Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sori ällö kysymys....

Onko kuinka monella ilmennyt suolen tyhjentymistä ennen synnytyksen alkamista? (Ennakoinut synnytystä)

Mä kävin kaks kertaa päivässä (koko raskausaikaan verrattuna tämä määrä on törkeen hyvä!) kakkosella ehkä kolmena pvnä ennen vesien menoa ja tietynlaiset supistukset aiheuttaa sitä akuuttia kakkahätää (lue ripulia) :D mut onko mun synnytys nyt käynnistynyt edes kun ei vieläkään oo muksu muailmas! (Kätilö vähä lupaili et tänää sit autetaan mua käynnistymään ku en kerta ite kykene:joyful:)

Onko kellään muulla tullut nyt tai edellisissä raskauksissa eteen, et tukihenkilöllä olis ollu flunssaa tms? Mun miehellä on nyt yskää ja pelkään, et joudun "yksin" synnyttää, jos ne ei päästä sitä synnytyssaliin! :nailbiting:

Miehelläni oli flunssa/nuha sillon kun esikoinen syntyi ja sai olla mukana. Eniten tuntui miestä harmittavan. Ei uskaltanut leikata napanuoraa eikä kylvettää.

Mulla tyhjeni suoli siinä vaiheessa kun vedet meni. Ja avautumisvaiheessa tyhjeni myös mahan sisältö yläkautta :D

Sitä me just tässä harmitellaan, et jos on viel kipee, eikä voi heti hoitaa vauvaa.. Mut toki toi mukanaolo on kaikkein tärkeintä. Kiitos alicee vastauksesta!

Juu, mulla myös tyhjeni suoli aamusella supistusten alettua. Tai oikeastaan maha toimi jo edellisenäkin päivänä reippaasti.

En tiiä muitten sairaaloitten käytännöistä, mutta OYSin synnytysvastaanoton ovessa näytti lukevan, etteivät ota synnytykseen mukaan, jos on sairaana.

Rv 39+6. Harjoitussupistuksia tulee. Käveleminen vaikeaa, jalat ei kestä ollenkaa. Alavatsaa särkee ja alapäätä jomottaa mutta mitään aidon oikeasti ei tapahdu joten odottelu jatkuu...

Sori ällö kysymys....

Onko kuinka monella ilmennyt suolen tyhjentymistä ennen synnytyksen alkamista? (Ennakoinut synnytystä)

Täällä on molemmat synnytykset alkaneet pakin tyhjenemisellä, sen jälkeen alkanu supparit. :)

En tiiä muitten sairaaloitten käytännöistä, mutta OYSin synnytysvastaanoton ovessa näytti lukevan, etteivät ota synnytykseen mukaan, jos on sairaana.
Oho. Kolme vuotta sitten (ns flunssakauden aikaan maaliskuussa vieläpä) OYSissa esikoisen synnytin. Eivät kyllä sillon muistaakseni mitään sanoneet. Onhan se toki ehtinyt tässä välissä muuttua moneen kertaan!

Tänään käyty vatsan tyhjennyksellä kolme kertaa. Eilen tosin alkoi jo. Saako toiveajatella että tämä meinaa jotain? Muuten ei tällä hetkellä mitään "oireita".

Huh... onko täällä enää montakaan mun lisäks joka ei ole vielä synnyttänyt....? Montakohan meitä täällä foorumilla yleensäkään on? Aika pitkä lista on jo kertynyt syntyneisiin - hieno juttu toki!

Väsynyt vastailemaan jokaisen tutun vastaantulijan kyselyihin "eikö vieläkään anna mitään merkkejä", no ei anna ei ja kaipa sen sitten näkee kun vauva on syntynyt jos se nyt joskus edes syntyy :sad001 tiedän, että tarkoittavat hyvää, mutta mä alan olemaan jo masentunut tästä :sad001 niinku oisin pettänyt kaikkien odotukset enkä osais edes synnyttää

ps. myöskin kommentit "kyllä sä sitten tiedät miltä supistus tuntuu, kun ne oikeat supistukset alkaa" on aika väsyttäviä. Välillä hirveitä menkkakipuja selässä, mut ei kai ne sit mitään meinaa. Tai sitten mä pudotan sen vauvan pönttöön kun en älyä mennä sairaalaan.

Anteeksi tämä avautuminen

Täällä vieläkin odotellaan edes niitä harjoitussuppareita, mutta ei...ei merkkiäkään mahdollisesta synnytyksen alkamisesta. Ainoastaan turvonnut ja muutenkin tukala olo, hengittäminenkin tuntuu raskaalta ja toivoo vaan että pian pääsisi palautumaan "normi-tilaan". Täällä kateellisena lukenut kun porukalta menee vedet ja limatulpat ym ja itse koko ajan enemmän masentuneempi ajatuksesta, että tämä jäbä varmasti odotuttaa itseään elokuun puolelle. :(

Jos ei tää huomenna synny nii pitää varmaa pistää somet ja puhelimet kiinni kunnes on syntynyt. En kestä jos äiti alkaa päivittäin soittelemaan. Sata kertaa sille jo sanonut, että ilmoitan sitten. Eikö sen jo järkikin sano, että ilmoittaa sitten kun jotain tapahtuu...

ps. myöskin kommentit "kyllä sä sitten tiedät miltä supistus tuntuu, kun ne oikeat supistukset alkaa" on aika väsyttäviä. Välillä hirveitä menkkakipuja selässä, mut ei kai ne sit mitään meinaa. Tai sitten mä pudotan sen vauvan pönttöön kun en älyä mennä sairaalaan.
Samat fiilikset :/ ei ehkä niinkään hirveitä, mutta kun koko ajan selkää polttelee ja välillä kovottelee mahaa niin miettii vaan että kohta se varmaan tippuu tuohon lattialle kun en tajua ajoissa..

Joo, ei mitään merkkejä täälläkään, satunnaisia yökolotuksia lukuunottamatta.. No tänään se 40+0 et onhan täs mahdollisesti pari viikkoo vielä

Hohhoijaa. Tänään ei oo kyllä tapahtunu yhtään mitään vessassa ravaamista lukuunottamatta. Kotoa en oo edes poistunut. Vähän siivoillu ja sain viimein kaikki tuttipullot keitettyä. Jotaki sentään.

Takaisin