Synnytys lähestyy! Fiilikset, merkit, oireet, ajatukset..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Synnytys ei lähesty :) eilen oli vähän juilimista, mut niin oli viimeksikin. Kyllä ainoot aikaansaavat supistukset on pitkiä ja pirun kipeitä. Kävelyn vaikeutuminen ei ees oo mikään paha homma, jos pystyy puhua samalla ;) näin siis mulla.

Ja oli toi viiva viimeksi, varmaan just näillä viikoilla bongasin artikkelin ja viivan. Tumma ja pitkä oli jo viikolla 37 ja synnytys alkoi joskus viikolla 41. :D

Seuraava synnytystapa-arvio 2 viikon päästä eli laskettuna päivänä. Huomenna on siis jo 38 täynnä. Mut on huojentavaa, et tää kestää enää maksimissaan 4 viikkoa, kun 42 tulee sit täyteen :) tosin olo on parempi kuin aikoihin, et kyl tätä jaksaa. Jos liikaa miettii ja odottaa sitä laskettua päivää (tai jopa viikkoa 38), niin käy vikat päivät pitkiksi. Ainakin viimeks kävi mulle niin. Tosin nyt toi esikoinen pitää suht kiireisenä, ettei kerkee miettiä. Mutta siis tj 1-29 päivää :)

Synnytätkö alakautta vai sektiolla? muistanko väärin et sul oli suunnitelmissa sektio..?

Ei oo viel päätetty tapaa. Jos paikat on edelleen kiinni la, Niin sit en tiedä, mitä sanovat. Käynnistelyä ei oo ilmeisesti luvassa ainakaan. Ja ite en osaa kyl päättää, mitä haluisin...

Tota miestä pohdin et sit ku synnytyssupparit oikeesti alkaa tai ne mitkä ekana sattuu mua, ni ukosta tulee kärttynen ja levoton. ?..

Pitäiskö kirjottaa synnytystoivelistaan että ukolle yks rauhottava pilleri.. :shy:

Meillä sanottiin sairaalan tutustumiskäynnillä, etä isätkin saa kokeilla ilokaasua.. Jospa siitä löytyisi ratkaisu ;)

Mammamaria; mulla samoja mietteitä..toisaalta vois yrittää mutta mielessä kummittelee jos jälleen päädytään hätäsektioon:grumpy:

Joo, jos sektioon, niin suunnitellusti. Mitä ei taas voi ees tietää etukäteen. Vaikeeta näin toisella kertaa...

Ovat siis sanoneet ettei tehdä käynnistystä?? mulle sanovat että pallongin avulla jos joutuu käynnistykseen. Mulla tosin edellisestä 6v aikaa..

Muokattu viimeksi:
Minusta alkaa tuntua etten halua enää lukea mitään listoja synnytystä ennakoivista oireista. Sitä muuten alkaa kuvittelemaan ja yli tulkitsemaan omaa kehoa. Ja odotukset on liian korkealla sen suhteen että kohta vois jo tapahtua jotain. Yritän nauttia vielä tästä ajasta (vaikka välillä tuottaakin vaikeuksia) ja kyllä se vauva sitten kertoo ku tahtoo pois (tai siis oma keho kertoo synnyksen alkaneen). Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

kun kävin viikko sitten lääkärissä ja totesi että paikat vielä visusti kiinni, en oo välittänyt enää lainkaan noista kropan oireista. tähän astikin ollut aika pahoja jomoja ja kipuja sekä jatkuvia supistuksia niin jos ne ei ole kerran mitään avannut, niin luulen ettei sitten pääse kyllä ohi menemään kun oikeat synnytyskivut käsillä ;)

Joo en mie ainakaa mieti oireita enempiä, tulee ulos ku tulee. Muut jomotukset on ollu seurana koko raskausajan ni uutta ei varmaan tuu ku supparit sitte. Niistäki esim. anoppi sano et ei ollu supistuksen supistusta ku sinä päivänä ku käynnisty.

Jep, turha niitä on murehtia tai odotella liikaa. Uskon että jokainen huomaa millon alkaa tapahtua :) ja voihan tarvittaessa soitella tai käydä synnärillä jos on epävarma.

Jep täälläkin asenne niin että jos ei KOVIA kipuja tai veristä vuotoa niin ei reagointia ja pohtimisia että nytkö :P

Ilmeisesti lyhyt aika sektiosta (1v2kk), niin joutus kohtu koville? Tarkkaa syytä en tiedä, mutta kokenut neuvolantäti näin osasi sanoa. Jos lähtee iteksiään käyntiin ja aukee paikat, niin sit alatiesynnytykseen. Ellei oo sit suoraan leikkaus. Pitääkin olla hankalaa....

