Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
riippuukohan tuo siitä miten normaalisti kokee kuukautiskivut? minulla ne ei kyllä tunnu ikinä selän puolella, ja ei tuntunut synnytyssupistuksetkaan jos ei lasketa viimeistä 30min ennen epiduraalia jolloin tuntui että ne vaelsi koko keskikropan läpi. alkuun supistukset tuntui siellä missä kuukautiskivutkin, eli alavatsalla ja siitä aaltoillen alaspäin

Vauvan tarjonta vaikuttaa käsittääkseni paljon. Esikoinen oli avotarjonnassa, josta tyypillisesti seuraa hyvinkin voimakasta selkäkipua synnytyksen aikana.

Mullakin esikoisesta tuntui pääasiassa vain selässä läpi koko synnytyksen, säteillen reisiin...

Mä yritin tänään vähän patistella vauvaa ulostulonsa suhteen. Raahasin 2-vuotiasta mukanani ees taas kellariin (7portaat suuntaansa ;)....) ja kannoin viimeisiä laatikoita muuton jäljiltä (useimmat kyllä tyhjiä) pois kotinurkista. Mies ei olis tietenkään antanut, mut käytinkin tilaisuutta hyväksi, kun se oli töissä.. Ei mitään vaikutusta kylläkään yhtään mihinkään.. Mut se oli hupaisaa, kun kysyin 2-v:ltä, et muistaako kenen synttärit on huomenna (mun äidin), niin vastasi, et vauvan. Jeeeeeee! Ennustajalapseni siis selvästi kertoi, että vauva syntyy huomenna :grin!

Libero tuli n. 1dl holahtamalla.. :)

mulla tuntui miisa supparit vain selässä. Sen takia mun avautumustahtia ei uskottukkaan nopeaksi vaikka sitä olikin. Ei edes ponnistus tuntunu vatsassa. Vaan selässä ja pepussa.

Täälläki näytti lapsivesitesti negatiivista, ja ehkä hieman huvittuneina tekivät toisen testin kun kerroin tehneeni tehokkaan alapesun just ennen sairaalaan tuloa, mutta testin oton jälkeen tunsin sitä taas tihkuvan. Toinen testi oli sitten positiivinen, ja ottivat samantien sisään, ja aamulla kun lirumisen alusta oli vuorokausi, alettiin käynnistää synnytystä. Minullakin siis kyseessä korkea lapsiveden meno, aika iso ero kyllä toimintatavoissa kun vertaa noppa3:n kirjoitukseen, mullakaan ei ollut supistellut juuri, ja streptokokki negatiivinen.

No nyt niitä tukaliakin supistuksia on alkanu tulla, mutta lopahtaa aina tunnin tai kahden jälkeen. Oon niin väsynyt. :sleep002

Oon niin väsynyt koko ajan. En tiedä onko tämä nyt sitten sitä synnytykseen valmistautumista vai mitä?? Joka päivä pitäisi ottaa vähintään 2h päiväunet että jaksaa, onneksi mies on nyt kesälomalla niin saan itsekin vähän levätä :)

O-ou mä en halua enää väsymystä, oon väsyny olemaan väsyny :stop::hilarious: tietty en mä täysillä ole käynyt kun ehkä parina pvnä koko raskausaikana mutta se superväsymys, eii!:sad001

Nukkuminen on muuten ihan törkyvaikeeta nykysin! Selällään on paras mutta silleen ei SAA enää olla, kylkiasennosta on hitokseen vaikee vaihtaa toiselle kyljelle selän kautta. Se SATTUU o.O ja varsinki jos on pissahätä ni voi luoja..
Äsken nukuin 40min sohvalla ja unen läpi paistoi kun mahaa särki kun oli huonossa asennossa :/

Muokattu viimeksi:
Näillä fiiliksin poksu 41+0 tänään:D:D maanantaina ajanvarausta yliaikaiskontrolliin, jos sinne asti "päästään", toivottavasti ei!:)

