Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei supistele edelleenkään. Synnärille tultiin aamulla tsekattavaksi. Kohdunsuun tilanne ei ole juuri kypsynyt, sormelle auki ja kanavaa 1,5-2 cm jäljellä. Vauva on kyllä kiinnittynyt lähtöasemiin. Olisin päässyt vielä kotiin odottelemaan päiväksi, mutta perkuleen streptokokki onkin positiivinen. Nyt siis osastolla ja antibioottitipassa... Katsotaan jos jotain alkaisi tapahtua itsekseen, mutta vähän epäilen. Käynnistelyt aloitetaan aikaisintaan la-aamuna. Odottelua ja ihmettelyä siis luvassa vielä muutama tovi, mutta mikäs tässä ollessa, toistaiseksi kivuitta ja hyvässä hoidossa.

Aika tuntuu tappavan pitkältä.. illat ja yöt on tosi hankala olla ja päivisinki pitää oikein varovasti istahtaa ku käy nii julmetun kipiää jonnekki tuonne lonkkien seudulle ja alavatsaan..

Täällä ei supistele edelleenkään. Synnärille tultiin aamulla tsekattavaksi. Kohdunsuun tilanne ei ole juuri kypsynyt, sormelle auki ja kanavaa 1,5-2 cm jäljellä. Vauva on kyllä kiinnittynyt lähtöasemiin. Olisin päässyt vielä kotiin odottelemaan päiväksi, mutta perkuleen streptokokki onkin positiivinen. Nyt siis osastolla ja antibioottitipassa... Katsotaan jos jotain alkaisi tapahtua itsekseen, mutta vähän epäilen. Käynnistelyt aloitetaan aikaisintaan la-aamuna. Odottelua ja ihmettelyä siis luvassa vielä muutama tovi, mutta mikäs tässä ollessa, toistaiseksi kivuitta ja hyvässä hoidossa.

Tarkistiko ne et oli lapsivettä? Tai olitko muutoin itse varma?

Mulla ollut nyt reilut 4 viikkoa kohdunsuu kypsynyt ja lyhentynyt ja pari viikkoa jo sormelle auki. Eilen illalla ja viime yön oli taas jotain ihan erilaista ja kovempaa kipua mutta loppui aamua kohti. Odotuttaa vaan nyt itseään

Nyt alkoi aika todellakin madella, niinku jensku.96 totesi :) nää kaks viimeistä viikkoa kestää n.3 vuotta. Onko sit parempi, et ei oo supistuksia vai et olis ees jotain...Tänään meen Prismaan ja aion taapertaa siellä pirusti ympäriinsä ;)

Tarkistiko ne et oli lapsivettä? Tai olitko muutoin itse varma?

Testillä ei tarkistettu, päivystyksen kätilö vaan totesi sisätutkimusta tehdessään, että vettä se on kun tulee. Yöllä tuli pariin otteeseen ihan kunnolla lorottamalla (ehkä desi tai pari) ja nytkin on tiputellut vähän väliä. Valkoisia hiutaleita on välillä mukana, lapsen kinaa kuulemma.

Hmp.. Tänää juttelin työkaverin kanssa joka synnytti viime kuun lopulla. Vedet oli menneet pari päivää aiemmin mutta koska synnäri oli täynnä ni käynnistelyä ei tehty ku ei ollu tilaa, mutta jos tilaa olisi tullu niin neljän tunnin varoajalla olisi pitänyt mennä. Oliki sit viimenää käynnistyny itsekseen. Ja vauvan pesusta kun oli puhe niin sanoi ettei ollut kivaa ku vauvaa ei todellakaan pesty pariin tuntiin vaikka oli kakannut päällensä, että eivät voineet vastasyntyyneestä ottaa kuvia tai mitään ja joutuivat olemaan niissä kakkavaatteissa pari tuntia.. Tosi kivaa

en sit tiedä oliko niin kiire vai pidetäänkö oikeesti niin tarkkaan kiinni siitä että vauva on rinnalla sen pari tuntii..:confused:

onko kellekkään kerrottu ultran yhteydessä että istukassa kalkkeumaa? Kaikki istukathan kai kalkkeutuu loppuajasta ainaki vähän mutta mulla oli 36+0 jo reunat kalkkeutunu :o ei kait se voi kalkkeutua kovin nopeesti kuitenkaan, kai tässä sit viimeistää 40 viikolla joku kontrolli tms... :P ja mistä aiheutuu istukan kalkkeutuminen osaako joku kertoa?

Tosta vauvan kakasta sen verran, että meilläkin sai äiti ja vauva olla kakassa sen 2h. Oli aika ällöttävää, vaikka ei siinä tilanteessa valittanut kun sai pienen arteensa sylissä pitää. Mutta olisin voinut hänet ottaa pesunkin jälkeen viereen ;)

Varmasti on muukin tärkeä kuin se kakka siinä mielessä. :) kalkkeutumisesta en osaa sanoa mitään. Aikooko joku muuten kattoa oman istukkansa? Ite en viimeks nähnyt, koska sektio, mut painoa oli merkitty n. 850g. Eli vauva ja istukka painoi viimeks ~5kg yhteensä. En kyl varmaan nyt halua sitä nähdä...

Olen nähnyt hevosen synnytyksen ja näin ollen jälkeiset :D kyllä aion pyytää näyttämään jos on fiilistä :joyful:

Meillä ei oikeastaan vaihtoehtoa ollut, se vain tuotiin naaman eteen, synnytyksen jälkeen :D olihan se ihan kiva nähdä, muttei mikään pakollinen

Mua jännittää teidän synnyttävien puolesta! Oon täällä ihan täpinöissäni :D Mulla eilisessä neuvolassa vauvan pää vielä líikkui jonkun verran kun th kokeili sitä, mutta alhaalla oli hyvin.. Täällä saa siis vielä odotella varmaankin :D

Mulle sanottii neuvolalääkärillä että pää olisi jo kiinnittyny mutta eilen neuvolassa th sano että se liikkuu vielä hieman, niin en tiiä kumpaa uskoa :o

Istukka kalkkeutuu aina loppua kohden, mutta tavallisesti vasta rv 39 - 40 kohdalla, jos nyt oikein muistan. Selkeesti yliaikaisina syntyneillä on siis jo melko kalkkeutunut istukka, ei toki kaikilla. Tarkkaa syytä en muista, mutta olisko se ollut niin, että istukka vaan kans tulee tiensä päähän joskus ja siten lakkaa vähitellen toimimasta. Jos istukka on kalkkeutunut jo rv 36 kohdalla, niin luulisi, että ottavat vielä syyniin jossain vaiheessa. Mulla ainakin tutkitaan myös istukkaa maanantain kontrolliultrassa, koska lapsivesi oli vähentynyt kuukausi sitten, joka voisi merkitä siis sitä ettei istukka enää toimi kunnolla.

Meilläkin kätilö vaan nosti sen istukan meidän näkösälle ja esitteli sen nopeesti. Hän sanoi että on jo aika elähtäneen näköinen (synnytys 41+2).

Takaisin