Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä luulin supistuksia erilaisiks, kyllä se tuntuu, mutta se kipu on semmonen minkä unohtaa sitte ku kaikki ohi. toki riippuu ihmisestä mutta uskon ite vahvasti. supistuksien välissäkin unohtu kipu kun väliä oli n.5min. ite koin ajatuksen hyvänä kuvitella että vauva liikkuu joka kerta lähemmäks ja lähemmäks niitten aikana ja hengitys on hyvä muistaa ja huomasin että antautumalla kivulle pääs helpommalla ku siinä et yritti vänkee vastaa mutta niin monta eri tuntoa ku ihmisiäkin. mä menin vähän niinku "silmät kiinni" ja annoin viedä. ja vielä sanon että jokainen tuntee omalla tavalla mutta ei tarvii pelätä luonto hoitaa ja helpotusta on olemassa.

Onko kellään muulla tätä alapää kipua ja mistä voi johtua? Painaako vauva sitten niin paljon alas vai...? Mulla nyt pari kolme päivää ihan järkyttävää tämä kipu. Kipuilee/pakottaa häpyluun kohdilta, koko alapäätä ja sisäreisiä... Ei kunnolla pysty enää kävelemään ja sängystä nouseminen on tuskaa. Levossakin siis kipuilee ja särkee näitä edellä mainittuja paikkoja ja tuntuu pahenevan vain :-|

Muokattu viimeksi:
Mulla vihloo ja painaa tuonne häpyluuhun (tai jonnekin alakertaan) erityisesti aina kun vauva liikkuu ja myös usein kävellessä. Aamuisin on nivunen ja lonkka kipeä, mutta se helpottaa kyllä päivän mittaan. Mulla se kipu ei ole mitään kamalaa, semmosta vähän inhan tuntuista, mutta ei mitään mikä hankaloittaisi kovasti elämää. (Paitsi että aamulla ei vain pysty nukkumaan pidempään kun on pakko nousta ylös sen lonkan takia).

Edit. Kirjoitusvirheitäni yritin korjailla, padi pistää vastaan...

Muokattu viimeksi:
Jebsu: Auts.. :-| Mulla pakottaa/särkee ihan kokoajan ja aivan kauhea kipu vaikka ei liikkuisikaan. Tänään ollut muutenkin käsissä ja jaloissa lihassärkyä, alavatsassa ja selässä kipuja (ehkä vähän menkkamaisia) ja sitten nämä alapääkivut. Ihan yhtäkkiä alkoi aamulla nämä muut kivut.. Joka paikkaa tuntuu tänään pakottavan, mistä sitten johtuu, en tiedä...

Muokattu viimeksi:
Mulla alapää kipuilee muuten paitsi makuuasento helpottaa. Makuulla taas lonkkia särkee et ei se hyvä oo sekään :D
Sohvalla istuminen tekee hallaa pepulle, ehkä tää massiivinen ruho alkaa olla liikaa sille :D
Jumppapalloa kokeilin eilen, siinä sattui joko pebaan tai alapäähän riippuen asennosta. Alapääkivusta "tykkään" koska ajattelen että siellä paikat valmistautuis ..?:smiley-ashamed004

Lantiossa on sellanen fiilis että tarttis iiiisoja nippusiteitä joilla kiristää lantio takaisin kasaan synnytyksen jälkeen :laughing002

Onko kellään muulla tätä alapää kipua ja mistä voi johtua? Painaako vauva sitten niin paljon alas vai...? Mulla nyt pari kolme päivää ihan järkyttävää tämä kipu. Kipuilee/pakottaa häpyluun kohdilta, koko alapäätä ja sisäreisiä... Ei kunnolla pysty enää kävelemään ja sängystä nouseminen on tuskaa. Levossakin siis kipuilee ja särkee näitä edellä mainittuja paikkoja ja tuntuu pahenevan vain :-|

Mulla on ollut tuota alapääkipua nyt vähän vajaa 2kk. Päivä päivältä tämä on mennyt pahemmaks, yölläkin melkein saa itkua vääntää kun yrittää vaihtaa asentoa :arghh:.
Viime viikolla kävin gynekologilla joka totes että kohtu painaa siellä laskimoita läjään, ensi viikolla halus ottaa minut kontrolliin ja elättelen toiveita että sen jälkeen alkas jo tapahtumaan :shy:

