Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haha! Mulla polttelee alaselkää oikealta puolelta ja kankkua myös. Ei semmosta hermovihlontaa niinku yleensä. Jatkuvaa. Vois varmaan laatikosta etsiä vehnätyynyn ja lämmittää sen kokeeksi

Käytiin tänään tutustumassa synnäriin. Positiivista oli, että kaikissa synnytyssaleissa on amme ja että episiotomioita tehdään tilastollisesti tosi vähän verrattuna muihin synnytyssairaaloihin (itse uskon, että luonnolliset repeämät paranevat yleensä helpommin kuin leikkaushaava). Käynnin lopuksi meille esiteltiin vielä "mallivauva", eli eilen syntynyt 3,6 kg poika. Miten avuton ja pieni toinen voikaan olla! Mää haluun jo synnyttää oman! :P

En muista kirjotinko jo aamulla tästä, mutta mitähän lie kipeää mun oikean puolen kylkiluiden alla on? voiko olla vauvan jalka? en oikeen voi kääntyä oikealle kyljelle ja kumartuminen ja myös vartalon kierto oikealle tuntuu tosi kenkulta. tänään on tuntunu, et oon ihan täynnä tätä vauvaa, siis et maha on täys vauvasta. ja kävely vaappumista.

tää menis enempi siihe oire ketjuun, mut tää käsien puutuminen on menny iha omiin sfääreihinsä! keskisormet meinaa puutua vähän väliä ja nyrkkiin puristusvoima on ihan olematon, voi kai tää armoton turvotuskin tuoho vaikuttaa, mut nää keskisormet on iha kylmän tuntuset sillai sormen sisältä päi, iha ku sinne ei kiertäs ollenkaa veri vaikka ravistelen ja heiluttelen ja pumppaan niitä.

Naks, musta toi on hienoa että jossain pääsee tutustumaan synnäriin. Näkee paikat etukäteen eikä pelkkää diaesitystä auditoriossa niinkuin meillä. Saisi jotenkin paremman tuntuman synnärille menoon kun olisi jo nähnyt paikat ennakkoon, ettei kaikki olisi uutta ja ihmeellistä. Ja toi ammeiden määrä on hienoa, meillä on tasan kaksi. Pitää toivoa että sattuu vapaaksi kun itsellä on tarve. ;)

Meidän synnärillä on vaan yks amme. Neljä synnytyssalia, joskus on kuulemma ruuhkaa ;) oli kiva käydä kyllä tiloja katsomassa mutta toisaalta tuli pieni jännitys siitä kun näki itse paikan ni jotenki konkretisoitu koko asia enemmän.

no ei.. loppui 02 aikoihin.. miten aina alkaa ja sitte loppuu o: maanantaina supisteli 15-20min välein päivälllä monta tuntia kanssa ja ei mitään. soittoa en synnärille ees ku kesti kivut kummiski.. miten voi olla mahollista että näin luulin että kerrasta tulee ja lähetää o:: huomaa että alottelija.

Tuo on just mietityttäny kun jos ei osaa arvioida noiden supistusten kanssa, että kaikkein helpoin olis jos vedet vaan humpsahtais pois ni tietäis ainakin että pitää tehä lähtöä. Mutta niin "helppoa" vaihtoehtoa kai saa vain toivoa... ;)

Ooh sain noin viikon verran nautiskella vain vähän turvonneesta kropasta, mutta eilen turvotus alkoi tulla rytinällä takaisin. Nyt jomottaa taas sormia ja kiristää jalkapöydän ihoa kävellessä.. kengätkin ahtaat :sorry:

Paino näyttäis nousseen kilon juhannuksen JÄLKEEN . :android:

joo ois selkeetä just et vedet vaa humpsahtais nii tietäs.. sitku ei tiiä just millo lähtee. päätin että nii kauan oon kotona ku kivuilta pystyy. kuei voi tietää miten nää auttaa tuolla etenemää ja kaikilla just erilaiset kivut, joillaki ei ees kuulemma tunnu miltää.. yleensö kyllä tuntuu ja kovaa mut ensikertalaisena vähä hukassa :D kova luotto kyl että osaa sit lähteee

jensku, on ihan normaalia :) tuossa vaiheessa alkaa kroppa kovasti monella jo valmistautua. jos oikeen kipeitä ovat ja kestävät ½-1min kerrallaan, voivat jo pehmentää ja availla paikkojakin

Aivan, aika pitkiä on kyllä.. Kävin neuvolalääkärillä viimeviikolla ja siel sanottiin että kohdunsuu on jo pehmeä mutta vielä kiinni. Eli saan odotella aukeamista varmaan vielä tovin

Jännä kun neuvolalääkäri on sanonut minulle jo rv28 lähtien, että kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta synnärin lääkärin mukaan rv38 ei ollut mitenkään erityisen pehmentynyt. Mietin, että oisko neuvolalääkärin mukaan viikkoihin nähden ollut pehmeämpi ja synnärin lääkärin mielessä on ollut se, että voisiko synnytys olla lähestymässä/käynnistymässä ja sen kannalta ei ole erityisen pehmennyt? Aika eriävät mielipiteet tuli ja neuvolassa on kolme eri lääkäriä todennut, että on pehmentynyt ja lyhentynyt. Silti luotan eniten synnärin lääkärin mielipiteeseen, että synnytys on vielä hyvän matkan päässä, koska hän on jatkuvasti tekemisissä tutkimushetkellä synnyttävien kanssa.

Jännä kun neuvolalääkäri on sanonut minulle jo rv28 lähtien, että kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta synnärin lääkärin mukaan rv38 ei ollut mitenkään erityisen pehmentynyt. Mietin, että oisko neuvolalääkärin mukaan viikkoihin nähden ollut pehmeämpi ja synnärin lääkärin mielessä on ollut se, että voisiko synnytys olla lähestymässä/käynnistymässä ja sen kannalta ei ole erityisen pehmennyt? Aika eriävät mielipiteet tuli ja neuvolassa on kolme eri lääkäriä todennut, että on pehmentynyt ja lyhentynyt. Silti luotan eniten synnärin lääkärin mielipiteeseen, että synnytys on vielä hyvän matkan päässä, koska hän on jatkuvasti tekemisissä tutkimushetkellä synnyttävien kanssa.
Mä en luottaisi neuvolalääkärin sanaa erityisesti, kun nehän on vain tk lääkäreitä joilla vain yleistieto asioista. Taas kun synnärin ja äippäpolin lekurit taas tietää asioita koulutuksen ja erikoistumisen,vuoksi

Lapsivedet meni vajaa tunti sitten. Ei supistele ainakaan vielä, mutta synnäriltä ohjeistivat tulemaan näytille aamulla. Taitaa olla menoa! Kiireinen poitsu siis täälläkin, laskettuun aikaan on vielä pari viikkoa.

Takaisin