Synnytys lähenee

Mullaki oli noin kuukausi sitten sitä menkkajomotusta, siis sellaista mikä oli koko ajan jatkuvana päällä. Tänään on sitten tullut supistuksia millä on ihan selkeä alku ja loppu (alkoivat aamuyöstä) ja säteilevät tosi paljon selkään. Näitä tulee jotain 2-4x tunnissa, välillä parikin putkeen. Tiedä sitten mihin tästä kehittyy vai kehittyykö mihinkään :D
 
Päivällä oli semmonen kokoaikajomo, ja sitten välillä voimistu ja laski. Ohi menivät, ei tullu lähtöä. :mad: No, viikko laskettuun. Ollaan kärsivällisiä.
 
Voi sanoa, että tänään sit yllättäin ihan täysin kivuton aamu.. Yöllä taisin kerran herätä supistukseen... Toissapäivänä kävin aamusta puolen tunnin kävelyn ja vaikka heti ekan 50m jälkeen alko alapäätä jomottaa ja vatsa kovettu, ni sinnillä jatkoin. No loppupäivän oli jalkoväli kipeä ja sit iltapäivällä ku lähettiin ajeleen anoppilaan, ni autossa supisti pari kertaa jo hiukan kipeämmin. Anoppilassa valvoin supistusten takia noin kahteen asti, sit ne loppu.
Eilen oli vielä lantiolla tuntemuksia ja muutamia supistuksia, mut nyt tosiaan ihan hiljasta..

Jalkoväli on ollu käytännössä jatkuvasti kipeä nyt kuukauden verran. Ja supistukset tulee ja menee. Välillä kestää jonku tunnin säännöllisinä, sit loppuu kuin seinään. En oo kokenu niitä varsinaisesti synnytystä ennakoivina, vaikka aina toivon, että jatkus ja kovenis. Mutta jos ne ees vähän edistäs! Sitä toivon hartaasti..

Tiistaina tosiaan äippäpoli käynti ja jos vain paikat ois vähän kypsyny/pehmenny, ni saattasin saada sen käynnistyksen.. Jännittää oikeestaan niin paljon, että oon ihan lamaantunu. Mä niin toivon, että saisin vielä kerran koittaa alakautta! Mutta jos sektiopäätös tehdään, ni kyllä seki on ihan fine, kunhan saa tän vauvan jo pian ulos!
 
Joo, toi on kivaa et supistaa, mut ne ei sit säännöllisty, mut toivottavasti ne kypsyttäs paikkoja. Onko sulle Stardust luvattu käynnistys tiistaille vai mitenkä?

Mulla kans eilen illalla oli noin 1,5 h tuntuvia supistuksia, meinasin jo innostuu et päästäänkö tänään tositoimiin, mut ne loppuki, voi kökkö. No onneksi ei ole montaa päivää torstaihin, koska aika rikkonaisia rupee yöt olee, jos pitää kuunnella noita supistuksia ja miettii et tuleeko lähtö vai ei?
 
Muokattu viimeksi:
Tavallaan on luvattu..jos on paikat kypsyny, ni voidaan kokeilla ballonkia. En tiiä asentaako ne sen sit heti, mutta aion pyytää ainaki. Jos kohdunsuu edelleen kiinteä eikä vauva oo lasketunu alemmas, ni sit varataan samantien sektioaika, mikä ois sit varmaan noin viikon sisällä. 41+3 lääkäri sano viimeksi takarajaksi eli meinais, että viimeistään 1.8 ois vauva sylissä, mutta uskon että leikkaus ois jo aikasemmin. Varmaan riippuu vaan leikkausjonoista. Kumpa vaan sattuis sama lääkäri ottaan tiistaina vastaan kuin viimeksi.. Ensimmäinen synnytyslääkäri, joka ei vaan tuijottanu suosituksia ja mumissu jotain epämäärästä, ku yritti kysyä jotain. Tällä oli heti selvät sävelet ja mun kans täysin samoilla linjoilla siitä, miten edetään tän synnytyksen kans.
 
