Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onkohan täällä kellään kokemusta tuosta että avautumista tapahtunut ja kohdunkaula lyhentynyt lähes olemattomiin ja kipeät supistukset jo alkaneet, sitten yhtäkkiä loppuvatkin? netistä löytyy hirveästi tarinaa heistä kellä avautuminen keskeytynyt mutta supistukset kyllä jatkuneet. itsellä kun alkaa nyt olla edellisistä supistuksista vuorokausi kohta.. pari sellaista oikein tehottoman tuntosta harkkaria ollut. jos jollakin tällaista homman seisahtumista ollut, onko kauan pitänyt odotella supistusten alkua, vai onko jouduttu käynnistelemään? nyt jälkikäteen alkaa tuntua niin oudolta ettei sairaalassa vauhditettu tai avitettu mitenkään vaan laitettiin vaan kotiin vaikka kuitenkin se 4cm auki ja vauva oli silloin yöllä vielä tosi alhaalla.. tuumasivat vain että noh, onhan sulla se kontrolliaika sitten viikon päästä :shifty: vedet siis ei ole menneet. limatulppa on irronnut ja kirkasta veristä limaa tuli kovimpien supistusten aikaan.

onkohan täällä kellään kokemusta tuosta että avautumista tapahtunut ja kohdunkaula lyhentynyt lähes olemattomiin ja kipeät supistukset jo alkaneet, sitten yhtäkkiä loppuvatkin? netistä löytyy hirveästi tarinaa heistä kellä avautuminen keskeytynyt mutta supistukset kyllä jatkuneet. itsellä kun alkaa nyt olla edellisistä supistuksista vuorokausi kohta.. pari sellaista oikein tehottoman tuntosta harkkaria ollut. jos jollakin tällaista homman seisahtumista ollut, onko kauan pitänyt odotella supistusten alkua, vai onko jouduttu käynnistelemään? nyt jälkikäteen alkaa tuntua niin oudolta ettei sairaalassa vauhditettu tai avitettu mitenkään vaan laitettiin vaan kotiin vaikka kuitenkin se 4cm auki ja vauva oli silloin yöllä vielä tosi alhaalla.. tuumasivat vain että noh, onhan sulla se kontrolliaika sitten viikon päästä :shifty: vedet siis ei ole menneet. limatulppa on irronnut ja kirkasta veristä limaa tuli kovimpien supistusten aikaan.

Jostain (onpas ihanan luotettava lähde!) luin, että tällainen olisi erittäin tyypillistä silloin, kun vauvalla on joku ''virhetarjonta'' eli esim avosuinen tarjonta. Olisi kehon tapa yrittää saada vauva kääntymään optimaalisempaan asentoon synnytystä varten. Spinning babies tekniikoilla voi yrittää helpottaa. :)

Mulla ei tasan oo mitään synnytysoiretta vieläkään. Joskus saattaa juilia mut taitaa olla selkäkipu vaan. Päätin jo et koitan alateitse ja toivon nyt et jotain avautumista olis luonnostaan, ku ei se käynnistys toiminut. Ja tsekkaus maanantaina. Oon tosi hyvä olee raskaana, mutten osaa synnyttää :D tää ei oo varmaan ees laskeutunut, kun kävely sujuu...?

No ei. Kun oma kroppa ei lähtenyt mukaan, niin homma oli "keinotekoista". Supistuksia tuli vaan tipassa usein ja kovina, mut paikkoja se ei avannut sen enempää. Myös kalvot oli puhkastu. Kiireellinen sektio sitten. Kolme päivää yrittivät "luonnollista" tapaa. (Syntyi 41+4). Nyt sitten suosittelivat kokeilee taas alateitse ja sitä lähen nyt koittaa, tosin noin montaa päivää en siitä supistusilotulituksesta nauti.

