Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ah mikä "ihana" tunne kun tässä illan päälle teki kettumaisen kipeää masun/alapään seudulle - suppareita kai tai muita valmistavia kipuja:rolleyes: vihdoin edes JOTAIN ! mutta eipäs innostuta.. rauhassa rauhassa, vielä on 12pv ennenku menee yliaikaseks :yuck:

Ah mikä "ihana" tunne kun tässä illan päälle teki kettumaisen kipeää masun/alapään seudulle - suppareita kai tai muita valmistavia kipuja:rolleyes: vihdoin edes JOTAIN ! mutta eipäs innostuta.. rauhassa rauhassa, vielä on 12pv ennenku menee yliaikaseks :yuck:

Mun mielestä se 12 päivää on piiitkä aika kun miettii esim. sitä miten tuolla kohdussa on tila lopussa, istukan toiminta, lapsiveden määrä yms. + kaikki mahdolliset vaivat ja se ettei odottaja itse jaksa olla kärsivällinen... :meh::p

Nää kaks pv (jotka on lasketusta ajasta kulunu) on ollu varmaan elämäni pisimpiä !

Täälläkin nyt muutaman kerran napsunut maha vauvan liikkuessa. Ekalla kerralla säikähdin iloisesti että josko ne vedet poksahtivat pihalle... no ei.

Jes selkäkipu on poissa! :) Eilen tuli yksi, siis jopa yksi! kipeä supistus, kun piti lähteä heinäpellolle töihin. Mies oli jo varma, että nyt me lähdetään ja heinät jää pellolle. No ei jäänyt ja kasassa ollaan edelleen! Nyt mä alan olla jo varma, että tää on mahassa yhtä kauan, kun isoveljensäkin ellei sitten ens pe käynnistetä. Isoveli syntyi siis rv 41+5 käynnistettynä. Mun kroppa ei vissiin osaa synnyttää tai jotain... :eek:

Edellisillä sivuilla olikin juttua noista verenpaineista, mä jouduin käynnistykseen sen takia kun kolmatta päivää arvot reippaasti yli tuon 140/90. Viikkoja 38+3.

Huii mikä päivä. Tänään oli lääkärikontrolli jossa lääkäri totesi että lapsivettä on niin vähän että aletaan käynnistelemään. Ballonki pistettiin ja se tippui pois jo pari tuntia sen laitosta. Aamulla takasin sairaalaan ja kalvojen puhkaisuun. :wideyed:

Ootko huomannu että olis valskannu lapsivettä pöksyihin vai onkse vaan hävinny sieltä?

En usko että on valskannu, pariin otteeseen on otettu se testi että vuotaako mutta negatiivinen on ollut. Rakenneultrasta asti on kyllä sanottu että sitä on normaalia vähemmän.

Sunnuntaina ois LA mutta en minä tiedä onko mulla ollu minkäänlaisia supistuksia tms. jotka vois ennakoida yhtään mitään. Koiran kanssa ollaan tänäänkin lenkkeilty pyöräillen kun kävely tuntuu liian työläältä ja mahaan alkaa sattuu tohon oikeelle puolelle aika viiltävää/terävää kipua..mitä lie. "Menkka" jomotusta on ollu enemmän mutta ei ees joka päivä. Maha ei oo laskeutunu ja bileet alkaa aina klo 23 aikoihin kun sänkyyn päin iltatoimet käy. Ja jotenkin alkaa ärsyttää kun vauva vaan tuntuu tunkevan sormiaan sinne minne sen pään pitäis kiinnittyä - ihan sattuu välillä niin että säpsähdän :wideyed: Enkä tiedä niistä harjoitus supistuksistakaan, mut jos ihan kaikkea ei osaa rekisteröidä niin ei kai tuo haittaa tee...no mut, maanantaina neuvolaan jos ei siis v.loppuna synny..kassin sain tänään pakkailtua, mut ei vaan jotenkin osaa vieläkään ajatella tän h-hetken olevan näin ajankohtainen kun tähän asti se on ollu jossain "kaukana tulevaisuudessa" :think005 yritän olla ajattelematta asiaa liikaa ettei jännitys kasaantuis liian suureksi möykyksi...kipu aina kuitenkin on niin henkilökohtaista, että vaikka oon näitä synnytyskertomuksia lukenu ja koen ne positiivisina, niin jotenki sitä vaan on et "apua!" :nailbiting:

Hiiohoi, täällä herättiin kuin pommi ois räjähtäny 5 yli 7. Ei ollu pommi vaan lapsivedet meni :) hitto sitä tuli PALJON!!! ja cieläki lorahtelee oikein huolella, ei auta yökuukautissuojatkaan. Mä päivystän pöntöllä nyt ku 2 pikkarit meni jo vaihtoon 1.5h sisällä ja isäntä lähtee hakemaan mulle niitä tenan JÄTTIsiteitä . Oliks ne ny virtsankarkailuun tarkotettu .. inkontinenssisuoja vai mikä se oli.

Otetaan myös parempia vinkkejä vastaan jos löytyy!!:shy:

Ja kipuja ei oo muutaku menkkakivut, lapsves kirkasta eka, nyt vaaleanpunaista. Sanoivat äpolilla et tuu huomen aamuna jos ei nouse kuume/vauvan liikkeet tuntuu/lapsiveden väri ei o vihree ruskee/ei puske kirkasta verta alapäästä.. tiktak :D

Isäntä on aika hermona, huomaa että sitä jännättää tosissaan:grin

Takaisin