Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koko päivän supisteli 2-4 minuutin välein, mut nyt saattaa venyä jopa 7 minuuttiin ja jos vähänkin liikun niin tulee koko ajan. Pelkään että nää loppuu ja pitää käynnistää aamulla :( Hemmetin kivuliaita nää kyllä on!

Osaisko joku kuvailla millaista se supistuskipu on ja muutenkin noita kipuja, kun tän ipana on ronklannu paikkoja taas illan ja välillä tuntuu ihan sellasta viiltävää/terävää kipua ilmeisesti juuri kohdun suulla. Sekin kipu tuntuu jo todella epämukavalta ja pelottavalta. Jos nyt kysyttäs niin en tiedä miten tän laatuisen kivun kestäis tunteja :eek: Mitä hiton remonttia mun muksu tekee tuolla :confused:

Täällä käytiin käyrillä tunti, sinne piirtyi myös mun muutamat supistukset joiden kipu lisääntyy hiljaksiin.. sisätutkimus tehtiin, kohdunkaula on sata metriä pitkä ja kiinni . Arvasin että mun kroppa ei helpolla päästä >:(

Jäi törkeen huono fiilis tosta käynnistä kun lapsivesitesti näytti neggistä ja kätilö sai mut epäilemään itteäni että ehkä mä vaan pissasin aamulla 7ltä lattialle limaista kirkasta kusta ja pitkin päivää lorahdellut vaaleanpunainen/kirkas neste on myös sitä virtsaa. No ei se ole pissaa prkl vaikka testi näyttäis mitä! Todella TODELLA paha mieli jäi, jos en tunnistaisi pissaa ja lapsivettä ni osaanko sitten hoitaa vauvaakaan?! o.O
Muutenki sai vinkumalla vinkua että pääsee tarkistuskäynnille vaikka esikoinen on ja vedet menneet . Puhelimessa joku kätilö/hoitsu huokaisi pitkän kyllästyneen huokaisun "huoh ..noh. Kai sun sit täytyy tulla tänne me laitetaan sut käyrille..." say whaat?! Anteeks jos haluan olla varma että vauva voi hyvin!! Toivottavasti aamuvuoron kätilö ois mukavampi .. kannustava jne..

SeEnsimmäinen, voi itku millaista kohtelua :mad: Toivottavasti aamuinen kätilö tuo mukavamman fiiliksen, ja toivottavasti kroppa alkaa itse puskea vauvaa ulos :) Tsemppiä!

Ei tästä nukkumisesta tuu mittää.. välillä supistaa mutta ei säännöllisesti tai kovin kipiästi. Ja tietysti sitä sitten puolittain odottaa että mitä seuraavaksi. Huoh.

Nyt ois nukuttu 02-05.30 pätkittäin ja odottaen. Supistuksia tuli, hirvein just 05.30 . Kyllä se vaan tuntuu selässäkin ihan hulluna! Tää suppari oli jo melkein luokkaa itku.. nyt jännättää et kuin pirusti ne oikeet hullusupparit tulee sattumaan! :nailbiting:

No kunhan kokemus on ohi ni muistat antaa palautetta SeEnsimmäinen, kyllä hoitajan pitää kumminki muistaa käyttäytyy ammattinsa mukaisesti. Varsinki ensisynnyttäjälle kun kaikki on uutta ni ei pitäs olla tyly.. Tsemppii :)

SeEnsimmäinen - mikä sairaala sulla onkaan? Mä oon laittanu just mun toivelistaan, että ystävällistä palvelua, kiitos. Se nyt on kaiken lähtökohta! Mä aina mietin, et en mäkään ole epäystävällinen omassa työssä.. Kätilönä pitäis olla extraempaattinen! Ite ainakin joka päivä tervehdin ihmisiä, hymyilen ja ystävällisesti neuvon, kun joku jotain kysyy. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa :grumpy:

Ei tullu vieläkään lähtöä, kaikki lopahti ennen ku ehti kunnolla alkaakaan. Ei tämä vauva ikinä synny!!

