Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu täälläki odotus jatkuu ja suunnittelin jo, et luon watsappiin ryhmän johon lisään kaikki kumminkaimoista lähtien ja kirjotan viestin "tämä vauva ei aio syntyä". Tänään kun 40+0 ni puhelin pirissy ja pärissy "eikö vielkää mitää" noi EI. Oon kärsimätön ihminen kaikessa mahollisessa, niin maailman kaikkeus vissii yrittää venyttää mun pinnaa.. Nii mun mieskin sanoi, et siks se ei synnykään, kun oon nii kärsimätön.

Mummukin yritti lohduttaa ja sana, että sit kun vauva on ja oot ihan poikki, niin mietit, et olispa ollu vielä muutaman päivän. Epäilen kuitenkin, mutta hyväähän se sanoillaan tarkoitti. Mut totuus on, että en mää kyllä tästä kesästä osaa/pysty nauttia, kun 20kg lanteilla ja törmäilee kaikkee mahollisee ja vauhti on ku etanalla (verraten aiempaan menoon) eikä saa sitä yhtä kuplivaakaa ottaa. Joo, typerää nurista typeristä, mutta hei, onhan täs jo odotettu!!

Täälläkin odotellaan edelleen! Parina viime yönä ollut harjoitussuppareita puolen tunnin välein. Alkanut aina illalla ja loppunut aamuun mennessä. Ei millään lailla kipeitä, mutta puristaa ja kiristää sen verran, että herättää joka kerta, joten alan olla aika väsyksissä :hungover: tänään siis 39+4...

Hmm. Äsken tuli aika tiheään kipeitä mutta aika lyhyitä suppareita. Ei kyllä kestäny lähelle puolta minuuttiakaan, mutta väli oli ihan parin minuutin luokkaa. En kyllä kauhean tarkkaan edes katsonu kestoa kun tuntu niin lyhyitä. Nyt jo rauhoittui niin ettei satu. Vauva liikkuu vaan aika kipeästi..Ehkä tämä jossain vaiheessa ulos tulee.. Vaikkei ehkä ihan pariin päivään niin ainakin joskus :D

Välillä käy mielessä ajatus, että onko mua vaan huijattu. Joku yrittää uskotella että vauva syntyy pian. Vauvan la meni jo muutama päivä sitten ja vauvaa ei näy. Täällä minä taaperran edes takas eikä mitään tapahdu. Jos tämä onki vasta jouluksi tulossa? Joku on vaan höynäyttäny hormonihuuruista mammaa ja minä on menny uskomaan. Syntyykö tuo vauva tuolta mahasta oikeesti lähipäivinä (kahden viikon kuluessa)?

Ei oo täälläkään vauva syntymässä hetkeen ja oon jotenkin asennoitunur siihen, että elokuulle mennään. Ketuttaahan se, mutta toisaalta ei vaan jaksa luulla, että josko se nyt tänä yönä, kun ei se kumminkaan. Närästää vaan niin penteleesti, että oksettaa. :depressed:

Tänään 39+6 ja enpä jaksa uskoa että tämä täältä olisi lähipäivinä tulossa....eli elokuulle varmaan menee. Meinasi mennä hermot äitiin kun soitteli eilen ihan vaan kyselläkseen että joko tuntuu siltä että voisi syntyä, onko olo semmoinen että voisi kohta syntyä, eikö se jo rupea sieltä tulemaan jne..hän on siis tulossa esikoista hoitamaan synnytyksen ajaksi ja ollaan sovittu kyllä että MINÄ kyllä ilmoitan sitten kun lähtö tulee mutta ei kun ihan pakko kysellä tuommoisia ihan kun minä en ilmottaisikaan hänelle sitten kun oikeasti synnytys käynnistyy :mad: kun se ei sieltä kyselemällä tule...

Mulla tänään 38+4 ja on täällä kans sellainen tunne, että vois mennä elokuulle.. Toivottavasti ei :( Pieni ei vaan tajua tulla. Mullekkin kokoajan kaikki laittaa viestiä tai soittelee "joko olet osastolla" "supisteleeko" "joko se poitsu sieltä tulee" Huooh, turhauttaa muutenkin jo niin kovasti, ja kaikki nämä kivut, alkaa riittää :( Ja ensimmäinenhän tahtoo mennä yleensä yliajalle

Muokattu viimeksi:
Nyt tulee jonkin verran harjoitussupistuksia ja kipeää vihlontaa silloin tällöin kohdunsuulla mutta ei muuta...

