Synnytys lähenee

Aikasemman sektion takia ei haluta paikkoja kypsyttää cytotecilla ja kolmessa viikossa ei kohdunsuulla oo mainittavaa edistystä tapahtunu eli kiinni ollaan, ni ballonki-käynnistys ei onnistu. Ja aikaisemman epäonnistuneen käynnistelyn takia (miksi edellinen siis meni sektioon) on hyvin epätodennäköistä, että spontaania käynnistymistä tapahtuu. Lisäksi vauvan kokoarvio jo 4,1kg, ni turhaapa sitä on pitkittää.

Halutessani oisin voinu vielä jäädä odottamaan, mutta en minäkään jaksa uskoa, että tässä nyt viikossa mitään alkas tapahtuun. Ja sit oon niin kypsä näiden kipujen kans, että aattelin sen niin, että meen hyvissä voimissa sektioon, ni ehkä sit palautuuki paremmin.

Jos se nyt parin päivän aikana kuitenki lähtis käyntiin, ni sit vaan seurataan tarkasti edistymistä. Jos synnytyksen edistyminen pysähtyy, ni sit heti sektioon.

Bytheway, äidit joilla on kokelusta suunnitellusta sektiosta, ni onko teille puhuttu tukisukista? Oon joskus kuullu, että sektioon menevillä pitäis olla tukisukat jalassa, mut onko joku vanha juttu? Ei nimittäin puhuttu mitään ja tuli tossa äsken vaan mieleen..

Hemmetti, ku on nyt ristiriitaset tunteet taas.. Toisaalta hirvee helpotus, ku tietää päivän ja saa vauvan ja pääsee eroon raskaudesta. Mutta kyllä mulla yritti kyyneleet silmiin, ku lääkäri totes, että sun alatiesynnytyshistoria oli sit tässä. Tulevat lapset sektioidaan viikolla39 ja jos halutaan enemmän kuin kolme, ni riskit kasvaa ja pitää aina tapauskohtasesti arvoida kestääkö arpi raskautta.

Onhan kolme lastakin jo kiva. Oon kyllä aina haaveillu isosta perheestä eli 4-6 lasta. Mut mistä sitä tietää jos tyydytäänki näihin kahteen:p
 
Mulla laitettiin tukisukat kun tulin synnärille ja vaihdoin vaatteet.mulla siis oli suunniteltu sektio.ne jalassa sitten olin seuraavaan aamuun ja suihkuun asti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tsemppiä sinulle Stardust!

Täällä nä vähäsetkin supistukset hävinny. Taisin jäädä palleroksi.
 
Joo ja semmoset ei järin läheiset laittaa viestiä, että ilmoita sit heti miten meni! Enköhän mä ilmoita ihan vaan lähimmille sit heti ja muut voi odotella alkujärkytyksen laantumista ihan rauhassa...! Meillä on kaikki naapurit ihan täpinöissään, vuorotellen käyvät kyselemässä ja kyttäämässä joko on jotain tapahtunu.. Mut onneksi melkeen puhelut menee mun miehelle, sitäkin alkaa jo kyllä kypsyttää. Mut sanoin sille tänään että onneksi kaikki soittaa sulle, en jaksais vastata kelleen enää puhelimeen..
 
Meillä on onneksi iso suku ni ne on tottunu odottaan uutiset sit jotain kautta. Siskotkaan ei onneksi tässä toisessa raskaudessa oo niin kyselly. Heille tänään sit laitoin heti viestiä, ku aikataulu varmistu, ni tietävät millon ootella vauvauutisia. Ovat aina niin huolissaan pikkusiskostaan..:rolleyes:

No anoppi sit tietenki on ollu utelias vointien suhteen. Ja oma äitini.. Oli jo eilen hakemassa esikoista hoitoon. Minä siihen, että turhaan vielä, ku vasta kontrollikäynti lääkärillä. Tänään sit soitin ja ilmotin torstaista, ni halusivat tulla tänään sit hakeen pojan. Viekööt, kyllähän poika mökillä viihtyy. Huvittavaa vaan tuo hästääminen. Selvis kyllä, että vanhin siskoni oli äitille soitellu, että hakea Jesse jo hoitoon, ni minä saan levähtää ennen koitosta.. HUOH!! Ihan niinku mä nyt pystyisin vaan makaamaan sohvalla kädet ristissä. Pakko hommata jotain, että ajatukset pysyy irti tulevasta.

Lähimmät ystävät ovat nyt kärttäneet tietoa tosi tiuhaan. Ovat tulossa läheltä ja kaukaa qstockiin ja haluaisivat nähä minut ja vauvan samalla reissulla. Mut nyt ku tuo sektioaika varmistu ja sanoin heille, että synnärillä en todellakaan jaksa vielä vieraita (osa kavereista lapsettomia, ni kysyivät josko voisivat siellä vierailla..), ni sovittiin että pitää vaan nähellä joskus toiste.
 
WUHUU!! ne kauan kaivatut lapsivedet siis meni 21:10 :) nyt tuntus et on tosi kyseessä kun supistaa terävästi 3-5 min välein, kätilö tutkii kohta ni jospa sitä ois jo vähän auki ja alkas tositoimet
 
Jee jotain viimeinkin tapahtuu (toivon mukaan).. viikkoja tasan 40 ja nyt 1,5h ajan tullu supistukset 4min välein ja kesto 50-65sekuntia. Kunhan nyt ei loppuis vaan.. Koko viikonloppu on kyllä ollut aika hankala ja kivulias, vauva varmaan tehnyt tietään ulos :p
 
Pomppasin tuolta toisesta ryhmästä kurkkimaan ja fiilistelemään. Itsellä laskettu aika 27.9; eli reilun 8 viikon päästä.
Voi, että kun itekkin olisi jo tässä vaiheessa. Tsempit kaikille loppu rutistukseen:):3some
 
Voi eikä kirzii, toivotaan että supparit palaa entistä napakampina!

Mä vaan toivon, et olis edes jotain tuntemuksia, mutta nyt ei moneen päivään ole ollut edes niitä menkkajomotuksia.. niin turhauttavaa! Täyttä hiljaiseloa. Paitsi tyyppi kyllä möhkii tuolla mahassa niin että kaikki sisuskalut alkaa olla hellänä! Alkaa vähä peljättää, että kuinkahan isoksi ehtii kasvaa :S
 
Takaisin
Top