Synnytys lähenee

Niinpä, muitakin on vielä jotka odottelee lähtöä kärsimättömästi, jospa nää vauvvelit haluis ulos lähipäivinä :)
 
Juuri tulin lääkäristä. Ei käynnistetty koska tilanne hyvin kypsä ja kaikki kunnossa, insuliinihoitoisesta radista huolimatta. Ensi tiistaina uusi käynti, vauvan vähäisten liikkeiden takia. Lääkäri oli mainio, paikat pehmeät ja auki 2 paksulle sormelle :) Näytti oikein sormiaan ja naureskeli. Kaksi viikkoa sitten oli hyvin epäkypsä tilanne eli jotain nää supparit ja kolotukset ovat saaneet aikaan. Nyt on alapää hyvin hellänä ku kaksi lääkäriä sörkki menemään hyvinkin kovakouraisesti. Eli olen helvetin onnellinen etten joutunut jäämään synnärille käynnistykseen vaan luonnollinen käynnistyminen on hyvinkin mahdollista! :) Kyllä se sieltä ulos siis tulee.
 
Onnea Heidi!

Joo, on täällä joku muukin vielä odotuskannalla, kun ei käynnistysyrityksetkään tehoa... Voi huokaus!
 
^ millanen tilanne siulla Helmerielviira tuon käynnistyksen suhteen on? Mie oon kans käynnistelly osastolla torstaista asti ja alku oli tosi hermojaraastavaa kun en reagoinut cytotekiin kuin avautumalla 1 sormen verran. Eilen oli vapaapäivä ja tänään sain aamulla taas cytotekin p.o. jolla ei taaskaan vaikutusta, mut nyt onneks oon oksitosiinitipassa 70ml/h ja tuo alkanut vähän saamaan supistuksia aikaan, eli elän toivossa et homma etenee niin et päästään puhkasee kalvot ja sitäkautta loppuun asti kunnes vauva on syntyny!
 
Mun myötätunto on kyllä kaikkien teidän puolella, jotka joudutte osastolla kärvisteleen käynnistyksen kans. Ei siinä auta, ku keskittyä tulevaan palkintoon, vaikka raskasta se on. Jos ei tarvi koko ajan roikkua sykevöissä, ni kävelkää ja polkekaa portaita. Tai ainaki keinutelkaa lanteita sängyllä istuen. Enemmin tai myöhemmin se kärsimys loppuu..
:thumleft :Heartred
Täällä edelleen sama tilanne. Eilisillan supisteli harvakseltaan, yöllä pari kertaa. Tänään on paineentunne lantiolla välillä ollu aika sietämätön, mutta sit taas yhtään supistusta ei oo tullu. Huomenna äippäpolikäynti.
 
Äippä-14 sulla on homma "pitemmällä" ilmeisesti kuin mulla. Torstaina balonki hoiti tehtävänsä nopeasti, mutta eivät jatkaneet käynnistystä heti perään kun oli vielä ns. yöaika menossa. Pe sain sitten kolme cytotecin murusta mutta niitten vaikutus oli nolla ja tilanne oli ottanut la-aamuna takapakkia. Laittoivat kotiin ja uusi yritys piti olla su, mutta silloinkin laitettiin kotiin käyrän ja ultran jälkeen kun kotona olokaan ei ollut edistänyt tilannetta. Tänä aamuna sain sitten taas cytoteciä. Uusi muru olisi pitänyt tunti sitten jo tulla mutta ei ole vieläkään annettu, joten tämä päivä lienee kohta taputeltu... Balongin aikaan on vain supistanut silleen että rekisteröityi ktg:ssa, muutoin on tosi hiljaista sillä saralla ollut. Cytotecin ohella muista vaihtoehdoista ei oo ees puhuttu ja kalvoja ei kuulema puhkaista ennen kuin supistaa. Antaisivat yhtenevää tietoa kun perjantain lääkärin mukaan cytotecin ensisijainen tehtävä oli pehmittää paikkoja, supistukset olisi bonus. Kaiken lisäksi vauva on lopettanut liikkumisen kokonaan, kolme liikettä kolmeen päivään.
 
