Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kaveri just kertokin kun niille tulee paljon synnärille odottavia äitejä jotka sanoo että se limatulppakin tuli jo että eikö sen synnytyksen pitäs jo käynnistyä :D

Niiiiiiii hirvee paineen tunne takapuolessa että oon varma et vauva poikkee reitiltä ja tulee ulos väärästä reiästä. Auts!

Oho, yöllä alkaneet epäsäännölliset supparit onkin jatkuneet koko päivän ja tulee nyt 10 minuutin välein! Vieläkin oletan niiden loppuvan kunhan käyn nukkumaan, mutta pitäisköhän ihan varmuuden vuoksi pakata sairaalakassi? :S

Oho, yöllä alkaneet epäsäännölliset supparit onkin jatkuneet koko päivän ja tulee nyt 10 minuutin välein! Vieläkin oletan niiden loppuvan kunhan käyn nukkumaan, mutta pitäisköhän ihan varmuuden vuoksi pakata sairaalakassi? :S

Pitäis? :woot: :excited001

Ilta ysistä asti ollut aaltoilevaa menkkajomoa selässä ja vihlontaa alavastassa sekä pissahätä kaiken aikaa...just samalla tavalla kuin esikoisen latenssivaiheen alkaessa. Nää ei vaan tosin voimistu eikä tihene, vaikka takana tätä jo 4 tuntia... luulin, että toisen kohdalla synnytys olis nopeampi :sorry:

Mullakin ilta seitsemästä asti tullut epäsäännöllisen säännöllisesti aika kipeitä supistuksia. Pari tuntia sitten sain nukahdettua, mutta äsken heräsin vähän kipeään supistukseen.. Ja kokoajan nyt menkkajomoilua/särkyä, mitenkään päin ei ole hyvä olla. Voimistuis nyt supistukset vaan! :confused: Aamuun mennessä nämä kyllä varmaan taas hiipuu kokonaan.. :(

Muokattu viimeksi:
12 minuutin välein supistaa pirun kipeästi, unta saa muutaman minuutin kerrallaan. Ääää.

Itsekkin olen valvonut neljästä asti... Nyt tuntuu, että alkaa supistukset ehkä vähän hiipumaan ja ei ole enää niin kipeitä... Miten on, jos supistuksia alkaa tulla todella tiheään ja eivät silti ole kovin kivuliaita, niin kannattaako lähteä näytille sairaalaan? :confused:

04:00, 04:08, 04:15, 04:33, 04:40, 04:48, 05:08, 05:14, 05:21, 05:30, 05:39, 05:48, 05:56, 6:06, 6:18, 6:49, 7:00, 7:11. Näin tullut aamuyöstä asti, ei taida olla vielä mitään hätää, aika epäsäännöllisesti :D Ja nyt ei ole tuon viimeisen jälkeen enää supistuksia tullut... Pitää seurailla ja soittaa äpolille jos alkaa tulla uudestaan ja tiheään :)

Täälläki ollu jomottelua parina päivänä enemmän ku aiemmin.. ja kipeemmin. Ei vielä kuitenkaan riittävästi. Aina hiipuu

Mites se menikään, lasketaaks supistusten väli siitä ku supistus#1 alkaa -> supistus #2 alkaa ? Ja sit viel supistuksen kesto .. mitä supistuksen kestolla olikaan väliä? :P ja tartteeks ei-kipeitä laskea jos niitä tulee kuitenkin sen verta tiheesti että kykenee laskemaan?

Mä latasin puhelimeen supistuslaskurin (Contraction Timer) niin ei tarvi miettiä, sen kuin painaa start ja stop. ;) Mutta joo, välit lasketaan supistusten alusta. Supistusten kesto pitäisi olla käsittääkseni vähintään minuutti ennen sairaalaan lähtöä, ja välit säännöllisesti tunnin ajan alle 5 min.

Siis mitä, heräsin aamuyöstä kipeisiin supistuksiin! Ei tässä varmaan mitään tapahdu ja oon ihan taatusti menossa käynnistyksen kautta maaliin, mutta siis että mun keho osas tuottaa muutaman kipeen supistuksen, oon niin innoissani! :D

Supistukset on taas hiipuneet :( Nyt 12 jälkeen on tullut muutama, mutta ei ole läheskään niin kipeitä.. huoh!

Takaisin