Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kyllä täällä semmonen tunne, että ei enää kauaa, niin maataan jo synnärillä :D Pelkkä kauppareissu sai aikaan kovat menkkajomotukset ja suppareita, aikaisemmin ei ole tullut noin herkästi. Käveleminen sattui paljon ja eilisestä asti tullut näitä menkkajomoja/kramppeja..Toivottavasti nämä kaikki kivut nyt ei lopu ja toivottavasti en ole väärässä! Jos ens yönä.. ;)

Täälläkin supistellut nyt läpi päivän, olin ihan varma että jossain vaiheessa hiipuvat. Mitään säännöllisyyttä ei oo joten ei kai kiire mihinkään, mutta hienoa jos tässä edes jotain edistystä tapahtuu. Hyvässä lykyssä kerkeis vielä synnyttämään ennen käynnistystä. Mutta katsellaan...

Mulla taas hiipunut... Välillä tulee mutta harvakseltaan ja ei niin kipeitä. Yli vuorokauden tullut supistuksia, aika epäsäännöllisesti. Toivottavasti nyt alkaisi taas uudestaan tulemaan, saa nähdä :confused: Olihan mulla tuossa aamusellakin tauko, että ei tullut niin paljoa, mutta sitten taas alkoi tulla enemmän!

Tuli vain nieleen, että onkohan tämä ihan normaalia, ku tullut epäsäännöllisiä kipeitä ja vähemmän kipeitä supistuksia ja menkkajomoja n. 26h putkeen..? Ollut siis taukoja välillä, että ei ole tullut ku vain harvakseltaan. En näin ensikertalaisena oikein ite tiiä.. :eek:
Onko muilla ollut..?

On kai mulla ollut jo viikon.. Aina ne vaan hiipuu kunnes alkaa taas ja hiipuu. Tänää tsekattiin onko edistystä tapahtunut nii ei oo auki paikat vielä (kään). Esikoisesta ei ollut tällästä. Alkoi kunnon tulitus sinä päivänä kun syntyi, siksi alkaa käydä rankaksi tää ku kroppa ei toimi vaan jahkailee.

Täällä tuli tänään ekaa kertaa sellainen ahdistava olo että entäs jos en kestäkään sitä supistuksien aiheuttamaa kipua...siis ensimmäistäkään supistusta ei ole tullut vielä, edes noita kivuttomia (ainakaan en ole tunnistanut). Tavallaan kun toivoo että syntyisipä poitsu jo mahdollisimman pian, mutta tavallaan toivoo että voikun ei tulisi vielä pitkään aikaan niin ei tarvitsisi kärsiä sitä kipua...mutta joo, enemmin tai myöhemmin niin edessähän ne ovat. :(

Ja sitä juuri mietin, ovatko supistukset kivuliaampia jos ne alkaa nopeasti tuollaisena "tulituksena" vähän ennen itse synnytystä vai onko parempi/helpompi että niitä tulee jo hyvissä ajoin, jopa viikkoja aikaisemmin, hieman epäsäännöllisemmin? anNa_87:lla ilmeisesti tuoreinta tietoa ko. asiasta?

minulla ei ole kokemusta mutta toivon sitä kertatulitusta ennemmin kuin pidempi aikaista jatkuvaa pikkuista/isoa kipua, meinaan väsyttää ihmistä sellanen jatkuva särky! Siis olettaen että saman homman ne ajaa, pidemmän aikajanan supparit ja kertatulitukset...

Joo kyllä se tulitus oli "parempi", tiesit että nyt mennään ja kohta kaikki on ohi. Nää jomotukset ja pikkukivut ei kyllä oo mitään niihim 'nyt mennään' supistuksiin verrattuna, mut alkaa käydä henkisesti raskaaksi.

Ja taas supistukseen herätty ja kovaan "ison hädän" tunteeseen, tiiätte mitä tarkoitan :D Mistä voi johtua tämä kova hädän tunne..? Vessaan kun menee, niin mitään ei tule vaikka kuin yrittää. Sen sijaan tulee vain pari supistusta tai menkkajomoilua/kramppia :confused:

Täälläkin illasta tuli muutama kipeä supistus, siis sellanen että just voi sanoa etä sattu. Vauvakin siinä välillä tosin liikku kipeästi niin että välillä piti miettiä kumpi sattuu enempi. Yöllä sitten kahden jälkeen heräsin kunnon alavatsan poltteluun mutta sekin meni ohi kai tunnissa..

Mulla ei mitään oireita, harkkareita vaan.. Niinpä varasin perjantaiksi (joka on 39+1) kampaajan, jos pistäis poikaan vähän vauhtia :grin.

tuo on varmasti ärsyttävää, kun ei tiedä alkaako synnytys vai ei, jos tulee päivittäin tai melkein päivittäin kunnon supistuksia ja sitten hiipuu taas ja taas uudestaan, itse ainakin ärsyyntyisin moisessa tilanteessa. miten itse jakselet ?
aqwerty

Todella ärsyttävää.. :( On kyllä jo fyysisesti ja henkisesti ollut rankkaa. Sitten kun nämä neuvolatätit sanoo, että ei mene varmaan enää kauaa, niin sitä innostuu vain enemmän... :D Vaikka voihan tässä kestää.. Toivottavasti nyt alkais tapahtuun.. Kaksi viime yötä ollut niin tuskaa nuiden kipujen kanssa, että toivottavasti nämä kivut jotain edistää.

Alkaa ihan oikiasti kohta napsahtaa tuolla nupin puolella ja kunnolla...En jaksa enää yhtään valvottua yötä ja näitä kipuja :android::yuck::mad: nyt uutena tullu jotta aamusta aamuun tasa pätkinä supistelee ja kipakasti...Synnärillä ei aleta vielä millekkään...Huomenna aamulla äp nii alan vaikka huutaa et se käynnistys jota luppaileet jo kaksi viikkoa et se alotettaa NYT:angry5 Ei siinä jos ekaa olisin tekemässä mutta ku numero 7 nii kotona on hoijettavia nii ei saa levähtää välillä...arhgh!! Pälli hajoooo!!!:angry:angry4:angry3

Takaisin