Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolan kanssa olen ollut nyt aamusta yhteydessä. Äsken soittivat ja tänään jos tulee 4-6 supistusta tunnin sisään, niin pitää lähteä käymään synnärillä näytillä, hui :D Kamat kuulema kasaan ja sanoivat, että ei taida ehtiä enää seuraavalle tiistain neuvolakäynnille... Pitää siis lenkkeillä ja siivota tänään! :D

Voi kettu sanon minä! Ollu tässä nyt enemmän ja vähemmän lantio- ja selkäsärkyä/poltetta. Eilen kävin neuvolan yhteydessä lääkärissä eikä MITÄÄN edistystä kahden viikon aikana ole muka tapahtunut! Edelleen siis vaan sentin auki, mutta tällä kertaa kielsi uimisen ja viimeks oli vielä ok...? :eek: Alkaa niin väsyttää nää turhat kivut, kun tarvis jaksaa esikoisenkaan kanssa puuhailla. :sad001 Tänään poksu rv 39+0

Itekkin soitin vielä varmuuden vuoksi synnärille, sieltä kätilö sanoi, että ei varmaan ole ku huolettomia supistuksia kerta ei ole säännöllisiä. Ketä tässä nyt uskoo..:D Saa mennä kuiten näytille jos huolettaa.. Jos supistuksia tulee, niin lähden kyllä tarkistuttamaan :eek:

Täällä on myös ollut jomotuksia suppareiden yhteydessä jo useamman viikon (ja supistuksia epäsäännöllisesti ympäri vuorokauden), suurin piirtein juhannuksesta eteenpäin olen myös herännyt supistuksiin öisin. Vaikka vaikea sanoa, mikä on vauvojen aiheuttamaa painetta ja mikä puhtaasti supistuskipua, kun kohdussa on jo lähes 6kg vauvaa + istukat ja vedet sun muut päälle. Mutta ei vaan kukaan tule ulos :p

Mutta positiivista, tänään kävin taas ultrassa näytillä ja olisivat ottaneet mut osastolle käynnistykseen, jollei olisi ollut täyttä. Muutaman tunnin päästä pitää soitella uudestaan, jos tilanne olisi helpottanut. Olisin kovasti toivonut spontaanisti alkavaa synnytystä (kun esikoinenkin piti käynnistää), mutta onhan tässä jo aika tukalaa ja nyt ovat isovanhemmat esikoisen hoitoapuna, niin käytännön asiatkin ovat harvinaisen hyvin hoidossa ja hyvä aika lähteä synnyttämään. Viikkoja on 38+6.

Missä mun jomot ja supparit kuhnailee? Täälä kaikki synnyttää ja elokuu lähestyy ja vauvaa ei kuulu. amulla mittailin paineita, 140/102. Ei neuvolas sanottu, et kuin korkeelle toi alapaine saa nousta. Onneks päänsärky on ollu tän päivän kurissa ja nyt iltasesta alapainekin 94. Vielä vois pissan tarkastaa, niin tietäs et tilanne hallussa.

Huomenna 40+0. Alkaa jo itsellä olla ajatus ettei tämä vauva kuitenkaan tänään vielä synny, tuskin huomennakaan. Millonhan lie. Mutta kyllähän sen on joku päivä pakko! :D

Missä mun jomot ja supparit kuhnailee? Täälä kaikki synnyttää ja elokuu lähestyy ja vauvaa ei kuulu. amulla mittailin paineita, 140/102. Ei neuvolas sanottu, et kuin korkeelle toi alapaine saa nousta. Onneks päänsärky on ollu tän päivän kurissa ja nyt iltasesta alapainekin 94. Vielä vois pissan tarkastaa, niin tietäs et tilanne hallussa.

Mulle annettiin viitearvoiksi neuvolassa 140/90 eli jos tulee tuo tai korkeempi niin yhteys neuvolaan. Hurjan kuuloiset alapaineet sulla :o

Mulle on tullu semmonen olo että mun kroppa ei yksinkertaisesti osaa/tajua lähtee pukkaamaan vauvaa ulos :meh: tää menee yliaikaseks ja käynnistyksen kautta sektioon, oon varma siitä :shifty:

Mun vatsa naksahtelee, mistäköhän se johtuu? o_O Ei esikoisen kohdalla kuulunut kyllä mitään ääniä...

LauraH , täällä sama juttu poksahtaa silleen ettei tiedä pitäiskö odotella tuleeko lapsivedet, mutta kai se kuuluu vauvan nivelistä tms..

Muistaakseni tuo naksuminen liittyi jotenkin kalvoihin ja vauvan osumiseen niihin? :) Itse en ole kyllä koskaan napsumista havainnut. :)

Mulla kun oli vähän koholla nii sanottiin että raja on 140/90.

Tuo sun alapaine on kyl aamulla ollu aika korkee, huomen soittasin neuvolaan jos on samaa luokkaa

Miulla on tuota napsetta ollu jo monta viikkoo, varsinkii iltasin.. Luin jostai et se liittys just niihin kalvoihin, täällä joku veikkaili myös että vauvan nivelet voi naksua.

Juu, täällä on kans napsahtelua, on ollu joka vauvan kohdalla. Kuulostaa juuri sellaselta nivelen napsahtelulta. Oon myös kuullu, että kalvot voi napsahdella. Joka tapauksessa liittyy aina vauvan liikkumiseen.

Täälläkin napsuu, ei pelkästään maha, vaan myös pää :grin Voiskohan tältä beibiltä pyytää sellaisen vähän spesifimmän "arvioitu toimitusaika"-ilmoituksen?! Ei haittais yhtään tietää, et onko synnytys tosiaan vasta siellä 40 väärällä puolen vai olisko joku toivo sellaiseen H&M- toimitukseen 3-5 arkipäivää helposti lähimpään toimituspisteeseen? :rolleyes:
Kotona on hirveesti vielä kaikkea tekemistä, mut kun ihan hirveen isoja juttuja ei uskalla aloittaa, kun ei tiedä koska neiti päättää tulonsa tehdä. Ens vkolla mieskin palaa jo töihin taas..
Oon koittanut kyllä vauvaa psyykata, et jos yhtään haluaa sellaisen selkeän oman juhlapäivän, niin se olis paree tulla heinäkuun puolella, elokuu alkaa olla aika täynnä jo o_O

Takaisin