Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hiiohoi, täällä herättiin kuin pommi ois räjähtäny 5 yli 7. Ei ollu pommi vaan lapsivedet meni :) hitto sitä tuli PALJON!!! ja cieläki lorahtelee oikein huolella, ei auta yökuukautissuojatkaan. Mä päivystän pöntöllä nyt ku 2 pikkarit meni jo vaihtoon 1.5h sisällä ja isäntä lähtee hakemaan mulle niitä tenan JÄTTIsiteitä . Oliks ne ny virtsankarkailuun tarkotettu .. inkontinenssisuoja vai mikä se oli.

Otetaan myös parempia vinkkejä vastaan jos löytyy!!:shy:

Ja kipuja ei oo muutaku menkkakivut, lapsves kirkasta eka, nyt vaaleanpunaista. Sanoivat äpolilla et tuu huomen aamuna jos ei nouse kuume/vauvan liikkeet tuntuu/lapsiveden väri ei o vihree ruskee/ei puske kirkasta verta alapäästä.. tiktak :D

Isäntä on aika hermona, huomaa että sitä jännättää tosissaan:grin

Jee jee! Siitä se lähtee!:smiley-bounce013

Tsemppiä kaikille, joilla h-hetki edessä! :)

Mäkin haluan ACTIONIA!:smiley-angry016:grin

Muokattu viimeksi:
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä :) mulla tuli yöllä (ja tulee edelleen) ihan vähän verestävää vuotoa. Lähinnä kun vessassa käy niin paperiin jää vähän vaaleanpunaista. Tulppaa mulla alko irtoileen jo muutama päivä sitte. Kovasti toivon, että alkais supistukset tai vedet menis :D

Kolme erittäin huonosti nukuttua yötä on nyt takana ja tää eukko alkaa olla aika vääääääsynyt :meh:

Tänne kans joku heittämään tuo vauva pihalle ;) antakaa edes joku keino millä saan nuo vedet hulahtamaan :D no joo. Ei sillä että kiire olis, mutta olisihan se ihan kiva jos ulospäin olis jotain tulossa..

Miten laureen voit? Kai soitit synnärille?! Tosi korkee alapaine, mulle sanottiin synnäriltä, et 100 on se raja, sit pitää mennä näytille. En tosin tiedä, pitääkö olla muitakin oireita, mut sullahan oli sitä päänsärkyäkin.. :/

Onpa työn takana lukea kaikki viestit, kun ei ole ehtinyt jaksanut käydä päivittäin kurkkimassa! TSEMPPIÄ kaikille synnyttäville <3 ja jaksamista vielä oireettomille ja odottaville. Mulla ei myöskään ollut mitään oireita ennenku järkkysupparit täräytti päälle :p

Siiis wou, mikä ruuhka täällä käy!!! Tsemppiä kaikille tosi toimissa oleville! :)
Nimim. 38+5, tää beibi ei hetkeen tuu :grin

Illu85 ikea ja 2pvnä putkeen seksiä (ei mitään hentoa sellaista) sekä vähän siivousta , sillä napsahti täällä kalvot :joyful:

Vauva oli muuten eilen ihan superaktiivinen vaikka pari pv sit soitin synnärille kun en saa 10 liikettä kasaan ..

Minä tässä mietin että jos aloittaisi muutamat ylimääräiset projektit niin tuo saattais tulla ;) en oo pitäny kiirettä noiden opiskelujuttujenkaan kanssa kyllä, kun oon ajatellu että varmempaa näin.. Mutta toisaalta jos tuo vauva on päättäny että mamma tekee nyt sen loppuun ja sitten vasta tulen :D nytkin on menossa sellaset bailut mahassa että..

Täällä meni viime yö supistellessa, ja aamuyöllä tunsin jo ekan oikeasti kipeän supparin. Aamulla tuli enää pari supistusta, joten ens yötä odotellessa. :) Se on kyllä erikoinen tunne, kun vauva liikkuu supistuksen mukana. Oletteko muut tunteneet samalla vauvan tärinää tms? Hikotteluakin oli kyllä välillä, ja ehkä nuo liikkeet tuntuvat voimakkaammilta, kun vauva on niin kovin alhaalla. Ja ehkä jos vauva on ihmeissään suppareista, niin saattaa pissatakin supistellessa? Ehkä tärinä liittyi siihen. Kuulostaako loogiselta? Miltä teillä muilla on tuntunut vauvan liikkeet supistusten aikana tai välissä?

Oh tena maxi nightit pelasti mun päivän, nyt kelpaa lorahdella eikä pöksyt kastu :joyful: yhä kotona, vesien menosta 9.5h jos osaan laskea oikein :rolleyes: suppareita harvakseltaan 30-40min välein eikä ne edes satu kunnolla :confused:

Missy, kirjotin tonne johkin toiseen osastoon. Mut kävin näytillä ja sain ohjeet seurata verenpaineita muutaman kerran pvässä. Vauvalla oli kaikki hyvin :) tänään kävin 10km lenkillä ja ei ainuttakaan supistusta, niitä ei saatu aikaan vaikka lääkäri tarkotuksella ronklas kunnolla hieman auki olevaa kohdun suuta. Taitaa pojalla olla liian kivaa mahas, ettei turhaa hoppua :D äsken mittasin just paineet ja sain 140/80!! eli jollain ihmeen kaupalla alapaine on nyt rauhottunut. Vaikka just sanoin kaverille, et en nyt tiijä pitäskö toivoa et paineet pysyy yläällä ku lupailivat käynnistystä ens vkolla, vai toivoa, et olisivat normaalit ja vauva lähtis ite liikkeelle. Ehkä ihan oikeesti pitäs toivoa tuota, et paineet pysyis kurissa niin olis vauvalla ja mulla asiat varmasti hyvin.

Ja juu, kiirusta tuntuu pitävän nyt viikonloppua kohden synnäreillä. Antoisaa synnytysreissua kaikille, joilla matka on jo alkanut! Kateellisena täällä saa lueskella. Kai se omakin pirpana aikanaan ulostautuu :D

Kesämamma, mulla oli esikoisesta juuri siten, et hän liikkui ihan hulluna myös supistusten aikaan.. Se oli todella kipeetä kyllä, kun supistuskäyrät oli tapissaan ja sit poika melkein 4,5kg pani moukaroiden ihan kunnolla sisuksissa :hungover: Mitä olen ymmärtänyt niin harvemmin vauva yleensä supistusten aikana liikkuu, muttei se tavatonta ole :)

Koko päivä säännöllisiä kipeitä supistuksia, nyt kotona oottamassa että homma etenis.. Viime yönä ehin tunnin nukkua ennen vesien menoa eli väsymys alkaa jo painaa. Ja supistuksetkin tulee enää 5min välein kun päivällä tuli tiheemmin. En jaksa :(

Elmeri oliks tää esikko vai ei? Miksei ne ota sisään sairaalaan vai etkö halunnut? :o

Esikko on.. Olin siellä koko päivän, käytiin välillä ottamassa vauhtia ulkona ja kotona. Iltahoitsu oli sitä mieltä että voin tulla kotiin oottelemaan että homma etenee jos vaan pystyn, kun tulehdusarvot ok ja pärjäsin suppareiden kanssa. Se ei ees kattonu kohdunsuun tilannetta kun päästi kotiin, viimeks aamulla oli aamuhoitsu kattonut. Että yhtään en tiedä missä mennään muutakun että sairaalaan takas kun ei enää pärjää kotikonsteilla tai viimeistään aamulla jos supparit hiipuu kun vedet meni jo viime yönä..

Takaisin