Toivottavasti sattuu mukava lääkäri vastaan sulle ja paikat olis kypsyny tohon käynnistykseen sopivasti!

Mullahan on jo maaliskuun rakenne-ultrasta lähtiin puhuttu, et kun on radiin lääkitys, niin ei anneta mennä yli, eli käynnistetään viimestään laskettuna, mut viime maanantain lääkäri oli sit niin käynnistyksen vastanen, et ei missään nimessä käynnistetä, kun ei oo mitään syytä käynnistää, eli hänen mukaansa katotaan sinne 8.8 asti tilannetta, ainut vaan ettei mun pää tuu kestää enää tota sokerien kyttäämistä sinne asti, mutta onneksi tiedän et hän ei oo vastassa torstaina, kun meen äitipolille. Ja kyllä mä vaadin sen käynnistyksen silloin, koska sit meille tulee vielä lastenhoito ongelma sen jälkeen, jos eivät rupee tolloin käynnistää. Ja ihan oikeesti kun ei saa oikeen yöllä enää nukuttua, niin jos pitää vielä noita kipuja 3 viikkoa kestää, niin voi olla ettei musta oo enää siinä vaiheessa synnyttää, sekä se et sit rupee hirvittää se vauvan koko, kos nytkin ooli 2 viikossa kasvanu 500g, vaikka sokerit on ollu hyvänä, joten menee yli sen 4 kg, jos antaavat mennä sen 2vk yli ja mä en lähe ees kokeilee sitä alakautta...


Oho tulipas pitkä juttu, sori:rolleyes:
 
Täällä kanssa edelleen jatkuu jomottelut ja parin tunnin supistelut, nooo huomenna huomenna, mä toivon että oon auki ja selviän käynnistyksestä ihan kalvojen repimisellä ja vaikka oksitosiinilla :). Mua ei niin ajatus ballonkin laitosta houkuta, tosin mistäs minä tiedän kuinka kiva juttu se on. Jos jollain on ballonkista kokemusta lukisin mielelläni niistä :)
 
Toivotavasti torstaina Huli sua ruvetaan kans käynnistelemään. Tosiaan miten sä jaksat synnyttää jos vieä 3 viikkoa... Mulla meni esikko aikanaan 2 viikkoa yli ja näitä kipuja oli sillon ollu jo reilu kk. Ja voin sanoo että ponnistusvaiheessa olin jo aivan loppu, ja imukuppia tarvittiin sitten, en vaan jaksanu.. Tosin eipä se kätilökään mikään avulias aatu siinä tilanteessa ollut. se hoki vaan että ponnista ponnista, mutta ei kertonu miten, mihin suuntaan, tai miten mun ehkä kannattas siinä tilanteessa olla...
 
Niinpä, ja kun mun pitää kuitenkin jaksaa vielä juosta päivät ton vajaan 3 veen ja 1,5 veen perässä, niin ei kiva kun siihen sit yhistää helteen, huonosti nukutut yöt, ym mukavat, niin eipä hirveesti innosta 3 viikkoa odotella, henkisesti tää aika raskasta rupee olee, mut eipä nuo lääkärit sitä vissiin ymmärrä, kun vetoovat vaan siihen lääketieteeseen...
 
Nyt tullu 3 kipeetä supistusta 5min välein! Huh ku tekiki kipeetä! Tosin supistuksen kesto ei oo ku joku max 30s.. Mut tää o miulle uutta ku ei oo noita kivuliaita ollu ollenkaa! Jospa tää tästä vaikka lähtias ku rv 41+2 enkä haluu huomenna neuvolaa mennä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäkään en ymmärrä sitä, että ensin rasitetaan keho äärimmilleen ja sitte pitäis vielä kuitenki jaksaa se synnytys.