Minä en nyt tiiä onko minun supistuksiin tullu sellasta lievää menkkamaista jomotusta, mutta ei noita aiemmin kyllä oo ollu. Sellainen hieman epämiellyttävämpi tunne ku pelkässä kiristelyssä.. Ja just iltaisin enempi.
Jostain luin tälle aamulle jo että leuka pitäs olla rentona että auttaa avautumiseen, niin naurahdinpa ku eilen illalla ja yöllä heräillessä havahduin monesti siihen että puristan leukoja yhteen. Pitää muistaa pitää leuka rentona tästä eteenpäin ;)

Jokapäiväistä supistelua varsinkin iltasella 1-3h sellaista varmasti tehokasta (samaa kuin esikoisen synnytyksessä, eli menkkajomo alhaalla edessä ja selässä)
MUTTA säännöllisyys uupuu... odotellessa siis.
Olo jees. Ei kipeä. Ainoo ärsyttävä on yöllinen närästys nukkumaan käydessä :angry4

Mulla oli eilen illalla justiin tommosta kovaa kipua alaselässä ja vuoroin alavatsalla. Mietinpä siinä, et tuskin tästä synnttää lähetään, ku vauva kuitenkin liikkui niin julmetusti! Oli kyllä tosi kipeitä ja taas päättyi siihen, et piti kiiruhtaa vessaan ja suoli tyhjeni. Sen jälkeen oli vielä puoli tuntia oksettavaa oloa ja painelin sitte pehkuihin ku olo helpottu. Tänä aamuna mahassa tuntuu siltä, ku olisin tehny hullun vatsalihastreenin eilen, siis ihan hellänä..

laureen, minulle sanottiin sairaalassa kun asiasta kysyin, että vauvat on monesti hyvinkin aktiivisia synnytyksen aikaan eli voivat potkia ja möyriä paljonkin, etsivät myös päälle ihanteellista asentoa

Illalla oli semmoset möyryt massussa että tais poika etsiä sopivaa asentoa ahtaassa tilassa. Supistuksia tuli jokunen, menkkajomoja ja selkäkipua. Mikään ei vaan ollu kovin kivulias, mutta alkoihan sitä taas enenpi miettimään synnytystä. Enkä saanu koko yönä kunnolla nukuttua :( vatsakin tyhjeni hyvin eilisillan ja tämän aamun välillä. Toivottavasti ei enää kovin montaa viikkoa jäljellä

Jostain (onpas ihanan luotettava lähde!) luin, että tällainen olisi erittäin tyypillistä silloin, kun vauvalla on joku ''virhetarjonta'' eli esim avosuinen tarjonta. Olisi kehon tapa yrittää saada vauva kääntymään optimaalisempaan asentoon synnytystä varten. Spinning babies tekniikoilla voi yrittää helpottaa. :)

katsoimpa tuosta kiinnostuneena vähän aiheesta, ja kun vauva on tähän asti majaillut pari kuukautta selkä oikealla ja jalat vasemmalla, niin nyt viime yön aikana on kääntynyt tohon optimaalisimpaan asentoon eli potkut tuntuukin nyt oikeella ja selkä vasemmalla! aloin kuulostelemaan kun tuntuu tuo paine jotenkin eriltä kuin aikaisemmin. jospa hän huomasi että nyt ei ole hyvä tästä kulmasta tulla ja halusi päästä vielä kotiin kääntyilemään :P nyt vaan suppareita odotellessa..

Onkohan normaalia että vauvan hikottelu loppuu näin loppuajasta? Nyt siis rv 38+6. Useampi viikko hikkaillut miltei mun joka syömisen jälkeen ja nyt viikkoon ollut ehkä yksi hikka. Pari viikkoa sitten todettiin olevan normaalia vähemmän lapsivettä, sitähän se käsittääkseni hengittelee, tuleeko sen hengittelyn yhteydessä hikka, vai mitä siellä tapahtuukaan.. :-/

Miulla on välillä ollu useempia päiviä ettei hikkailuu tunnu, muuten kumminki liikkuu. Nyt taas hikkailee 36+3

Täällä kans! Pari viikkoa meni ihan muutamalla hikalla ja nyt tuntuu palanneen taas. Usiamman kerran vuorokaudessa hikka. Tai sitten oon taas kiinnittäny siihen enempi huomiota tai hikkailee sillon kun olen paikallaan.

Tää ei ainakaa hikkaillu ku se on nii ärsyttävää ni ei olis jääny huomaamatta ;)

On se kyllä ärsyttävää! Ja yleensä kyllä huomaan sen. Varsinkin kun pää on niin syvällä lantiossa..

Siis hikasta puhuin

Tai siis olen tuntenu sellasia kipeitä supistuksia jo useampana päivänä, ei ole mitenkään säännölisiä.

Takaisin