Liitteet

• FB_20150710_00_18_40_Saved_Picture.jpg
    FB_20150710_00_18_40_Saved_Picture.jpg
    68.5 KB · Katsottu: 80
Tänään tänne liityin ja en tätä foorumia oikein osaa vielä käyttää, mutta yritetään! :-D Mulla tänään siis rv 37+2. Viime maanantaina oli neuvolalääkäri ja paikat ovat pehmenneet, kohdunsuu sentin auki ja kohdunkaulaa oli 0,5cm. Ei ollut kuulema kunnolla vielä kiinnittynyt, mutta nyt on semmonen tunne ja semmoisia oireita, että vauva voisi olla nyt kiinnittynyt. Vauva on laskeutunut hyvin jo n. kolme viikkoa sitten. Tuon maanantain lääkärin jälkeen on tullut (luultavasti) pienempiä ja muutamia kivuliaampia supistuksia epäsäännöllisesti melkein joka päivä ja pitkin päivää ja öitä (n. minuutin tai alle kestäviä menkkamaisia kipuja/kramppeja enemmän selän puolella, mutta tuntuu välillä myös alavatsalla ja reisissä) Pientä menkkajomoilua kestänyt jo yli pari viikkoa. Nyt on pari päivää alapäätä myös oudosti "särkenyt" tai kipuillut varsinkin kävellessä. Olen siis ensisynnyttäjä. Neuvolassa terkkari sanoi, että tuskin laskettuun asti menee ja lääkäri taas ei osannut sanoa oikein mitään :-D Voisko olla synnytys lähellä...? :-)

Muokattu viimeksi:
En oo enää yhtäkkiä yhtään niin "valmis synnyttämään" :D mua on alkanut jopa vähän pelottamaan koko homma, entä jos en handlaakkaan sitä kipua. Se on se joka aiheuttaa pelkotiloja, ei synnytys noin niinkun .. prosessina :D

En tiedä johtuuko siitä että lähestyvä synnytys on selkeästi aiheuttanut jomotuksia ja (lievää) kipua mitkä ovat ihan normaaleja. Se minkä nämä kivut jo aiheuttavat ovat normaalia heikommat hermot, perus ärsyyntynyt olo 24h vuorokaudessa, aamulla pahin koska ei koe nukkuneensa hyvin. Entäs sitten kun tulee niitä OIKEIN KUNNON KIPUJA?! :o

Itsekin odotin innolla synnytystä, mutta iski hirveä kipupelko tänään kun koin ensimmäiset kivuliaat supistukset tänään :D

Mä olen jotenkin ajatellut, että varmasti jotain ennakoivia "oireita" tulisi. Vaikka niitä supistuksia tai jotain... Mutta tuossa just tutun kanssa rupatellessa kun sanoin että "ei oo vielä odotettavissa että olisi maailmaan ihan heti tulossa, kun ei ole mitään oireita ollut" sanoi kaveri että ei hänellä ollut minkäänlaisia oireita ennenkuin sitten kun oli ns "tosi kyseessä".

Kai se pitää siis jotenkin varautua siihenkin että voi lähtö tulla koska vain seuraavien kolmen viikon aikana... Ilman mitään ennakoivia oireitakin.

Onhan tämä tietysti kivempi, kun ei ole turhia kipuja. Mutta samalla on kuitenkin jossain takaraivossa ajatus, että osaako tämä keho nyt toimia sitten niin, että tuolla alkais jotain jossain vaiheessa tapahtuakin...

Aika moni on sanonu et ekalla kerralla oireet tuli vasta sinä päivänä kun lähdettiin tositoimiin. Siksi en ite ainakaan jaksa miettii et onks tää nyt sitä tätä ja tota, kyllä sen sitten kuulemma tietää. Enkä viiti tutkii vessassa pöntön sisältöjä tai uhrata aikaa jollekin limatulpilke ym. usemmiten niitä ei edes huomaa tai se ei irtoa ennen synnytystä. 39+0 tänään. Eiköhän täs viel kolme viikkoo ootella ;)

Hmm jokohan? Viime yönä alkoi supistelee ja ne eivät ole loppuneet. Ei kyllä vielä mitään mitä ei suihkulla hoitais. En ole viitsinyt edes synnärille soittaa. Nyt siis takan kohta 8 tuntia säännöllistä supistelua

Mua on ruvennu jotenkin pelottaa ajatus, et kunhan eka oikea supistus tulee, nii että luovutan jo heti henkisesti ja ajattelen, et en mä jaksa tätä taas... Pitäis jotenkin nyt tsemppaa ittensä ihan vastakkaisiin mielikuvaharjotuksiin!

Minulla supistelut vähentyny, kolmeen päivään ei ole kunnolla supistellut. Luulen, että sitten kun alkaa seuraavan kerran supistelemaan, niin se on menoa sitten. Huomenna laskettuaika. Monet puhuneetkin, että se rahoittuu ennen tositoimia. :)

Takaisin