Mulla myös alapää-kipu alkoi jo reilu kuukausi sitten. Oli lopetettava lenkkeilykin kun liikkuessa tuntui aina pahenevan, tosin välillä myös ihan levossa sattuu. Tuntuu aivan kuin joku tökkisi puukolla alapäässä sisältäpäin ;( Itsehän diagnosoin tuon tarkoittavan varmasti jotain kohdun suun aukeamista tms. mutta neuvolasta kysyttyäni kyse on kuulemma aivan normaalista "paikkojen valmistautumisesta". ;)

Täällä ilmoittautuu myös kohtalontoveri kaikille lonkkakipuisille....:/

Voisi itsekkin huomenna soittaa neuvolaan ja kysäistä.. Kaupassa käyminenkin oli tänään tuskaa kun kävely teki niin kipeää :confused:

Tänään menkkamaista jomottelua alapäässä ja koko päivän vaivannut väsymys...Zzzz

Soitin äitipolille ja kerroin että supistellu jo kolmatta tuntia säännöllisesti kahen minsan välein ja supistus kestää 1-2min ja ne tekee kipeää. Eka lapsi tulossa ja laskettuun on vielä viikko. Sieltä sanottiin että sitten ku kipu vaatii lievitystä, pitää lähteä sairaalaan. Eli saan varmaan kauan odotetun poikani syliin ihan kohta :)

Jotain tapahtumassa... Kai.
Kahdelta alkoi aaltoilevaa menkkakipu ja vessareissulla jäi paperiin jotain punertava limaa
Varttia vaille kolme päätin käväistä vielä vessassa kun oli hassu tunne, ja jotain sieltä lorahti pönttöön enemmän kuin normi pissareissulla. Vuorasin sohvan varmuuden vuoksi ja jäin odottelemaan tuleeko jatkoa, kun taas lorahti. Jotain punertavan rusehtavaa..? Onk tää nyt sitä lapsivettä sitten? ...mitäs mun nyt pitikään tehdä? :D
Menkkakipu tosin jo loppui...

Edit. Soitin polille, aamulla näytille kun vauvakin liikkuu (vihreäähän se vesi sitten oli), uni vaan karkasi jonnekin...

Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa yöllä kärsittiin nyt menkkajomoista ja edelleen tuntuu maha ahdistavalta, eka yö kun on tällästä.. Tsemppiä synnyttäville :)

Epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia pitkin yötä/aamua. En usko, että synnytys on ainakaan viikkoon vielä edessä (tänään 38+6), mutta ainakin tää kroppa yrittää jotain?

Epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia pitkin yötä/aamua. En usko, että synnytys on ainakaan viikkoon vielä edessä (tänään 38+6), mutta ainakin tää kroppa yrittää jotain?

Naks, meillä taitaakin olla sama la sitten :) mut voi sua onnekasta, mulla ei oikeestaan oo kipeitä supistuksia juuri ollu vielä ollenkaan. Tai sit en vaan osaa tulkita niitä supistuksiksi. Kaikenlaista outoa tuntemusta on kyllä vähän väliä mut ei mitään selkeetä. Huhhuh sais jo syntyä... :D

Harmi vaan, kun ei ne supistukset tai niiden puuttuminen kuitenkaan oikeesti kerro mitään synnytyksen lähestymisestä. :D Omalla äidillä molemmat synnytykset käynnistetty lasketun ajan jälkeen, joten en tosiaan jaksa uskoa että mun vauvallakaan on kiire ulos.

Mulla alkaa olla selkä soseena (rv 38+4), alkupäivä menee aika normaalisti ja pystyy touhuamaan mutta illasta selän kummallinen asento (kun tuo maha vie niin paljon edestä tilaa, etten yksinkertaisesti mahdu pitämään selkää kunnolla suorassa tai pyöristämään sitä yhtään) aiheuttaa kramppeja alaselkään ja reisiin niin, että ei voi enää olla jaloillaan.

Iltaisin ja öisin supistelee ja jomottelee menkkakiputyyliin ja pitkin päivää vauvat tekevät aika voimakasta paineen tunnetta alapäähän, mutta joka aamu herään toteamaan, että ei synnytys sitten tänäkään yönä käynnistynyt.

Hyvä on vointi kuitenkin tilanteen huomioiden, vaikka en voi olla ajattelematta, että esikoista odottaessa kävin vielä LA:n jälkeenkin pyöräilemässä ja sienestämässä sun muuta. Nyt ei voisi kuvitellakaan!

Takaisin