Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kätilö kertoi, että korkeassa lapsivedenmenossa voi se pieni reikä sikiökalvossa umpeutua ja lapsiveden tihkuttelu loppua. Näin varmaan kävi minulla, ei enää ole vuorokauteen tullut lapsivettä, vain hieman limatulppaa harvakseltaan. Kätilön eilisaamuisen tutkimuksen jälkeen avautuminen on hiljalleen alkanut ja hän arvioi silloin, että synnytys olisi alkanut eilen tai tänään. Neuvona on olla mahdollisimman paljon jalkeillaan ja tehdä vaikka suursiivous tai pitkiä lenkkejä, että supistukset innostuisivat siitä. Tein työtä käskettyä, mutta mitään suurempaa ei tapahtunut. Iltapäivällä tuli vain kaamein migreeni ikinä ja sitä kesti sitten aamuyöhön saakka. Se vei loputkin supistukset mennessään, oisko keho mennyt taistele tai pakene -tilaan ja lopettanut mahdollisesti aluillaan olevan synnytyksen.

Nyt taas on parin päivän takainen olotila: ei tällä vauvalla ole kiire maailmaan ja olo on mitä mainioin. Pitkä ja reipas lenkki tai siivoilu eivät ole saaneet supistuksia aikaiseksi muuten kuin liikkuessa, seisoskellessa ja rauhoittuessa ei tule mitään. Taidan unohtaa kätilön arpailun, että ois vauva tänä iltana sylissä ja nautin miehen kanssa kahdenkeskisestä ajasta vielä. Jätän odottelun pois ja rentoudun, käyn päiväsaunassa ja nautin hyvästä ruoasta ja rakkaan mieheni seurasta (:

Täällähän on paljon tapahtunut kun vuorokauteen ei ole tullut luettua foorumia, alkaa meillä heinäkuun odottajilla tapahtumaan ja jänskättämään (: Erittäin paljon tsemppiä kaikille, joilla alkaa olemaan merkkejä synnytyksestä! Huh, millaiset jännitykset se pieni vedenmeno sai aikaan. Koitetaan kaikki rentoutua ja rauhoittua kun oma aika koittaa, se ois tärkeää, vaikkakin olihan tuo vaikeaa kun vettä lirutteli ja jännitteli joko saa lähteä synnyttämään (:

Kaikkea sitä päässä rupee miettimään.. Mulla ku tää toukka on perätilassa ni mietimpä alkaako supistelut samanlailla ja yleensä tuntemukset synnytksestä samanlailla kuin rt tilassa olevasta vaavista, Harmittaa kun ei ole ketään lähipiirissä kellä ois kokemusta pt synnytyksestä. Tosin eipä kasaa itelleen mitään paineita mutta koko raskaus on ollut 80% erilläinen ku aikasemmat. Vauva on ollut tosi vauhdikas 3päivää ja välillä tunnen pään tosi ylhäällä. Pistää miettimään et pitääkö tässä ruveta jotain lähtövaloo pitämään alapäässä ku käy potkimassa takapuolen puolella tosi tiuhaan :hilarious:

Onko kellään tietoa kun multa otettiin maanantaina neuvolassa streptokokki näyte ja th sanoi, että laittaa mulle viestillä tuloksen niin kuinka kauan sen tuloksen saamisessa kestää...mä luulin pari tuntia mut nyt on jo keskiviikko eikä tulosta ole vielä tullu:o

Mulla otettiin kans maanantaina ja keskiviikkona olis tulokset saanu (jos olis muistanu soittaa). Täältä ei labraposti enää sillon iltapäivällä lähteny, muuten olis saanu jo seuraavana päivänä

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta tämä limatulppa, voiko se olla ihan kirkasta sitkeää limaa, vai onko se aina vähän verensekaista? Tässä useana päivänä tullu ulos juuri ihan kirkasta ja kirjaimellisesti limaa

^Voi olla. Mulla ei oo kertaakaan ollut verensekainen, vaan aina kirkasta limaa. Eikä edes selkeä möykky, vaan sellaista juoksevaa ja vetistä.

Aivan. Eli voin nyt olla melko varma että mulla irtoaa limatulppa mutta vissii melko monessa osassa :D

Mulla tuli edellisestä limatulppa synnytyksen yhteydessä ja sillon oli sellasta veristä limaa. Nyt en oo varma, mutta musta tuntuu, että on tullut limatulppaa, mut se on just ihan kirkasta ja semmosta vetistä limaa. Ei se kyllä oikein valkovuotookaan kai voi olla... Nyt on kyllä saanu ahkeraan käydä vessassakin pidemmillä istunnoilla, mut muita synnytyksen merkkejä ei nyt kyllä oo ollu.