Ei auta nyt vaikka kuinka koittaa itse toppuutella, että odotellaan nyt vaan ja annetaan päivien ja viikkojen vielä mennä.. Mies on niin tohkeissaan ja ihan varma, että syntyy ennen la:ta, että väkisinhän se tarttuu.. Voih :P Tulkitsee kaikki kipuilut mulla, että nytkö pitää lähteä :D Pitkät on viikot edessä, jos menee la:n yli.. Huomenna rv 38.

Minä oon pari viikkoa vähän väliä pohtinu miehelle että ompas jännää, tuleekohan vauva jo 38 vai 42 viikolla.. mies on ollu vaan että tulee sitte ku tulee. Eilen käytiin hänen serkkunsa luona katsomassa heidän 2kk poikaa. Eilen illalla mies tuli mun mahalle jutteleen että millonkas ajattelit syntyä ja että sais sieltä jo tulla pois. Ei hänkään enää haluais odotella. Kyseli mahalta/vauvalta millon saa syliin oman vauvansa. Jotenki niin hellyyttävää ♡

Sama täällä alicee, miehen masujuttelu on hyvin pitkälti Ei malta odottaa, koska tulet että saa halia jne jne :) On se vaan niin erilaista miehille, kun eivät oikein vielä koe olevansa vauvan seurassa. Tai kun itse sitä kuitenkin jollain tasolla edes mielessään juttelee vauvalle usein ja möyrintä tuntuu kuitenkin pitkin päivää.. Niin onhan se toki eri asia :)

Mun mies on niin kiireinen omien töiden ja rempan kanssa, että tuntuu et se ei muista koko vauvan tuloa! Synnytysvalmennuksesta mainitsin ni hän meinas ettei aio osallistua. Sanoin, et se on kyllä semmonen mihin senkin on tultava, että tietää minne mennä ja toimia kun oon kanttuvei kipujeni kanssa. Se nyt on muutenkin semmonen perusjuntti, että on sanonu et tulee ku tulee ja sittenhän sen näkee mimmonen on ja saa pidellä. Kun oon välillä pyytäny, että kattos mahaa ku se muljuaa tai kokeilis kädellä mahaa. Jospa se tuntuu siitä niin ufolta, et mahan alla oikea ihminen kasvaa.

Lääkärin luona käyty taas ja edelleen kohdunsuu on sen 4 cm auki ja paikat täysin valmiina vauvan tuloon.. Muttako ei vaan tule supistuksia tarpeeksi! Vauva on jo n. 4kg joten jos ei juhannukseen mennessä synny niin käynnistys edessä...

Oho Minttulainen, vähiin käy päivät! Miten ihana tilanne, että on jo mittaa riittävästi vauvallasi vaikka ilmeisesti etuaikainen on tulossa hänestä (: Vaikka muuten varmaan sulla on kuumat paikat, niin mieluummin noin päin kuin liian pikkainen vauva, toki mielipiteitä on monia. Jospa synnytys etenisi rytinällä kun olet jo 40 % auki - melkein puolivälissä. Ootko ajatellut vauhdittaa tilannetta esimerkiksi kävelemällä rappusia ylös ja alas?

Täysaikainen tulee onneksi, viikkoja nyt 37+3 :) Lääkäri passitti tällä kertaa liikkumaan niin heti kotiin tultaessa otin koiran ja suuntasin lähimetsään käppäilee! Aika kuluki melkein 45 minuuttia ja nyt on tullut kipeempiä supistuksia! Kovasti toivon, että lähtö tulis nyt eikä tarvis käynnistää..

Hienoa, jospa synnytys itsestään käynnistyisi liikkumalla (: jostain kauan sitten olen kuullut, että chiliä popsimalla ynnä muulla tulisella ruoalla saisi myös joudutettua synnytyksen käynnistymistä. Sen takia esimerkiksi Intiassa tuliset mausteet ovat kiellettyjä, jos nainen on kokenut ennen keskenmenon. Kaikkea kannattaa kokeilla jos halua on ja makuaisti kestää :D Minä aloitan parin viikon päästä noin 40+ viikolla rappusten ravaamisen, jos sillä viimeistään saisi tämän pienokaisen syliin ja pääsisin palautumaan raskaudesta (:

Takaisin