Itelläki nuo kivut on nyt se mikä hajottaa. Muuten voisin ootellakki, että jos jotaki alkas itekseen tapahtuun, mutta oon jo niin loppu... Yöllä ei kivuilta saa nukuttua ja päivällä ei kivuita pysty aina liikkuumaan. Ja mullaki tuo kaksvuotias.. Miehellä onneksi vielä ens viikon kesäloma,mutta käy sääliksi sekä mies, että lapsi, ku ite on henkisesti jo aika finaalissa, ni tiuskin vaan kaikesta koko ajan ja räjähtelen pikkuasioista. Eikähän lapsi sitä ymmärrä, että tämä on nyt äitistä johtuvaa eikä aina hänen syy..

Sit anoppi vituttaa, ku se on ensinnäki ihan ihmeissään, että miksi haluan välttämättä sen alatiesynnytyksen. Se vaan toitottaa, että oot nyt tiukkana siellä lääkärissä ja sanot, että samantien aletaan hommiin. Vaikka se on ammatiltaan sairaanhoitaja, ni ei sillä mee jakeluun, että lääkäreillä on sairaalan suositukset ja ne ei varmasti ala millekkään, jos ei vauvalla oo mitään vaaraa. Ihan turha niille on väittää vastaan.

Ballongista vähäsen: Mulla käytettiin ballonkia jo edellisellä kerralla. Sillon käynnistys aloitettiin cytotecillä, mutta kahden vuorokauden odottelun jälkeen paikat oli vaan hiukan pehmenneet. Päätettiin kokeilla ballonkia. Pallon asennusta en juuri tuntenut, semmosta paineen tunnetta tietenki. Vuorokauden päästä se otettiin pois ja olin auennut 3cm ja pääsin synnytyssaliin kalvojen puhkasuun.
Tällä kertaa sektiohistorian takia cytotecia ei mielellään käytetä, joten ballonki on ainoa käynnistysvaihtoehto. Sen asennus vain vaatii sen, että paikat on jo hieman pehmeät ja auki. Luonnollisesti tietysti, miten sitä muuten sinne kohdunsuulle saadaan tungettua. Joidenki mielestä kivulias toimenpide, mutta ei minusta. Eikä minua se reidessä roikkuva letkukaan häirinny, äkkiä siihen tottu.

Tsemppiä Huli! Ja tsemppiä kaikille muillekki, loppujen lopuksi tilanne on kuitenki se, että päivistähän tässä kaikilla on enää kyse.. Mutta ku ne on pitkiä päiviä!!
 
Jes heidi, jospa se siitä lähtis käyntiin!!!
 
Nää on jo nii kipeitä et tulee kyyneleet silmii mut kesto vielä vaa joku 30s. Onks jotai asentoja mitä kannattaa ottaa ku supistus tulee et ois helpompi olla? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ Ennakoivista mulla ei oo tietoa, mutta kun synnytys oli käynnissä niin mua auttoi supistuskipuihin jumppapallolla lantion heijailu, tai sitten niin että nojasin kumarassa pöytään, takapuoli vähän pystyssä, ja heijasin lantiota. Jos saat vielä jonkun hieromaan alaselkääs supistuksen aikana, niin se ois hyvä! :)
 
Te kyllästytte kohta minuun täällä.. neljäs päivä jomotuksia. Suurin osa oireilee tuossa jalkataipeessa tai reidessä, miksi tuota nyt sanois ja sitten selässä tuntuu ihan ristiselästä asti. En halua edes ajatella jos nyt menis vielä yliajalle, se tarkoittas kolmen viikon odottelua. Tämä mamma tulee hulluksi! Tuntuu että kaikki muut on jo saanet pienensä syliin ja minä yksin odotan :oops:
 
Pikainen päivitys, tuuhea tumma tukkainen tyttö syntyi 20.7. Klo 17:49. :Heartred Lisää tietoja kunhan saan kun jouduin ite leikkaussalii parsittavaks ja heräämössä pari tuntia viettämään niin ei ole mitoista vielä tietoja!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top