jää ainokaiseksi...Vasta 7 vuotta myöhemmin uskalsin tehdä toisen ja ei mitää ongelmaa..Ittelläå nuo tyttö raskaudet olleet kamalimpia..kipuineen ja yms kolotuksineen ja pojat olleet niin heleppoja..(3tyttöö ja 3 poikaa) Nyt tämä raskaus ollu vaan nuitten ennen aikaisten supistelujen takia vaikiaa...Ei pysty liikkumaan ku alkaa supistella..Eli omalla kohdalla ei tuo ikä eikä monesko raskaus ole syynä raskaus vaikeuksiin vaa vaavin sukupuoli :D

Kävin eilen paljussa ekaa kertaa tänä vuonna, olipa kevyt olo ja kivut hävisi. Kuhan uima-allas lämpenee, alan vesijuosta siellä.
Mä muutan muuten teille :Heartbigred
Mä ja muksut, koira kanat ja kissat :D Toivottavasti otat toisen foorumilaisen avosylin vastaan ettei tartte telttailla teidän pihan reunalla :talk017

Tosta K-vitamiinista: Meillä rokotellaan ja piikitellään valikoidusti. K-vitamiinia annetaan sen takia että se mm. nopeuttaa lapsen veren hyytymistä, kun lapsen verihän ei hyydy ja se kestää 5-7 päivää että luonnostaa alkaa hyytyä . Toi K-vitamiinipistos mikä muksuun laitetaan on 1000 kertainen annos. Jos joku teistä sanoo lääkärille että ottaa d vitamiinia 10 kertaista annosta kuurina niin neuvolassa mennään järkytyksestä solmuun mut silti K-vitamiinia (jonka puutteesta suomalaiset yleisesti kärsii) laitetaan vastasyntyneeseen ei edes 100 vaan tuhat kertainen annos. eihän maksa sellasta kellään kestä.
Viimeeks pyysin et laittaisivat vaan kymmenes osan määrästä mut ei kuulemma onnistu eli pitää laittaa kaikki.
en usko että se on hyväksi vauvalle. siksi syön sitä nyt itse tän loppuraskauden niin kun tunnollisesti muitakin vitamiineja ja löhiöljyjä (vauvan aivot kasvaa nyt hurjaa vauhtia) ja valitsin viel parhaiten imeytyvät, sit synnytyksessä annetaan K-vitamiinia nestemäisenä pieninä annoksina useana päivänä.
ainut poikkeus olis jos lääkäri toteis että vauvalla joku hätä ja pitää leikata pian, sillon annettais piikkinä heti, mut jos kaikki kunnossa niin lempeämmällä vaihtoehdolla mennään.
Ja ei en suostu aloittamaan tappelua rokotteista... eli siihen on nyt kenenkään turha tarttua (yritin ettii sitä peace merkkiä mut en löytäny) piis änd laav :Heartbigred:Heartred:Heartbigred

Lääkärissä käyty aamulla ja lääkäri totes, että synnytys voi alkaa ihan millon vaan!!! Paikat jo valmiina ja nyt oli jo kohdunsuu auennu 4 cm.. Kipeitä suppareita onki tullu ja haara-alue niiiiin kipiä etten löyvä hyviä asentoja nukkua :( mutta pikkasen oon into pinkeenä, jos pikkunen tuliski jo mahan toiselle puolen

Takaisin