Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
39+6 tänään eikä mitään muuta oiretta kun tuntuu maha koko ajan siltä ku olis syöny jalkapallon ja alakertaa vihloo välillä niin vietävästi.. kuumakin on koko ajan :shaking2

Osaisko joku kertoa miltä se supistus tuntuu? Kun olen elänyt selkäkivun kanssa lähes 5vuotta kun häntäluu murtu ja siitä jäi jatkuva kipu nii ei sitä oikeen osaa erottaa supistuksiakaan ja tota elomassaa on hieman enemmän
Mulla on supistukset ollu menkkakivut helvetistä tyyliä. Ja pelkästään alavatsalla ja selässä tuntuneet.

Eipä täälläkään juuri edisty (tänään siis rv 41+1). Illalla menin toiveikkain mielin nukkumaan, mutta ei niitä suppareita tai ainakaan kipeitä ollut. Nyt alkaa ekaa kertaa tosissaan jo kypsyttään. Mulla on myös flunssa tässä kaiken kukkuraksi, ja mammavaatteet ja yleinen pöhöttyneisyys sais jo riittää. Tsemppiä meille kaikille!

Hmm... Musta tuntuu ettei tää baby oo tänään liikkunut oikein yhtään! :eek: Tarvii varmaan ruveta soitteleen sairaalaan ja kyseleen, että mitäs nyt sitten. :nailbiting:

Täällä ollaan sairaalassa oltu aamu 7 asti, pari kolme tuntia käytiin kylillä huitelemassa ja takas tänne. Kotiin ei tartte enää mennä yöksi, sen verran säännölliset ja kipeet supparit (tuskan hikeä pukkaa). Suppareiden väli vaan on sen 7-12min :grumpy:

Tän päivän kätilöt on ollu super jees! :joyful:Toivottavasti ei tarvii synnyttää sen yövuorokätilön avustuksella :arghh: noh.. kunhan nyt on ammattitaitonen nainen sit ni eiköhän se oo hyvä :)

Ukko läks viemään viimestä koiraa hoitoon ja syömään ite jotain.. plus hakemaan mulle lisää vaatteita, meinaan tuli sotkettua taas vaihteeks tolla lapsivedellä :oops: sit ku on päivällisaika ohi ni vaihdan sairaalakuteet, "kinkkuverkot" on jo jalassa tosin nää on erilaiset ku viimeeks - enemmänki joustavat hyttysverkot :woot:

Tsemppiä kaikille, onpa ollu täällä tapahtumaa jos jonkinlaista sillä aikaa kun olen ollut pois foorumilta!
:)

tsemppiä kaikille ja SeEnsimmäinen, olet jotenkin niin ihanan omalaatunen tapaus ollut täällä foorumilla että erityisesti ootan että sinä saat oman vauvasi ulos :D täällä "kisakatsomossa" jännätään sinun ja muiden puolesta :happy093.

Kylläpä monet synnyttelee. Meitsi tänään säilönyt mansikoita. Supistelee kyllä paljon, muttei kipeesti. Epämiellyttävä olo kylläkin, kun alapäässä kipua ja painetta, mut ei mitään sellasta merkittävää.

Kuului outo "napsahdus" vatsasta :oops: Sellainen selvä "naks". Ihan kuin joku luu olisi naksahtanut, mutta ääni tuli selvästi vatsasta. Voiko olla vauvan nivelet mitkä siellä naksuu vai voiko olla myös kalvot?

Täällä nyt saunan jälkeen on vähän supistellu, häiritsevää vaan kun vauva liikku suht saman aikaisesti. Alaselkää jomottaa, mutta sekin voi johtua ihan vaan siitä että selkä on jumissa parin tunnin ompelusessiosta.. Seuraillaan...

Täälläki on säilötty mansikoita ja selkähä siitä hommasta ei tykänny yhtää..

Mansikoita säilötty ja syöty yks viiden kilon laatikko. Niin hyviä oli että tekis mieli mennä ostaa toinenkin :P

Meillä oli ulkoilupäivä. Itsekin innostuin vallan kävelylle lähtemään. Yleensä kun en jaksa laittaa vaatetta niin, että olisin säädyllinen. :D

Väsymys jatkuu. Nukahdin esikoisen viereen, kun nukutin häntä.

Vaikka limatulpasta onkin ollu aikasemmin puhetta, ettei merkitte mitään synnytyksen kannalta, niin oonpa kuitenkin ollu liekeissä siitä, että eilen ja tänään tullut hyytelömäistä ja kirkasta limaa tuolta alahalta. Oletan sen siis olevan juuri tätä limatulppaa. Kun supistuksia ei saa millään konstein, niin tuntuu lohduttavalta, et jotain siellä sentään tapahtuu ku limat pulppuaa ulos :D

Windy piristit mun iltaa kyllä huomattavasti, kiitos! :happy: täällä yhä odotellaan supistusväli ei vaan tihene mutta kipu lisääntyy kyllä!

Iltaa myöden on kätilöiden ihanuustaso taas alentunu, iltavuoron kätilö tais unohtaa mut kokonaan kun ei ollu päivällistä tilattu, käyrällä ei käyty, lääkärin konsultaatio pyytämättä.. :hilarious: mutta sain sen ruuan kun menin pyörimään orpona ruokasaliin ja lopun ajan nukuin kunnes supparikivut alkoivat herättelemään joka ikinen kerta eli 10min välein, auau ! Kävin testaamassa suihkua, ihan oli ookoo. Nyt taas käyrillä ja kohta saan sitä kipulääkettä mitä pyysin 2.5h sit :joyful:

Täällä myös sauna kirvoitti jatkuvan supistelun päälle, mut kipua ei ole nimeksikään. No, nukkumaan käyn nyt soitettuani synnärille mielenrauhoituspuhelun. Vähän noloa kysellä ns. tyhmiä, mut sitäpä varten kai nuo puhelinnumerot ovat olemassa.

Sori ällö kysymys....

Onko kuinka monella ilmennyt suolen tyhjentymistä ennen synnytyksen alkamista? (Ennakoinut synnytystä)

Lopulta eilen aamulla 10:13 meidän tyttö tuli maailmaan pitkän koitoksen päätteeksi viikoilla 39+1 :) Täällä siis tutustutaan vauvaan ja parannellaan "taisteluarpia" sairaalassa. Eipä lopahtaneetkaan supistukset vaan ne olikin vaan vähän harvempia ja rajumpia niin paikat aukeskin sitten vauhdilla loppua kohti :)

Minä varmaan kuvittelen.. Mutta nyt on kyllä tän aamun ihan hyvin jomotellu selkää, vatsassa ei ole ollu ku muutamia kiristyksiä. Mutta kävellessä on kyllä ollu vähän niinku liitoskipuja vaihteeksi.. Vähän on kirkasta limaa jääny paperiin pyyhkiessä... Joko minä kuitenkin pääsisin tämän alkavan viikon aikana vauveliin tutustumaan ;) ( huomatkaa suht pitkä aika toiveissa ;) )

Takaisin