No ehkä vähän oon pidemmällä, mut samankuulloista soutamista ja huopaamista se on ollu täälläkin kun aina noiden cytotekkien annon jälkeen lähti lupaavasti supistamaan mut sen kolmannen jälkeen toteevat et kipulääkettä poskeen ja nukkumaan jatkuu seur. pv taas nollista eteenpäin. Tätä oli siis to-la. No jos ei tänä aamuna ois kätilö saanu noita 2sormee miuhun mahtumaan ni en ois päässy tippaan, mut onneks siis näin. Nytkin kokoajan toitottavat jos 6h kulues ei avaa lisää paikkoja ni tää leikki loppuu tältäosin ja huomenna TAAS uus arvio, mut niin on kaikki peukut pystys et paikat aukeis riittävästi kalvojen puhkasemiseks
 
Sulta on vissiin sitten kaula jo hävinnyt? Mulla sitä on vielä jäljellä liikaa. Mä peukutan sulle että pääset seuraavaan vaiheeseen! :thumleft
 
Oli miul sitä kaulaa jälel n. 1cm? En oo iha varm ku toine kätlö sanoo toista toine taas toista
 
Ei tuu vauvaa tänää, en sitte auennu tipalla yhtään vaikka kuin kipeesti supisti. Huomen taas cytotec 1/2 alakertaan ja jos tuo ei mitää aiheuta ni nostelen kotii. Vituttaa täl hetkél aivan järettömästi eikä nuo kätilöt haluu ymmärtää et käy pikkasen mielen päälle ku joka kerta saa kuulla ettei miu elimistö oo valmis...väkisiki tulee mielee et mitä vittua mie sitte tääl es teen?!
 
Voi, ei häävisti kellään :/ mulla taas tuntuu että mitä pidemmälle mennään sitä vähemmän lapsi tahtoo ulos. Painoarviokin oli 3,6kg (ok se voi heittää) niin olis ollut ihan passeli se eka laskettu, eli tänään. Sittenhän ne olis jo tänään ruvennut miettimään jatkoa, mutta nyt tuijotetaan sitä uutta päivää, eli sunnuntai 27.pvä..

Kattelin tarkemmin tuota neuvolakorttia ja kaksi viikkoa sitten (37+2) oli kaulaa jäljellä 1,5cm. Tänään sitten en oikein saanut selvää että oliko lapsi kiinnittynyt vai ei, kun sanottiin että pää ei heilu paljon ja aika jämäkästi on mutta ei silti kiinni?

Koitetaan vielä jaksaa!! Tsemppiä.
 
Noniin, sektiotuomiohan sieltä tuli.

Mitään varsinaista edistymistä ei oo tapahtunu, ehkä kohdunsuu hiukan pehmenny, mutta ballonki siis ei onnistu. Niimpä varattiin sektioaika. Tässä lääkäri otti munki mielipiteen huomioon ja oltiin samoilla linjoilla, että turha venyttää ens viikkoon ja rasittaa itseä, jos vaan aika saadaan ja torstai-aamu oli vielä tyhjä, ni sinne sitte!

Vähän alko jo jännitys nouseen.. Nyt sitte viimiset vauvan tekstiilit (mm.kaukalon pehmusteet, lakanat..) koneeseen ja kassien pakkaukseen. Äkkiä piti neuvolaanki soittaa, että tarvin tälle päivää vielä labra-ajan, ku leikkausta varten pitää ottaa verikokeet.
 
^Eikö ne voineet sairaalasta kirjoittaa lähetettä vaadittaviin kokeisiin? Kuulostaa hassulta, että joudut neuvolasta pyytämään lähetteen verikokeisiin.
 
Kirjottivat tietenki lähetteen sairaalasta, mutta soitin ensin terveyskeskuksen ajanvaraukseen, ni siellä aina niin ruuhka, ni hoidin varauksen sit neuvolan ajanvarauksen kautta.
 
Stardust, en muista, oot varmaan sanonukkin, mut miks nyt sit suoraan sektio päätös? Entä jos synnytys käynnistyy ennen sektoita, antaako ne kokeilla alakautta vai meetkö siitä huolimatta sektioon? Ei oo pakko vastata, kiinnostaa vaan?
 
Takaisin
Top