Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu siis Apple on minullakin. Onpas jännä juttu.. Pystyy sinne kyllä sitten vaihtamaan sen syntymäpäivän, mutta mitäs minä ennustaisin sen olevan :D

miul siin lukee edellee laskettu aika 19.7 jonka mukaan oon sen laittanu laskemaa päiviä :)

Viime yönä oli muutamaankin otteeseen poltteluja alavatsalla ja alko ne todelliset supparit hirvittää, ku sai ihan puuskutella jo nuijen tuntemusten kanssa. myös pitkin päivää ollu jomoa ja erinäisiä tuntemuksia alakerrassa. Jännä nähä mitä tää yö tuo tullessaan. Nyt meinaa olla kova päänsärky, mutta verenpaineet on onneks olleet ok.

Mullekin appsi (apple) herjaa syntyneestä lapsesta, se ilmestyi sinne heti kun laskettu aika koitti... nyt en ole viikkoon edes käynyt katsomassa kun rupes ärsyttämään.

Kiva kuulla että meitä on täällä vielä muitakin odottelevia kanssasisaria, teidän viestit piristi :happy: tsemppiä kaikille, kyllä nämä nyt varmasti jouluun mennessä on jo syntyneet :wink

Mulla vihdoin alko kipeät supparit tänään klo 17.30. Soitin kättärille, siel olis nyt vielä tilaa. Katsotaan, kunhan seuraavan kerran soitan, ku tarttee (TOIVOTTAVASTI) lähteä, et kunpa silloinkin olis vielä tilaa! Nyt pääasia, et jotain tapahtuu :). Esikoinen lähti jo hoitoon ja koira myös, parempi katsoa kuin katua, vaikka voikin olla turhaa vielä tämä homma.

Voi kumpa meidän kaikkien odotus pian loppuis ja saatais omat käärömme syliin ♡ ei millään malttais odotelle! Ihana lueskelle jo syntyneiden vauvojen kuulumisia, mutta toisaalta niin haikeeta kun ei tiedä kuinka kauan omaa joutuu odottelemaan..

Ootteko muuten kaikki soitellu synnärille ennen sinne lähtöä? En muista että oltais soiteltu esikoisen syntyessä. En tykkää yhtään soitella mihinkään ja matkaa on onneks vaan 10min. Tietenki jos olis jotain muuta minkä takia mietityttäis tartteeko mennä näytille. Mutta jos ei enää pärjää supistuksien kans?

Voi mää niin odottelen niitä supistuksia vaikka sitte varmaan itken niitä kipuja. Hölmö mamma.

Me soitettiin, koska synnärin tutustumiskäynnillä sanottiin että toivovat ennakkotietoa kun ollaan tulossa. Tässä voi olla sairaalakohtaisia eroja kyllä, ja tuskin käännyttävät ovelta pois vaikka menis soittamatta.

Joo meillä myöskin ohjeistettiin soittamaan ensin. Tosin nyt ite saa heti lähteä joka tapauksessa matkaan sen strepton takia mutta muussa tapauksessa hyö kertos sitte että millo saa tulla jne.

Sairaalassahan voi myös joskus olla sulku päällä, ainakin täällä Etelässä, jotta senkin takia kannattaa soittaa.

Ja meillä soitossa ohjeisti (kerrottuaan, että on tilaa), mihin kerrokseen (on kaksi synnytysosastoa) ja osastolle voidaan ilmestyä. Supistusten keskellä ei oo kiva turhaan käydä esim väärässä kerroksessa ;).

Ei ollut täälläkään mitään koko yönä. Mutta ihanaa oli kyllä saada nukkua rauhassa ja koko yö (yhtä vessareissua lukuun ottamatta) :happy: On muutenkin nyt tosi levännyt olo, pitkästä aikaa.

Täällä kans hiljasta ollu. Ei mitään.. Yöllä yhdessä vaiheessa jo pieni toivo heräsi mutta ei.. Tälle aamulle on taas mahassa vedetty sellaset jumpat että kai mulla on kohta sisuskalut rikki. Ja jatkuu vaan... Ei kait muuten mutta painaa kylkiluita.. Muuten ei juuri kipuja ole. Henkinen kantti kai tässä kaikkein kovimmilla on. Toivon että torstaina kun olis käytävä neuvolassa kuulostelemassa vauvan vointia ja mittauttamassa vielä omat verenpaineet niin löytyis edes joku pieni syy että pääsisin edes käymään synnärillä näytillä, niin tietäis mikä on tilanne.. Enempi tosin tietysti toivon sitä ettei tarttis torstaina edes käydä neuvolassa...

Illu85 vois olla ihan hyvin minun kirjoittama teksti! Ihan samat fiilikset ja torstaina meilläki neuvola.

Sama täällä illu85 ja alicee...:) eilen ei nilkka enää turpoillut niin rajusti kun muisti tosiaan kesken päivänkin hetkeksi nostaa kintut ylös. Aion kuitenkin vielä mainita asiasta neuvolassa, niin ehkä saa mielestä pois tuon tukoksen vaaran...
Täällä alkaa jo olla niin iso olo ettei mamma-vaatteetkaan meinaa mahtua päälle. :D

Eipä täälläkään yöllä muuta ku vessareissuja.. Miun mahassa jumpataan aina iltasin puoleen yöhön saakka, päivällä on rauhallisempaa..

Mulla ei olis enää ollu tuota neuvolaakaan, mutta terkka katsoi että on kaks viikkoa aika pitkä aika odotella kontrollia niin laittoi torstaille pikakäynnin. Mulla ei edes ole nyt mitään oiretta. Turvotusta ei ole ollut kun saunan jälkeen lähinnä varpaissa.. Omia vaatteita menee päälle kun vaan valitsee kaapista oikein.. Tuntuu että tämä on tosiaan joku keksitty juttu. Tosin nyt tuntuu että väsyttää vaikka suht hyvin yön nukuinkin.

Viime yönä oli jo menkkakipu aaltoja pitkin yötä.. Mutta loppuivat sitten aamuun mennessä. No ehkä nekin jo valmistelevat paikkoja.

Tuosta synnärille soittamisesta.. 3 ensimmäistä synnytin PHKS:ssa, eikä siellä tarvinut soitella etukäteen. Tämän neljännen kohdalla mietin, että mikä käytäntö täällä OYS:ssa on, mutta en muistanut sitten kysyä asiaa neuvolassa. Sitten kun oli aika sairaalaan lähteä, niin olinkin nopeasti niin kipeä, ettei soittamisesta tullut mitään. Ja luultavasti tyttö olis tulluki sitte matkalla, jos oisin vielä puhelimeen jääny. Eli suoraan vaan tälläkin kertaa :)

Tietty eri asia, jos olis ollu jotain epäselvää lähteäkö vai ei tms. Ja siellä missä vaihtoehtoja voi olla useampi, niin toki kannattaa soittaa.

Takaisin