En minäkään usko sitä valkovuodoksi kun kerran on ihan kirkasta. Ja hiljasta on täälläkin sen synnytyksen alkamisen suhteen. Ei ole mitään merkkejä että olis käynnistymässö vielä hetkeen, mutta onhan tässä tätä aikaa vielä melkein kaks viikkoa laskettuun. Ummetus vaan vaivaa oikein kunnolla :/

Onko kellään tietoa kun multa otettiin maanantaina neuvolassa streptokokki näyte ja th sanoi, että laittaa mulle viestillä tuloksen niin kuinka kauan sen tuloksen saamisessa kestää...mä luulin pari tuntia mut nyt on jo keskiviikko eikä tulosta ole vielä tullu:o
Vuorokausi menee siinä viljelyssä

Ku minä tuonne hankinnat-ketjuun kirjoitin että nyt vois vauveli tulla, niin en kyllä tarkottanu että haluan tätä selkäkipua tai pahaa oloa.. Ääh. Kun vaan tietäis että nämä kivut ja olot merkkaa jotain niin kait ne kestäisi paremmin, mutta ku luulen että nämä on taas vaan näitä "luulen jotain tapahtuvan" olotiloja...

Minä kirjottelin johonki tästä vatsakivusta. Oikealta ylhäältä kipeä. En tiedä onko tosiaan vatsalihakset jumissa vai vauvan aiheuttamaa. Tuntuu vaan niin ikävältä ku vauveli potkii ja pönkkää itseään lisää tuohon kipeään kohtaan. Aivastaminen tuntui ikävältä. Mietin, että mitenhän tuo vaikuttaa synnytykseen? Hyvinhän se tietysti ehtii parantua vielä, kun ei näytä vielä mitään tapahtuvan..

Minä kirjottelin johonki tästä vatsakivusta. Oikealta ylhäältä kipeä. En tiedä onko tosiaan vatsalihakset jumissa vai vauvan aiheuttamaa. Tuntuu vaan niin ikävältä ku vauveli potkii ja pönkkää itseään lisää tuohon kipeään kohtaan. Aivastaminen tuntui ikävältä. Mietin, että mitenhän tuo vaikuttaa synnytykseen? Hyvinhän se tietysti ehtii parantua vielä, kun ei näytä vielä mitään tapahtuvan..

Oikealta ylhäältä? Oletko kertonut neuvolassa tuosta? Tuli mieleen sappivaivat. Itseltä leikattiin esikoista odottaessa pahasti tulehtunut sappirakko, (ei sinulla sitä varmaankaan ole, se oli sen verta kipeä, että sen kanssa et olisi kotona ja kirjoittelisi tänne) sappivaivat ovat yleisiä raskausaikana.

Oikealta ylhäältä? Oletko kertonut neuvolassa tuosta? Tuli mieleen sappivaivat. Itseltä leikattiin esikoista odottaessa pahasti tulehtunut sappirakko, (ei sinulla sitä varmaankaan ole, se oli sen verta kipeä, että sen kanssa et olisi kotona ja kirjoittelisi tänne) sappivaivat ovat yleisiä raskausaikana.

En usko, joskus aiemmin minulla on sen tyylisiäkin oireita ollut. Nyt nämä tuntuvat ennemmin lihasperäiseltä, ehkä vatsalihas jumissa. Jännästi vain yhdestä kohtaa/toispuoleisesti. Ihan tuossa alimpien kylkiluiden tienoilla.

Lihassärky menee ohi ja on sinänsä ihan ok. Rajottaa vain ennestään tekemisiä, mitään ei uskalla nostella ja muutenki aika varoen liikkua. Avastaminen tosiaan pelotti. Eiköhän tämä tästä kunhan malttaisi levätä. Ja vauva ei potkisi siihen! Se vaan tuntuu olevan pienten kantapäiden lempipaikka :D

Mua närästää ihan sikana ja tuntuu et en saa tarpeeksi happee ainakaan illalla /yöllä kun käyn nukkumaan..piti nousta monta kertaa hengittää ikkunalle...

Vetinen valkovuoto vai lapsivettä?? Mistä sitä tietää kumpaa on kun ei kuitenkaan litroittain tule ? Tosi outoa vaan että välillä kastuu ihan housut siitä, muttei kuitenkaan lattiaan asti tule

Takaisin