Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei ainakaan etene ihan putkeen :( Mulla on järkyttävät poltot selässä ja reisissä, supistuksia tulee säännöllisesti mutta tilanne ei etene mihinkään siitä että kanavaa ei oo enää jäljellä ja kohdunsuu on tiukasti kahdelle sormelle auki.. Puolenyön aikaan sain kipupiikin ja sen avulla torkuin pari tuntia, oksensin ja olo oli niinkun oisin juonu muutaman liikaa :depressed:.
Mulla alkaa huumori loppumaan jos tämä ei ala etenemään :arghh:

Ohoh, täällähän oikein ruuhkautuu tämä meno, uiuiuii! Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville :)

Nyt kun kuitenkin alkaa laskettu aikakin jo lähentyä. Alkaa miettiä että onko kaikki oireet nyt merkki synnytyksestä.. Nyt on palellut tänään koko päivän, eikä pitäisi ainakaan ulkolämpötilasta johtua.. Vatsa toiminut yllättävän hyvin. Mutta nyt on sellainen olo että tulisin kipeäksi, kuumetta ei kyllä ole mutta on kuumeinen olo.. Kurjaa jos näin kesäksi pukkaa jotain flunssaa :/

Mä en salli itteni ajatella toiveikkaasti että josko nyt.. entä nyt.. mikähän tää oire on.. hauska niillä on leikitellä mutta tosissani en oo edes niistä eilisistä suppareista, jos ne jotain tekee ni ehkä vähän pehmentää / lyhentää kohdun kaulaa. Auttaiskohan jos alkais väkisillä fiilistellä että nyt se vauva varmaan jo tuleee!!!!!

Mutta ku ei se tuu ennenku sitte ku mua sattuu niin v*tusti!!. :arghh: Asenne kohdillaan? Ei oikein..:joyful::joyful:

Huomenna alkaa semmonen siivousurakka, sekstailu ja saunominen et oksat pois :D mitäs niitä vielä nyt sit oli? :D kaikki vinkit kokeiluun vaik se sielt syntyy sit ku syntyy. Pakko yrittää kuitenki ;)

Ensimmäiset oikeesti kipeät ja selässä tuntuvat supistukset (mulla synnytyssupistukset tuntuu enempi selässä) bongattu. Tunnin ajan tullu ihan kiitettävästi. Ja mikä on mun reaktio?? Ei vielä! No jaa..eiköhän nämä tästä vielä lopu.

Käytiin miehen kanssa nuotiolla makkaranpaistossa. Huh kun tie sinne oli huonossa kunnossa! Pelotti, että auto hajoaa matkalle ja auts kun mennessä teki kipeää mahaan, kun koko masu hyllyi auton keinuessa pahimpia kiviä kierrellessä. Jätettiin auto reilun kilometrin päähän nuotiopaikasta kun arveltiin, ettei pidemmälle tohdi ajaa ja pystyn kävelemään. Kävely teki hyvää ja mahakipu katosi siinä. Nams, nuotiomakkara ja -kahvi olivat hyviä ja oli vaivan arvoista!

Oli ihana nauttia luonnon täydellisestä hiljaisuudesta pitkästä aikaa. Supistuksia ei tullut sen kummemmin, naureskeltiin jotta josko se autotien ryttyytysajo käynnistäisi synnytyksen. Nyt vielä saunotaan ja nautitaan illasta, ei tällä vaavilla taida kiire maailmaan olla, joten saadaan vielä viettää ihania yhteisiä hetkiä kahdestaan miehen kanssa (: Nyt ollaankin tämä viikko tehty erityisesti niitä asioita, mitä ei ihan heti vauvan kanssa päästä tekemään ja nautittu yhdessä olosta. Ylihuomenna on laskettu aika, hui! Jos ei tämänpäiväinen autolla ryttyytys ja kävelyt saa synnytystä käynnistymään, niin ei sitten mikään ja odottellaan vielä tovi (:

Minä pääsin sairaalasta kotiin :bored:.
Tilanne ei edenny mihinkään ja supistusten väli harveni. Hitto että ottikin aivoon mutta nyt kun on saanut kotona nukuttua niin pahin ärsytys alkaa laantumaan. Ihmetyttää vaan toi osaston gyne :D Kävin sillä sitten aamulla tutkittavana niin se alotti pitämällä mulle kunnon palopuheen siitä miksi ei käynnistä näin varhaisilla viikoilla (37+6). Olin ihan ö aapisen laidalla että oonko minä mitään sellasta pyytänytkään missään vaiheessa. Se teki sisätutkimuksen ja sano alakerran tilanteen olevan täysin epäkypsä ja kanavaa jäljellä 2,5cm. Huvittavintahan tässä on se että 4 kätilöä on nyt muutaman päivän sisällä tutkinut ja jokainen sanonut että kanavaa 0,5cm ja alkaa olla tiukasti kahdelle sormelle auki. Toisinsanoen en nyt tiedä yhtään sitten mikä se tilanne alhaalla on. Sitten se gyne kysyi haluanko jäädä osastolle, en. Haluanko alottaa unilääkkeet kotona, en. Sitten se tokas unilääkkeestä kieltäytymiseeni että "sitten sun pitää vaan kärsiä" :meh:.
Eli yhtenä kappaleena vielä jatketaan täällä :shifty:

Älä vielä sano SeEnsimmäinen, mulla kerkes olla yksi kämppis sairaalassa joka aukes melkein täysin kivuttomasti 9 senttiin, sellasta pientä jomotusta kuulemma oli :eek: Käytännössä heräs ponnistamaan.

Päätin tilata tommosen synnytyksen:smug:
Mielummin jo ensi viikolla, terveisin läskinilkka - crocsitkin puristaa vaikka kaupassa ne oli vielä tilavat (kyllä, tänään ostettu):sorry:

Auuuuts mitä liitoskipuja täällä :inpain: Ekaa kertaa oikeesti sattuu ihan huolella. Mut oudosti vaan oikealla puolella, toivottavasti on ihan normaalia...? Sain myös flunssan hommattua jostain. Ei oo kauheen kiva kombo flunssa,helle ja loppuraskaus :wacky: Mut onneksi nää liitoskivutki on vaan hyvä merkki synnytystä ajatellen :)

Huomenna alkaa semmonen siivousurakka, sekstailu ja saunominen et oksat pois :D mitäs niitä vielä nyt sit oli? :D kaikki vinkit kokeiluun vaik se sielt syntyy sit ku syntyy. Pakko yrittää kuitenki ;)
Shoppailu ja sali
Oon kuullu muutamasta jotka on lähteneet myllyyn shoppailee päiväks ja illalla/yöllä synnyttää.

mun ajatus on nyt etttä tää ei synny ikinä , nii en pety ku menee kummiski pitkälle vielä :D tänää 39+3 ja aika vaan matelee.. reilu viikon jo supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti eli loppuu kummiski sit. uutena tullu viiltävät kivut alapäässä auau ja muuta jomottelua, mutta en elättele toiveita ku aika vaa pitkittyy..

Takaisin