Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin vauvamasu vie niin paljon tilaa ettei selkää pysty suoristamaan tai AINAKAAN pyöristämään , mitenhän mahtavat saada epiduraalin laitettua :grin noh eiköhän se onnistu, en taida olla eka isomahainen synnyttäjä :laughing025

On tämä kumma homma, eilen ja tänään ei ole taas supistellut kuin vain muutaman kerran.. :confused: Aikaisemmin supistellut aika paljonkin ja pitkin päivää. Ei taida pieni tulla vähään aikaan.. jos ei sitten ole niin, että supistukset rauhoittuvat vähän ennen synnytystä :D Tuskinpa, mutta niin olen kuullut.

Mä jo pelästyin yöllä kun heräsin vessaan ja ihan järkyttävää menkkamaista kipua koko lantiossa mutta kaikki kivut oli hävinneet kun seuraavan kerran heräsin ja joka yö tätä samaa kipua...ei tääkään kivaa oo

Tänään on maha tuntunu jotenkin erilaiselle. En osaa selittää miten mutta.. Kaupoillakin käytiin ja siellä huomasin kun piti vessassa käydä, että tosiaan pissaaminen aiheuttaa vaivoja. Siis pissaamisen lopussa alkaa se paine sattumaan.. Ja tuntu kävely paljon kipeämmältä, eli kait se täysi rakko vaimentaa tuolla jotain tärähdyksiä :D ja autossa kotimatkalla tuntu että nyt saatais jopa jotain lirahtaakin mutta ei...tai no valkovuotoa vaan...

Mullakin tuo pissaaminen on välillä hankalaa, tulee kauhea kipu ja paine alavatsaan ja alaselkään. Kysyin neuvolasta ja kuulema kuulostaa siltä, että supistelee samalla kun pissaa :D Ei ole vähään aikaan kyllä tuota tullut... Tänään pissaaminen sattui kohdunsuulle :-|

Jep. Itse täällä johonkin ketjun tuon jutun linkkasin jokunen viikko sitten.. Ei kyllä ole itsellä tullu vielä sillä silmällä peilailtua takamusta että purppuraviivoja olisin etsiny..
Mulla tuli nyt syönnin päälle huono olo. Selkää särkee taas.. Makoilen vaihteeksi sohvalla ja välillä tuntuu epämiellyttävän kireitä suppareita. Mutta enimmäkseen liikkeitä kuitenkin..

Juu viivasta oli puhe ja sehän tosiaan jutussakin lukee että synnytyksen käynnistyttyä se tulee että jos siellä nyt on jotai viivoja persvaossa ni sit on varmaan synnytys käynnissä ;) mies sanoi viime yönä nähneensä unta ja et miun koko persus oli ihan violetti (naurettii sillo joku viikko sitte tälle jutulle)

Hah :D Mulla tosiaan ylettää tuo purppuraviiva jo melko ylös asti, eikä kyllä synnytys tietääkseni käynnissä ole.. :eek: Supistuksetkin vähentyneet parin kolmen päivän aikana... Meinaakohan tuo viiva sitten oikeasti mitään.. :D

Voi kait se tarkottaa sitä että vauva majailee siellä niin alhaalla tai silleen että aiheuttaa painetta peräaukon suuntaan, niin ku tuossa jutussa mainitaan että se paine voi aiheuttaa värimuutoksia..

Tasan viikko sitten sisätutkimuksessa oli tosiaan kaulaa jäljellä puoli senttiä ja kohdunsuu sentin auki, olisko sitten enemmän auennut kun tuo viiva ilmestynyt... ;)

Voipihan se olla että paine alapäässä aiheuttaa joka tapauksees tuommosta värjäytymistä :) mutta tuossa jutussa viivan pituus merkitsi sitä kuinka paljon olisi auennut synnytyksen aikana..

Näinpä. Tässä pitäisi olla sitten noin. pari kolme senttiä auki jos paikkansa pitää :D Tai sitten enemmän, hankala tuonne on nyt itse katsoa...

Miks täällä ei oo nappia "kateellinen" :D oisin halunnu painaa jo monta kertaa, varsinki niiden kohdalla jotka ovat synnyttäneet :hilarious: just waiting.. puunasin vessan pönttöä ja samalla muumipeikko ja pyrstötähti leffan filosofi huusi pään sisällä "typerä nainen, ei siivoaminen mitään auta" :arghh:

Täälläkin yksi kateellinen... Ei malttaisi enää odottaa :( Kyllä meilläkin ennemmin tai myöhemmin alkaa tapahtumaan! Sitten odotus palkitaan :p Äsken vähän kokeilin steppailla, mutta ei yhden yhtä supistusta saanut aikaan..

Sillon ku tuosta viivasta tänne aiemmin linkkailtiin niin viiva näkyi selvästi ja oli melko pitkäkin. Eipä oo näiden viikkojen aikana mitään tapahtunut. Ja siitä on kyllö useampi viikko jo?

Tänään olin apuna remonttihommissa, tapettia sain nyhtää irti seinästä. Ei meinaa millään lähtee. Nyt on alaselkä jumissa mutta ei edes supistuksia kuulu. Huoh!

Kaupassa käynnin jälkeen tuli aivan hillitön paine takapuolen puolelle, tuntuu että kaikki vauvan liikkeet tuntuu nyt siellä :confused:. Toivon että ei kuitenkaan vielä alkas mitään tapahtumaan kun ollaan keskiviikkoon asti esikon kanssa kahdestaan kotona. Se limatulppakin tulee ilmeisesti miljoonassa osassa kun on varmaan kaks viikkoa aina sillon tällön tullut.

Limatulppahan uusiutuu koko ajan raskauden aikana, käsittääkseni. :) Toki sitten monella synnytystä ennakkoivasti ''lähtee kokonaan'', mutta kyllä se sitten vielä uusiutuu ja limaa erittyy vielä synnytyksessäkin. :)

Mulla on kans tänään alkanu tuleen tota tulppaa! Harmi vaan ettei se tosiaan vielä tarkota mitään. Tai no, tarkottaahan se, että paikat alkaa valmistautuun synnytykseen mut ajallisesti se ei tässä vaiheessa merkkaa kai mitään :D

Takaisin