Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tuosta istukan kalkkeutumisesta. reunat ilmeisesti alkaa kalkkeutua herkästi juurikin tossa 36-37 viikolla. itsellä oli myös näin viikon 36 lääkärikäynnillä, lääkäri ei asiasta edes mitään sanonut, sanoi ultratessa että istukka siisti. luin sitten itse tämän lääkärin kirjoituksen omakannasta josta asia selvisi. nyt kun kävin 39. viikolla kontrollissa, istukan ja napanuoran toiminta "priimaa" eli jos ei olisi iso vauva, kelpaisi hyvin köllötellä pidempäänkin. kaippa se vaan alkaa "rapistua" reunoilta, ei kuitenkaan tarkoita istukan vajaatoimintaa.

Kävin terveyskeskuksessa käyrillä kun en oikein liikkeitä päivän aikana tuntenut ja liikelaskentakin antoi aika laihat tulokset. Vauva kuitenkin näkyi liikkuvan hyvin mutta ylläri olikin sisätutkimuksessa :D Kätilö sano että paikat on kypsät ja pehmeät ja kohdunsuu sormelle auki :eek:
Käski olla aikailematta kun supistuksia alkaa tulemaan. No mutta eihän tuo uudelleen synnyttäjällä meinaa vielä mitään joten henkisesti valmistaudun taas odottelemaan ainakin sinne la:n tienoille.

Jahas, kävin reippaalla kävelyllä, eikä mitään. Ois voinut vaik juosta. Toista se oli viimeks, kun neiti roikkui suunnilteen polvien kohilla jo viikolla 25, johon oikeestaan kaikki liikunta jäi. 39+5 ja mikään ei paina, pystyy kävellä ja touhuta. Varmaan on paikat auki ylihuomisessa kontrollissa. Mitähän meinaavat, jos muutoksia ei oo vieläkään. Voikohan tää sit edetä yhtäkkiä nollasta sataan toisin kuin eka...? Joka ilta syön hyvin, jos vaik tuleekin lähtö. Ihan turhaan ;)

Musta tuntuu että kävely on paljon helpompaa ja muutenki on kivuttomampaa ku jokunen viikko sitte. Melkein turhauttaa ku tuntuu ettei tämä vauveli sitte ikinä synny jos on näin helppoa! Ja tiedän, pitäis vaan yrittää nauttia näistä hetkistä..

Tosi outoa että kaikista vaikein asento on istua. Sillon sattuu jokapaikkaan, mutta kävellessä vain vähän vihlasee ja makuuasennossa ei satu juuri ollenkaa mihinkää

Tehäänkö kaikille ne mittaukset ku katotaa et mahtuuko vauva syntymään? Mulle ei oo tehty mitään ja oon pienikokoinen :o tosin siro on vauvakin ultran mukaan..

Tehäänkö kaikille ne mittaukset ku katotaa et mahtuuko vauva syntymään? Mulle ei oo tehty mitään ja oon pienikokoinen :eek: tosin siro on vauvakin ultran mukaan..

Mitkä mittaukset? :) Harvemmin kai mitään ihan konkreettisesti mitataan (en ainakaan koskaan ole kuullut), tunnustellaan vain lantion luita. Jos tosiaan herää epäilys epäsuhdasta, otetaan magneettikuvat.

Mulla kaveri kokoa xs ja puskenu alateitse 3 muksua painoiltaan 4300-4600g ja ei ongelmia...Itte kokoa xl ja isoin muksu oli 3800g ja repeämät tuli...sanoneet jotta pieni kokoisten on helpompi synnyttää isompia ku ei ole ohrat eessä alakerrassa...

Nii meinasin justii niitä lantion luita. :) Mansuliini tuo on helpottava kuulla! :) mä en tiedä miks mulle on nyt iskeny vähän pelko tosta hommasta.. lähisuvussa on kaks vauvaa jääny kiinni niin tuli vaan itellekkin mieleen. Näissä tapauksiasa toisessa oli huono tuuri mutta toinen selvis vammoitta. Mutta turhapa sitä on tietty miettiä. Koitan kerätä kunnon kiukun synnytykseen ja puskee täysillä vaikka mikä olis :D mulla oli yhessä vaiheessa pelko siitä että menetän kontrollin ja saan paniikkikohtauksen kesken ponnistuksen, mutta onneks se pelko on kadonnu nyt :)

Joo, käsikopelolla tunnusteltii lantio. Täällä tosiaan ei ole edes niitä ultria

Eilen kamala nälkä. Nukuin yön tosi hyvin vain yhdellä wc käynnillä. Ei levotonta oloa... ja aamulla hirveä nälkä .. :wideyed: näinkään s lähenee? ????

Huh...puolilta öin alkoi järkyttävä alaselkäjomotus ja menkkakivut. Oisko tää nyt sitä? Supistuksia en kyllä erota, kun kokoajan sattuu...

Mannavilja, voi hyvinkin olla. Oottele et alkaa tulla selkeitä supistuksia :)

Joo ei lähesty ainakaan synnytys. 40+0, paikat kunnolla kiinni ja kanavat kokonaisena. Eli 2 viikkoa menee...

Tänään rv 37 ja TYKSissä käyty synnytystapa-arviossa. Painoarvio 3kg ja käyrillä olin yli tunnin. Eka vauvan sydän äänet yli 200 jonka jälkeen rauhottui onneks. Paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä vissiinkin puoltoist senttiä, että täällä ei taida mitään tapahtua ainakaan vielä vähään aikaan.

KirsiElina meilläkin näköjään sama synnytyspaikka ja melkein samat viikotkin. Jännityksellä odotan, että osutaanko me samaan aikaan. Miksi pääsit käyrille ?

Ne ottaa siis aina kun oon käyny siellä. Mulla enemmän käyntejä kun normaalisti vissiinkin(en tiedä miksi, ei oo radia.) Niin sydänkäyrää:) ekaksi olin istuma asennossa ja juuri syönyt aamupalan ja juonut kaakaota niin vauva sitten innostu riehumaan. Ultran jälkeen pääsin käyrille ja makaamaan nikn rauhottui sitten ja syke oli 140-160

Mulla ollut nyt 2 ultraa yksityisellä nt ja rakenne ja loput 3 tyksissä ja jos ei synny ennen niin vielä rv 39+4 on käynti tyksissä. En tajua miksi, vauva on ihan oikein päin ollu jo monta viikkoa ja kasvaa normaalisti.

Takaisin