Tellu85, mulla ollut aivan samanlaisia kokemuksia illasta kuin sulla. Ihan kuin olisi omaa tekstiä lukenut. :p

Eilen illalla oli taas aikamoinen jytke mahassa ja pistelyä/vihlontaa alapäässä (kohdun suulla) ja odotin TAAS jos yöllä tapahtuisi edistystä mutta ei....yö meni hyvin nukkuessa, kerran piti vain herätä tyhjentämään rakko.:wtf: Jospa ensi yönä saisi kokea myös niitä supistuksia...

Muokattu viimeksi:
Luin jostain (oisko vau.fi ?) että 40+2 ois yleisin päivä syntyä. Laskettuna aikana syntyy alle 5% ja oisko 40+2 rv:llä ollu 7% ? Mielenkiintoista!

Tänään siis menossa 40+2 !

Toivottavasti pitää paikkansa! Alicee, tänään siis synnytetään!:wink

SeEnsimmäinen olipa kurjaa kohtelua kyllä! voi varmaan olla siitäkin vähän kyse paljonko heillä synnyttäjiä vaikkei se missään tapauksessa tollaseen oikeuta.. meillä kun oli pieni synnäri, niin eka kertaa kun luultiin että tosi kyseessä, kätilö puhelimessa sanoi heti että tuu tuu vaan, kyllä täältä poiski sit pääsee. sillon heillä ei ollut ketään synnyttämässä ja olivat oikeen odottaneet potilaita. sitten kun ois oikeesti pitänyt päästä käynnistykseen, lykättiin seuraavalle päivälle kun salit oli täynnä ja synnyttäjiä suunnilleen käytävällä...

Jopas täällä on porukka päässyt tosissaan hommiin. Meillä ei mitään tietoakaan vielä mistään synnyttämään lähtemisestä näin rv 39+3. Eilen oltiin miehen kanssa koko päivä markkinoilla ja illalla käytiin kahdestaan syömässä, kun miehen äiti oli esikoisen kanssa. Huomenna olis tarkotus mennä shoppaileen ja viikollekin on paljon ohjelmaa, joten ei ainakaan tylsää tule, kun mitään ei tapahdu vauvan osalta.

Tilanne voi olla juurikin tuo windyn kuvaama, plus ihmisiä myö hoitajatkin vaan ollaan.. Kiire, stressi, kettumaiset hoidettavat nii soppa on valmis, vaikka pitäs näyttää ilosta naamaa ni ihan aina en itekään ole siihen pystyny.. Mutta palautetta voi, saa ja pitääki antaa, sit tilanne voidaan käydä läpi ja kaikille jää toivottavasti hyvä mieli.

Työkaveri tosiaan odotteli pari päivää synnärille pääsyä vesien menon jälkeen kun ei vaan mahtunut, kokeita otettiin ja kun ei ollut ongelmia eikä synnytys vielä käynnissä niin odotteli kotona.. Aina se ei katso sitä että vuorokaudessa pääsee tositoimiin

Osaisko joku kertoa miltä se supistus tuntuu? Kun olen elänyt selkäkivun kanssa lähes 5vuotta kun häntäluu murtu ja siitä jäi jatkuva kipu nii ei sitä oikeen osaa erottaa supistuksiakaan ja tota elomassaa on hieman enemmän

Saisi tämäkin pienoinen alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan.. Tai alkaisi nyt edes jotain tapahtumaan. Täällä odottelee äiti isi ja isosisko innoissaan. En jaksaisi ajatella että menee samoille viikoille kuin esikoinenkin.

Huomenna tasan 39 täynnä, ja jos menis niin pitkälle kuin esikko, niin se tarkottaisi VIELÄ 3vkoa ja 2 päivää, en kans ala!!!

Takaisin