Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääk! Todella ihanaa. Täällähän alkaa ihan tosissaan tapahtua! Alkaa ittiäki jänskättää millonka lähtö tulee.. :)

Niin ja tsemppiä hannanna!!

Yeaaaah that's the spirit!!! :smiley-bounce015 Hei muuten, ku sitä lapsivettä tulee sit koko ajan ni kuinkahan paljon sitä mahtaa sit lorista jos on kerran "posahtanu" huolella eli kaik ulos.. lähinnä toi et sänky ei kastuis jos illalla menee ja aamulla vasta näytille :smiley-bounce012

Yeaaaah that's the spirit!!! :smiley-bounce015 Hei muuten, ku sitä lapsivettä tulee sit koko ajan ni kuinkahan paljon sitä mahtaa sit lorista jos on kerran "posahtanu" huolella eli kaik ulos.. lähinnä toi et sänky ei kastuis jos illalla menee ja aamulla vasta näytille :smiley-bounce012

Mulla on ollut sängyssä yks pissalakana ja ylimääräinen kapea petari sen päällä jo kuukauden, siitä lähtien kun lorahti isommin joka ehkä oli vetistä valkovuotoa...mut kun sen lorahduksen kerran koki niin tajus et voi tulla ihan hyvä määräkin ja en halua alkaa koko jenkkisänkyä pesemään ;) kokeilin eka pelkästään pissalakana ja sen päälle tavallinen lakana mut huh et se pissalakana hiostaa. Vauvalle en tuolla kokemuksella koskaan laittais pelkkää lakanaa pissalakanan päälle :D

Vähän on mietittänyt tuo kk takainen lorahdus, epäilen edelleen et se oli lapsivettä. Stiksi näytti synnärillä et ei olis ollu mut oon sittemmin lukenu tapauksia joissa olikin ollut lapsivettä, testi näytti väärin. Ja etenkin kun 2 viikkoa sitten todettiin että lapsivettä oli normaalia vähemmän. Useana aamuna sen jälkeen heränny et haarat on ihan lits läts märät mut kätilön mukaan sitä tiputtelis koko ajan. Moni juttu mitä vaan lukenu sano et ei välttämättä tiputa koko aikaa. Ota näistä nyt sit selvää :D

Mullakin on ollut suoja sängyssä jo pidempään, mutta kerkesin kyllä vessaan :) Olin jo sängyssä menossa nukkumaan, kun alavatsassa tuntui napsahdus. Sanoin miehellekin, että mitähän se oikein oli ja lähdin vessaan tarkistamaan, ettei vuoda mitään. No vuosi todellakin, vedet lorahti vessan lattialle oikein leffatyylillä :D Sen jälkeenkin lorotteli ehkä vajaan tunnin verran ihan kunnolla. Nyt se on hiipunut. Muutamia kipeähköjä, mutta epäsäännöllisiä supistuksia on tullut, mutta toistaiseksi on rauhallista. Kunpa malttaisi nukkua vähän...

Tänään ja eilen vauva liikkunut paljon ja nyt illalla etenkin painanut alhaalla ihan kunnolla ja maha meni sekaisin tossa vähän aikaa sitten. Koiran käytös muuttui illalla ihan oudoksi, samanlaiseksi korvat luimussa hiipparoijaksi kun oli kk sitten kun se lorahdus tapahtui. Tässä kuukauden verran ollut nytkö-eisittenkään hetkiä sen verran että kohta ei usko mihinkään ennusmerkkeihin :D

Joo mullakin lorahti lattialle kun nousin ylös, onneksi. Sitä tuli kuitenkin sillai ihan kunnolla, nilkkoihin asti valui.

Tsemppiä hannanna teille koitokseen :)

Voih kun monilla on jo hetket käynnissä :) Just äiti sanoi, että oireettomana hänkin viimeisille saakka, alkoi pienellä selkäkivulla josta 3 tunnin unien jälkeen meni vedet ja 5 tunnin päästä olin maailmassa. Sama kiitos, tänään kiitos :D!

Synnytysvalmennuksessa kätilö sillo sanoi että sitä vettä voi tulla desi tai litra, riippuu ihan ihmisestä. Ja se vesihän menee aika harvalla merkkinä synnytyksestä. Meillä ohje soittaa sillo synnärille, hyö vuorokauden oottelee käynnistyykö synnytys, sit toimenpiteitä jos ei itsekseen ala.

Miten nää vikat viikot tai päivät meneekin näin hitaasti :) mun on pakko myöntää etten oo oikeesti vieläkään ihan kärryillä :o saanko mä vauvan vai :o nytkin ku pieni liikkuu niin mietin et onko siellä oikeesti pieni ihminen.. mun sisällä.. varmaan ekat viikot syntymän jälkeen oon ihan ulapalla ja vaan tuijotan toista.

Mulla ei tarvinnu esikoisesta miettiä että lähteekö vai ei.. Kun lapsivesi meni, sitä siis tuli niin paljon,,etten tiennyt mitä tehdä.. Siis ei oikein voinut vessasta tulla pois kun tuntu että sitä tulee vaan. Yllätti kyllä se määrä :D

Eilen sohvalla lepäilyn lomassa munkin mahasta kuului napsahdus..! En uskaltanut liikkua yhtään, kuulostelin vain alkaako jostain päin kroppaa pian lorista jotain. Ei alkanut mutta en tajua kyllä mistä se kuului.. ehkä aivojeni viimeinenkin mammamoodi-katkaisija kytkeytyi päälle :joyful: Ei ole ensimmäinen kerta kun tämä vintiö härnää äitiä!

Vaikka täällä la vasta 14.7 onkin niin ihan kateellisena jo luen noita synnyttäneiden kokemuksia ja synnytykseen lähtöjä. :D oon niin kypsä tällä hetkellä tähän olotilaan... :D mutta tää aamu alko kivasti kun oli loistava aamupaasto ja huomasin, että täälläkin on masu hiukan laskeutunut. Ei tunnu Lempi-Aatoksen pylly enää tossa rintojen alla, vaan pienen etsinnän jälkeen (kerkesin jo pelästyä, että mihin se pieni on kadonnut.. :D ) löysin, että pylly on lähempänä mun napaa. :D

täällä napsahtelee usein maha :D mutta ei mitää näy.. kai sen luut/mitkä lihakset ääntä pitää? :) vähä erilaisia napsadus ääniä tulee..

Joo päivittäin napsuu niin ku jonneki kirjoitinki, monta kertaa päivässä. Niinku helmimeriki kirjoitti ni vauvan niveliä tms. tai sikiökalvoja veikkaillaan syyksi :)

Takaisin