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Ei mitään tapahdu. Lueskelen teidän juttuja :)

Eilen illalla suihkussa ollessani huomasin että toinen nilkka oli turvonnut järkyttäväksi tukiksi..pienen panikoinnin jälkeen päätin kuitenkin aamuun odotella ja olihan tuo turvotus laskeutunut. Nyt tässä aamupäivän olen epätoivoisesti siivoillut ja huomasin että meinaa lähteä taas turpoamaan...mistä lie kertonee kun vain toispuoleisesti turpoaa? Torstaina seuraava neuvola, jospa sinne asti pärjäilisi tuon kanssa.

Me laitettiin eilen anoppilassa vedonlyönnit päälle, kukin veikkasi yhtä päivää tältä viikolta. Mä veikkasin keskiviikkoa, koska liian masentavaa veikata ens viikkoa o_O. Vedonlyönti toi hommaan vähän huumoria, joten nyt on vähän helpompi kestää kyselyitä / tms. Oon yrittäny kaikille kyselijöille sanoo, et nii, sehän voi tosiaan mennä KAKSI viikkoa ylikin.. Ihmiset on tietty ihania, kun haluavat olla messissä, mut kyllä pikkasen alkaa jo hermoja kiristellä nuo kyselyt.. Ja tosiaan huvittavia nuo oman äidin päivittäiset kyselyt, "kuinka voit?". Toisaalta parempi kysymys kuin esim. joko supistaa tms ;). Sille kun soitetaan, jos ei ole kiire (on hoitanut esikoista enemmän), kiireessä puolestaan soitto miehen isälle. Noh, mut tosiaan; tänään 39+4, eikä MITÄÄN tuntemuksia normiharkkareiden lisäksi. Tunteet vaihtelee melkein päivittäin: pelottaako tulevat kivut vai ei.:wideyed:

Eilen illalla suihkussa ollessani huomasin että toinen nilkka oli turvonnut järkyttäväksi tukiksi..pienen panikoinnin jälkeen päätin kuitenkin aamuun odotella ja olihan tuo turvotus laskeutunut. Nyt tässä aamupäivän olen epätoivoisesti siivoillut ja huomasin että meinaa lähteä taas turpoamaan...mistä lie kertonee kun vain toispuoleisesti turpoaa? Torstaina seuraava neuvola, jospa sinne asti pärjäilisi tuon kanssa.

Ole ihmeessä yhteydessä neuvolaan / terveyskeskukseen. Mulla ilmesty tosiaan pieni patti yhteen säären suonikohjuun ja lääkäri terveyskeskuksessa sanoi, että ei oo hätää, kun on pinnallinen, alle 5cm laskimotukos. Mutta varoitti, että jos jalka turpoaa kokonaan, voi olla syvä laskimotukos (vai mikä se nimi onkaan?), jolloin on jo vaarallinen. Mutta toiv sulla toki ei ole kyse tästä! Parempi kuitenkin tarkistuttaa tai edes kysyä asiasta.

Turvotus voi olla ihan normaalia toispuoleisesti, jos siihen liittyy kipua ja kuumotusta (varsinkin tietyllä alueella) niin silloin on syytä olla yhteydessä neuvolaan tai muualle, silloin se voi merkitä tukosta. Muutoin niin touhuilu päivän mittaan turvottaa ja yöllä se yleensä laskee, päivälläkin kannattaa olla jalat ylhäällä ja välttää seisoskelua tai istumista.

Äää. Tuo vaun odotus appsi on masentava! Se kertoo että minulla olisi kolme päivää vanha lapsi. Ja ensimmäinen lause tälle päivälle: itkettääkin sinua ilman syytä? No kyllä tuon appsin avattuani!

Ootko sit muuttanu jotenki asetuksii ku miul loppuu päivät siellä 41+6 jos kelaa sinne asti, eikä sit ole mitään ja niis päivis puhutaa vaa odotuksesta

En kyllä oo mitään muuttanu. Minunkin mielestä sillon ku rullailin sitä eteenpäin näky vaikka kuinka pitkälle mutta nyt tuli tuo...

Aamulla kun mä kävin siinä vaun sovelluksessa niin se näytti 40+0 ja joku teksti siinä oli. Lisäksi oon selannu sitä niin siellä oli kyllä päiviä vielä 41+ jonnekin mutta äsken kun kävin niin siellä lukee onnea lapsesta ja maailman parhaasta palkinnosta:-D

Onkoha teil jotenkii sovellus sit seonnu ku ei miulla lue mitää semmosta :D miul on käytössä applen sovellus, onkos teilläkii vai android tms.

Takaisin