Musta tässä ketjussa on kiva kuulla just ihmisten erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä asioista, mut se mikä ei ole kivaa, on se et toisten mielipiteet lytätään väärinä.. pistänyt siis tälläisen merkille... vähän niinkuin itsellekkin kävi, kun kerroin haluavani kivunlievitystä ( en mä sitä ovelta heti kerjää, vaan siinä vaiheessa kun sitä tarvitsen niin otan varmasti) niin sain saarnan siitä kuinka luonnollista on kärsiä kivusta ja kuinka väärin on vauvaa kohtaan pumpata itsensä lääkkeillä ja tuli vähintäänkin olo että mussa on nyt jotain pahasti vialla kun haluan eri asioita kun muut.
Mun mielestä on todella väärin alkaa tuputtaa sitä omaa oikeaa muille, jokainen tehköön oman valintansa eri vaihtoehtoja kuullessaan, koska jokainen on yksilö ja kaikilla ei nuo edellämainitut asiat todellakaan mene saman muotin mukaan.
uskaltaako tänne kohta enää kirjoittaakkaan mitään omia ajatuksia kun kuraa tulee niskaan.
varovaisesti voin sanoa, että itse ollaan kotona juteltu asioista ja menty tilanteen mukana, olen ainakin tähän asti saanut suuni auki siellä synnärillä ja kertonut mitä tahdon seuraavaksi ja mies sanoo sitten jos en kykene :) mulla on käynyt tuuri, kun on ollut mukavat kätilöt, ovat kyselleet tarvitsenko jotain, muttei olla väkisin tuputeltu ja tilanteen mukaan on menty ja olen tehnyt päätökseni siellä fiiliksen mukaan, mulla ei ole kyllä onneksi huonoja muistoja. Kahdesta ekasta ollaan jouduttu antamaan lisämaitoa, kun ei oma riittänyt, en tiedä miksi, olinko silloin niin nuori ja tietämätön, niillä mentiin, eikä mua asia ole sen kummemmin vaivannut, eikä mulle ole koskaan kukaan asiaa kommentoinutkaan. Täällä teidän asioita lukiessa tulee olo taas et onks toi tosiaan noin iso asia, kun itelle se on vaan vauvan ruokailu ja läheisyyshetki :) jos mä nyt odottaisin esikkoa, niin näistä jutuista vähintäänkin tulis ressi
kolmosen aikaan synnytyksen jälkeen mä vaan otin vaavin rinnalle ja aloin imettää, ei sitä maitoa varmaan paljon tullut, mut mä vaan ryhdyin tuumastatoimeen senkummemmin miettimättä. Tokan vuorokauden oli hällä joku maidonnostatus käynnissä, kun roikkui koko yön tississä ja mä olin ihan loppu kun kahteen vuorokauteen kai nukkunut just mitään, sit aamusta sanoin hoitajalle et tuo tilkan lisämaitoo, kun ei vauva tule kylläiseksi. Se oli ainoa kerta kun sai pulloa. Mäkin olin varannut kotiin korviketta, mut niitä ei sitten tarvittu :) vuoden ikään sai rintaa ja sit mä vähentämällä lopetin vaan raa asti ja samalla opetin tavalliseen maitoon nokkamukista. Toki toivon et tän uuden kanssa kaikki menis yhtä hyvin kuin edellisen kanssa, mut kun ei sitä tiedä, sen näkee sitten marraskuussa kuinka sujuu