Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pari pv sitten maha tippunut omasta mielestä alaspäin ja samalla närästys helpottanut, ei ole enää 24/7 mutta renniet pidän lähellä yhä - päivin ja öin.

Voiko ne testata, jos sen tulo loppui? Vai tihkutteleeko sitä silloin koko ajan ?

Kätilö kertoi, että korkeassa lapsivedenmenossa (mikä sulla voisi ehkä olla?) lapsivettä voi tihkutella välillä ja se voi loppua, koska se pieni reikä sikiökalvossa kohdun yläosassa voi umpeutua. Tällöin lapsivedenmeno ei näy testissä, vaikka aiemmin olisi ollut veden tihkuttelua. Samassa yhteydessä kätilö kertoi, että raskauden loppua kohden valkovuoto voi olla hyvin vetistä ja kirkasta ja sen voi sekoittaa lapsiveteen, koska valkovuotoa voi valua jopa nilkoille asti. Siitä ainakin tietää, että on lapsivettä, jos se on vaaleanpunaista.

tämä oli ihan kirkasta, mutta ei sitä eilisen jälkeen tullut, mutta eikö siinäkin ole aina se tulehdusriski, vaikka reikä umpeutuisi ? itsellä oli silloin esikoisen aikaan ihan kirkasta lapsivesi, mutta kyllä siitä määrästä jo tiesi mistä on kyse..

Kannattaa soitella neuvolaan ja kysyä asiasta. Minun annettiin tulla kotiin odottelemaan supistuksia, maanantaina oli korkea lapsivedenmeno ja tiistaina aamulla lapsivesitesti näytti negatiivista. Kätilön ja terveydenhoitajan mukaan ei tarvitse huolehtia tulehdusriskistä tässä minun tilanteessa, mutta en lähde yleistämään, koska en tiedä mikä kaikki vaikuttaa tässä. B-streptokokki oli negatiivinen, ei ole siitä huolta ainakaan.

Älä Libero jää pitkäksi aikaa miettimään, vaan soittele neuvolaan tai synnyttäjien vastaanotolle, sieltä ohjataan eteenpäin jos on tarve ja onpahan sitten mielenrauha, vaikkei tarvitsisi tilanteeseen reagoida (:

soitin,eilen illalla käskettiin laittaa side ja jos tulee siteeseen asti, niin sitten näytille, no eipä enää tullut..joten ei kuulemma ole lapsivettä ?

Oisko sitten sitä oikein valuvaa ja kirkasta valkovuotoa? Kätilön mukaan se tosiaan voi olla kirkasta ja lorauttaa ihan kunnolla. Omaksi varmuudeksi voit toki soitella vielä uudestaan, siellä kaikkein parhaimmat asiantuntijat ohjeistavat (: Ei oo mullakaan enää sen maanantaisen jälkeen lirutellut, mutta muuten lähtee hiljalleen etenemään tilanne supistuksien kanssa. Mulla on siis esikoinen kyseessä, en tiedä suhtauduttaisiinko tähän eri tavalla jos oisin uudelleen synnyttäjä. Siksi Libero ehkä olisi hyvä vaan soittaa uudestaan, jostain muistelen lukeneeni jotta oisit uudelleen synnyttäjä, vai sekoitanko johonkuhun toiseen foorumilaiseen (:

Toista lasta odotan :) soitan tänään neuvolaan.. Mutta ihan siis kirkasta oli ja housut kastu.. Täytyypi vielä kysellä.

Minä kävin eilen synnärillä näytillä (rv 39+2), kun epäilin, että lapsivettä tihkuu. Ainakin haisi sellaiselle ja sitä oli tullut jo useamman päivän. Siellä yksi lapsivesitesti näytti negatiivista ja toinen positiivista. Lääkäri kuitenkin kotiutti, sanottiin että se on ihan ok jos sitä tiputtelee ja reikä kalvossa on ylhäällä. Onneksi strepto minulla negatiivinen. Olisin saanut jäädä osatolle odottelemaan josko synnytys käynnistyy, mutta tulin kotiin kun ei ollut voimakkaita supistuksia eilen. Täällä malttamattomana odotan, että synnytys käynnistyis. Toivotaan, ettei tarviste ambulanssilla mennä kuten edellisen lapsen kohdalla. :)

En siitä tiedä kyllä. Mutta kätilö teki siellä sisätutkimuksen, ja oli jo paikat kypsät sen verran kypsät, että arveli synnytyksen käynnistyvän pian.

Mua vaivaa ihan hirveä närästys vaikka vauva onkin jo tosi alhaalla. Koko ajan polttelee kurkussa ja röyhtäilen kuin rekkamies. Inhottavaa. Kaikki galievet, renniet ja samarinit kokeiltu, piimä antaa hetkellisen helpotuksen. Tosi rasittavaa kun tätä on ihan 24/7 eikä voi yhtään kumarrella kun tulee hirveä olo.

Mulla kävi niin että su yöllä holahti kunnolla. Ma kävin lääkärissä ja testi nega. No ti päivällä sama homma (ja todellakin oli lapsivettä myös silloin su.) Sillon ti aattelin hetken et en soita synnärille, mut onneks sillä vettähän se oli.. ku vielä se strepto pos. Mutta virheitä sattuu :/ siitä sit käynnistykseen :) ei onneks tarttunut vauvaan.

Mulla kävi niin että su yöllä holahti kunnolla. Ma kävin lääkärissä ja testi nega. No ti päivällä sama homma (ja todellakin oli lapsivettä myös silloin su.) Sillon ti aattelin hetken et en soita synnärille, mut onneks sillä vettähän se oli.. ku vielä se strepto pos. Mutta virheitä sattuu :/ siitä sit käynnistykseen :) ei onneks tarttunut vauvaan.

Tuliko sulla niin paljon, ettei osannut epäillä vai oliko se vielä valkovuotoon sekoitettavissa ? Miksi ne niillä tikuilla ylipäätänsä tutkii jos kerta näyttää väärin negatiivista ?

Mullakin esikoisesta näytti tikulla negaa vaikka lapsivettä oli. Ne ei kuulemma ihan täysin luotettavia ole. Mutta kätilö mulle sanoi että jos lapsivettä tihkuu, niin jossain vaihees ne vedet kyl menee sit niin kunnolla ettei siitä voi erehtyä mitä se on. Sit tietty on se infektioriski olemassa jos kauan tihkuttaa.

Kuinkas monella supistukset tuntuneet alaselässä? Tässä nyt mietin että onko nämä niitä vai ei... Kohtu ei kuitenkaan mielestäni kovetu samalla tavalla kuin harjoitussupistuksissa mutta alaselässä tuntuu samanlaista kipua kuin minulla usein menkkojen aikaan tuntuu. Ilman särkylääkettä pärjään kuitenkin edelleen.

Takaisin